Polonezkoy
31 اردیبهشت 1402
استانبول

محله پولونزکوی؛ چه چیزهایی راجع به این محله معروف می دانید؟

محله پولونزکوی (آدامپل) از مکان‌هایی است که فقط برای نفس کشیدن در خارج از شلوغی استانبول و در کنار طبیعت و صدای پرندگان ساخته شده‌است. مکانی وصف‌ناپذیر و سرسبز که تا دلتان بخواهد فقط رنگ سبز را خواهید دید. شما می‌توانید هم طبیعت بهشتی و هم فرهنگ بهشتی را در این گوشه بی‌نظیر از استانبول تجربه کنید. بهتر است بدانید که این مکان چیزی در حدود 30 دقیقه شاید کمتر با استانبول فاصله دارد (25 کیلومتر). بنابراین، می‌توانید یک برنامه نصف روز یا حتی یک روز کامل را برای آن در نظر بگیرید و لذت ببرید. بیایید تا شما را بیشتر با این مکان آشنا کنیم.  

رزرو تور استانبول

همین حالا قیمت بلیط هواپیما استانبول را چک کنید!

با محله پولونزکوی بیشتر آشنا شوید 

Polonezkoy

پولونزکوی (به معنای دهکده لهستانی‌ها)، روستایی زیبا در منطقه بیکوز استانبول، در سمت آسیایی آن است و به عنوان یک روستای لهستانی در داخل مرزهای ترکیه شناخته می‌شود. 

این دهکده در سال 1842 توسط شاهزاده آدام چارتوریسکی (رئیس دولت قیام ملی و رهبر یک حزب مهاجرت سیاسی) که پس از قیام 1830 لهستان در تبعید زندگی می‌کرد، تأسیس شد. نام قدیمی روستا به نام آدامپل معروف بوده است.

کلمه “Polonez” در زبان ترکی با لهستانی مرتبط است و “köy” به معنای “روستا” است که معنای “روستای لهستانی” را می‌دهد. نام قبلی “آدامپل” مخفف بنیانگذار آدام چارتوریسکی است که به معنای “سرزمین آدم” است.

امروزه هنوز هم فرهنگ قدیمی خود را که شخصیت یک روستای لهستانی است، حفظ کرده و زیبایی بین‌نظیر را داراست. این روستا اغلب برای دور شدن از شلوغی شهر در تعطیلات آخر هفته انتخاب می‌شود و جاذبه‌ها و دیدنی‌های زیادی برای بازدیدکنندگان خود دارد. فضای گرم محله پولونزکوی بیشتر از ماه اردیبهشت شروع می‌شود و در طول تابستان ادامه دارد.

کمی درباره تاریخچه محله پولونزکوی بدانیم

وجود “پولونزکوی آدامپل” در استانبول یک همانند رویداد فرهنگی و تاریخی است که هرگز در جهان دیده نشده. این روستا در سال 1842 در استانبول ترکیه و پس از تهاجم لهستان توسط همسایگانش روسیه، اتریش و پروس در سال 1772 تأسیس شد.

امپراتوری عثمانی مخالف ایده این تهاجم بود. این امپراطوری با دادن این مکان بهشتی به مهاجران لهستانی برای اسکان از آن‌ها حمایت کرد. ساکنان آن همچنین در سال 1938 تابعیت ترکیه را گرفتند.

در سال 1841، نویسنده مشهور میخال چارکوفسکی به استانبول آمد تا به عنوان نماینده در این مکان زندگی کند. او پس از مدتی مسلمان شد و نام مهمت سادیک پاشا را را برای خود انتخاب کرد. 

در خلال جنگ کریمه بین سال‌های 1853-1856، مهمت سادیک پاشا به همراه تقریباً هشت هزار نفر به لهستانی‌ها اجازه اقامت در سرزمین‌هایی را که امروزه پولونزکوی در آن قرار دارد، داد.

در اوایل دهه 1900، این دهکده ایده یک سرویس بازنشستگی خانوادگی تمیز را به استانبول آغاز و درهای خود را به روی گردشگری باز کرد. در حال حاضر این نوع اقامتگاه با طبیعت سرسبز خود در روستا بسیار معروف شده است. البته خانه‌های چوبی که با چشم‌انداز درختان پر از گل و میوه هستند نیز جلوه‌ای دیگر دارد. 

سفر به محله پولونزکوی به یاد ماندنی است

Polonezkoy

امروزه محله پولونزکوی یکی از معروف‌ترین روستاهای جهان است و برای بیش از 150 سال، ساکنان روستا زبان، فرهنگ و سنت‌های اجداد خود را حفظ کرده است. پولونزکوی همچنین یکی از ارجح‌ترین مکان‌ها در استانبول است که می‌توانید از میان تعطیلات آخر هفته هیجان‌انگیز، سفرهای یک روزه، پیاده‌روی در طبیعت، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک، باربیکیو، شام در رستوران‌های مجلل و باکیفیت، عروسی‌ها و مهمانی‌های مختلف یکی را یا اصلا همه را انتخاب کنید.

افراد مشهور زیادی از این روستا دیدن کرده‌اند، از جمله لیست فرانسوی در سال 1847، گوستاو فلوبر در سال 1850، بنیانگذار ترکیه مصطفی کمال آتاتورک، پاپ 23 ژان، رئیس جمهور سابق کنان EVREN و رئیس جمهور لهستان لخ والسا و نویسنده پیر لوتی.

کارل دروز نویسنده چک در رمان خود می‌گوید: «حتی اگر افسانه باشد، بسیار واقعی است. دور از سرزمین مادری، در جایی در کنار تپه‌های آناتولی پوشیده از جنگل، یک دهکده پنهان لهستانی قرار دارد». او منظره محله پولونزکوی را “لبخند گوشه ای از بهشت” توصیف می‌کند.

فرهنگ لهستان را در اینجا از طریق ساختمان‌های روستا، سبک زندگی مردم، فعالیت های سرگرم‌کننده و مراسم عروسی به طور همزمان می‌توان دید و زندگی کرد. بسیار زیبا، واقعی و البته دلنشین است. 

جاذبه ها و دیدنی ها محله پولونزکوی

Polonezkoy

محله پولونزکوی یک مکان بهشتی است، روستایی بی نظیر با موفقیت در حفاظت از طبیعت سرسبز و محیط اطراف استانبول. حتی در مسیر روستا، با عبور از جاده جنگلی، محیط آرامی را احساس خواهید کرد.

خود روستا مکانی است که می‌توانید در آن از شلوغی، سر و صدا و استرس استانبول خلاص شوید و مدتی را در آرامش سپری کنید.

در حالی که از جاده‌های احاطه شده با جنگل‌های کاج عبور می‌کنید، ناگهان احساس خواهید کرد که روح خود را از شلوغی، سر و صدا و هرج و مرج شهر پاک کرده‌اید.

  • در ورودی روستا، کلیسای مادر مریم و قبرستان کاتولیک پذیرای شماست. حدود 100 متر جلوتر، به میدان بسیار کوچک روستا خواهید رسید.
  • خانه خاطره سوفیا ریژی، که در آن تاریخ روستا و عکس‌های قدیمی به نمایش گذاشته شده است. 
  • کلیسای تاریخی مادر مریم چستوچوا، که بین سال‌های 1900 تا 1914 ساخته شده است.
  • گورستان لهستانی، همچنین محل مقبره همسر مهمت سادیک پاشا، خانه‌ای که آتاتورک (بنیانگذار جمهوری ترکیه) در هنگام بازدید از روستا در آن اقامت داشت.
  • خانه فرهنگ یا نمایشگاه هنرهای چوبی در فضای باز.

از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید و دیدن در پولونزکوی هستند.

فعالیت‌های محله پولونزکوی

Polonezkoy

در محله پولونزکوی می‌توانید فعالیت‌های عالی را انتخاب کنید، از تعطیلات آخر هفته هیجان‌انگیز، سفرهای یک روزه، پیاده‌روی در طبیعت، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک، باربیکیو، شام در رستوران‌های مجلل و با کیفیت، عروسی‌ها و مهمانی‌های مختلف.

روز خود را با یک صبحانه یا برانچ غنی روستایی در این دهکده بهشتی آغاز کنید، سپس می‌توانید از استراحت در بانوج یا کوسن در باغ‌های زیبا لذت ببرید و در نهایت روز را با طبیعت گردی، پیاده‌روی یا تور دوچرخه سواری ادامه دهید.

وقتی می‌خواهید استراحت کنید، می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌های زیبا که جایگزین‌های خوشمزه و متفاوتی را ارائه می‌دهند، استراحت کنید، غذا بخورید و بنوشید، در باغ‌ها یک پیک‌نیک، باربیکیو بگذرانید، یا با کیک، دونات و دسرهای مخصوص به خودتان جایزه بدهید. 

همچنین می توانید از مغازه‌های روستایی که سوغاتی می فروشند دیدن کنید.

اگر نمی‌خواهید در پایان روز به استانبول برگردید، می‌توانید در انواع هتل‌های زیبا و پانسیون‌های روستا اقامت کنید و اقامتی فوق العاده در طبیعت داشته باشید.

محله پولونزکوی را در برنامه خودتان قرار دهید

اگر به استانبول سفر می‌کنید و مدت زمان بیشتری در آنجا هستید، یک روز خود را به محله پولونزکوی اختصاص دهید. بهشتی سرسبز و زیبا که احتمالا شما را به یاد شمال خودمان می‌اندازد. 

رزرو تور استانبول با سه کلیک خوبه!

نظرات کاربران