بهترین جاهای دیدنی تهران با مترو

بهترین جاهای دیدنی تهران با مترو؛ تهران‌گردی بدون ترافیک

تهران‌گردی با وجود ترافیک و آلودگی هوا نمی‌تواند خیلی جذاب و ایده‌آل باشد اما اگر بگوییم به خیلی از جاهای دیدنی تهران با مترو می‌توانید دسترسی داشته باشید چه؟ مثلا با مترو به نزدیکی کاخ نیاوران بروید و یا موزه دخانیات ایران را ببینید. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک می‌خواهیم جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو را بررسی کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا جاهای دیدنی تهران با مترو را معرفی کنیم.

پاسپورت دومینیکا

رزرو بلیط هواپیما تهران با سه کلیک خوبه!

جاهای دیدنی تهران با مترو؛ خط 1

جاهای دیدنی تهران با مترو

خط یک مترو تهران که طولانی‌ترین خط مترو است از ایستگاه تجریش شروع و تا ایستگاه کهریزک ادامه پیدا می‌کند. البته شایان ذکر است که از ایستگاه شاهد خط فرعی وجود دارد که تا فرودگاه امام خمینی و پرند ادامه دارد. این خط با 29 ایستگاه شمال تهران را به جنوب‌شرقی تهران متصل می‌کند. از جاهای دیدنی تهران که در نزدیکی خط 1 قرار دارد می‌توان به باغ کتاب، پارک آب و آتش، باغ ایرانی، باغ فردوس، پارک ملت، کاخ نیاوران، کاخ سعدآباد، پل طبیعت، بوستان قیطریه، بازار بزرگ تهران، کاخ گلستان و موزه پست و تلگراف تهران اشاره کرد. برای دسترسی آسان به هر یک از این جاهای دیدنی تهران باید در یکی از ایستگاه‌های خط 1 مترو تهران پیاده شوید. 

کاخ نیاوران؛ جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو

کاخ موزه نیاوران که قبلا اقامتگاه تابستانه محمدرضا شاه پهلوی بود حالا یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاهای تهران است که در فهرست تهران‌گردی‌تان باید جای داشته باشد. طراح این کاخ زیبا نیز محسن فروغی، معمار ایرانی و رئیس پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران بود. کاخ نیاوران یکی از جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو است که برای دسترسی به آن کافیست از خط 1 مترو استفاده کنید و در ایستگاه تجریش پیاده شوید. سپس با تاکسی از خیابان شهید باهنر به سمت کاخ نیاوران بروید. فاصله کاخ نیاوران تا ایستگاه مترو تجریش با خودرو حدود 27 دقیقه است.

جاهای دیدنی تهران با مترو؛ باغ کتاب تهران

باغ کتاب یکی از جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو است که در بزرگراه حقانی واقع شده است. برای دسترسی آسان به این کتابخانه باید در ایستگاه شهید حقانی خط 1 مترو تهران پیاده شوید. بعد از 7 دقیقه با خودرو به باغ کتاب خواهید رسید.

پل طبیعت و پارک طالقانی

پل طبیعت

یکی از نمادهای معروف تهران همین پل طبیعت است که بر روی اتوبان مدرس تهران ساخته شده است. این سه طبقه دارد و به عنوان بزرگترین پیاده‌راه تهران شناخته می‌شود. پل طبیعت پارک طالقانی را به پارک آب و آتش وصل می‌کند. اگر از خط 1 مترو تهران استفاده می‌کند برای دسترسی به پل طبیعت در ایستگاه شهید حقانی پیاده شوید و سپس تاکسی بگیرید و به سمت پل طبیعت بروید. فاصله حدودی ایستگاه شهید حقانی تا پل طبیعت با تاکسی 7 دقیقه است.

کاخ سعدآباد

مجموعه کاخ سعدآباد یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های تهران است که امکان دسترسی با مترو وجود دارد. این مجموعه کاخ‌ در دوره قاجاری بنا نهاده شد و سپس در دوره پهلوی گسترش یافت. حالا برای دسترسی به کاخ سعدآباد یکی از دیدنی های تهران با مترو باید از خط شماره 1 مترو استفاده کنید. سپس در ایستگاه تجریش پیاده شوید و با تاکسی از ایستگاه تجریش تا کاخ نیاوران بروید. فاصله کاخ سعدآباد تا ایستگاه مترو تجریش حدود 25 دقیقه با خودرو است.

پارک آب و آتش؛ جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو

این پارک یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین پارک‌های تهران است که برای دسترسی آسان کافیست از هر جای تهران که هستید سوار مترو شوید و در ایستگاه شهید حقانی پیاده شوید. بعد از 8 دقیقه با خودرو به پارک آب و آتش خواهید رسید.

جاهای دیدنی تهران با مترو؛ بوستان قیطریه

جاهای دیدنی تهران با مترو

بوستان یا پارک قیطریه یکی از دیدنی‌ترین پارک‌های تهران است که برای تهرانی‌ها بسیار خاطره‌برانگیز است. این پارک در دوره قاجار ساخته شد و بخشی از باغ‌های سلطنتی آن دوره است. برای دسترسی به ان پارک کافیست از هر جای تهران که هستید سوار خط 1 مترو شوید و در ایستگاه قیطریه پیاده شوید. بعد از 7 دقیقه با خودرو به بوستان قیطریه خواهید رسید. 

بازار بزرگ تهران و موزه مقدم

موزه مقدم و بازار بزرگ تهران در نزدیکی هم واقع شده است و هر دو از بهترین جاهای دیدنی تهران با مترو است. موزه مقدم در واقع یک خانه تاریخی است که حالا به موزه تبدیل شده است و معماری خاص و چشم‌نوازی دارد. بازار بزرگ تهران هم یکی از خاطره‌انگیزترین جاهای تهران است که هنوز تا حدودی حال‌وهوای قدیمی‌اش را حفظ کرده است. بازار بزرگ یکی از جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو است که برای دسترسی به آن کافیست از خط 1 مترو استفاده کنید و در ایستگاه 15 خرداد پیاده شوید. سپس با تاکسی به سمت بازار بروید. فاصله بازار تا ایستگاه مترو 15 خرداد با خودرو حدود 18 دقیقه است. 

همچنین برای دسترسی به موزه مقدم یکی از دیدنی های تهران با مترو باید از خط شماره 1 مترو استفاده کنید. سپس در ایستگاه 15 خرداد پیاده شوید و با تاکسی از ایستگاه مترو تا موزه مقدم بروید. فاصله موزه مقدم تا ایستگاه مترو 15 خرداد با خودرو حدود 11 دقیقه است.

کاخ گلستان؛ جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو

کاخ زیبای گلستان

کاخ گلستان پیشینه تاریخی پرفرازونشیبی دارد. این کاخ روزگاری محل تاجگذاری شاهان قاجاری و پهلوی بوده است. البته این کاخ در دوره صفویه و در زمان شاه عباس ساخته می‌شود و سپس به مرور زمان گسترش می‌یابد. بخش‌های مختلف و دیدنی این مجموعه شامل ایوان تخت مرمر، شمس‌العماره، عمارت بادگیر، خلوت کریم‌خانی، نگارخانه، تالار سلام و تالار آینه است. کاخ گلستان یکی از جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو است که برای دسترسی به آن کافیست از خط 1 مترو استفاده کنید و در ایستگاه پانزده خرداد پیاده شوید. سپس با تاکسی از خیابان خیام به سمت کاخ گلستان بروید. فاصله کاخ گلستان تا ایستگاه مترو پانزده خرداد حدود 7 دقیقه با خودرو است.

جاهای دیدنی تهران با مترو؛ خط 2

خط 2 مترو تهران بر روی نقشه ایستگاه‌های مترو با رنگ آبی پررنگ مشخص شده است. مسیر این خط از ایستگاه صادقیه آغاز می‌شود و تا ایستگاه فرهنگسرا ادامه دارد. از جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو و خط 2 می‌توان به موزه هنرهای ملی، عمارت مسعودیه، کاخ موزه نگارستان و پارک سرخه حصار اشاره کرد. 

جاهای دیدنی تهران با مترو؛ عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران با مترو است که در دوره قاجار به دستور یکی از فرزندان فرزند ناصرالدین‌شاه، مسعود میرزا، بنا شد. هدف از ساخت این عمارت پذیرایی از مهمانان خارجی مسعودمیرزا یا ضل‌السلطان بود. از بخش‌های مختلف و دیدنی عمارت مسعودیه می‌توان به عمارت باغ دیوان‌خانه، دیوان‌خانه، حیاط سید‌جوادی، عمارت سفره‌خانه، حیاط مشیری، عمارت سردر پیاده‌رو، عمارت سید‌جوادی، عمارت مشیر‌الدوله، عمارت حیاط خلوت، حیاط خلوت و عمارت سردر کالسکه‌رو اشاره کرد. برای دسترسی آسان به عمارت مسعودیه یکی از جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو باید در ایستگاه ملت خط 2 مترو تهران پیاده شوید. بعد از 5 دقیقه پیاده‌روی در خیابان ملت به عمارت مسعودیه خواهید رسید.

باغ موزه نگارستان؛ جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو

جاهای دیدنی تهران با مترو

باغ نگارستان در ابتدا کاخ تابستانی فتعلی‌شاه قاجار بود و به همین منظور ساخته شده بود. حالا این کاخ زیبا با معماری منحصربه‌فردش به یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های تهران تبدیل شده است. از بخش‌های مختلف کاخ موزه نگارستان می‌توان به موزه کمال‌الملک، مجموعه آثار استاد علی اسفرجانی، مجموعه ملک‌الشعرای بهار، مجموعه مجسمه جهانگیر ارجمند، سردیس فردوسی، مجموعه محمود روح‌الامینی، دیوار صف سلام فتحعلی شاه، اتاق کاشی‌های باغ نگارستان، موزه قلم‌زنی، تالار منیر شاهرودی و کافه رستوران روحی اشاره کرد. 

برای دسترسی به موزه نگارستان که یکی از دیدنی های تهران با مترو است باید از خط شماره 2 مترو استفاده کنید. سپس در ایستگاه ملت پیاده شوید و با تاکسی از ایستگاه تا باغ نگارستان بروید. فاصله کاخ موزه نگارستان تا ایستگاه مترو ملت با خودرو حدود 6 دقیقه است.

جاهای دیدنی تهران با مترو؛ موزه هنرهای ملی تهران

این موزه در سال 1309 تاسیس شد و حالا یکی از بهترین موزه‌های تهران محسوب می‌شود. موزه هنرهای ملی ایران به همت حسین طاهرزاده بنا شد که طراح و نقاش ایرانی بود. این موزه یکی از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران است و بیش از 270 اثر گران‌بها از هنرمندان ایرانی را در خود جای داده است. از جمله آثار موجود در این موزه می‌توان به گبه، فرش، نگارگری، زری‌بافی، معرق، منبت، مینیاتور، خاتم‌کاری و کاشی‌کاری اشاره کرد. برای دسترسی به موزه هنرهای ملی، یکی از جاهای دیدنی تهران با مترو، باید از خط شماره 2 مترو استفاده کنید. سپس در ایستگاه ملت پیاده شوید و با تاکسی از ایستگاه تا موزه بروید. فاصله موزه هنرهای ملی تا ایستگاه مترو ملت با خودرو حدود 5 دقیقه و پیاده حدود 10 دقیقه است.

پارک سرخه حصار؛ جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو

پارک سرخه حصار؛ جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو

پارک سرخه حصار یکی از دیدنی‌ترین پارک‌های تهران است که در دوره قاجار بنا شد. در این پارک می‌توانید شاهد حیوانات و گیاهان متنوعی باشید که کم‌یاب و یا در حال انقراض هستند. بخشی از این پارک کاملا محافظت شده است و امکان دسترسی وجود ندارد. در این پارک می‌توانید پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کنید، پیک‌نیک راه بیندازید، به دهکده تفریحی کاج بروید و اجازه دهید کودکان از پارک ترافیک لذت ببرند. 

برای دسترسی به پارک سرخه حصار که یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران با مترو است باید از خط شماره 2 استفاده کنید. سپس در ایستگاه فرهنگسرا پیاده شوید و با تاکسی ادامه مسیر را طی کنید. فاصله پارک سرخه حصار تا ایستگاه فرهنگسرا با خودرو حدود 11 دقیقه است.

جاهای دیدنی تهران با مترو؛ خط 3

خط سه مترو تهران در نقشه مترو با رنگ آبی کمرنگ مشخص شده است و از ایستگاه قائم تا ایستگاه آزادگان ادامه دارد. از جاهای دیدنی تهران با مترو که در مسیر خط 3 واقع شده است می‌توان به بوستان لویزان و موزه رضا عباسی اشاره کرد. در ادامه هر یک از این جاهای دیدنی تهران و مسیر دسترسی آن‌ها را بررسی می‌کنیم. 

بهترین جاهای دیدنی تهران با مترو؛ بوستان لویزان

جاهای دیدنی تهران با مترو

پارک جنگلی لویزان یا بوستان لویزان یکی از دیدنی‌ترین جاهای تهران است که برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی گزینه مناسبی است. این پارک در شمال‌شرق تهران، نزدیک چهارراه استقلال واقع شده است. این پارک دو ورودی دارد؛ اولی ابتدای بزرگراه شهید همت و دومی؛ ورودی ده لویزان. این پارک بزرگ چندین بخش مختلف دارد از جمله؛ باغ پرندگان، بولینگ، رستوران و هتل شیان. 

بوستان لویزان یکی از جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو است که برای دسترسی به آن کافیست از خط 3 مترو استفاده کنید و در ایستگاه شهید زین‌الدین پیاده شوید. سپس با تاکسی از خیابان هنگام به سمت درب اصلی بوستان لویزان بروید. فاصله این بوستان تا ایستگاه مترو شهید زین‌الدین با خودرو حدود 16 دقیقه است.

موزه رضا عباسی؛ جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو

رضا عباسی یکی از معروف‌ترین و پرآوازه‌ترین نقاشان دوره شاه عباس صفوی بود که آثارش شهرت بسیار یافت. از جمله آثار او می‌توان به مینیاتور، خطاطی و نقاشی اشاره کرد. موزه رضا عباسی بخش‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تالار پیش از اسلام، تالار نگارگری، تالار خوشنویسی، تالار هنرهای اسلامی، بخش مرمت و نگهداری، کتابخانه و بخش انتشارات اشاره کرد. موزه رضا عباسی یکی از جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو است که برای دسترسی به آن کافیست از خط 3 مترو استفاده کنید و در ایستگاه شهید قدوسی پیاده شوید. سپس با تاکسی از خیابان شریعتی به سمت موزه بروید. فاصله موزه تا ایستگاه مترو شهید قدوسی حدود 5 دقیقه با خودرو و 10 دقیقه پیاده‌روی است.

جاهای دیدنی تهران با مترو؛ خط 4

خط 4 مترو تهران روی نقشه با رنگ زرد مشخص می‌شود. مسیر این خط از ایستگاه شهید کلاهدوز آغاز می‌شود و تا ایستگاه چهارباغ متصل است. از جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو و خط 4 می‌توان به تئاتر شهر و خانه هنرمندان اشاره کرد.

خانه هنرمندان ایران

خانه هنرمندان ایران

خانه هنرمندان تهران در واقع یک مجموعه فرهنگی هنری است که در پارک هنرمندان واقع شده است. بنای این مجموعه قدمت زیادی دارد و حالا به عنوان یکی از آثار ملی ایران میزبان علاقه‌مندان به هنر است. این مجموعه شامل چندین گالری است که از جمله آن‌ها می‌توان به گالری بهار، گالری تابستان، گالری پاییز، گالری زمستان، گالری استاد غلامحسین نامی، گالری استاد مرتضی ممیز و گالری استاد سید هادی میرمیران اشاره کرد. همچنین لازم است بدانید که این مجموعه روزهای شنبه تعطیل است. 

خانه هنرمندان یکی از جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو است که برای دسترسی به آن کافیست از خط 4 مترو استفاده کنید و در ایستگاه فردوسی پیاده شوید. سپس با تاکسی از خیابان سپهبد قرنی به سمت خانه هنرمندان بروید. فاصله خانه هنرمندان تا ایستگاه مترو فردوسی با خودرو حدود 5 دقیقه و پیاده حدود 10 دقیقه است.

تئاتر شهر؛ جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو

برای کسانی که شیفته تئاتر و سینما هستند تئاتر شهر یک مقصد دوست داشتنی است. معماری این ساختمان یکی از دیدنی‌ترین موراد در تهران است که برای علاقه‌مندان بسیار خاطره‌انگیز است. تئاتر شهر یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران با مترو است که برای دسترسی به آن کافیست از خط 4 مترو تهران استفاده کنید و در ایستگاه تئاتر شهر پیاده شوید. بعد از حدود 2 دقیقه پیاده‌روی به تئاتر شهر خواهید رسید.  

جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو؛ خط 5

خط 5 مترو تهران با رنگ سبز مشخص می‌شود و از ایستگاه شهید قاسم سلیمانی در کرج تا ایستگاه صادقیه در تهران ادامه دارد. در مسیر این خط مترو چندین جای دیدنی وجود دارد که می‌توانید در برنامه تهران‌گردی قرار دهید از جمله دریاچه چیتگر، بام‌لند و پارک ارم. 

دریاچه چیتگر و بام‌لند؛ جاهای دیدنی تهران با مترو

جاهای دیدنی تهران با مترو

چیتگر در واقع یک مجموعه تفریحی بزرگ است که در کنار دریاچه چیتگر واقع شده است و برای داشتن یک روز خوب و خوش‌گذرانی بسیار مناسب است. در این مجموعه شهربازی، کارتینگ، سینما شش بعدی، پیست دوچرخه‌سواری، اسکای فلای، اسکیت هوایی، هرم هیجان و تشک پرش وجود دارد. مرکز خرید بام‌لند و باغ گیاهشناسی ملی ایران نیز در کنار این پارک قرار دارد و برای دسترسی به آن باید از خط شماره 5 مترو استفاده کنید. 

می‌توانید گردش در مجموعه چیتگر را در برنامه تهران‌گردی‌تان قرار دهید و از آن لذت ببرید. دسترسی به دریاچه چیتگر، یکی از جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو، از طریق خط 5 ممکن است. به این منظور باید در ایستگاه چیتگر پیاده شوید و با تاکسی خودتان را به درب ورودی دریاچه چیتگر برسانید. فاصله حدودی دریاچه چیتگر تا ایستگاه مترو چیتگر با خودرو 19 دقیقه است. 

پارک ارم؛ جاهای دیدنی تهران با مترو

یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های تهران که خیلی از مردم ایران با آن خاطره دارند پارک ارم است. این پارک و باغ وحش آن یکی از معروف‌ترین مراکز تفریحی تهران است که در نزدیکی مترو قرار دارد. پارک ارم شامل باغ وحش، شهربازی، لونا 2، لونا 2 و لونا 3 است. همچنین در این مرکز تفریحی امکانات بازی مثل سورتمه، فریزبی، سفینه، تونل وحشت، کشتی کودک، تاب زنجیری، ماشین برقی و سورتمه قرار دارد تا بتوانید یک روز خوب برای خودتان بسازید. برای دسترسی به پارک ارم، یکی از جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو، باید از خط شماره 5 مترو استفاده کنید و در ایستگاه ارم سبز پیاده شوید. سپس تاکسی بگیرید. فاصله حدودی پارک ارم تا ایستگاه مترو ارم سبز حدود 11 دقیقه است. 

جاهای دیدنی تهران با مترو؛ خط 6

جاهای دیدنی تهران با مترو؛ خط 6

خط مترو تهران از ایستگاه کوهسار شروع می‌شود و تا ایستگاه حرم شاه عبدالعظیم حسنی ادامه دارد. همچنین خط شش با رنگ صورتی بر روی نقشه مترو مشخص شده است. این خط شامل چندین ایستگاه است و شرق تا شمال غربی تهران را به هم وصل می‌کند.

خانه موزه مدرس؛ جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو

سید حسین مدرس یکی از سیاستمداران ایرانی بود که در یک خانه زیبا در تهران زندگی می‌کرد. بعد از مرگ او این خانه تبدیل به موزه شد و حالا هر سال میزبان تعداد زیادی از علاقه‌مندان به تاریخ است. این خانه موزه در محله عودلاجان تهران و در نزدیکی ایستگاه مترو امیرکبیر واقع شده است. برای دسترسی به خانه موزه مقدم یکی از جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو باید در ایستگاه امیرکبیر پیاده شوید و باقی‌مانده مسیر را تاکسی بگیرید. فاصله ایستگاه مترو تا خانه موزه مدرس حدود 8 دقیقه با خودرو است.

جاهای دیدنی تهران با مترو؛ موزه فرش ایران 

نمی‌توانید به طرح و نقش فرش‌ ایرانی نگاه کنید اما عاشقش نشوید. موزه فرش ایران مجموعه‌ای بزرگ از انواع فرش ایرانی است که طی 15 سال ساخته شد. شاید جالب باشد که بدانید این موزه توسط فرح پهلوی در 22 بهمن 56 افتتاح شد. این موزه شامل چندین بخش است از بخش‌های مختلف آن می‌توان به تالار اصلی موزه، تالار نمایشگاه موقت، کتابخانه، سالن نمایش و غرفه نمایشگاهی موزه اشاره کرد. همچنین فرش ترنج‌دار، قالیچه‌ میرزا کوچک خان جنگلی و قالیچه‌های دوره بایسنغری در این موزه نگهداری می‌شود. 

موزه فرش یکی از جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو است که برای دسترسی به آن کافیست از خط 6 مترو استفاده کنید و در ایستگاه کارگر پیاده شوید. سپس از خیابان کارگر شمالی به سمت خیابان دکتر فاطمی بروید. فاصله این موزه تا ایستگاه مترو کارگر پیاده حدود 5 دقیقه است.

پارک جنگلی توسکا؛ جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو

جاهای دیدنی تهران با مترو

یکی از دیدنی‌ترین پارک جنگلی‌های تهران قطعا توسکاست. این پارک جنگلی خیلی قدیمی نیست و قدمت آن به سال 60 برمی‌گردد. اگر دوست دارید یک روز در طبیعتی زیبا با خودتان خلوت کنید پارک جنگلی توسکا با طبیعت کم‌یابش می‌تواند انتخاب خوبی باشد. همچنین در این پارک رستوران و سایر امکانات رفاهی وجود دارد تا یک روز خاطره‌انگیز بسازید. 

برای دسترسی به پارک جنگلی توسکا که یکی از جاهای دیدنی تهران با مترو است باید از خط شماره 6 استفاده کنید. بعد در ایستگاه دولت‌آباد پیاده شوید و با تاکسی ادامه مسیر را طی کنید. فاصله این پارک جنگلی تا ایستگاه مترو دروازه‌دولت با خودرو حدود 10 دقیقه است.

بهترین جاهای دیدنی تهران با مترو؛ موزه هنرهای معاصر 

اگر از طرفداران هنر باشید احتمالا نام موزه هنرهای معاصر را شنیده باشید. می‌توانید بازدید از این موزه را در برنامه تهران‌گردی قرار دهید. این موزه نیز مانند موزه  فرش ایران به دستور فرح پهلوی ساخته شد و حالا محلی برای علاقه‌مندان به هنر معاصر ایرانی است. همچنین معمار ساختمان موزه کامران دیبا است که طراحی فرهنگسرای نیاوران، پارک شفق، فرهنگسرای دانشجو و دفتر فرح پهلوی در نیاوران را نیز در فهرست آثارش قرار دارد. 

برای دسترسی به موزه هنرهای معاصر، یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو، باید از خط شماره 6 استفاده کنید. بعد در ایستگاه بوستان لاله پیاده شوید و در بلوار کشاورز به سمت موزه بروید. فاصله حدودی ایستگاه مترو تا موزه هنرهای معاصر حدود 5 دقیقه پیاده‌روی است. 

جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو خط 7

جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو خط 7

خط شماره 7 مترو تهران از ایستگاه ورزشگاه تختی تا میدان کتاب ادامه دارد. از دیدنی‌های تهران که در مسیر خط شماره 7 مترو قرار دارد می‌توان به موزه دخانیات ایران اشاره کرد. در ادامه موزه دخانیات و ایستگاه مربوط به آن را بررسی خواهیم کرد. خط 7 روی نقشه مترو تهران با رنگ بنفش مشخص شده است. 

موزه دخانیات ایران؛ جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو

تا الان هرچه موزه معرفی کردیم به هنر و نقاشی و فرش ربط داشت اما این بار قرار است یک موزه عجیب معرفی کنیم. موزه دخانیات ایران. این مزه در خیابان قزوین در یک کارخانه دخانیات واقع شده است. در بخش‌های مختلف این موزه عکس‌ها، سندهای دست‌نویس و محصولات قدیمی مربوط به تهیه دخانیات وجود دارد. برای دسترسی به موزه دخانیات باید از خط 7 مترو استفاده کنید و در ایستگاه بریانک پیاده شوید. با تاکسی حدود 7 دقیقه تا موزه دخانیات فاصله دارید. 

تهران‌گردی با مترو

جاهای دیدنی تهران کم نیست اما اگر تنها چند روز به تهران‌گردی اختصاص داده‌اید پیشنهاد ما ای است که وقت و انرژی‌تان را در ترافیک تلف نکنید و با مترو به هر کدام از جاهای دیدنی که معرفی کردیم بروید. امیدواریم مقاله جاهای دیدنی تهران با مترو برایتان مفید باشد.

نظرات کاربران