عجیب ترین غذاهای دنیا؛ سفری که شاید جرات آن را نداشته باشید!

عجیب ترین غذاهای دنیا؛ سفری که شاید جرات آن را نداشته باشید!

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند از مرزهای غذایی خود عبور کنند، بهتر است لیست عجیب ترین غذاهای دنیا را برسی کنید؛ از اختاپوس زنده در کره جنوبی گرفته تا بینی گوزن در کانادا، این غذاها مطمئناً معده شما را به تعجب در می آورند – اما آنها همچنین راهی عالی برای تجربه فرهنگ های جدید و امتحان چیزهای کاملاً متفاوت هستند. اگر آماده هستید تا در سفرهای خود به کشور های دیگر با تهیه رزرو بلیط هواپیما سه کلیک سفر کنید؛ پس بهتره تا با لیست غذاهای عجیب و غریب آشنا شوید!

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

عجیب ترین غذاهای دنیا؛ این بار در ایتالیا

ساردینیا جزیره ای زیبا در سواحل ایتالیا است و به خاطر غذاهای سنتی خود شهرت دارد که یکی از آن ها کاسو مارزو است. کاسو مارزو، پنیر آلوده به پشه های زنده است و ایتالیایی ها فکر میکنند که پنیر توسط این حشرات خوشمزه تر می شود. اگر احساس شجاعت می کنید، پنیر ماگت (نام حشره) را برای خودتان امتحان کنید – فقط قبل از خوردن حتماً حشرات را از آن جدا کنید!

این پنیر باید یکی از عجیب ترین غذاهای دنیا در تمام اروپا باشد.

سانناکجی، کره جنوبی

سانناکجی، کره جنوبی

اختاپوس زنده یک غذای محبوب در کره جنوبی است و سانناکجی یکی از رایج ترین روش های خوردن آن است. اختاپوس را به قطعات کوچک برش می دهیم و بلافاصله سرو می کنیم، بنابراین در حالی که اختاپوس هنوز در بشقاب شما می چرخد، آن را می خورید.

 طعم این غذا که از عجیب ترین غذاهای دنیا است؛ مانند ترکیبی از مرغ و میگو است و اگر مراقب نباشید، مکنده های روی اختاپوس می توانند به گلوی شما بچسبند و شما را خفه کنند.

هاکارل، ایسلند

هاکارل یک غذای سنتی ایسلندی است که از تخمیر گوشت کوسه تهیه می شود.  این گوشت فوق العاده تند و مزه است، بنابراین اگر احساس ماجراجویی می کنید، می توانید hákarl را برای خودتان امتحان کنید!

در غیر اینصورت تجربه هاکارل به عنوان یکی از از عجیب ترین غذاهای دنیا، زیاد عاقلانه به نظر نمی رسد.

تخم مرغ قرن، چین

اگر به چین سفر می کنید، ممکن است با تخم مرغ قرن در بعضی از رستوران ها روبرو شوید – یک غذای لذیذ چینی خوشمزه اما غیرمعمول. این تخم مرغ ها با نگهداری تخم مرغ اردک، مرغ یا بلدرچین در مخلوطی از خاک رس، خاکستر، آهک زنده و نمک به مدت چند هفته یا چند ماه ساخته می شوند. تخم مرغ به دست آمده از بیرون به رنگ سبز مایل به سیاه است و در داخل دارای بافت نرم و لطیفی است. چینی ها اغلب با برنج یا دمنوش این تخم مرغ را می خورند و برخی افراد می گویند که طعم سولفوریک دارند.

رتیل سرخ شده، کامبوج

رتیل سرخ شده، کامبوج

مانند مرغ سرخ شده، رتیل سرخ شده یک غذای خیابانی محبوب در کامبوج است. رتیل هایی که در روغن سرخ شده و با سس سرو می شوند و  بعضی ها می گویند که طعم مرغ دارند.

 اگر به اندازه کافی شجاع هستید که آنها را امتحان کنید، حتما دندان های نیش و غدد سمی را قبل از غذا بردارید! زیرا آنها هنوز هم می توانند نیش دردناکی ایجاد کنند، حتی اگر از بدن رتیل خارج شوند.

نظر شما درباره رتیل سرخ شده به عنوان یکی از عجیب ترین غذاهای دنیا چیست؟

بینی گوزن، کانادا

بینی گوزن یک غذای سنتی کانادایی است که همانطور که از نامش پیداست، از بینی گوزن تهیه می شود. اغلب در زودپز یا قابلمه به آرامی پخته می شود تا نرم شود و با سس سرو می شود. برخی می گویند بینی گوزن طعمی شبیه گوشت گاو دارد، اما برخی دیگر آن را بیش از حد گیج کننده می دانند. با این حال، بینی گوزن در برخی از مناطق کانادا به عنوان یک غذای لذیذ در نظر گرفته می شود و اغلب در مناسبت های خاص سرو می شود.

پای قورباغه، فرانسه

پای قورباغه یک غذای محبوب در فرانسه است که معمولا با سیر و کره سرو می شود. گفته می شود طعم آن شبیه مرغ است، اما برخی افراد آنها را بیش از حد جویدنی می دانند. اگر احساس شجاعت می‌کنید، می‌توانید پای قورباغه را برای خودتان امتحان کنید – فقط قبل از خوردن آن‌ها، حتما پوست و استخوان‌ها را جدا کنید.

البته که اگر با تور پاریس سه کلیک سفر کردید، ما به شما همان کروسان های معروف فرانسوی را پیشنهاد میکنیم!

میوه دوریان، آسیای جنوب شرقی

میوه دوریان، آسیای جنوب شرقی

میوه دوریان یک غذای محبوب در آسیای جنوب شرقی است که به دلیل بوی تندش شناخته می شود. این میوه از حمل و نقل عمومی در هتل ها و بیمارستان ها به دلیل بوی تندش ممنوع است، بویی که به عنوان بوی «ترکیبی از پیاز، سیر و پاهای بدبو» توصیف می شود. این میوه همچنین در برخی از هواپیماها ممنوع است زیرا باعث واکنش های آلرژیک در برخی از مسافران می شود، در حالی که برخی دیگر وقتی با هواپیما سفر می کنند و همسفرانشان در پرواز خود دوریان می خورند، آن را توهین آمیز می دانند. اگر به آسیای جنوب شرقی سفر می کنید، حتما میوه دوریان را امتحان کنید! فقط حواستان به بوی تند باشد.

شتر برگر، مراکش

فاس شهری قرون وسطایی در مراکش است که متوقف در زمان به نظر می رسد. این جا یکی از جاذبه های اصلی آفریقا در این منطقه است و این فرصت را برای مسافران فراهم می کند تا ببینند زندگی قرن ها پیش چگونه بوده است. بسیاری از مسافران در این خیابان های باریک گم می شوند. حالا یکی از مواد غذایی محبوب در فاس، گوشت شتر است، سرشار از پروتئین و مناسب برای کسانی که به دنبال کاهش وزن یا سالم ماندن هستند. حالا آماده هستید تا شتر برگر را به عنوان یکی از عجیب ترین غذاهای دنیا، سرو کنید؟

البته حالا که در آفریقا هستیم، پیشنهاد دیگری هم برای شما داریم!

چرا کرم های موپان را امتحان نکنید؟ قرن هاست که این کرم ها به عنوان یک منبع غذایی سنتی در آفریقای جنوبی خورده می شوند و امروزه نیز انتخابی محبوب هستند. در حالی که کرم های موپان ممکن است در ابتدا اشتها آور به نظر نرسند، اما در واقع بسیار خوشمزه هستند – بسیاری طعم آنها را با طعم نارگیل مقایسه می کنند. آنها همچنین بی نهایت مفید هستند و می توان آنها را به صورت خام، سرخ شده یا برشته خورد.

سوسیس خونی، اسپانیا

سوسیس خونی، اسپانیا

Morcilla نوعی سوسیس خونی است که در اسپانیا رایج است و با خون خام خوک درست می شود و رنگ تیره ای دارد. شاید با خواندن این قسمت، دلتان از هرچه سوسیس است، زده شود! اما به هر حال اگر دلتان میخواهد تا در سفر به اسپانیا یکی از عجیب ترین غذاهای دنیا را سرو کنید، Morcilla پیشنهاد ما است.

در آخر

وقتی فکر می‌کنیم به عجیب‌ترین غذاهای دنیا، ممکن است نخستین چیزی که به ذهن بیاید، تردید و ترس باشد. اما، چرا باید به چالش بکشیم خودمان و این غذاها را امتحان کنیم؟

با تجربه کردن غذاهای مختلف، نه تنها در مورد آن فرهنگ یاد می‌گیریم، بلکه با تفاوت‌ها و تشابه‌های بین فرهنگ‌ها نیز آشنا می‌شویم. غذاهای جدید می‌توانند چشایی شما را تحریک کنند و به شما اجازه دهند که طیف وسیعی از طعم‌ها و عطرها را تجربه کنید که شاید قبلاً با آن‌ها مواجه نشده‌اید. در نهایت، به چالش کشیدن خود و تجربه غذاهای عجیب و غریب می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به کشورهای جدید یا حتی کشف فرهنگ‌های مختلف در خود کشورمان باشد. آن را امتحان کنید، شاید به تعدادی از آنها علاقه‌مند شوید!

نظرات کاربران