دلایل سفر به کره جنوبی

دلایل سفر به کره جنوبی؛ سرزمین کیمچی و کی-پاپ

در حالی که احتمالاً کره جنوبی راه درازی خواهد داشت تا به مقصد شماره یک سفر در سراسر جهان تبدیل شود، هنوز هم دلایل زیادی برای بازدید از این کشور وجود دارد. از نظر کارشناسان گردشگری، از آثار تاریخی گرفته تا جذابیت‌های فرهنگی، از شکم‌گردی تا معنویت و مذهب، دلایل سفر به کره جنوبی به اندازه کافی محکم هستند تا دستکم یک بار در طول زندگی خود به آنجا سفر کنید.

رزرو کره جنوبی

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

فرهنگ اصیل

دلایل سفر به کره جنوبی

مردم کره جنوبی سنت‌های خود را در طول قرن‌ها تاریخ طولانی و پر فراز و نشیب این کشور زنده نگه داشته‌اند. در خیابان‌های سئول، هنوز هم می‌شود رقص و موسیقی سنتی کره‌ای را تماشا کرد؛ همچنین مردم کره عاشق لباس‌های سنتی خود (هانبوک) هستند. جالب است بدانید که شما هم می‌توانید هانبوک بپوشید و این لباس را در شهرهایی چون سئول و جئونجو اجاره کنید. 

حتی در شهر مدرنی مانند سئول، هنوز هم محله‌های قدیمی و کافه‌هایی که چند دهه قدمت دارند به چشم می‌خورند. گردش در میان همزیستی اعجاب‌آور سنت و مدنیته واقعاً تماشایی و سرگرم کننده است و می‌تواند یکی از دلایل سفر به کره جنوبی باشد.

تاریخ غنی

تاریخ کره جنوبی طولانی است و بیش از هزار سال قدمت دارد. شاید به دلیل انزوای طبیعی شبه جزیره کره، فرهنگ این کشور به اندازه سایر مناطق تغییر نکرده و اصول بنیادین خود را حفظ کرده است.

شما هنوز هم می‌توانید از تماشای بعضی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی و فرهنگی کشور شگفت‌زده شوید! کاخ اصلی سئول کاخ Gyeongbokgung یا شهر گیونگجو مکان‌های بسیار با ارزشی هستند که تاریخ کره جنوبی را به زیبایی بازتاب می‌دهند.

 شهر گیونگجو با لقب “موزه بدون دیوار”، در زمان سلسله سیلا ( 57 قبل از میلاد تا 935 بعد از میلاد) پایتخت کره بود و مقبره‌های سلطنتی، کاخ‌ها و معابد بیشماری را در خود جای داده است. بازدید از شهر تاریخی گیونگجو که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده، به‌تنهایی می‌تواند از مهم‌ترین دلایل سفر به کره جنوبی باشد!

جشنواره‌های سراسری

دلایل سفر به کره جنوبی؛ جشنواره‌های سراسری

اگر برای اولین بار از کره جنوبی بازدید می‌کنید، حتماً به جشنواره‌های زیبا و پرتعداد آن سر بزنید. درواقع تعداد فستیوال‌هایی که هرساله در کره جنوبی برگزار می‌شود، بیشتر از آن چیزی است که بتوان در تمام آنها شرکت کرد! برای همین به معرفی برخی از مهمترین آنها اکتفا می‌کنیم.

با آب شدن برف‌ها و شروع فصل بهار، شکوفه‌های صورتی و سفید گیلاس، کره جنوبی را به یک سرزمین جادویی تبدیل می‌کنند و هزاران گردشگر برای تماشای شکوفه‌ها به این کشور سفر می‌کنند.

 تولد بودا یکی دیگر از جشنواره‌های دیدنی و مهم کره‌ای‌ها است که در ماه مه با اجرای نمایش و رژه فانوس‌ها در معابد محلی جشن گرفته می‌شود. همچنین مردم کره‌ در فصل پاییز نسخه مخصوص شکرگزاری خود را در Chuseok جشن می‌گیرند و در مراسمی که با افتخار برگزار می‌شود به اجداد خود احترام می‌گذارند. 

به عبارت بهتر در هر زمانی از سال، جشنواره‌های مختلفی برای تمام سلایق در حال برگزاری است.

مدرن و آینده نگر

در آنسوی بافت سنتی و تاریخی کره جنوبی، ساختارهای جدید و نوآورانه‌ای وجود دارد که این کشور در تولید آنها پیشگام است. برای مثال اگر در شهر سئول دقیق شوید، متوجه خواهید شد که بخشی از شهر با ساختمان‌های آینده‌نگر احاطه شده است (مانند Dongdaemun Design Plaza اثر زاها حدید) در حالی‌که درست در مجاورت آن، محله‌های سنتی هانوک قرار دارند.

 در اوایل سال جاری، سئول پنجمین آسمان خراش بزرگ و با شکوه جهان را در اطراف رودخانه هان افتتاح کرد. پس تعجب ندارد که برخی از شرکت‌های پیشرو جهان از جمله سامسونگ، هیوندای و کیا در اینجا مستقر هستند.

دلایل سفر به کره جنوبی ؛ غذاهای هیجان‌انگیز

دلایل سفر به کره جنوبی

بد نیست بدانید که کره‌ای ها به غذاهای متنوع و بی‌نظیر خود افتخار می‌کنند. شاید یکی دیگر از نتایج انزوای طبیعی و آب و هوای جزیره‌ای، دستیابی به روش‌های خاص تهیه غذا باشد! برای مثال کیمچی را در نظر بگیرید، غذای شماره یک کشور که از سبزیجات نمک‌سود و تخمیر شده تهیه می‌شود و ماه‌ها قابل نگهداری است. از قدیم‌الایام در زمستان‌های سخت برای محافظت از غذا از همین روش استفاده می‌کردند. 

در طول قرن‌ها، کره‌ای ها یک فرهنگ غذایی جذاب و غنی ساخته‌اند که از غذاهای گوشتی، خورش‌ها، انواع سوپ، رشته فرنگی، غذاهای دریایی و سبزیجات تشکیل شده است. پس اگر جزو شکمو‌ها هستید، تست خوراک متنوع این کشور می‌تواند یکی از دلایل سفر به کره جنوبی باشد! فقط در جریان باشید که باید یک روز کامل را در بازارهای خیابانی بگذرانید و از فستیوال طعم‌ها لذت ببرید.

روستاهای آرامش‌بخش

از آنجایی که کره جنوبی هنوز مانند همسایگانش (چین و ژاپن) به یک مقصد گردشگردی محبوب تبدیل نشده، مناطق روستایی بکر و زیبایش از هجوم مسافرین خالی‌ست و می‌شود اوغات آرامی را آنجا سپری کرد. وقت‌گذرانی در این مناطق شما را با سبک زندگی سنتی کره‌ای‌ها آَشنا می‌کند. 

تقریباً 20 درصد از کل مردم کره جنوبی در سئول و در نزدیکی آن زندگی می‌کنند، به همین سبب می‌توانید در روستاهای کوچک این کشور به آرامش و سکوت دست پیدا کنید. همچنین تماشای مزارع برنج و معابد مخفی برای‌تان جذاب خواهد بود.

سیستم‌های راه‌آهن و اتوبوس‌های سریع السیر، گشت و گذار در این مناطق را آسان می‌کند. 

معبدهای پر رمز و راز

دلایل سفر به کره جنوبی؛ معبدهای پر رمز و راز

هنوز خیلی‌ها نمی‌دانند که در سفر به کره جنوبی، می‌توانند چند روزی را در یک معبد زندگی کنند و مدتی را مانند راهبان بودایی بگذرانند! این معابد از مرکز شهر سئول تا فراز کوه‌های مناطق روستایی کره جنوبی در دسترس قرار دارند. پس همین حالا این نکته جذاب را به دلایل سفر به کره جنوبی اضافه کنید!

شهرهای پر جنب و جوش

احتمالاً فکر می‌کنید که سئول هیجان‌انگیزترین شهر کره جنوبی است! شاید با شما هم‌عقیده باشیم، اما اطمینان می‌دهیم که سئول تنها شهر بزرگ کره نیست که ارزش دیدن دارد. 

کره جنوبی علی‌رغم اندازه کوچکش، از شمال تا جنوب شهرهای هیجان انگیز زیادی دارد. به عنوان مثال، بوسان دومین شهر بزرگ کشور است و در کنار اقیانوس در یک خط ساحلی زیبا با سواحل شنی واقع شده است. همچنین جئونجو در غرب کشور یکی از آخرین مکان‌هایی است که از یک شهر قدیمی سنتی با خانه‌های هانوک کره‌ای میزبانی می‌کند. 

هر یک از 9 استان کره جنوبی، غذاهای محلی و جاذبه های خاص خود را دارند که نباید فرصت بازدید آنها را از دست بدهید.

فرهنگ کی پاپ

فرهنگ موسیقی هیجان‌انگیز کره جنوبی شهرت جهانی دارد. کی پاپ نه تنها یک سبک موسیقی است، بلکه به عنوان بخشی از فرهنگ مردم کره، ساکنین سراسر آسیا و جهان را مجذوب کرده است.

شما می‌توانید با قدم زدن در خیابان‌های اصلی کره جنوبی، آخرین تولیدات این صنعت را بشنوید. طرفداران کی پاپ به صورت گروهی از این کشور دیدن می‌کنند و از موسیقی گروه یا خواننده مورد علاقه خود لذت می‌برند.

اگر هنوز موسیقی کی پاپ را نشنیده اید و به آن علاقه ندارید، تضمین می‌کنیم که پس از سفر به کره جنوبی، حتماً نظرتان متفاوت خواهد بود!

ترندستترهای کره ای

دلایل سفر به کره جنوبی

کی پاپ و صنعت مد کره تقریباً در امتداد هم حرکت می‌کنند. کره‌جنوبی در سال‌های اخیر، نه‌تنها به خاطر لباس‌های عجیب و غریب گروه‌های موسیقی خود، بلکه به‌دلیل ایجاد موج‌های جهانی در صنعت مد شناخته شده است. 

به عنوان مثال، هفته مد سئول مورد توجه طراحان و برندهای مد بین المللی قرار می‌گیرد و آنها با هدف انتقال خطوط مد کره ای به کشورهای خود در اروپا، آمریکا، آفریقا و سراسر آسیا، از نمایشگاه‌های مد این کشور بازدید می‌کنند.

هنگام بازدید از سئول، در وهله اول متوجه شیک پوشی مردم کره جنوبی خواهید شد. آنها عاشق نمایش لباس‌های خود در خیابان‌های سئول هستند. 

آرایش و مراقبت از پوست

تا به حال به این نکته فکر کرده‌اید که چرا زنان کره ای (و مردان!) پوست بی عیب و زیبایی دارند؟ در حقیقت کره‌ای‌ها مراقبت از پوست خود را بخشی ضروری از زندگی روزمره می‌دانند و بیش از هر جای دیگر دنیا برای مراقبت از پوست و زیبایی پول خرج می‌کنند.

جالب است بدانید که خیلی‌ها حتی یک روتین ده مرحله‌ای صبح و شب دارند و با وسواس خاصی آن‌ را هر روز دنبال می‌کنند. پس جای تعجب نیست که کره جنوبی خانه برندهای متعدد آرایشی و مراقبتی باشد و نوآورانه‌ترین و بهترین محصولات را روانه بازار جهانی کند. جالب است که همین نکته برای خیلی‌ها از مهم‌ترین دلایل سفر به کره جنوبی محسوب می‌شود.

سرگرمی‌های عجیب و غریب

دلایل سفر به کره جنوبی؛ سرگرمی‌های عجیب و غریب

تفریح و سرگرمی اهمیت زیادی برای مردم کره جنوبی دارد و آنها تقریباً هر ماه راه جدیدی برای سرگرم کردن خود پیدا می‌کنند. امروزه دیگر همه درباره کافه‌های عجیب سئول شنیده‌ایم که با ارائه‌ی موضوعات عجیب و غریب، بازدیدکنندگان را سرگرم می‌کنند. مثلاً آنها می‌توانند گربه‌ها یا سگ‌ها را حیوان خانگی کنند، با راکون‌ها بازی کنند، میرکت‌ها را در آغوش بگیرند و با انواع حیوانات دیگر درگیر شوند.

 کافه‌های دیگری نیز وجود دارند که به شما امکان می‌دهند مانند یک شاهزاده خانم لباس بپوشید و عکس بگیرید یا غذاهایی با شکل‌های عجیب بخورید. اتاق‌های کارائوکه نیز برای دهه‌ها بخشی از تفریح کره‌ای بوده‌اند و در بین تمام گروه‌های سنی محبوب هستند. اتاق‌های کامپیوتری نیز در قلب جوان‌ترها که در بازی‌های آنلاین با سراسر جهان به رقابت می‌پردازند، جا باز کرده است؛ تا آنجا که کره جنوبی به یک کشور پیشرو در ورزش‌های الکترونیکی جهانی تبدیل شده است.

سواحل خیره کننده

همان‌طور که می‌دانید، کره جنوبی یک شبه جزیره است. این کشور با کیلومترها ساحل زیبا و سواحل رویایی، گردشگران زیادی را سمت خود می‌کشاند. کره جنوبی همچنین جزایر شگفت‌انگیز زیادی دارد که محبوب‌ترین و بزرگترین آنها جزیره ججو است. 

جزیره ججو به دلیل جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیر و سواحل خیره‌کننده، به یکی از پربازدیدترین مقاصد کره تبدیل شده است. از دیگر مناطق زیبای ساحلی، می‌توان به جئولادو در غرب این کشور اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، سواحل شرقی به طلوع‌های زیبای خورشید معروف هستند که بازدید از آنها چشم هر بیننده‌ای را روشن خواهد کرد.

رشته کوه‌های زیبا

دلایل سفر به کره جنوبی

یکی از دلایل سفر به کره جنوبی ، می‌تواند بازدید از پارک‌های ملی این کشور باشد. کره جنوبی با وجود وسعت کوچکی که دارد، توانسته با احداث 22 پارک ملی که خانه‌ی رشته کوه‌های بی‌شمار هستند، قلب هر بازدیدکننده‌ای را تسخیر کند. 

آتشفشان سپر هالاسان بلندترین قله در کره جنوبی است و در جزیره ججو قرار دارد. همچنین سئوراکسان، سومین کوه بلند کشور، با 1708 متر ارتفاع ، یکی دیگر از مناطق محبوب برای کوهنوردی است. 

چهار فصل شگفت انگیز

با توجه به جغرافیای کره جنوبی در شرق آسیا، این کشور آب‌وهوای چهار فصل سال را به طور کامل تجربه می‌کند. این مساله سبب شده تا کره، به مکانی هیجان انگیز برای سفر و زندگی تبدیل شود. 

شما در هر زمانی که از کره بازدید ‌کنید، با تماشای تغییرات فصلی طبیعت (مانند شکوفه‌های گیلاس در بهار، باغ‌های گل در تابستان، شاخ و برگ‌های رنگارنگ در پاییز و سرزمین عجایب سفید در زمستان) شگفت زده خواهید شد. علاوه بر تغییر آب و هوا، هر فصل با فستیوال‌ها و غذاهای ویژه‌ی خود، حسابی سرتان را گرم خواهد کرد! تجربه‌ی جشنواره برف Taebaeksan در زمستان و رشته فرنگی سرد در تابستان، از جذاب‌ترین دلایل سفر به کره جنوبی هستند.

کلام آخر

بازدید از کره جنوبی با تجربیات متنوعی که به شما ارائه می‌دهد، انتخاب‌ مناسبی برای مسافرت و لذت‌بردن از تعطیلات است. این کشور در طی چند دهه، توانست مسیر خود را از یک کشور فقیر جهان سومی جدا کند و به یکی از پویاترین اقتصادهای جهان تبدیل شود. در این گزارش با بررسی برخی از مواردی که کره جنوبی را به یک مقصد دلربا تبدیل کرده، دلایل سفر به کره جنوبی را شرح داده ایم.

نظرات کاربران