دلایل سفر به ریودوژانیرو
28 اردیبهشت 1403
برزیل

دلایل سفر به ریودوژانیرو ؛ از غذاهای خوشمزه تا تماشای عجایب جهان

اگر می‌خواهید سفری متفاوت به آمریکای جنوبی داشته باشید، می‌توانید سری به ریودوژانیرو بزنید. ریودوژانیرو در قلب برزیل قرار دارد و با زیبایی‌های طبیعی و مدرنش مقصدی زیبا برای گردشگران سراسر دنیا است. وجود یکی از عجایب هفتگانه جهان در این شهر، ریودوژانیرو را در نظر گردشگران خاص‌تر می‌کند. در ادامه این مقاله از دلایل سفر به ریودوژانیرو را آروده‌ایم، تا انتهای این مقاله همراه سه کلیک باشید. 

رزرو تور برزیل

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

دلایل سفر به ریودوژانیرو

شاید از خود بپرسید که آیا ریودوژانیرو ارزش دیدن دارد یا خیر؟ این شهر با وجود اینکه در نظر برخی گردشگران شهری ناامن است، اما زیبایی‌ها و شگفتی‌هایش گردشگرانی را به سمت ریودوژانیرو می‌کشاند.  در ادامه برخی از دلایل سفر به این شهر شگفت‌انگیر را برای شما فهرست کرده‌ایم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت ببرید.

غذاهای خوشمزه

دلایل سفر به ریودوژانیرو

وقتی اسم برزیل را می‌شنوید احتمالا کباب‌های خوشمزه‌اش در ذهن شما تداعی خواهد کرد. همچنین میوه‌های استوایی این کشور نیز دل هر گردشگری را آب می‌کند. اما اصلی‌ترین غذای شهر ریودوژانیرو، برنج و لوبیا است. این غذا به عنوان اصلی‌ترین غذای برزیلی نیز شناخته می‌شود و بسیار خوشمزه است. لوبیا و برنج برزیلی با نمک، سیر و چند چاشنی اصلی دیگر تهیه می‌شود که می‌تواند طعم منحصر‌به‌فردی را به شما ارائه دهد.

علاوه بر برنج و لوبیا، از دیگر دلایل سفر به ریودوژانیرو، خانه استیک برزیلی است. سیخ‌های بزرگ گوشت در رستوران‌های این شهر می‌تواند با طعمشان شما را هیجان‌زده کند. در این شهر می‌توانید انواع غذاهای گوشتی که به خوبی طعم‌دار شده‌اند را امتحان کرده و لذت ببرید.

نوشیدنی‌های ریودوژانیرو نیز شما را ترغیب خواهد کرد که حتما سری به این شهر بزنید. از جمله این نوشیدنی‌ها می‌‌توان به آب میوه‌های تازه، لیمو ترش برزیلی، گوارانا(نوشابه برزیلی) و چورو (نوشیدنی پر از شکلات و کارامل) اشاره کرد.

سواحل زیبا؛ دلایل سفر به ریودوژانیرو 

ریودوژانیرو سواحل دیدنی زیادی دارد و برخی از آنها معروف‌ترین سواحل جهان هستند. ساحل کوپاکابانا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین سواحل شنی جهان شناخته می‌شود. این ساحل زیبا با شگفتی‌های طبیعی، منظره‌ای از شهر و دریا و آب زلال دریایش در بین گردشگران بسیار محبوب است. ساحل موزاییکی و شن‌های مصنوعی نیز از دیگر زیبایی‌های این ساحل بزرگ در ریودوژانیرو به حساب می‌آید. همچنین کمی دورتر از شهر، جایی که هیچ ساختمانی در دید نیست می‌توانید سواحل دوست‌داشتنی مانند ساحل گروماری، ساحل قرمز و ساحل پراینها را پیدا کرده و زیبایی‌های منحصربه‌فردی را در هر کدام تماشا کنید.

منظره خاص  

دلایل سفر به ریودوژانیرو

چشم‌انداز‌های زیبا و متضاد ریودوژانیرو می‌تواند یکی از دلایل سفر به این شهر باشد. تماشای کوه‌ها و تپه‌های جنگلی در کنار دریا می‌تواند هر گردشگری را شیفته خود کند. کنار هم قرار گرفتن منظره‌ای از کوه، شهر و دریا، می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد. علاوه بر این، این ترکیب منحصربه‌فرد باعث شده است که ریودوژانیرو و منظره تماشایی‌اش به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شود. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

تماشای یکی از عجایب جهان؛ دلایل سفر به ریودوژانیرو

مجسمه کریستو ردنتور (مسیح نجات دهنده) در برابر ابرها و آسمان ایستاده است. تماشای این شگفتی جهانی دلیل خوبی برای بازدید از ریودوژانیرو خواهد بود. بسیاری از مردم جهان، ریودوژانیرو را به‌خاطر وجود این مجسمه،یکی از عجایب هفت‌گانه جهان، می‌شناسند. این مجسمه 30 متر ارتفاع دارد و بر پایه‌ 8 متری قرار گرفته که در مجموع ارتفاع آن به 38 متر می‌رسد. عرض بازوهای مجسمه 2 متر است و سکوی زیر مجسمه باعث باشکوه‌تر شدن مجسمه و عکس‌های شما خواهد شد. هنگام بازدید حواستان به ابری بودن هوا باشد، چرا که ممکن است چیزی از مجسمه را که در ابرها پنهان شده، نبینید. 

تماشای فوتبال

تماشای فوتبال می‌تواند یکی از دلایل سفر به ریودوژانیرو باشد، چرا که برخی از بزرگ‌ترین مسابقات در استادیوم‌های بی‌نظیر ریودوژانیرو برگزار می‌شود. رفتن به یک مسابقه فوتبال در استادیوم فوتبال ماراکانا یک فعالیت منحصربه‌فرد در سفر به ریودوژانیرو است. 

شرکت در کارناوال؛ دلایل سفر به ریودوژانیرو

دلایل سفر به ریودوژانیرو

ریودوژانیرو میزبان یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های کارناوال در سراسر جهان است. این جشن تقریبا 5 روز قبل از آغاز ماهِ روزه‌داری مسیحیان برگزار می‌شود. رژه‌ها و مهمانی‌ها هر روز در سراسر محله‌های شهر برپا است و هر شب یک نمایش عظیم و خاص در شهر برگزار می‌شود. این رژه‌ها ساعت‌ها طول می‌کشد و شامل موسیقی، هنرهای نمایش و صحنه‌های تماشایی رنگارنگی است. به طور متوسط 2 میلیون نفر هر روز در طول کارناوال ریودوژانیرو در محل سامبودرومو جشن می‌گیرند. اگر می‌خواهید تجربه شرکت در رویداد فرهنگی و بزرگ‌ترین کارناوال جهان را داشته باشید، ریودوژانیرو قطعا مقصدی مناسب برای شما است.

جاذبه‌های گردشگری

ممکن است فکر کنید که ریودوژانیرو فقط جاذبه‌های گردشگری چون مسیح نجات دهنده، کوه قندی لوف و ساحل کوپاکابانا را دارد. اما باید بگوییم که چیزهای بیشتری برای دیدن و انجام دادن در ریودوژانیرو هست. کلیساهای قدیمی و زیبایی در این شهر واقع شده‌اند که زیبایی‌های شگفت‌انگیزی از آیین مسیحیت و کنده‌کاری‌های دیوارهای کلیسا را به گردشگران نمایش می‌دهد. همچنین باغ‌گیاه‌شناسی و پارک لاژ، دو پارک دوست‌داشتی با ویژگی‌های طبیعی و برکه در ریو دوژانیرو هستند که مقصدی زیبا برای گردشگران این شهر خواهد بود. پله‌های سلارون، پلکانی چند رنگ و کاشی‌کاری شده در وسط شهر، طاق‌های لاپا، اتاق مطالعه سلطنتی پرتغالی، بازار خیابان اوروگویانا، نمای دونا مارتا، نمای چینی ویستا و موزه‌های متعدد از ریو، چیزهای زیادی در ریودوژانیرو هستند که شما را شیفته خود خواهند کرد. 

معماری منحصر‌به‌فرد؛ دلایل سفر به ریودوژانیرو

در سفر به ریودوژانیرو و در سنترو، مرکز تاریخی شهر، شما می‌توانید ساختمان‌های قرن نوزدهمی زیادی با طراحی‌های تجملاتی را تماشا کنید. ریودوژانیرو برای چند قرن پایتخت برزیل بود و قبل از استقلال برزیل از پرتغال، مرکز تاج‌وتخت پرتغال بود، بنابراین بسیاری از سبک معماری تحت تاثیر پرتغال، اروپایی است. در خیابان‌ها نیز وقتی قدم می‌زنید، سنگفرش‌ها و کاشی‌کاری‌های خاصی را تماشا خواهید کرد که باعث شگفتی شما خواهد بود.

امن بودن شهر ریودوژانیرو

دلایل سفر به ریودوژانیرو

از بسیاری جهات، ریودوژانیرو شهری ناامن در نظر گرفته می شود. ایمنی یک نگرانی مهم برای گردشگران است؛ به‌خاطر باندها، تجارت مواد مخدر و سرقت‌های کوچکی در این شهر اتفاق می‌افتد.

شما چند کار برای داشتن ایمنی در این شهر می‌توانید انجام دهید:

فاولاها محله‌های شلوغ و بسیار فقیرانه‌ای هستند که معمولاً در دامنه تپه‌های ریو ساخته شده‌اند. بهتر است از این مناطق در سفر به ریودوژانیرو دوری کنید، چراکه فاولاها همه توسط باندها یا مافیا کنترل می‌شوند، جایی که آنها مواد مخدر می‌فروشند و مسلسل‌ها آشکارا حمل می‌شوند. 

زمانی که هوا تاریک می‌شود، سعی کنید در خیابان‌ها پیاده‌روی نکنید. اگر در مکانی با نور زیاد با افراد زیاد راه می‌روید، می‌توان استثناهایی قائل شد، اما به طور کلی، اگر هوا تاریک است، از حضور در خیابان خودداری کنید.

در مورد جیب‌برها بسیار مراقب باشید، سرقت‌های کوچک در ریو بسیار رایج است. کیف خود را جلوی خود نگه دارید و حواستان به تلفن همراه‌تان باشد. 

با این حال با مراقبت‌کردن می‌توانید سفر به یادماندنی در ریودوژانیرو داشته باشید.

 محله‌های متنوع و جالب؛ دلایل سفر به ریودوژانیرو

از دیگر دلایل سفر به ریودوژانیرو وجود محله‌های متفاوت است. ریودوژانیرو از محله مختلفی تشکیل شده که بسیاری از این محله‌ها حال و هوای بسیار متفاوتی با هم دارند. گشت‌وگذار در این محله‌ها راهی عالی برای لذت بردن از شهر است. همچنین حواستان باشد که به محله‌های ممنوعه و ناامن نزدیک نشوید. با این حال، کاوش در محله‌های مختلف همچون سانتا ترزا، سنترو، لاپا، کوپاکابانا، ایپانما، لو بلون و بوتافوگو شما را برای مدت طولانی مشغول خواهد کرد و مناظر، جاذبه‌ها، ساختمان‌ها و مناظر متنوعی را به شما نمایش می‌دهد.

نسبتا ارزان

دلایل سفر به ریودوژانیرو

ریودوژانیرو ارزان‌ترین شهر آمریکای جنوبی نیست. اما سفر به ریودوژانیرو بسیار  مقرون‌به‌صرفه‌تر از سفر به ایالات متحده یا اروپا است. یک بار سواری در مترو 1 دلار خواهد بود و یک Uber(تاکسی اینترنتی) در اطراف شهر بسته به جایی که می‌روید بین 3 تا 5 دلار است. هتل بسیار خوب، حدود 60 دلار در هر شب خواهد بود. به طور کلی، شما می‌توانید با بودجه متوسط از اقامت در ریو، لحظات خوشی را سپری کنید.

کلام آخر درباره دلایل سفر به ریودوژانیرو

ریودوژانیرو شهری منحصربه‌فرد در آمریکای جنوبی و در برزیل است. این شهر منظره‌های چشم‌نوازی از شهر، دریا و کوه‌های جنگلی را به گردشگران نمایش می‌دهد و آنها را شیفته خود می‌کند. بازدید از این شهر زیبا، تاریخی و مدرن را از دست دهید. کدام یک از دلایل سفر به ریودوژانیرو در این مقاله باعث شد که به سفر به این شهر فکر کنید؟

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

نظرات کاربران