دلایل سفر به چین
23 بهمن 1402
چین

دلایل سفر به چین؛ رازهای شرقی در سرزمین اژدها

اگر برای خواندن این مقاله کلیک کرده‌اید، احتمالا قصد سفر به چین را دارید. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم دلایل سفر به چین چیست و سفر متعدد توریستان به این کشور چه دلیلی دارد. اگر از توریستانی که بارها به چین سفر کرده‌اند دلیل بازگشتشان به کشور چین را بپرسید، به شما می‌گویند که از گشت‌وگذار در چین خسته نمی‌شوند. این کشور، یک کشور منحصربه‌فرد است. چین به دلیل فرهنگ غنی خود، چیزهای لذت‌بخش زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. کشور چین پرجمعیت‌ترین و یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان است. این کشور در بسیاری از بخش‌های حیاتی تاریخ پیشرو بوده‌است. اگر چهار بار هم به این کشور سفر کنید،  باز هم مکان‌های زیادی برای بازدید باقی می‌ماند که ندیده‌اید. یکی از دغدغه‌های توریستان که قصد سفر به چین را دارند، ویزا گرفتن است. امروزه گردشگران می‌توانند با گرفتن ویزا دوساله، امکان چندبار ورود به کشور را دریافت‌ کنند. موانعی مثل زبان، فرهنگ و غذاب متفاوت با ذائقه دیگر کشورها، باعث ترس از سفر به این کشور می‌شود. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، سفر به چین دشواری‌های زیادی دارد، اما وقتی صحبت از دلایل سفر به چین می‌شود، این دلایل شما را برای بازدید از این کشور قانع می‌کند. در ادامه با ما همراه شوید تا دلایل سفر به چین را در کنار هم بررسی کنیم.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

هیچ جای این دنیا شبیه چین نیست

دلایل سفر به چین

هر کشوری به نوبه خود منحصربه‌فرد است اما چین با هر کشوری در این سیاره وجود دارد، متفاوت است. این کشور شهرهایی را در خود جا داده‌است که نمی‌توانید نمونه دیگری از آن‌ها را در هیچ گوشه جهان تصور کنید. از غذا و فرهنگ گرفته تا مذهب و جانوران، چیزهایی در چین وجود دارد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. دلایل سفر به چین آنقدر زیاد است که در چند خط نمی‌گنجد، پس شما را به خواندن بهترین دلایل سفر به چین در ادامه دعوت می‌کنیم.  

یکی از بهترین دلایل سفر به چین؛ غذای چینی

اگر در کشوری جز چین غذای چینی خورده‌اید، باید بدانید که آن غذا، چینی نبوده‌است. غذاهای چینی خارج از کشور چین، غذاهای فرآوری شده‌است که به اسم غذای چینی به فروش می‌رسد. غذای واقعی چینی، پیراشکی، سوپ رشته‌فرنگی، هات‌پات، سبزیجات سرخ‌شده، توفو و البته برنج فراوان است. بسیاری از افراد گیاهخوار یا وگان، سفر به چین را یک چالش می‌دانند، اما همان‌قدر که گوشت در غذای چینی‌ها وجود دارد، سبزیجات هم جایگاه ویژه‌ای در غذای آن‌ها دارد. اگر می‌خواهید به چین بروید اما نگران غذا هستید، باید بدانید که غذاهای زیادی در چین وجود دارد. این غذاها بسیار متنوع است. در شهرهای بزرگ، رستوران‌های گیاهخواری نیز وجود دارد. در چین نگران غذا نباشید؛ چراکه غذاهای خوش‌طعم و بسیار جذابی در آنجا وجو دارد. غذای چینی یکی از بهترین دلایل سفر به چین است تا دنیا ناشناخته طعم غذای چینی را کشف کنید.

یکی از بهترین دلایل سفر به چین؛ مردم

دلایل سفر به چین

مردم چین مانند فرهنگ چینی، مورد قضاوت ناعادلانه بسیاری از جوامع قرار گرفته‌اند. فرهنگ و مردم این کشور بسیار متفاوت‌تر از دیگر کشورها است. آن‌ها به ندرت انگلیسی صحبت می‌کنند و صحبت به زبان چینی در این کشور رایج است. زمانی که با مردم چین صحبت می‌کنید، شاید فکر عصبانی بودن آن‌ها به ذهنتان خطور کند، اما این‌طور نیست و تند صحبت کردن از خصلت‌های زبان چینی است. این کشور برای مدت طولانی توریستی نبوده‌است، با این حال آن‌ها در تلاش‌اند تا زبان انگلیسی را کامل یاد بگیرند و راحت‌تر با توریست‌ها ارتباط برقرار کنند. چینی صحبت کردن مردم چین، آن‌ها را از کمک به توریستان باز نمی‌دارد. چینی‌ها تمام تلاش خود را برای یاری رساندن به توریست‌ها و گردشگران به‌کار می‌گیرند. این یکی از بهترین دلایل سفر به چین است تا شما را با فرهنگ و مردمان خون‌گرم چین آشنا کند. 

طبیعت خیره‌کننده

بسیاری از گردشگران به دلیل وسعت بزرگ چین از سفر به این کشور اجتناب می‌کنند. چین دارای برخی از دیدنی‌ترین طبیعت‌هایی است که می‌توانید در جهان ببینید. از پارک‌های ملی و جنگل‌های بکر گرفته تا دیوار بزرگ چین، این کشور طبیعت خیره‌کننده‌ای دارد. در نزدیکی اکثر شهرهای بزرگ این کشور، طبیعتی زیبا وجود دارد. می‌توانید با سفرهای کوتاه یک یا چند روزه از شهر سکونتی خود خارج شده و در دل طبیعت کمپ بزنید. در کشور چین به همان اندازه که شهرهای بزرگ وجود دارد، پارک‌های ملی و جاذبه‌های طبیعی زیبایی نیز قرار دارد. مطمئنا طبیعت چین یکی از بهترین دلایل سفر به چین است. 

یکی از بهترین دلایل سفر به چین؛ شهرهای جذاب

دلایل سفر به چین

چین، زیباترین و بزرگ‌ترین شهرهای جهان را دارد. معروف‌ترین شهرهای چین، پکن و شانگهای است. این دو شهر با تفاوت‌های بسیار، نشان‌دهنده چین مدرن و امروزی‌ است. می‌توانید از معابد، کاخ‌های و نمایش‌های سنتی اپرای پکن لذت ببرید. بعد از گشت‌وگذار در پکن با قطار به سمت شانگهای بروید. بسیاری از پارک‌های ملی و موزه‌های جذاب در شانگهای وجود دارد. برای دیدن جاذبه‌های گردشگری بیشتر می‌توانید به شهر شی‌آن سفر کنید. شهر چنگدو به خاطر پانداها و غذاهای تندش معروف است. شهر هانگژو دریاچه‌ زیبایی دارد و هاربین با جشنواره یخ، یکی از مقصدهای محبوب بین توریستان است. شهر نانجینگ نیز تاریخ بسیار دلخراشی از جنگ جهانی دوم را در خود جای داده‌است. یکی دیگر از شهرهای معروف چین، گویلین است. این شهر یکی از شهرهای معروف در جنوب شرق آسیا به‌شمار می‌رود. شهرهای بزرگ چین یکی از بهترین دلایل سفر به چین است که می‌تواند شما را مجذوب خود کند. 

سفر با قطار 

یکی دیگر از دلایل سفر به چین، سفر با قطار است. قطارهای چین در کل این کشور تردد می‌کند. این سفر می‌تواند به خاطره‌انگیزترین سفر شما تبدیل شود. سفر با قطار در چین یک الی چند روز طول می‌کشد. البته به مقصد و مبدأ شما بستگی دارد. این قطارهای راحت و مدرن، با سرعتی تا 300 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. با این قطارها در کمتر از 12 ساعت می‌توانید از شمال به جنوب کشور چین سفر کنید. 

یکی از دلایل سفر به چین؛ فرهنگ و تاریخ چینی

دلایل سفر به چین

فرهنگ و تاریخ چین یکی از جذاب‌ترین دلایل سفر به چین است. فرهنگ این کشور متمایز از هر فرهنگ دیگری است. هنر، مذهب و موسیقی در چین کاملاً منحصربه‌فرد است. گردشگران زیادی برای تاریخ جالب این کشور به آن‌جا سفر می‌کنند. در دوران باستان، چین بیشتر از کشورهای چینی توسعه یافت، اما در تاریخ مدرن دوران پرتلاطمی را تجربه کرده‌است. تاریخ باستانی و مدرن این کشور چیز زیادی برای کشف باقی گذاشته‌است. هیچ گردشگری نمی‌تواند تمام این کشور را با یک‌بار سفر به آن‌ کشف کند. اولین باری که به این کشور سفر کنید، قطعا آخرین بارتان نخواهد بود. 

تنوع بسیار زیاد 

چین کشوری است که در همه چیز تنوع دارد. فرهنگ‌های مختلف از مرزهای بین‌المللی به این کشور نفوذ کرده‌است و موجب تنوع زیادی در این کشور شده‌. در چین، مردم به لهجه‌های مختلف چینی صحبت می‌کنند و تفاوت‌های منطقه‌ای در این کشور بسیار زیاد است. چین تنوع بالایی از نظر جغرافیایی دارد. شهرهای استوایی و شهرهای کوهستانی به دلیل وسعت این کشور در آن وجود دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به چین، تجربه چیزهای متنوع در آنجا است.

یکی از دلایل سفر به چین؛ امنیت بالا

دلایل سفر به چین

چین یک کشور بسیار امن است. منظور از امنیت این نیست که کلاهبرداری یا دزدی مثل هر کشور دیگری در چین وجود ندارد. منظور از امنیت، آمار بسیار پایین وقوع جرم و جنایت خشنوت‌آمیز، قتل و آدم‌ربایی است. به دلیل وجود مجازات‌های سنگین برای مجرمان، چین دارای پایین‌ترین سطح جرایم خشونت‌آمیز در جهان است. این مسئله کشور چین را برای مسافران ایمن می‌کند. یکی از بهترین دلایل سفر به چین ایمن بودن این کشور برای گردشگران است و چه دلیلی بهتر از این. 

نکاتی که قبل از سفر به چین باید در نظر داشته باشید

نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید قبل از سفر به چین آن‌ها را در نظر بگیرید. ممکن در این سفر با اتفاقاتی روبه‌رو شوید که شما را دچار مشکل کند، شاید برای تغییر بلیط‌های خود دچار مشکل شوید، مردم محلی به شما کمک نکنند، احساس غربت کنید یا با دیدن حادثه‌ای اشکتان سرازیر شود. خیلی از افراد این دلایل را مانع خود برای سفر به این کشور می‌دانند، اما دلایل سفر به چین خیلی پررنگ‌تر از دلایل سفر نکردن به این کشور است. با وجود تمام این مسائل موارد زیر را در نظر بگیرید.  

چین می تواند بسیار طاقت فرسا باشد

دلایل سفر به چین

قوانین و فرهنگ کشور چین با دنیای غرب بسیار متفاوت است. مواجه شدن با فرهنگ و مردم چین ممکن است برای بسیاری از توریستان سخت و مشکل باشد. این کشور از جهات زیادی عالی است، اما نیاز به عادت کردن دارد. ممکن است خیلی از عادات و رفتار مردم این کشور برای شما عجیب باشد. قبل از سفر، خود را برای یک شوک فرهنگی آماده‌ کنید. دلایل سفر به چین بسیار بهتر از دلایل سفر نکردن به چین است، با این وجود بهتر است که از تمام فراز و نشیب‌های این سفر آگاه باشید. 

سفر انفرادی به چین کمی دشوار است

یکی از دلایلی که افراد یک سفر انفرادی را انتخاب می‌کنند، ملاقات با افراد جدید است. اگر هدف شما از این سفر پیدا کردن دوستان جدید است، نباید از شهرهای بزرگ و هاستل  دور شوید. پیدا کردن دوست یا کسی که بتوانید در سفر با او همراه شوید، در شهرهای کوچک و در برخورد با مردم محلی بسیار مشکل است. به همین دلیل اگر اهل تنها سفر کردن هستید، تمام شهرهای چین برای شما مناسب نیست. خارج از شهرهای بزرگ این کشور، ممکن است روزهای زیادی را تنها بگذرانید. اگر به دنبال دلایل سفر به چین هستید، در برنامه‌ریزی سفر خود به این نکات توجه کنید و در شهرهای بزرگ بمانید.  

قوانین 

قوانین کشور چین

قوانین کشور چین با دیگر کشورها بسیار متفاوت است. به دلیل قوانین و شبکه اینترنت این کشور، ممکن است بسیاری از شبکه‌های اجتماعی در چین در دسترس نباشد. گاهی اوقات نیز به‌دلیل وجود قوانین، ورود به بعضی از شهرها برای توریستان غیرممکن است. اگر در حال بررسی دلایل سفر به چین هستید، بهتر است در مورد این موضوعات نیز تحقیق کنید. 

کلام آخر 

در بالا، مهم‌ترین دلایل سفر به چین را  برای شما شرح دادیم. اگر بعد از خواندن این مقاله می‌پرسید که آیا چین ارزش بازدید را دارد، باید بگوییم که بله. این کشور قطعا ارزش بازید دارد. هیچ کجای این جهان شبیه به این کشور نیست. شما می‌توانید کارهای بسیار جذاب و جدید را در چین انجام دهید، طبیعت بکر این کشور را کشف کنید و پا در دنیای ناشناخته‌ها بگذارید. این کشور بسیار الهام بخش است و بسیاری از نویسندگان و نقاشان به شهرهای باستانی چین سفر می‌کنند تا از آن‌ الهام بگیرند. اگر بخواهیم دلایل سفر به چین را لیست کنیم، یک لیست پایان ناپذیر خواهیم داشت. این دلایل کافی است تا هر توریستی را برای سفر به این کشور قانع کند. اگر قصد سفر به چین را دارید، زمان را از دست ندهید و چمدان‌های خود را ببندید؛ زیرا این کشور منتظر شما نخواهد ماند. 

نظرات کاربران