سفر به مسکو در تابستان

سفر به مسکو در تابستان؛ ترکیب تاریخ، آفتاب و تفریح!

مسکو، پایتخت کشور روسیه، بیش‌ از هشتصد سال قدمت دارد. این شهر که یکی از مشهورترین و پرجمعیت‌ترین پایتخت‌های جهان است، به‌عنوان سرزنده‌ترین پایتخت اروپا شناخته می‌شود. مسکو با ترکیبی از تاریخ امپراتوری روسیه و شوروی، بهترین مقصد تابستانی برای گردشگرانی ا‌ست که علاوه‌بر تفریح، به تاریخ، فرهنگ و هنر نیز علاقه‌مندند. اگر شما هم به دنبال سفر به یک شهر جذاب و یک مکان عالی برای گذراندن تعطیلات به‌تنهایی، با خانواده یا دوستان‌تان هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا جاذبه‌های دیدنی سفر به مسکو در تابستان را به شما معرفی کنیم.

رزرو تور لوکس روسیه فقط با سه کلیک خوبه!

آب‌و‌هوای مسکو در تابستان

سفر به مسکو در تابستان

مسکو، دارای آب‌و‌هوای قاره‌ای با تابستان‌هایی گرم و کوتاه است.  فصل تابستان در مسکو از ژوئن آغاز شده و تا آگوست ادامه دارد. برای آنان که به سرما علاقه‌ای‌ ندارند، بهترین زمان سفر به مسکو فصل تابستان است. آب‌وهوای مسکو در تابستان بسیار متغیر بوده و رعدوبرق و بارندگی‌های شدید ناگهانی یکی از ویژگی‌های ماه‌های تابستان در مسکو به‌‌شمار می‌رود. در نتیجه دمای هوای تابستان در مسکو را می‌توان از هوای معتدل حدود 5 درجه سانتی‌گراد تا گرمای حدود 33 درجه سانتی‌گراد در نظر گرفت. در ادامه آب‌وهوای مسکو در تابستان را به‌‌تفکیک ماه‌ها بررسی می‌کنیم.  

ژوئن

ژوئن به‌عنوان آغاز فصل تابستان در مسکو، طولانی‌ترین روزها را دارد. شرایط جوی ژوئن نامشخص است. احتمال این‌که هوا در این ماه در برخی روزها گرم و در روزهای دیگر و در پی بارش‌های فصلی دما اُفت کرده و خنک شود، وجود دارد. در ماه ژوئن، دمای هوای روز ممکن است در گرم‌ترین زمان خود به 30 درجه سانتی‌گراد افزایش یابد؛ این در حالی‌ بوده که دمای هوای شب در روزهای خنک‌تر ممکن است به 5 درجه سانتی‌گراد هم برسد.

جولای

جولای را می‌توان گرم‌ترین ماه در سفر به مسکو در تابستان دانست. تابستان واقعی از این ماه شروع می‌شود. در این ماه، دمای هوای روز گاهی تا 33 درجه سانتی‌گراد هم افزایش می‌یابد و در شب نیز، هرگز به پایین‌تر از 17 درجه سانتی‌گراد نمی‌رسد.  

آگوست 

آگوست، آخرین ماه تابستان در مسکو است. در این ماه دمای هوای روز در گرم‌ترین حالت به 29 درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین زمان به 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. به‌دلیل همین تغییر درجه حرارت، آگوست مطبوع‌ترین ماه برای سفر به مسکو در تابستان و گشت‌وگذار در این شهر به حساب می‌آید.

مکان‌هایی که در بهترین فصل مسافرت به مسکو باید از آن‌ها دیدن کنید

مکان‌هایی که در بهترین فصل مسافرت به مسکو باید از آن‌ها دیدن کنید

مسکو شهری‌ است شگفت‌انگیز که با فرارسیدن ماه‌های تابستان به‌دلیل سرسبزی، زیبایی خاصی به خود می‌گیرد. این شهر زیبا از نظر جاذبه‌های گردشگری همچون بناهای تاریخی و فرهنگی، آثار معماری و موزه‌ها، بسیار غنی‌ست و بازدیدکنندگان را به سنت‌های باستانی شهر، فرهنگ مدرن و گذشته‌ تاریخی آن پیوند می‌زند. در این‌جا با ما همراه شوید تا شما را با برخی از مکان‌هایی که در سفر به مسکو در تابستان می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید، آشنا کنیم. 

میدان سرخ

یکی از جاذبه ‌های دیدنی مسکو که در بهترین زمان سفر به روسیه باید از آن دیدن کنید، میدان سرخ است. این میدان، یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین میدان‌های مسکو به‌شمار می‌رود که به‌دلیل اهمیت تاریخی و بناهای مجاور آن، به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین میدان‌های اروپا و جهان نیز شناخته‌ ‌می‌شود. میدان سرخ، کهن‌ترین منظره در مسکو است چرا که قدمت آن به قرن یازدهم بر می‌گردد. این میدان، در طول تاریخ هزارساله خود در زندگی سیاسی، اجتماعی و مذهبی مردم روسیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. Red Square، معماری برجسته قرون وسطایی با نمای آجر قرمز دارد. در این جاذبه دیدنی می‌توانید مهم‌ترین ساختمان‌های پایتخت ازجمله کاخ کرملین، فروشگاه بزرگ GUM، موزه تاریخ دولتی، مقبره لنین و کلیسای جامع سنت باسیل را ببینید. این میدان که ارگ ​​سلطنتی کرملین را از محله تجاری قدیمی کیتای گورود جدا می‌کند، در شرق کرملین و شمال رودخانه مسکو قرار گرفته است.

آدرس:

 Red Square, Moscow, Russia, 109012

کلیسای جامع سنت باسیل

سفر به مسکو در تابستان

کلیسای جامع سنت باسیل که در میان مردم محلی به کلیسای جامع واسیلی متبرک نیز معروف است، یکی از شناخته‌شده‌ترین کلیساهای روسیه به‌شمار می‌رود. این کلیسا یکی از مکان ‌های دیدنی مسکو به شمار می‌رود که در قلب میدان سرخ واقع شده و قدمت آن به قرن شانزدهم برمی‌گردد. این بنا، یک یادبود نظامی‌ است که به افتخار فتح کازان و آستراخان ساخته شد. گنبدهای Saint Basil’s Cathedral  متعلق به 8 کلیسای مختلف بوده که دورتادور کلیسای جامع که سازه اصلی آن است قرار گرفته و هر گنبد، نمادی برای حمله به شهر کازان است. بخشی از ظاهر این مکان دیدنی را می‌توان به برج‌هایی با آجر قرمزرنگ و گنبدهای پیازی‌شکل و پیچ‌درپیچ با نمای رنگارنگ و زیبا نسبت داد. فضای داخلی کلیسای جامع سنت باسیل نیز به‌دلیل طراحی خیره‌کننده موزه داخلی آن، در مقایسه با نمای بیرونی بسیار متفاوت است.

آدرس:

Red Square, Moscow, Russia, 109012

کرملین مسکو

کرملین مسکو که مجموعه‌ای وسیع از کلیساها، برج‌ها و کاخ‌ها را در خود جای داده، یک مجموعه معماری بزرگ به شمار می‌رود. این مجموعه شامل 5 کاخ و 4 کلیسای جامع است که دور‌تا‌دور آن‌ها توسط دیوار و برج‌های کرملین محاصره شده‌ است. دیوارهای کرملین در قرن پانزدهم با طراحی‌های زیبا ساخته شد. Moscow Kremlin، شامل 20 برج است که بلندترین آن برج ترویزکایا نامیده می‌شود و 73 متر ارتفاع دارد. بزرگترین کاخ این مجموعه، کاخ بزرگ کرملین است که دارای ۷۰۰ اتاق بوده و قدمت آن به قرن ۱۹میلادی برمی‌گردد. کرملین را چه به لحاظ نمادین و یا تاریخی می‌توان قلب تپنده‌ مسکو نامید. این مکان اقامتگاه سلطنتی رئیس‌جمهور روسیه نیز هست و بدون شک یکی از بهترین جا‌های دیدنی مسکو در تابستان به‌ شمار می‌رود.

آدرس:

Moscow, Russia, 103132

گالری دولتی ترتیاکوف

گالری دولتی ترتیاکوف

گالری دولتی ترتیاکوف، یکی از گالری‌های هنری مسکو به ‌شمار می‌رود. این گالری به‌نام بنیانگذار آن، پاول ترتیاکوف، صنعتگر مسکو و حامی هنر، نامگذاری شده است. او به امید ایجاد موزه عمومی هنر ملی، آثاری از هنرمندان روسی را جمع‌آوری و در سال 1892 مجموعه معروف خود را به مسکو تقدیم کرد. این گالری، مهم‌ترین انبار هنرهای زیبای روسیه در جهان محسوب می‌شود که دارای 52 تالار است  و هر تالار  به دوره زمانی خاصی تعلق دارد. State Tretyakov Gallery، اکنون حدود180هزار قطعه از آثار هنری تاریخ روسیه و مجموعه‌ای غنی از نقاشی‌های واقع‌گرایانه روسی، نمونه‌های زیبای امپرسیونیسم‌ روسی و هنر‌ نو را در خود جای داده که توسط نقاشان برجسته روسی مانند رپین، آیوازوفسکی، شیشکین و فدوتف نقاشی شده است. گالری دولتی ترتیاکوف یکی از جذاب‌ترین جا‌های دیدنی مسکو است که اطلاعات تاریخی غنی را در اختیار افرادی که به تاریخ و هنر کشور روسیه علاقه‌مندند، می‌گذارد.

آدرس:

Lavrushinsky Ln, 10, Moscow, Russia, 119017

تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی، تئاتر تاریخی اُپرا و همچنین باله در روسیه است. Bolshoi Theatre، به‌دلیل معماری کلاسیک روسی خود شهرت خاصی دارد. این ساختمان در سال 1824 تکمیل شد و بعدها به‌عنوان تئاتر ملی روسیه مورد استفاده قرار گرفت. رنگ این بنا کاملا سفید بوده و دارای 8 ستون در قسمت ورودی است تا افراد به‌راحتی  و بدون دردسر وارد محل شوند. در این جای دیدنی، نمایش‌های کلاسیکی همچون فندق‌شکن یا دریاچه قو به اجرا گذاشته می‌شود که تجربه‌ای به‌یاد‌ماندنی را برای هر گردشگری در سفر به مسکو در تابستان رقم می‌زند.

آدرس:

Theatre Square, 1, Moscow, Russia, 125009

کولومونسکویه

سفر به مسکو در تابستان

کولومونسکویه مکانی وسیع و زیباست که اکنون به‌عنوان موزه فضای باز با معماری چوبی شناخته می‌شود. این مکان، در گذشته به‌عنوان اقامتگاه تابستانی شاهزادگان روسیه مورد استفاده قرار می‌گرفت. قدیمی‌ترین بخش کولومنسکویه، کلیسای معراج نام دارد. این قطعه چشم‌نواز که به شکل هشت‌ضلعی طراحی شده از سنگ سفید ساخته شده است. Kolomenskoye با وسعت 390 هکتار مشرف به رودخانه مسکو بوده و چهار بخش دارد که شامل باغ‌های وسیع، تعداد زیادی ساختمان قدیمی، روستای سابق کولومنسکویه و کاخ چشمگیر تزار الکسی میخائیلوویچ است. کولومونسکویه که توسط یونسکو به‌عنوان میراث جهانی شناخته شده، یکی از لذت‌بخش‌ترین مکان‌ های دیدنی در سفر به مسکو در تابستان  به‌ شمار می‌رود.

آدرس:

Andropova Ave, 39, Moscow, Russia, 115487

سواحل مسکو

تابستان‌های مسکو می‌تواند کاملا ملایم باشد؛ اما هنگامی که هوا گرم می‌شود، ساکنان محلی مشتاقند که برای شنا به ساحل بروند. اگر در زمان گرمای شدید هوا در شهر هستید، ممکن است بخواهید به آن‌ها بپیوندید. مسکو سواحل متعددی دارد که می‌توانید در تابستان از آن‌ها دیدن کنید. در ادامه، برخی از معروف ترین سواحل که سنا کردن در آن‌ها مجاز است را به شما معرفی می‌کنیم.

Troparyovo

Troparyovo

یکی از سواحل دیدنی در سفر به مسکو در تابستان Troparyovo است که در محوطه بزرگ پارک جنگلی تروپاریوفسکی قرار دارد. این ساحل با وجود انواع قایق‌های کوچک و بزرگ، سرگرمی‌های فراوانی برای کودکان و بزرگسالان دارد و به‌عنوان مکانی برای شنا کردن و آرامش در گوشه جنوب غربی شهر محسوب می‌شود. این مکان زیبا، دارای امکاناتی مانند یک زمین ورزشی بزرگ، وای‌فای رایگان و یک منطقه بازی وسیع برای کودکان است که به جذابیت آن می‌افزاید. ساحل Troparyovo، بهترین مکان برای گذراندن یک روز آرام در کنار خانواده در سفر به مسکو در تابستان است. 

آدرس:

12 Akademika Vinogradova St, Moscow, Russia

 Serebryany Bor

یکی دیگر از سواحل که در سفر به مسکو در تابستان باید از آن ددین کرد Serebryany Bor است. این ساحل که در حاشیه رودخانه مسکو واقع شده، نزدیک‌ترین مکان شنا به مرکز شهر بوده و به همین دلیل هر تابستان، تعداد زیادی از ساکنان شهر را به خود جذب می‌کند. نقاط شنا در این ساحل به دو بخش 2 و 3 تقسیم شده است. بخش 2، از نظر مساحت بزرگتر و یکی از زیباترین مکان‌ها برای آفتاب گرفتن است.  این مکان دارای تمام امکانات یک استراحتگاه ساحلی بوده، به فضاهای سبز و مناطق شهری مشرف است و به‌علت دور بودن از شهر، ساحلی آرام محسوب می‌شود. این ساحل دارای فضاهای بازی کودک، زمین‌های والیبال و استخرهای شنا و مجموعه‌ای باکیفیت از کافه‌ها و رستوران‌ها است. در فصول تابستان نیز تئاترهای کمدی و کنسرت‌های زیادی نیز به‌هنگام غروب آفتاب، برای سرگرم کردن مردم در این ساحل برگزار می‌شود و امکان کرایه قایق برای حرکت در رودخانه مسکو نیز در آن فراهم است. 

بخش 3 این ساحل از 2 دورتر بوده و با آن فاصله زیادی دارد، بنابراین توصیه می‌کنیم قبل‌از رفتن فقط یکی از این مقاصد را انتخاب کنید. این مکان، با فضای سبز احاطه شده است. بااین‌حال، همه امکانات و فعالیت‌هایی که انتظار دارید، هم در آب و هم در خشکی، از جمله ورزش‌های ساحلی و فرصت‌هایی برای استراحت در آن وجود دارد. 

آدرس بخش 2:

Tamanskaya St., Beach No. 2.

آدرس بخش 3: 

Fourth line of Serebryany Bor, Beach No. 3. 

 Rublyovo Beach

سفر به مسکو در تابستان

یکی دیگر از جاهای دیدنی مسکو در تابستان Rublyovo Beach است. در این مکان زیبا و دوست‌داشتنی برای همه سنین سرگرمی‌های متنوعی وجود دارد؛ از بازی‌های ساحلی گرفته تا برگزار کردن مهمانی‌هایی که افراد در آن به هم کف‌ می‌پاشند را شامل می‌شود. همچنین بچه‌ها می‌توانند ساعت‌ها در یک منطقه که ویژه کودکان ساخته شده درون آبشار آن بازی کنند. علاوه‌بر این، در بیشتر شنبه‌های فصل تابستان در مسکو افراد می‌توانند در باشگاه این ساحل، مهمانی‌های خصوصی خود را برگزار کنند. آب بسیار تمیز، شن و ماسه بیش‌از‌حد ابریشمی و همچنین تعداد زیادی پلاژ از ویژگی‌های این ساحل است که آن را به مکانی زیبا و آرام تبدیل می‌کند. 

Chyornoye Ozero

Chyornoye Ozeroیکی دیگر از جاهای دیدنی مسکو که در سفر به تابستان باید از آن دیدن کنید Chyornoye Ozero است. این ساحل، در حاشیه جنگل و در شرق شهر قرار دارد. در انگلیسی، این مکان «دریاچه سیاه» نامیده ‌می‌شود و علی‌رغم ظاهر مه‌آلودش که عموما ناشی از ذغال‌سنگ نارس کف آن بوده، آب دریاچه بسیار تمیز و برای شنا در تابستان کاملا مناسب است. وجود کافه‌ها، رستوران‌ها، قایق‌های کرایه‌ای و بسیاری امکانات دیگر ازجمله زمین بازی وسیع در این مکان آن را به یک کلوپ ساحلی مجلل‌ تبدیل کرده است. این ساحل آرام، فضای دلنشینی را برای تفریح و برپا کردن پیک‌‌نیک فراهم می‌کند. همچنین حضور مداوم ناجیان غریق در ساحل Chyornoye Ozero،  آن را به یکی از امن‌ترین مکان ‌های دیدنی مسکو در تابستان تبدیل کرده است. 

آدرس:

Zelinograd, Microdistrict 6, Moscow, Russia

Bolshoi Gorodskoi Prud 

Bolshoi Gorodskoi Prud 

ساحل Bolshoi Gorodskoi Prud، به‌دلیل موقعیت مکانی، شرایط بکر و وسعت خود، یکی ازپرطرفداران سواحل در سفر به مسکو در تابستان به‌ شمار می‌رود. این ساحل که در غرب مسکو واقع شده در گرم‌ترین فصل تابستان، فضایی مناسب برای برپا کردن چترآفتابی روی شن و ماسه را در اختیار شما می‌گذارد. همچنین، امکاناتی برای فعالیت‌های زیادی مانند آفتاب گرفتن و شنا را نیز ارائه می‌دهد. علاوه‌بر آن، سرگرمی‌هایی همچون ایرهاکی، بیلیارد، والیبال، پینگ‌پنگ و اجاره قایق در این ساحل وجود دارد. این ساحل به‌دلیل داشتن یک منطقه ویژه کودکان با جاذبه‌های آبی همچون سرسره‌های آبی، تاب و غیره برای خانواده‌ها بسیار ایده‌آل است.

آدرس:

Ozyornaya Alley, 2, Zelenograd 124460, Russia.

نکاتی برای بهترین زمان سفر به مسکو

  • سفر خود به مسکو در تابستان را حداقل از 3 تا 6 ماه قبل برنامه‌ریزی کنید. 
  • از آن‌جایی که ژوئن و جولای ماه‌های اوج سفر به مسکو در تابستان هستند، حتما بلیط هواپیما و هتل‌ خود را از قبل رزرو کنید.
  • در تابستان مسکو، لباس‌های سبک و راحت بپوشید. زنان می‌توانند لباس‌های نازک و خنک و مردان می‌توانند از تی‌شرت و شلوارک‌ سبک و نخی استفاده کنند.
  • در بهترین زمان سفر به مسکو، کفش‌های راحتی به‌همراه داشته باشید؛ زیرا این فصل بهترین زمان برای پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت زیبا دراین شهر است. 
  • هنگام پیاده‌روی به دلیل گرما همیشه یک بطری آب یا یک نوشیدنی خنک، یک چتر مسافرتی کوچک، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و یک کیف سبک به‌همراه داشته باشید. چون هوا در تابستان‌ها در مسکو گاهی بسیار گرم می‌شود، بنابراین حتما قبل‌از خروج از هتل کرم‌ ضد آفتاب بزنید و در صورت امکان از کلاه یا چتر‌ آفتاب‌گیر استفاده کنید.
  • اگر به کمک مردم محلی برای گرفتن اطلاعات نیاز داشتید، جوانان را انتخاب کنید؛ زیرا بیشتر آن‌ها به زبان انگلیسی مسلط هستند.
  • اگر دغدغه حمل‌و‌نقل دارید، می‌توانید از برنامه‌هایی مانند Yandex Metro و Yandex Transport، برای یافتن مسیر خود در شهر استفاده کنید. این برنامه‌ها را  قبل‌از سفر به مسکو در تابستان می‌توانید از گوگل‌پلی دانلود و روی گوشی موبایل خود نصب کنید.
  • در هنگام بازدید از شهر، پاسپورت خود را همیشه همراه داشته باشید. چون هنگام مبادله پول، ورود به برخی مکان‌های گردشگری و خرید بلیط قطار به آن نیاز دارید.
  • موزه‌های مسکو دوشنبه‌ها تعطیل‌اند. بنابراین اگر در برنامه سفر خود قصد بازدید از موزه‌ها را دارید، می‌توانید تمام روزهای هفته به‌غیراز دوشنبه‌ها را برای بازدید انتخاب کنید. 
  •  قبل‌از سفر به مسکو در تابستان بودجه خود را برنامه‌ریزی کنید؛ چون مسکو مملو از تجملات است و با برنامه‌ریزی می‌توانید از خرج کردن ناگهانی خودداری کنید.

کلام آخر

ما در این مقاله شما را با شرایط آب‌و‌هوایی و مکان‌های دیدنی مسکو آشنا کردیم. همچنین نکاتی که هنگام سفر به مسکو در تابستان باید رعایت کنید را به شما گفتیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله، سفر لذت‌بخشی را برای خود رقم بزنید. خوشحال می‌شویم که تجربه سفرتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات کاربران