برج ان سئول

منظره پانورامای شهر از بالای برج ان سئول

یکی از واضح‌ترین ساختمان‌هایی که در خط افق شهر سئول، پایتخت کره جنوبی، دیده می‌شود برج ان سئول است. این برج یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سئول به شمار می‌رود و بین مردم محلی و گردشگران جایگاه ویژه‌ای دارد. ایستادن در بالای بلندترین آسمان‌خراش شهر و تماشای چراغ‌های رنگارنگ و ریز درشتی که زیر پایتان می‌درخشند تجربه‌ای فراموش‌ نشدنی خواهد بود. این برج به خصوص شب‌ها منظره فوق‌العاده‌ای دارد. فقط کافیست بعد از رسیدن به سکوی تماشا سرتان را بالا ببرید و از دیدن میلیون‌ها ستاره‌ای که فقط کمی نزدیک‌تر به نظر می‌رسند شگفت‌زده شوید. در این مقاله می‌خواهیم شما را با این برج مخابراتی بلند آشنا کنیم پس با ما همراه باشید تا سری به برج ان سئول بزنیم.

رزرو کره جنوبی

رزرو تور کره جنوبی با سه کلیک خوبه!

معرفی برج ان سئول

برج ان سئول

برج ان سئول که با نام نامسان هم شناخته می‌شود در سال 1969 و به عنوان یک برج ارتباطی و رادیویی ساخته شد. در آن زمان هیچکدام از طراحان و معماران این برج فکرش را نمی‌کردند که روزی برج نامسان تبدیل به یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کره جنوبی شود. اگرچه از برج ان سئول کره جنوبی هنوز هم به عنوان یک فرستنده رادیویی استفاده می‌شود اما امروزه یکی از جاهای دیدنی سئول به شمار می‌رود. ارتفاع این برج به 236 متر می‌رسد و در سال 1980 درب‌های آن برای بازدید به روی عموم باز شد. از بالای این برج می‌توانید منظره‌ای 360 درجه از شهر سئول را ببینید. حرف ان در نام برج نامسان سئول درواقع نشانی از کلمات نامسان، نیو و نیچر (Namsan, New, Nature) است و اهمیت این برج را بین مردم کره نشان می‌دهد. 

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد برج ان سئول کره جنوبی سیستم نورپردازی آن است. برج نامسان به جدیدترین تکنولوژی ال‌ای‌دی مجهز است و به واسطه این تکنولوژی نمایش‌های نوری بسیاری مثل «ریدز آو لایتز» و «شاور آو لایت» بر روی بدنه آن اجرا می‌شود. رنگ‌های این چراغ‌ها بسته به فصل مدام تغییر می‌کنند. وقتی شاخص کیفیت هوای سئول بر روی 45 باشد برج به رنگ آبی روشن دیده می‌شود و نشان‌دهنده کیفیت خوب هوا است. زمانی که برج به رنگ سبز درمی‌آید نشان‌دهنده عشق به طبیعت است و به کمپین آلور گرین شهرت دارد. برج نامسان در روز جهانی اهدای خون به رنگ قرمز درمی‌آید. جالب است بدانید این برج در روز جهانی زمین به منظور ارتقای آگاهی مردم برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی چراغ‌هایش خاموش می‌شوند و کوه‌های نامسان در تاریکی فرو می‌روند.

برج ان سئول کجاست؟

برج ان سئول کره جنوبی دقیقا بالای کوه نام در مرکز سئول قرار دارد. این برج بلندترین سازه مستقل پایتخت است و در محدوده یونگسان سئول ساخته شده است.

آدرس برج ان سئول: سئول، نامسانگونگوون گیل، یونگسان گو، 105

زمان بازدید از برج ان سئول

زمان بازدید از برج ان سئول

برج ان سئول کره جنوبی هر روز هفته و در تمام فصل‌های سال باز است. سکوی تماشای این برج ساعات بازدید مشخصی دارد. این سکو از دوشنبه تا جمعه از ساعت 11:30 صبح تا 10 شب و شنبه و یکشنبه از 11 صبح تا 11 شب آماده پذیرش بازدیدکنندگان است. سکوی تماشا تقریبا 30 دقیقه قبل از پایان ساعت کاری به روی بازدیدکنندگان بسته می‌شود پس اگر دوست دارید منظره افق سئول را در شب ببینید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که دیرتر از ساعت 11 شب به برج نامسان سئول نرسید. همانطور که گفتیم در تمام ایام سال می‌توانید از این برج بازدید کنید. منظره شهر از بالای این برج در هر فصل متفاوت است. از ماه ژانویه تا فوریه احتمالا این شهر را زیر لایه‌ای ضخیم از برف می‌بینید. در حالی که از اواسط اکتبر تا اواسط نوامبر به لطف فصل پاییز و برگ‌های رنگارنگ سئول را به رنگ‌های نارنجی و زرد می‌بینید.

چطور به برج مخابراتی ان سئول برویم؟

برای رسیدن به برج مخابراتی نامسان سئول سه راه اصلی وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

پیاده‌روی تا برج ان سئول

مسیرهای پیاده‌روی مختلفی برای رسیدن به برج ان سئول وجود دارد. پیدا کردن راه در این مسیرها کاملا ساده است و از نظر سنگ‌فرش و امکانات لازم شرایط خوبی دارند. گرچه یک مسیر طولانی را باید در سربالایی قدم بزنید اما مسیر سختی نیست. در ادامه بعضی از مسیرهای پیاده‌روی به سمت برج نامسان سئول را معرفی می‌کنیم.

مسیر کتابخانه نامسان به سمت برج ان سئول

این مسیر احتمالا ساده‌ترین مسیر پیاده‌روی برای رسیدن به برج مخابراتی نامسان سئول است. این مسیر پیاده‌روی در کنار جاده منتهی به برج نامسان قرار دارد و اتوبوس‌های شاتل نیز از همین جاده به سمت برج می‌روند.

مسیر ایستگاه دانشگاه دونگکوک به سمت برج نامسان سئول

برج ان سئول

این مسیر محبوب‌ترین مسیر پیاده‌روی به سمت برج مخابراتی ان سئول است که از ایستگاه دانشگاه دونگکوک شروع می‌شود. بخش‌هایی از این مسیر پیاده‌روی پله دارد اما مسیر سختی به حساب نمی‌آید.

مسیر موسسه تحقیقاتی و اطلاعاتی آموزش و پرورش به سمت برج نامسان

این مسیر از محل فیلمبرداری سریال محبوب سام سون استپز شروع می‌شود و یکی از زیباترین مسیرهای پیاده‌روی به سمت برج ان سئول است. در این مسیر مناظر فوق‌العاده‌ای از کوه نامسان را می‌بینید. بخشی از این مسیر از کنار دیوارهای قلعه قدیمی می‌گذرد.

اتوبوس‌های شاتل به سمت برج نامسان

اتوبوس‌های شاتل یکی دیگر از گزینه‌هایی هستند که شما را به برج ان سئول می‌رسانند. این اتوبوس‌ها برنامه منظمی دارند و از چندین ایستگاه در سرتاسر شهر حرکت می‌کنند و مردم را به برج مخابراتی نامسان می‌رسانند. این اتوبوس‌های شاتل با نام نامسان سانهوان (شماره 01) شناخته می‌شوند. اتوبوس‌های شاتل از ساعت 6:30 صبح تا 11 شب کار می‌کنند. هزینه آنها در صورت پرداخت نقدی 1200 وون و در صورت استفاده از کارت تی-مانی 1100 وون است. 

مسیر تله‌کابین نامسان تا برج ان سئول

آدرس تله‌کابین نامسان: سئول (هیوندونگ 1-کا)، جونگ‌گو، سوپارو، 83

تله‌کابین نامسان یکی از بهترین مسیرهای رسیدن به برج ان سئول است. این سواری حدود 3 دقیقه طول می‌کشد و مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر سئول را به شما نشان می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که تصمیم گرفتید از تله‌کابین استفاده کنید یک بلیط یک‌طرفه بخرید و پس از رسیدن به برج و گردش در آن مسیر برگشت را پیاده طی کنید. در این صورت هم از پیاده‌روی در سربالایی فرار کرده‌اید هم مناظر فوق‌العادۀ شهر سئول را تماشا کرده‌اید. هزینه بلیط یک‌طرفه این تله‌کابین برای بزرگسالان 11000 وون و برای کودکان 8000 وون است. بلیط رفت‌وبرگشت برای بزرگسالان 14000 وون و برای کودکان 10500 وون است.

هزینه بازدید از برج نامسان سئول

هزینه بازدید از برج نامسان سئول

در صورتی که قصد دارید تا پای برج پیاده‌روی کنید و به طبقات بالایی نروید نیازی به پرداخت هزینه ندارید. اما اگر دوست دارید به بالای برج و سکوی تماشا بروید باید بلیط تهیه کنید. بلیط را هم به صورت آنلاین می‌توانید تهیه کنید و هم به صورت حضوری. به یاد داشته باشید که در صورت خرید آنلاین شامل تخفیف خواهید شد. هزینه بلیط برای بزرگسالان بالای 13 سال 16000 وون، برای کودکان 3 تا 12 سال 12000 وون و برای بزرگسالان بالای 65 سال نیز 12000 وون است. کودکان زیر 3 سال نیز نیازی به پرداخت هزینه ندارند. در صورتی که پاسپورت دیسکاور سئول را تهیه کرده‌اید می‌توانید رایگان از برج نامسان سئول بازدید کنید. تهیه این پاسپورت بهترین راه برای کم کردن هزینه‌های گردش در سئول است. در صورتی که قصد دارید تعدادی از جاذبه‌های گردشگری سئول را ببینید حتما این پاسپورت را تهیه کنید.

در برج ان سئول کجا غذا بخوریم؟

برای غذا و نوشیدنی گزینه‌های زیادی در برج نامسان وجود دارد. در این برج هم کافه‌های ارزان در دسترس است هم رستوران‌های لوکس. شما با هر بودجه‌ای می‌توانید در برج ان سئول غذا بخورید. به بعضی از رستوران‌های برج نامسان در ادامه اشاره می‌کنیم:

رستوران ان گریل: این رستوران فرانسوی و بسیار با کیفیت در طبقه هفتم برج سئول قرار درد.

هانکوک: هانکوک یک رستوران سنتی کره‌ای است که در طبقه سوم برج ان سئول قرار دارد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای معروف و محلی کره‌ای را امتحان کنید.

دِ پلِیس داینینگ: این رستوران ایتالیایی و مقرون‌به‌صرفه در طبقه دوم قرار دارد و غذاهای ایتالیایی را به سبک طبخ خانگی سرو می‌کند.

چیلجِمیونسو: این رستوران یک نودل‌خانه به سبک کره‌ای است که در طبقه اول برج قرار دارد. چیلجِمیونسو راحت‌ترین و سریع‌ترین غذاها را در برج مخابراتی ان سئول سرو می‌کند.

ان برگر: هوس یک برگر دست‌ساز به سبک آمریکایی کرده‌ا‌ید؟ ان برگر منتظر شماست. این رستوران در طبقه اول برج واقع شده است.

تراس ان: تراس ان بهترین مکان برای خوردن یک میان‌وعده سریع است. این کافه کوچک که قهوه و نوشیدنی نیز سرو می‌کند در طبقه اول قرار دارد.

دیدنی‌های برج مخابراتی نامسان سئول

برج ان سئول

گرچه برج نامسان سئول خودش یک جاذبه گردشگری به شمار می‌رود اما چندین جاذبه دیدنی دیگر نیز در اطراف آن وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آنها بازدید کنید. چند مورد از این دیدنی‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

قفل عشق

اطراف برج ان سئول، هر طرف را که نگاه کنید تعداد زیادی قفل‌های کوچک و بزرگ می‌بینید. این‌ها قفل‌های عشق هستند که عاشقان روی نرده‌های اطراف برج می‌بندند. این قفل‌ها نمادی از عشق پایدار در بین مردم کره هستند. قفل‌های عشق تنها مخصوص زوج‌ها نیستند و بسیاری از دوستان نزدیک نیز به نشانه دوستی پایدار و قوی خود از این قفل‌ها به نرده‌های برج نامسان می‌بندند. این رسم بستن قفل آنقدر بین مردم محبوب شده که غرفه‌های داخل برج نامسان این قفل‌ها را به مردم می‌فروشند.

سکوی تماشا بر فراز برج ان سئول

بدون شک مهمترین جاذبه برج نامسان سئول سکوی تماشای آن است. این سکو یکی از معروف‌ترین سکوهای تماشا در سرتاسر دنیاست. از روی این سکو منظره‌ای 360 درجه از افق دیدنی سئول را می‌توان دید. شهر سئول تقریبا 605 کیلومتر مربع وسعت دارد و از روی سکوی تماشای برج نامسان می‌توانید هر نقطه از این منطقه وسیع را ببینید.

عمارت هشت ضلعی نامسان

با اینکه برج ان سئول نماد مدرنیته در این شهر به حساب می‌آید اما در پای این برج رد پای فرهنگ سنتی و تاریخی کره نیز به چشم می‌خورد. قدمت عمارت هشت ضلعی نامسان به سال 1959 برمی‌گردد. این عمارت تنها یک سال پس از ساخت در جریان جنبشی که علیه اولین رئیس جمهور کره جنوبی اتفاق افتاد تخریب شد. بنایی که امروزه می‌بینیم مجددا در سال 1968 ساخته شد. این عمارت یکی از بهترین مکان‌های سئول برای تماشای اولین غروب هر سال است و جشنواره سالانه طلوع خورشید در روز سال نو در این عمارت برگزار می‌شود.

تله‌کابین نامسان

تله‌کابین نامسان

شاید تله‌کابین نامسان یکی از راه‌های رسیدن به برج ان سئول باشد اما خود به تنهایی یکی از جاذبه‌های گردشگری نامسان به شمار می‌رود. از این تله‌کابین می‌توانید منظره فوق‌العاده شهر را ببینید. این سواری کوتاه تنها 3 دقیقه طول می‌کشد اما قطعا تماشای این مناظر ارزشش را دارد.

سوغاتی فروشی برج نامسان سئول

در پایه برج مخابراتی ان سئول یک سوغاتی فروشی وجود دارد. در این فروشگاه می‌توانید هدایای کوچکی با رنگ و لعاب و طرح‌هایی از برج نامسان و شهر سئول تهیه کنید. گرچه قیمت‌ها در این فروشگاه ممکن است کمی بالاتر از مغازه‌های عادی باشد. در این فروشگاه تنوع محصولات بسیار بالاست و حتی ماکت‌هایی از برج هم به فروش می‌رسد.

صندلی قلب

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی برج مخابراتی نامسان سئول صندلی قلب است. این صندلی یکی دیگر از نمادهای عشق در این منطقه است. حتما سری به این صندلی بزنید و چند عکس یادگاری روی آن بگیرید. طبق شایعات محلی نشستن روی این صندلی خجالت دو طرف را از بین می‌برد و قلب‌های عاشق آنها را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

حوض آرزوها در برج مخابراتی ان سئول

حوض آرزوها همانطور که از نامش پیداست واسطه‌ای برای رسیدن به آرزوهای هرکسی است که یک سکه در آن بیندازد. اگر عاشق شده‌اید یا به دنبال پیشرفت هستید یک سکه در این حوض بیندازید و آرزو کنید. شاید آرزویتان برآورده شد. سکه‌هایی که در این حوض جمع می‌شوند برای توسعه مدارس در سرتاسر آسیا اهدا می‌شوند.

اقامتگاه‌های نزدیک به برج نامسان سئول

برج ان سئول

با وجود سیستم حمل‌ونقل مجهز و مناسب شهر سئول گزینه‌های مناسبی برای اقامت در این شهر وجود دارد. با این حال برج نامسان سئول و منطقه اطراف آن یکی از مهمترین نقاط گردشگری شهر به شمار می‌رود و بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند نزدیک به این برج اقامت داشته باشند. یکی از اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه این منطقه هاستل «استپ این میونگدونگ» است که تنها 20 دقیقه با پای پیاده تا تله‌کابین نامسان فاصله دارد. اقامتگاه بعدی هتل پسفیک است که دقیقا خارج از ایستگاه میونگدونگ قرار دارد و فاصله آن تا برج ان سئول تنها 5 دقیقه است. هتل «ل‌ِاسکیپ» نیز یکی از هتل‌های لوکس منطقه است که تنها 500 متر از تله‌کابین نامسان فاصله دارد. از جمله امکانات این هتل می‌توان به سالن اسپا و دو رستوران اشاره کرد.

کلام پایانی

برج نامسان تقریبا اولین مقصد گردشگرانی است که به سئول می‌روند. این برج به واسطه قرار گرفتن در نقطه‌ای مرتفع منظره‌ای 360 درجه از شهر سئول را به بیننده نشان می‌دهد و شما از روی سکوی تماشای این برج می‌توانید تمام سئول را زیرپای خود ببینید. این برج به عنوان یکی از 500 جاذبه برتر دنیا شناخته می‌شود. در مقاله کوتاهی که از نظر گذراندید تلاش کردیم تمام نکاتی که برای بازدید از برج ان سئول نیاز دارید در اختیارتان بگذاریم. امیدواریم سفری به یادماندنی به شهر سئول داشته باشید. 

نظرات کاربران