Paris

سفر به پاریس در اردیبهشت؛ یک سمفونی عاشقانه !

آیا تا به حال به فکر سفر به پاریس در اردیبهشت بوده‌اید؟ پاریس همچنان تمام جهان را به خود جلب می‌کند و هر ساله میلیون‌ها نفر از سراسر جهان به دنبال تجربه‌ی جذاب و بی‌نظیر سفر به این شهر عاشقانه در اردیبهشت هستند. این سفر فرصتی عالی برای آشنایی با فرهنگ و میراث این شهر باستانی در قلب کشور فرانسه است؛ از دیدن برج ایفل زیبا در مهتاب گرفته تا تماشای شهر زیبای پاریس از روی قایق در رودخانه‌های شهر، همه چیز در این سفر شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

Tour europe

تور پاریس را رزرو کرده اید؟

شرایط آب و هوایی پاریس در اردیبهشت ماه

Paris

به دلیل طبیعت نیمه‌تابستانی این ماه، احتمالاً روزهای بیشتری با آفتاب و آسمان شفاف نسبت به روزهای بارانی و ابری خواهید داشت. با این حال، برخی روزها ممکن است بارش کم و نم نمی داشته باشند، بنابراین بهتر است همیشه چتر یا پالتوی بارانی را در دسترس داشته باشید.

اما با این همه، آب و هوای پاریس در اردیبهشت بسیار دلچسب است و شما می‌توانید از آفتاب زیاد و انرژی مثبت آن برای برنامه‌ریزی بازدید از موزه‌ها، باغ‌ها و مناظر طبیعی زیبا استفاده کنید. این ماه فصل زندگی در خیابان‌ها و کافه‌ها است و شما می‌توانید از لذت پیاده‌روی در خیابان‌های شهر با چشم‌اندازهای زیبا بهره‌برید و از تجربه‌ی سفر به پاریس در اردیبهشت خاطراتی لذت‌بخش برای خود به‌یاد بیاورید.

دماها در اردیبهشت ماه معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس در هنگام ظهر و ۴ تا ۸ درجه سلسیوس در شب متغیر است. این دماها احتمالاً از تابستانی‌ترین و گرم‌ترین روزها تا بهاری‌ترین و سردترین شب‌ها تغییر می‌کنند. به همین دلیل، برنامه‌ریزی برای پوشش لباس‌های متنوع و لباس‌های گرم‌تر در شب نیاز است.

13 کاری که باید در اردیبهشت ماه در پاریس انجام دهید

  1. لذت را در بزرگترین نمایشگاه تفریحی فرانسه تجربه کنید
France amusement fair

La Foire du Trone که به باستانی‌ترین نمایشگاه تفریحی فرانسه مشهور است، در اردیبهشت ماه با تاریخ‌های مشخصی که هر سال متفاوت است، شهر را پر از جنب و جوش می‌کند. این نمایشگاه دارای تاریخ غنی قرن هاست و همچنان در طول فصل بهار یکی از جاذبه های پر طرفدار چه برای بومی ها و چه برای توریست ها است.

این نمایشگاه که در محله ی زیبای Pelouse de Reuilly واقع شده است، در اردیبهشت ماه میزبان مجموعه ای چشمگیر از تقریباً 350 غرفه ی هیجان انگیز است و ممکن است طی یک مرحله نتوانید از تمامی غرفه ها دیدن کنید. نمایشگاه La Foire du Trone با ترن هوایی جذاب برای کودکان، بازی های تفریحی کلاسیک برای بزرگسالان، و خوراکی های لذیذ مانند ذرت بو داده و سیب های آب نباتی برای همگان هیجان فراوانی را ارائه می دهد.

  1. زیبایی شکوفه باغ های پاریس را از دست ندهید!

سرتاسر اردیبهشت ماه، باغ‌های پاریس با نمایشی پر جنب و جوش از رنگ‌ها  و منظره‌ای خیره‌کننده افراد زیادی را جهت برگزاری پیک نیک های خانوادگی و دورهمی های دوستانه به خود جذب کرده و زیبایی های طبیعی پاریس را برای تماشا به نمایش می‌گذارند. باغ‌های لوکزامبورگ مشهور در جهان، باغ زیبای تویلری، یا پارک جذاب بوتس-شومونت، سالانه در اردیبهشت ماه جذابیت منحصربه‌فرد خود را به نمایش می‌گذارد.

در امتداد مسیرها با آرامش تمام قدم بزنید، از فضای سبز و زیبای این باغ ها لذت ببرید و دوستان خورد را به صرف یک لیوان چای دعوت کنید. باغ های پاریس در اردیبهشت ماه چه به دنبال لحظه ای تنهایی و چه به اشتراک گذاری زیبایی با یکی از عزیزان خود، نوید یک تجربه فراموش نشدنی و سرسبز را می دهند.

  1. چشیدن غذاهای محلی پاریس را فراموش نکنید!
Local cuisine of Paris

امتحان کردن غذاهای محلی محدود به ماه خاصی نیست؛ ولی اگر بخواهید این غذاها را با یک چشم انداز بهاری و فراموش نشدنی امتحان کنید اردیبهشت ماه بهترین زمان برای سفر به پاریس است. با فرا رسیدن اردیبهشت، پاریسی‌ها با هجوم به کافه‌های روبازی که در خیابان‌های زیبا قرار دارند، فضای شهر را پر از هیاهو خواهند کرد. جوهر واقعی سبک زندگی پاریسی را با افراط در یک صبحانه آرام، یک ناهار لذت بخش، یا یک شام رمانتیک در فضای باز تجربه کنید.

از نوشیدن یک قهوه تازه دم شده در حین تماشای مردم، لذت بردن از یک کروسان داغ و تازه تا چشیدن یک وعده غذایی لذیذ با یک لیوان شراب در زیر آسمان باز، کافه‌های پاریس در اردیبهشت ماه ضیافتی محلی برای بومیان و گردشگران به راه می اندازند. 

  1. به جشن Nuit des Musées بپیوندید!

در طول نمایشگاه Nuit des Musées، رویدادی سالانه که در اردیبهشت برگزار می‌شود، در دنیای مسحورکننده هنر و فرهنگ فرانسوی غرق شوید، جایی که موزه‌های سراسر پاریس تا پاسی از شب باز هستند. این مناسبت خارق‌العاده فرصتی بی‌نظیر برای مشاهده و آشنایی با با ارزش‌ترین موزه‌های شهر در هنگام گرگ و میش ارائه می‌دهد. برای آن دسته از گردشگران که مسحور هنر و فرهنگ فرانسوی هستند، شرکت در این جشنواره در اردیبهشت یکی از بایدهاست.

با شرکت در این جشنواره بهاری در پاریس، شاهد نمایشگاه‌های جذاب باشید، در نمایش‌های تعاملی شرکت کنید و از نمایش‌های هنری لذت ببرید که جان تازه‌ای به سالن‌های مقدس فرهنگ پاریس می‌بخشد. این جشن، جشن هنر و میراث، تجربه ای فراموش نشدنی را برای علاقه مندان و تازه کارها فراهم می کند.

  1. از موسیقی کلاسیک در Sainte-Chapelle لذت ببرید!
Sainte-Chapelle

ملودی‌های روح‌انگیز موسیقی کلاسیک فرانسوی را در میان فضای خیره‌کننده Sainte-Chapelle، تجربه ای فراموش نشدنی از سفر به پاریس در اردیبهشت ماه خواهد بود. در سراسر اردیبهشت،  Sainte-Chapelle، به عنوان یکی از شگفتی های معماری فرانسه، میزبان مجموعه‌ای از کنسرت‌های کلاسیک جذاب است که جذابیت پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ، رنگ بویی تاریخی و لذت بخش به آن می بخشد.

همانطور که سمفونی ها در دیوارهای بلند منعکس می شوند، بازدیدکنندگان به دنیایی از جادوی موسیقی منتقل خواهند شد و این تجربه را در یکی از نمادین ترین مکان های تاریخی پاریس قابل توجه تر می کند.

  1. آشنایی با تاریخچه زندگی پاریسی در موزه کارناوالت

در موزه کارناوالت، گنجینه ای از مصنوعات و نمایشگاه ها، در تاریخ شگفت انگیز پاریس جمع آوری شده که هرکدام نوید بخش برهه ای از تاریخ این شهر زیباست. این موزه ی گیرا که مجموعه ای چشمگیر از هنر، یادگاری ها و اسناد را در خود جای داده است، سیر تحول شهر را از دوران باستان تا امروز به تصویر می کشد.

با قدم زدن در راهروهای مسخ کننده این موزه با اسرار تاریخ فرانسه بیشتر آشنا شوید، لحظات مهمی را دوباره زنده کنید، و از مصنوعاتی که با دقت زیادی تا به امروز محافظت شده اند و تصویری واضح از گذشته پاریس را ترسیم می کنند، دیدن کنید. بازدید از موزه کارناوالت تجربه ای غنی و فراموش نشدنی را در تاریخچه زمان پاریس ارائه می دهد.

  1. خرید کردن در Marché aux Puces de Saint-Ouen 
Marché aux Puces de Saint-Ouen 

برای طرفداران خرید کردن، Marché aux Puces de Saint-Ouen بهشتی است که منتظر حضور شما در اردیبهشت ماه است. این بازار بزرگ کهنه‌فروشی که در سراسر ماه می برگزار می‌شود، بازدیدکنندگان را با ترکیبی متنوع از گنجینه‌های عتیقه، جواهرات دست دوم، و کلکسیون‌های منحصربه‌فرد جذب می‌کند. اگر شما به دنبال این هستید که یادگاری ماندگاری از تجربه سفر خود به پاریس داشته باشید، دیدن کردن از این بازار و خرید کردن از آن باید جز لست کارهایی باشد که برنامه سفر خود می نویسید.

در میان پیچ و خم غرفه‌ها، همه چیز از مبلمان نفیس گرفته تا مد قدیمی و کلاسیک پاریسی را خواهید یافت که هر قطعه مملو از داستان و جذابیت خاص خود است. بازدید از این بازار جذاب، یک ماجراجویی لذت بخش را برای کسانی که به دنبال یافته های منحصر به فرد و آثار کلاسیک هستند، تضمین می کند.

  1. در امتداد رودخانه سن سوار کشتی باتوموش شوید!

با شروع هوای نسبتا تابستانی اردیبهشت ماه در پاریس، فرصت را غنیمت شمرده و یک سفر دریایی خوش منظره باتو موش در امتداد رودخانه زیبای سن را تجربه کنید. از کنار دیدنی‌های نمادین، از جمله برج ایفل، موزه لوور، و کلیسای جامع نوتردام که همگی با درخشش طلایی غروب خورشید مزین شده‌اند، عبور کنید.

از مناظر بی‌نظیر شگفتی‌های معماری شهر و پل‌های معروف لذت ببرید، زیرا امواج ملایم شما را به سفری اکتشافی و عاشقانه می‌برد. یک سفر دریایی در رودخانه سن آن هم در بهار تابستانی اردیبهشت ماه، چشم اندازی فراموش نشدنی از پاریس را ارائه می دهد و شکوه و جلال آن را از یک نگاه متفاوت و شناور بر روی امواج آشکار می کند.

  1. در جشنواره سالانه جاز در سن ژرمن د پره شرکت کنید!
Annual jazz festival in Saint-Germain

جاز، از قدیم تا همین لحظه، یکی از پرطرفدار ترین سبک های موسیقی بین مردم جهان است. از قضا، بسیاری از مردم طرفدار کنسرت های خیابانی جاز هستند و اگر شما هم جز این گروه هستید جای نگرانی نیست؛ چرا که بهترین فرصت ممکن در پاریس برای شما وجود دارد. علاقه مندان به موسیقی می توانند در اردیبهشت ماه شادی کنند، زیرا جشنواره سالانه جاز در محله جذاب و قدیمی سن ژرمن د پره در دسترس علاقه مندان به این سبک موسیقی قرار می گیرد. با شرکت در این جشنواره منحصربفرد، آهنگ‌های روح‌انگیز و اجراهای مسحورکننده توسط نوازندگان با استعداد جاز از سراسر جهان لذت ببرید.

کلاب های جاز دنج و کافه‌های جذاب، مکان‌های مناسبی برای لذت بردن از این سبک موسیقی هستند که عمیقاً با بافت فرهنگی پاریس طنین انداز می‌شود. اجازه دهید نت های موزون جاز خاطره ای فراموش نشدنی از پاریس به جا بگذارد.

  1. علاقمندان به تنیس، ورزش خود را به سبک فرانسوی تجربه کنید!

مسابقات آزاد فرانسه در رولان گاروس که سالان در طول اردیبهشت ماه در شهر پاریس برگزار می شود فرصتی تکرار نشدنی برای علاقه مندان به ورزش و طرفداران تنیس می باشد؛ چه بخواهید در این مسابقات شرکت کنید و چه بخواهید جزیی از تماشاگران مسابقات باشید. بازیکنان برتر تنیس باز، مهارت های خود را در زمین های خاکی به نمایش میگذارند و لحظات فراموش نشدنی از درخشش ورزشی را خلق می کنند که ممکن است بسیاری از طرفداران این رشته جذاب ورزشی را به وجد آورد.

جو بسیار شاد و پر هیجان، هواداران پرشور و مسابقات هیجان انگیز این تورنمنت گرند اسلم را برای هر کسی که به دنبال تجربه کردن بهترین اکشن تنیس جهان در قلب پاریس است، تبدیل کرده است.

  1. روز اروپا را با فرانسوی ها جشن بگیرید!
Europe Day in Paris

در روز اروپا که در 9 می (مصادف با ۱۹ اردیبهشت ماه) توسط تمام اروپاییان جشن گرفته می‌شود، پاریس هم مانند تمام شهر های اروپایی میزبان این جشن بزرگ است، چرا که به یاد صلح و وحدت میان ملت‌های اروپایی برگزار می شود. رویدادها و فعالیت های مختلفی در سرتاسر شهر برگزار می شود که اهمیت همکاری و همبستگی را در شکل دادن به آینده این قاره برجسته می کند.

از نمایشگاه‌های فرهنگی گرفته تا کنسرت‌های موسیقی، روز اروپا در پاریس حس با هم بودن را تقویت می‌کند و بر نقش شهر به عنوان چراغی از میراث و همکاری اروپایی تاکید می‌کند.

  1. روستای جذاب مونمارتر، مواجه با طبیعت غیر متعارف پاریسی

در منطقه غیرمتعارف Montmartre، ماه اردیبهشت از جذابیت واقعی این محله پرده برداری می کند. در خیابان‌های سنگفرش شده عجیب بچرخید و فضای هنری زیبا ولی خارج از چارچوب این روستای جذاب  که زمانی الهام‌بخش نقاشان مشهوری مانند پیکاسو و ون گوگ بوده است را مشاهده کنید.

  1. پله نوردی به سمت کلیسای باشکوه Sacré-Cœur 
Sacré-Cœur 

از پله های منتهی به کلیسای Sacré-Cœur بالا بروید و از مناظر پانورامای شهر پاریس در اردیبهشت بهاری و از فضای پر جنب و جوش Place du Tertre لذت ببرید. Place du Tertre در واقع جاییست که هنرمندان همچنان استعدادهای خود را به نمایش می گذارند و میراث هنری مونمارتر را تداوم می بخشند. قدم زدن در این روستای مسحور کننده نوید یک تجربه پاریسی اصیل و نوستالژیک را می دهد.

جمع بندی

سفر به پاریس در ماه اردیبهشت به دلیل آب و هوای معتدل، گل‌ها و باغ‌ها به رنگ‌های زنده و جذاب، و فرصت‌های گردشگری فراوان، انتخابی موفق و شگفت‌انگیز است. هوای خنک این ماه از گرمای ناخوشایند تابستان جلوگیری می‌کند و تجربه‌ی لذت‌بخشی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. مناظر طبیعی و معماری زیبا پاریس همچنان با رنگ‌ها و عطرهای گل‌ها به تماشاگران ارائه می‌شود. این شهر همچنین به واسطه‌ی موزه‌های معتبر و رویدادهای فرهنگی و هنری، تنوع گردشگری را به همراه دارد و تجربه‌ی نابی را به مسافران هدیه می‌دهد.

نظرات کاربران