سوغات رشت
24 خرداد 1403
رشت

سوغات رشت؛ از رب انار تا سبدها و ظروف حصیری زیبا و خاص

هنگام بازگشت از رشت، برای خرید سوغاتی کارتان سخت نیست و گزینه‌های متنوعی پیش‌رو دارید؛ سوغات رشت، از برنج معطر شمالی گرفته تا انواع ماهی و یا محصولات غیر خوراکی و صنایع دستی ویژه رشت، دوستان و عزیزان‌تان را بسیار خوش‌حال خواهد کرد. این محصولات باکیفیت، در تمام فروشگاه‌های خوب شهر دیدنی رشت پیدا می‌شود و البته مرغوب‌ترین نوع آن‌ها را می‌توانید در بازار رشت پیدا و تهیه کنید. اگر دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید، این مقاله از مجله سه کلیک را تا آخر بخوانید؛ در این مقاله 13تا از بهترین سوغات رشت را برای‌تان شرح داده‌ایم. 

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

برنج؛ از بهترین سوغات رشت

قطعا بهترین نوع برنج را از شمال کشور می‌توانید تهیه کنید. به فروشگاه‌های معتبر رشت بروید و برنج باکیفیت و خوش‌پخت شمالی را برای مصرف چند ماه خود، تهیه کنید و برای عزیزان و آشنایان‌تان نیز به عنوان یک سوغات خوشمزه، ببرید.

ماهی

سوغات رشت

برای تهیه ماهی از رشت، یک لحظه هم تردید نکنید. حتی اگر ماهی دوست ندارید، با یک بار خوردن ماهی‌های تازه که از بازار رشت تهیه می‌کنید، نظرتان عوض خواهد شد، به‌خصوص اگر آن را همراه با برنج شمال که از رشت خریده‌اید، نوش جان کنید. اگر هم عاشق غذاهای دریایی هستید با خیال راحت در بازار رشت به راسته ماهی‌فروشان بروید و انواع ماهی، از قبیل ماهی سفید، ماهی شور و ماهی دودی، را بخرید، طبخ کنید و لذت ببرید.

درار؛ یکی از جذاب‌ترین سوغات رشت

جای تعجب نیست اگر بیشتر سوغات شهر رشت، از نوع خوراکی است. به‌طور کلی اکثر شهرهای شمالی کشور مثل رشت، بازار داغ انواع محصولات خوشمزه هستند و خرید سوغاتی از آن‌ها، کار چندان سختی نیست. درار نیز یکی دیگر از این خوراکی‌های خوش‌طعم است که به عنوان چاشنی همراه ماست و خیار مصرف می‌شود و متشکل از انواع سبزی‌های خاص خردشده و نمکی است. گفتنی است که به این سوغات رشت، دلار یا نمک سبز هم گفته می‌شود.

رشته خوشکار؛ شیرینی خاص رشتی

این شیرینی خوشمزه شمالی را از بهترین فروشگاه‌ها تهیه کنید و به عنوان سوغات رشت، با خود ببرید. رشته خوشکار بی‌نظیر، ترکیبی از هل، دارچین، آرد، گردو و شکر است. برای تهیه رشته خوشکار، به بازار رشت بروید و این شیرینی را داغ بخرید و نوش جان کنید. برای خرید آن به عنوان سوغاتی نیز باید نوع سرخ‌نشده‌اش را بگیرید. 

زیتون؛ از جذاب‎ترین سوغات شهر رشت

سوغات رشت

زیتون‌های شمال به‌قدر معروف است که نیازی به تعریف و توضیح ندارد. کافی است به بازار رشت سر بزنید و بهترین نوع زیتون را تهیه کنید. در بازار رشت انواع زیتون از قبیل زیتون ریز، زیتون شور یا ترش و زیتون پرورده را برای خرید، پیدا می‌کنید. با تهیه زیتون پرورده، یک چاشنی خوش‌طعم شمالی برای سفره‌تان در کنار غذاها خواهید داشت. 

روغن زیتون رشت

از شهری که بهترین نوع زیتون را دارد، انتظاری جز این نمی‌رود که انواع روغن زیتون ناب و باکیفیت را هم ارائه دهد؛ روغن زیتون که علاوه‌بر طعم مطلوبی که به غذاها و انواع سالاد می‌دهد، خواص بسیار زیادی دارد و برای سلامت بدن بسیار مفید است. در فروشگاه‌های معتبر و هم‌چنین بازار رشت گشتی بزنید و روغن زیتون بودار و یا بی‌بو را طبق ذائقه خود بخرید و برای عزیزان‌تان هم به عنوان سوغات ببرید. 

چای؛ یکی از بهترین سوغات رشت

چای ایرانی اصل را از رشت تهیه کنید. این نوشیدنی عالی، می‌تواند به عنوان یکی از سوغات شهر رشت، دوستان‌تان را خوش‌حال کند؛ به‌ویژه این‌که چای شمال کشور و رشت، از اصیل‌ترین و بهترین نوع چای محسوب می‌شود که پس از دم کردن، عطر و طعم آن شما را مسحور خواهد کرد.  

کاکا رشتی

سوغات رشت

اگر دوست دارید در کنار چای خود یک شیرینی خوشمزه هم میل کنید، کاکا رشتی بگیرید؛ این شیرینی سنتی و خوشمزه شمالی، از ترکیب آرد، تخم‌مرغ، کدو حلوایی و شکر تهیه می‌شود و قطعا به عنوان یک سوغاتی خاص رشت، نظر دوستان‌تان را به خود جلب خواهد کرد. 

کلوچه فومن

به نظر می‌رسد زمانی که نام سوغات شهر رشت به میان می‌آید، اولین خوراکی خوشمزه‌ای که به ذهن اکثر مردم خطور می‌کند، کلوچه است. کلوچه فومن در رشت هم پیدا می‌شود؛ داغ بخرید، میل کنید و چند بسته هم برای دوستان خود بگیرید. 

رب انار؛ سوغاتی خاص رشت

حتما می‌دانید که رب انار در تهیه بسیاری از غذاهای لذیذ شمالی نقشی ویژه دارد؛ پس جای تعجب نیست اگر رب انار را در شمار یکی از بهترین سوغاتی‌های رشت به شمار بیاوریم. بی‌شک بهترین نمونه این چاشنی خوشمزه را کدبانوهای چیره‌دست رشتی به‌صورت خانگی تهیه و عرضه می‌کنند. گشتی در بازار رشت بزنید و از غرفه‌های آن، برای خود و دوستان عزیزتان رب انار بخرید. 

پنیر سیاهمزگی

سوغات رشت

شاید نام این پنیر را کم‌تر شنیده باشید؛ پنیر چرب و سنتی سیاهمزگی از سوغات شهر رشت است که در منطقه‌ای به نام شفت به روشی متفاوت از سایر پنیرها، تهیه می‌شود. اگر پنیر دوست دارید، خوب است که به محله‌ای به نام پیرسرا بروید و این نوع پنیر را هم امتحان کنید.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

گلیم؛ از بهترین سوغات شهر رشت

اگر دوست دارید هدیه‌ای که برای دوستان‌تان می‌برید، کاربردی بلندمدت داشته باشد و یا می‌خواهید یادگاری‌هایی غیرخوراکی از سفرتان برای خود بخرید، گلیم رشت که از پشم و کرک تهیه می‌شود را انتخاب کنید. گلیم‌های رشتی طرح و نقشی متفاوت و جذاب دارد و می‌تواند انتخابی بسیار مناسب برای خرید سوغاتی و یادگاری از این شهر شگفت‌انگیز باشد. 

سبد و ظروف حصیری؛ یکی از سوغات رشت 

محصولات حصیری نظیر سبد و وسایل تزئینی، می‌تواند انتخاب دیگری برای خرید سوغات رشت با ماندگاری طولانی‌تر نسبت به محصولات خوراکی باشد. محصولات حصیر بافت از صنایع دستی خاص شمال کشور محسوب می‌شود و هنرمندان کاربلد و حرفه‌ای رشتی، بهترین نوع آن را برای‌تان آماده می‌کنند تا دست خالی از شهر زیبای باران خارج نشوید و سوغاتی ارزشمند و خاصی را با خود ببرید. برای تهیه این محصولات منحصربه‌فرد که از بهترین سوغات شهر رشت به شمار می‌آید، در بازار رشت سراغ راسته خرازی بروید. 

سخن پایانی سه کلیک درباره سوغات رشت

در این مقاله بهترین سوغات رشت را برای‌تان شرح دادیم و امیدواریم مفید بوده باشد. سوغات خاص شمال کشور، چه از نوع محصولات خوراکی باشد و چه صنایع دستی، عزیزان‌تان را خوش‌حال خواهد کرد و برای شما نیز یادآور لحظات خوشی که در رشت گذراندید، خواهد بود.

دوست دارید کدام سوغات ویژه رشت را برای دوستان‌تان تهیه کنید؟ در قسمت نظرات، برای ما بنویسید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران