Les Invalides

موزه نظامی انولید پاریس؛ از خاکستر ناپلئون تا موزه‌های جنگی

موزه نظامی انولید که در قلب پاریس واقع شده، یک موزه ارتشی است که در آن می‌توانید اشیاء گران‌قیمتی را پیدا کنید که قدمت آن‌ها به قرون وسطی تا دوران مدرن می‌رسد. در این عمارت باشکوه مشرف به رود سن، مجموعه‌های هیجان‌انگیزی مانند موزه نظامی وجود دارد که وسایلی همچون شمشیرها، زره‌ها، لباس‌های نظامی، نشان‌ها، مجسمه‌های تاریخی، توپخانه، عکس و نقاشی در آن پیدا می‌شود.

Tour europe

با توجه به تنوع مجموعه‌های داخل موزه و دوره‌ای که به آن تعلق دارند، موزه نظامی انولید پاریس، خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین موزه‌های نظامی و هنری در جهان معرفی می‌کند. هتل ملی ناپلئون، گنبد (آرامگاه ناپلئون)، حیاط اصلی، کلیسای جامع سنت لوئیس، موزه نظم آزادی و طرح‌های امدادی از زمان سنت لوئیس تا لویی چهاردهم، از لویی چهاردهم تا ناپلئون سوم، دو جنگ جهانی و شارل دوگل از فضاهای مهم این کلیسا در دوره‌های گوناگون تاریخ است.

علاوه بر این، موزه نمایشگاه‌های منظم و تورهای راهنمایی را برای بازدیدکنندگان خود برنامه‌ریزی می‌کند تا آن‌ها بتوانند تمام لحظات مهم تاریخی فرانسه را به خوبی ببینند. فعالیت‌های تفریحی نیز در این موزه به طور منظم برای جوانان برنامه‌ریزی می‌شود.

یکی از جذابیت‌های موزه نظامی انولید این است که می‌توانید بعد از تعطیلی موزه، با متصدیان آنجا صحبت کنید و پیشنهادات خود را در زمینه نمایشگاه‌هایی که در آنجا به نمایش درمی‌آیند با آن‌ها به اشتراک بگذارید؛ امکانی که در بسیاری از موزه‌ها وجود ندارد.

تور پاریس را رزرو کرده اید؟

جذابیت‌های موزه آنولید پاریس

The Army Museum

موزه نقشه‌های برجسته

نقشه‌های برجسته موجود در موزه نظامی آنولید پاریس در حوالی قرن هفدهم کشف شده‌اند که مدل شهر دانکرک و 28 شهر دیگر فرانسه که قلعه و دیوار تدافعی داشتند را در مقیاس کوچک ارائه می‌دهند. این مکان اکنون زیر نظر وزارت فرهنگ اداره می‌شود. همه این نقشه‌های برجسته  بین سال‌های 1668 تا 1875 ساخته شده‌اند.

لِزَنوَلید یا هتل ملی جانبازان

این بخش برای اولین بار در سال 1674 برای نگهداری از سربازان پیر و جانبازان افتتاح شد. روزی روزگاری این مکان مانند یک شهر واقعی، تحت مراقبت و نظارت دقیق نظامی و مذهبی قرار داشت. به محض اینکه وارد حیاط مرکزی هتل ملی جانبازان می‌شوید، مجموعه توپخانه‌ای که داستان‌های 200 سال گذشته را به تصویر می‌کشد می‌بینید. این مکان با گنبد طلاکاری‌‌شده‌ای که دارد، یکی از مشهورترین و تماشایی‌ترین مکان‌ها در میان مناظر پاریس است.

موزه فرمان آزادی

این موزه در سال 1940 توسط ژنرال دوگل به یاد مبارزانی که سهم ارزشمندی در دوران آزادی فرانسه داشتند ایجاد شد.

یادبود شارل دوگل 

The Army Museum

این فضا به طور کامل برای تقدیر از خدمات شارل دوگل، رهبر نیروهای آزاد فرانسه و اولین رئیس‌جمهوری پنجمین جمهوری فرانسه اختصاص داده شده‌است. اگرچه هیچ شیئی در این فضا وجود ندارد، اما اسناد سمعی و بصری که در اینجا پخش می‌شود، سفرهای شارل دوگل را روایت می‌کند. حدود 400 سند صوتی و تصویری مجهز به 20 ساعت محتوا در این بخش از موزه نظامی آنولید پاریس وجود دارد.

حیاط اصلی و مجموعه‌های توپخانه

The Army Museum

این بخش مرکزی موزه است که در آن مجموعه عظیم و گسترده‌ای از توپخانه و مجسمه‌های یادبود به نمایش گذاشته شده‌است. حیاط 102 متری آنجا منظره‌ای خیره‌کننده از معماری کلاسیک قرن هفدهم است که چهار ساختمان موزه در وسطش قرار دارد. توپ‌های موجود در این توپخانه از جنگ‌هایی که لوئیس چهاردهم شرکت کرده و در آن موفق شده، به جا مانده‌است. علاوه بر این، 30 عدد توپ در یک ردیف صف‌آرایی کرده‌اند که نماینده‌ای از توپ‌های سلطنتی سال 1732 هستند. توپ‌های Gribeauval  که ناپلئون بناپارت در جنگ‌های خود استفاده می‌کرده نیز در این موزه به چشم می‌خورد. 

خمپاره‌انداز به تعداد 8 عدد و دو هدد هویتزر که برای بمباران شهر کادیز طرحی شده‌بود و می‌توانست هرچیزی را از فاصله 6 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد نیز در موزه وجود دارد.

کاتدرال جانبازان سنت لوئیس

این کاتدرال که در هتل ملی جانبازان است، محلی بود که شاه و سربازانش می‌توانستند از طریق ورودی‌های تعیین‌شده برای گروه مخصوص به خودشان وارد آنجا شوند و به عبادت و انجام برنامه‌های دیگر بپردازند.

آرامگاه ناپلئون

Napoleon's tomb

ماجرای دفن شدن ناپلئون در موزه آنولید پاریس نیز در نوع خود خاص است. ناپلئون که به جزیره سنت هلن واقع در اقیانوس اطلس تبعید شده بود، همانجا نیز از دنیا رفت و به خاک سپرده شد. تا اینکه پادشاه لوئیس دستور داد تا بقای ناپلئون را در فرانسه و در هتل ملی جانبازان دفن کنند. به این ترتیب چندی از ملوانان تابوت امپراطور را به فرانسه آوردند.

به دستور پادشاه فیلیپ، مقبره‌ای با بلوک‌های قرمز و پایه‌های گرانیتی سبز برای ناپلئون ساخته‌شد که دورتادورش را 12 مجمسه که یادآور پیروزی‌های ارتش ناپلئون است، طرحی از فتوحات و تاجش فراگرفته‌است.

دپارتمان‌های قدیمی و جدید

دپارتمان قدیمی از قرن 13 تا 17 میلادی مجموعه‌ای از سلاح‌های جنگی و زره‌پوش‌هایی را ارائه می‌دهد که چیدمان آن‌ها متناسب با چیدمان جنگی فرانسه با هلند طراحی شده‌است. اتاقی به نام مدافعان نیز در این دپارتمان قرار دارد که مهمات، سلاح‌های جنگی و زره‌پوش‌های قرن 13 تا 15 را به نمایش گذاشته‌است و حتی شمشیرهای قرون وسطی را نیز در دل خود دارد. علاوه بر این‌ها بخش‌های دیگری مانند قفسه تفنگ‌ها، سلاح‌های سرد و گرم باقی‌مانده از جنگ با تمدن‌های گوناگون و نشانه‌هایی از فعالیت‌های تفریحی دربار وجود دارد.

بخش مدرن که از دوره لوئیس چهاردم تا ناپلئون را دربرمی‌گیرد، شامل وسیله‌هایی مانند تجهیزات گروه‌های فرانسوی و خارجی، یونیفرم‌های شخصی، توپخانه‌های کوچک، ادوات موسیقی، نشان‌ها و…است. همچنین در آنجا نقاشی‌های قدیمی از ناپلئون بناپارت و مارشال‌های او نیز وجود دارد.

کلیسای سربازان کهنه‌کار

این کلیسا که با معماری کلاسیک بنا شده‌است، به سمت حیاط اصلی باز می‌شود. این کلیسا که برای سربازان قدیمی بود، یک ساز ارگ که بین سال‌های ۱۶۷۹ تا ۱۶۸۷ ساخته‌شده‌است را در خود دارد.

چگونه به موزه نظامی آنولید پاریس برویم؟

فرودگاه پاریس در فاصله 33.9 کیلومتری از موزه نظامی آنولید واقع شده‌است. شما گزینه‌های زیر را برای سفر به این مقصد از مبدأ فرودگاه دارید:

 قطار

Napoleon's tomb

 به ایستگاه راه‌آهن مسافربری Aeroport Charles De Gaulle 2 TGV که زیر ترمینال فرودگاه شارل دوپل پاریس است بروید. از آنجا سوار قطار شوید تا شما را به سنت میشل نوتردام منتقل کند. سپس سوار قطار دیگر شوید تا شما را در هتل ملی جانبازان پیاده کند. از آنجا با 10 دقیقه پیاده‎روی می‌توانید خود را به این موزه برسانید.

اتوبوس

از فرودگاه شارل دوگل تا برج ایفل پاریس با اتوبوس بروید. بعد از 22 دقیقه پیاده‌روی به موزه نظامی انولید پاریس می‌رسید.

تاکسی سواری یا ماشین‌های کرایه‌ای

اگر نمی‌خواهید با وسایل نقلیه عمومی به موزه بروید، می‌توانید از تاکسی سواری یا ماشین‌های کرایه‌ای استفاده کنید. موزه انولید تنها 32.4 کیلومتر از فرودگاه پاریس فاصله دارد.

بهترین زمان برای بازدید از موزه نظامی انولید پاریس

بهترین زمان برای بازدید از موزه در ساعات اولیه روز و اواخر عصر است. در ساعات اولیه موزه را تقریباً خلوت می‌بینید؛ بنابراین می‌توانید زمان کافی برای تماشای مجموعه داشته باشید. ساعات بعدازظهر، پربازدیدترین ساعاتی است که موزه را شلوغ می‌بینید. البته هنوز هم این ساعات برای بازدید از زیبایی‌های معماری و قدم زدن عصرگاهی توصیه خوبی است.

چرا باید از موزه انولید پاریس دیدن کنیم؟

Les Invalides
  1. بیش از 500000 اثر از دوران قرون وسطی تا مدرن را به نمایش می‌گذارد که قدمت آن به گذشته و حضور ارتش فرانسه باز می‌گردد.
  2. حیاط مرکزی موزه نظامی انولید پاریس، مجموعه‌ای از توپ‌های جنگی و منحصربه‌فرد را به نمایش گذاشته‌است. بخش معاصر آن دارای شمشیرها، نقشه‌ها، یونیفرم‌ها و عکس‌هایی از دو جنگ جهانی است. بخش مدرن موزه به طور کامل به نمایش‌ مصنوعات و ماکت‌های ساخته‌شده مربوط به دوره بین 1643 تا 1870 اختصاص دارد. بخشی نیز برای تمام سلاح‌ها و مهمات قدیمی در نظر گرفته شده‌است که قدمت آنها به دوره بین قرن‌های 13 تا 17 بازمی‌گردد.
  3. معماری موزه منعکس‌کننده معماری سنتی سبک باروک است. شما در آنجا یک ساختمان بتنی خامه‌ای‌شکل را می‌بینید که با طاق‌ها و بالکن‌های متعدد احاطه شده‌است.

جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و مراکز خرید اطراف موزه

در اطراف موزه انولید پاریس، جاذبه‌هایی مانند موزه اورسی وجود دارد که می‌تواند مکان جذابی برای بازدید شما باشد. در آنجا می‌توانید مجموعه‌ای وسیع از جمله مجسمه‌های هنرمندان بزرگ فرانسوی مانند رنوار و کلود مونه را ببینید.

اگر قصد خرید دارید، می‌توانید به مرکز خرید Le Bon Marché که به عنوان یکی از شیک‌ترین فروشگاه‌های شهر شناخته می‌شود بروید. 

علاوه بر این، در جنوب موزه نظامی انولید پاریس یک استخر Piscine Blomet وجود دارد که یک مکان عالی با آب شفافش برای شنا در فصل‌ گرم سال است.

رستوران‌های اطراف موزه نظامی انولید پاریس

رستورانLe Carré des Invalides  

Le Carré des Invalides

این رستوران در نزدیکی باجه بلیط موزه نظامی انولید قرار دارد. این غذاخوری با فضای صمیمی که دارد، در تمام طول سال برای صرف ناهار سریع در میان برنامه شلوغ شما برای بازدید از موزه باز است. این رستوران در ساعت 09:00 صبح باز می‌شود و در ساعت 6:00 بعد از ظهر تعطیل می‌شود.

فاصله این رستوران از موزه  0.2 کیلومتر است.

رستوران TAVOLINO

این رستوران غذاهای ایتالیایی، اروپایی و مدیترانه‌ای سرو می‌کند. گنوکی، ترافل، راویولی ترافل، و پن آرابیاتا برخی از غذاهای خوشمزه‌ای است که می‌توانید در این رستوران امتحان کنید.

فاصله این رستوران از موزه انولید پاریس 0.3 کیلومتر است.

رستوران Pasco

این رستوران غذاهایی به سبک فرانسوی و اروپایی طبخ می‌کند. در این رستوران به عنوان پیش‌غذا بادمجان سرو می‌شود. ریزوتو و کینگ میگو از جمله ترکیب‌هایی است که در این رستوران ارائه می‌شود.

فاصله این رستوران از موزه 0.2 کیلومتر است.

رستوران Le Florimond

Le Florimond

اگر می‌خواهید طعم واقعی غذاهای محلی پاریس را امتحان کنید، این رستوران پیشنهاد خوبی است. Le Florimond یک رستوران محلی جذاب است که در میان یک خیابان شلوغ واقع شده‌است. راویولی خرچنگ، ماهی هیک منحصربه‌فرد، باگت، و ریزوتو گیاهی، از جمله غذاهایی هستند که در آنجا سرو می‌شوند.

کلام پایانی

فرانسه یکی از زیباترین و اسرارآمیزترین کشورهای جهان است که با طبیعت رویایی و معماری‌های باشکوه، در میان گردشگران خارجی و داخلی از محبوبیت بالایی برخوردار است. موزه نظامی انولید پاریس یکی از آن جاذبه‌هایی است که آثار نمادین زیادی را در خود جای داده و با گنبد باشکوه خود، چشم‌اندازی مسحورکننده و باابهت دارد. این موزه دارای بخش‌های مختلفی همچون کلیسا، چندین حیاط، مقبره ناپلئون، دپارتمان‌های قدیمی و معاصر، یادبود شارل دوگل و کاتدرال جانبازان سنت‌لوئیس است. اگر به بازدید از این موزه رفتید، مشتاقیم که تجربه‌های خود را در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

بلیط هواپیما پاریس را رزرو کرده اید؟

نظرات کاربران