Nine streets of Amsterdam

یک روز شگفت‌انگیز در خیابان های ناین آمستردام!

پایتخت هلند از‌ آن مقاصدی است که هر چه زمان بگذارید، دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری آن تمام نمی‌شود. این شهر آن‌قدر زیبا و شگفت‌انگیز است که حتی خیابان‌هایش را نیز باید یک‌به‌یک باحوصله گشت. تعطیلات در آمستردام بدون گشت‌و‌گذار در خیابان های ناین آمستردام تکمیل نخواهد شد. برای کاوش در خیابان‌ های ناین آمستردام باید یک روز صبح از هتل بیرون بزنید و تا شب بین بوتیک‌ها و فروشگاه‌های ناین استریت بچرخید و در کافه‌هایش ساعت‌ها با قهوه و غذا سرگرم تماشای تکاپوی مردم در رفت‌وآمد باشید. با ما همراه باشید تا از یک روز جذاب در ناین استریت آمستردام برایتان بگوییم. 

چگونه یک روز عالی در خیابان های ناین آمستردام داشته باشید؟

روزتان را در یکی از کافه های جذاب خیابان های ناین آمستردام شروع کنید

Nine streets of Amsterdam

برای اینکه شروع روز به بهترین حالت ممکن رقم بخورد، به سراغ یکی از کافه‌های جذاب ناین استریت آمستردام بروید و با سفارش قهوه و یک صبحانه سبک برای یک روز هیجان‌انگیز آماده شوید. پیشنهاد ما به شما این است یکی از کافه‌های “د پلز” یا “کافه دوفر” را انتخاب نمایید.

برای سوغاتی شمع‌های Kramer-Pontifex بهترین انتخاب هستند

یکی از لذت‌های سفر در کنار گشت‌و‌گذار، خرید سوغاتی برای عزیزانی است که در سفر کنارتان نیستند و بی صبرانه منتظر بازگشت شما از تعطیلات هستند. همچنین در کنار سوغاتی برای دیگران، بهتر است در هر سفر سوغاتی برای یادگاری از شهری که به آن سفر کرده‌اید، برای خودتان بخرید. فروشگاه‌های خیابان ‌های ناین آمستردام برای خرید سوغاتی‌های کوچک بهترین گزینه‌اند. اما اینجا از آهنربا و جاکلیدی خبری نیست، به شمع فروشی معروف Kramer-Pontifex بروید و هدیه‌ای متفاوت تهیه کنید.

به سراغ گرامافون Waxwell Records بروید

اگر به موسیقی و بیشتر از آن به گرامافون و صفحات آن علاقه دارید، به فروشگاه Waxwell Records بروید. در این فروشگاه صفحات قدیمی گرامافون با قیمت ارزان به فروش می‌رسد. اگر قصد خرید ندارید حداقل به سراغ گرامافون قدیمی مغازه بروید و یک صفحه انتخاب کنید و به موسیقی آن گوش بدید.

ناهار را در ساجریه لبنان بخورید

سفر به آمستردام یعنی تعطیلات در یک کشور گران، بنابراین اگر بودجه محدودی دارید به سراغ غذاهای خیابانی بروید. پیشنهاد ما به شما غذاخوری ساجریه لبنان است. آنها وعده‌های سبک و ارزان و همچنین غذاهای مخصوص گیاه‌خواران دارند. برای بازدید خیابان‌ های ناین آمستردام نیاز به انرژی دارید، پس ناهار را فراموش نکنید.

به سفر دریایی در کانال  Rederij Kooijبروید

Rederij Kooij

سفر دریایی بر روی کانال‌های آبی شهر، بهترین منظره از هر نقطه آمستردام را به شما نشان خواهد داد. همچنین برای تکمیل گشت‌های روزانه قایق‌سواری گزینه‌ای مناسب و پرطرفدار است. پس در برنامه بازدید از خیابان‌های ناین، بعد از پیاده‌روی در ناین استریت آمستردام و خرید از فروشگاه‌ها، یک تور قایق‌سواری در کانال Rederij Kooij رزرو کنید و از سفر دریایی‌تان لذت ببرید. این تور برای شما 13 یورو هزینه خواهد داشت. 

برای تست پنیر به De Kaaskamer بروید

یکی از جذابیت‌های بازدید خیابان ‌های ناین آمستردام، رفتن به فروشگاه De Kaaskamer و تست پنیر است. هلندی‌ها را خالق پنیر گودا می‌دانند، بنابراین حیف است تا آمستردام بیایید و طعم این پنیر را در محل تولدش نچشید. اگر اهل ساندویچ هستید، اینجا برایتان انواع ساندویچ‌ها با پنیر را آماده می کنند.

از خودتان با کیک هویج در  PLUK پذیرایی کنید

در بازدید خیابان‌ های ناین آمستردام دیدن کافه محبوب و معروف Reestrat را از دست ندهید. اینجا همان‌جایی است که باید خودتان را به یک تکه کیک هویج خوشمزه و معروف آمستردامی دعوت کنید. کافه ری‌استارت در کنار کیک هویج، انواع نوشیدنی‌های گرم و آب‌میوه‌های پر از ویتامین و شیک‌ها را سرو می‌کند. این کافه برای دوستان گیاه‌خوار شما نیز در منو گزینه‌های زیادی دارد.

خیابان های ناین آمستردام، بهشت علاقمندان به لباس

Rederij Kooij

خیابان‌های ناین آمستردام به معنای واقعی بهشت خریداران لباس است. این خیابان‌ها سراسر فروشگاه و بوتیک‌های لباس‌های برند و حتی دست دوم هستند. در مد خیابانی آمستردام کسی بخاطر پوشیدن لباس‌های دست دوم شما را قضاوت نخواهد کرد. یکی از فروشگاه‌هایی که انواع لباس‌های دست دوم، از پیراهن تا کفش در آن پیدا می‌شود، Episode است. حتی اگر قصد خرید ندارید دیدن این فروشگاه را در ناین استریت آمستردام از دست ندهید.

پرسه در کتاب‌فروشی مندو در خیابان های ناین آمستردام

مندو یکی از انتشارات مستقل شهر است که کتاب‌های خلاقانه‌ای چاپ می‌کند، اگر از علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی هستید، پس از بازدید خیابان‌های ناین آمستردام، خرید از فروشگاه‌ها و قایق‌سواری در کانال برای کمی استراحت به مندو بروید و ساعاتی بین کتاب‌ها مشغول شوید.

پایان

کاوش در محله‌های آمستردام یکی از بهترین تفریحات برای آشنایی با مردم محلی، گشت‌و‌گذار در بافت شهر و خرید کردن است. خیابان های ناین آمستردام سراسر بوتیک، رستوران و کافه و به معنای واقعی مرکز اجتماعی شهر است. پر از رفت‌و‌آمد و تکاپوی شهروندان و مسافران که همین رفت‌و‌آمدها جذابیت دارند، چه برسد به اینکه وقت بگذارید و با حوصله سراسر این خیابان‌ها و مغازه‌هایشان را بگردید.

همین حالا بلیط هواپیما آمستردام را رزرو کنید!

نظرات کاربران