غذاهای کره جنوبی

معرفی غذاهای کره جنوبی؛ از بیبی باپ تا چاپچای

غذاهای کره جنوبی طرفداران پروپاقرصی در جهان دارد و گردشگران برای تست کردن آنها سر و دست می‌شکنند! از خوراک‌های کیمچی داغ تا کوکی‌های خوش طعم و سرخ شده، آنها لبریز از شگفتی‌های خوشمزه هستند!

رزرو کره جنوبی

 اگر شما هم جزو شکموها هستید، احتمالاً نام رامن، بیبی‌باپ و تئوک‌بوکی به گوش‌تان خورده، اما فهرست غذاهای لذیذ کره‌ای تقریباً بی‌پایان است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این گزارش از مجله گردشگری سه‌کلیک، به معرفی غذاهای کره جنوبی بپردازیم و لیستی از جذابترین‌ آنها آماده کنیم:

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

مرغ سرخ شده کُره‌ای

غذاهای کره جنوبی

مرغ سوخاری یکی از محبوب‌ترین غذاهای کره ای است که معمولاً با یک سس تند و شیرین پوشیده می‌شود. اما چه رازی در جذابیت این خوراک وجود دارد که طعم آن‌را متفاوت می‌کند؟ بد نیست بدانید که مرغ را در زمان آماده‌سازی زیاد نمی‌کوبند و وجود نشاسته سیب زمینی سبب می‌شود تا غذا در هنگام سرو هنوز ترد باشد.  مرغ سوخاری کُره‌ای دو بار سرخ می‌شود.

غذاهای کره جنوبی ؛ جاپچای

Japchae یک نودل لیوانی با سبزیجات و سس سویا است. اگرچه دستورالعمل خاصی برای ترکیب سبزیجات در جاپچا وجود ندارد، قارچ، هویج، اسفناج، پیاز و تره فرنگی معمولاً انتخاب خوبی هستند.

خورش کیمچی

خورش کیمچی یا کیمچی جیجیگا یکی از محبوب‌ترین غذاهای کره جنوبی است که معمولا با گوشت، کیمچی تخمیر شده و توفو درست می‌شود. این غذای لذیذ را می‌توان با برنج داغ هم سرو کرد. به دلیل فوایدی که (پروبیوتیک‌ها) برای سلامتی دارند، کیمچی تقریباً در اقصی نقاط جهان محبوب است.

غذاهای کره جنوبی ؛ بیبی باپ

غذاهای کره جنوبی

این غذا با ترکیب سبزیجات مخلوط، برنج، تخم مرغ و گوشت چرخ کرده یا گوشت صاف درست می‌شود. اگر به غذاهای تند علاقه دارید، می‌توانید بیبی باپ را با سس فلفل قرمز میل کنید و در غیر این‌صورت، سس سویا جایگزین خوبی است. یک وعده از این غذای مغذی و خوش‌طعم، شما را تا ساعت‌ها سیر نگه خواهد داشت.

Sundubu-jjigae

Sundubu-jjigae یک خورش توفوی نرم است که با توفوی تازه دلمه‌شده، سبزیجات و تخم‌مرغ درست می‌شود. این خورش خوشمزه، سبک و در عین حال سرشار از طعم است. این غذا به شکل سنتی خود در یک قابلمه سفالی -که برای حفظ گرما طراحی شده است- سرو می‌شود.

سئولئونگ تانگ

Seolleongtang یک سوپ استخوان است که از سینه یا قسمت‌های دیگر گاو تهیه می‌شود. این غذای محلی سئول است که با فلفل سیاه آسیاب شده، فلفل قرمز، سیر، نمک و پیاز سبز ریز خرد شده سرو می‌شود. بد نیست بدانید که ساعت‌ها طول می‌کشد تا رنگ‌های سفید شیری روی غذا جا بیفتد و از طعم آن هم نگوییم! فوق‌العاده است.

یاکگوا

غذاهای کره جنوبی

Yakgwa که با نام گواجول هم شناخته می‌شود، یک کلوچه خوش طعم و سرخ شده است. گندم، روغن کنجد، چئونگجو، عسل و آب زنجبیل مواد اولیه این خوراکی خوشمزه را تشکیل می‌دهند. به دلیل شیرینی کلوچه، گواجول اغلب به عنوان دسر سرو می‌شود.

سامگیتانگ

سامگیتانگ یا سوپ مرغ جینسینگ کره‌ای، عطر و مزه بسیار خاصی دارد. این سوپ غلیظ بیشتر در روزهای گرم تابستان خورده می‌شود و مردم عاشق طعم تلخ آن هستند.

در میان غذاهای کره جنوبی ، گوشت لطیف و آب گوشت بی نظیر سامگیتانگ بسیار معروف است. 

برنج سرخ شده کیمچی

کیمچی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای کره جنوبی است که احتمالا پس از خوردن آن باید مراقب کم شدن انگشتان خود باشید! این غذا با کلم پیچ، تخم مرغ، قارچ و هویج ترکیب می‌شود. 

شما می‌توانید کیمچی را به عنوان غذای جانبی هم میل کنید، برای این منظور بهتر است آن را به همراه گوشت پخته یا مرغ سرخ شده امتحان کنید.

تئوکبوکی

غذاهای کره جنوبی

این غذا که در غرفه‌های غذای خیابانی سئول یافت می‌شود، درواقع نوعی کیک‌ برنجی نرم است که می‌توانید به همراه مواد پرکننده‌ای چون تخم مرغ آب پز، پنیر آب شده، رامن یا تخم ماهی میل کنید. tteokbokki در انواع غیر تند، با غذاهای دریایی، با دنده‌های کوتاه و … قابل خریداری است.

غذاهای کره جنوبی ؛ همول پاژون

این پنکیک سبزیجات دریایی را می‌توان با کوفته ماهی، صدف، میگو، پیازچه یا صدف پر کرد. کره ای ها اغلب آن را با Makgeolli – یک نوشیدنی شیری – سرو می‌کنند.

کلام آخر

مسافرت بدون تست کردن غذاهای محلی آن منطقه کامل نخواهد شد. کره جنوبی با فرهنگ غنی و تاریخ طولانی خود به طبخ غذاهای خوشمزه و سالم شهرت دارد. اکثر این غذاها با سبزیجات تازه، گوشت و برنج طبخ می‌شوند و جدای طعم بی‌نظیر، سرشار از مواد مغذی هستند. پس از مطالعه این گزارش با معروف‌ترین غذاهای کره جنوبی آشنا می‌شوید و درگیر منوهای رنگارنگ غذاخوری‌ها نخواهید شد! 

نظرات کاربران