کیوتو در پاییز

کیوتو در پاییز؛ از جشنواره برگ های پاییزی لذت ببرید!

اگر عاشق حال و هوای پاییز و تماشای برگ‌های زرد و نارنجی هستید، سفر به کیوتو در پاییز را از دست ندهید. کیوتو شهری در ژاپن است که با معابد، جنگل و کوهستانش، پاییزی منحصربه‌فرد را به گردشگران نمایش می‌دهد. بسیاری از ساختمان‌های تاریخی کیوتو، مانند معابد بودایی و زیارتگاه‌های شینتو با باغ‌های زیبای‌شان، در کنار برگ‌های پاییزی، منظره‌ای شگفت‌انگیز خلق می‌کنند. جذابیت‌های کیوتو در پاییز به همین‌جا ختم نمی‌شود، شما می‌توانید انواع شیرینی‌های ژاپنی همراه با چای مخصوص نوش جان کرده و از تماشای جشن‌های پاییزی کیوتو لذت ببرید. اگر قصد سفر به کیوتو را در فصل پاییز دارید، این مقاله از سه کلیک به شما کمک می‌کند تا با سرگرمی‌ها و جاهای دیدنی پاییزی کیوتو آشنا شوید، پس تا انتها همراه ما باشید. 

رزرو تور ژاپن

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

آب و هوای کیوتو در پاییز

پاییز در کیوتو از ماه سپتامبر آغاز و در ماه نوامبر به پایان می‌رسد. هوا کم‌کم خنک می‌شود و گرمای شهر آرام می‌گیرد. در این فصل هوای کیوتو مطبوع و معتدل است. این فصل یکی از بهترین زمان‌های سفر به کیوتو خواهد بود، چرا که هوای شهر مناسب تفریح و گشت‌وگذار است و درختان رنگارنگ پاییزی، زیبایی منحصربه‌فردی را به گردشگران نشان می‌دهند. 

سرگرمی‌های کیوتو در پاییز

کیوتو در پاییز

پاییز در کیوتو با جشنواره‌های متنوعی همراه است. علاوه بر جشن‌ها شما می‌توانید در مسیری که درختان با برگ‌های زرد و نارنجی‌شان احاطه کرده‌اند قدم بزنید و از زیبایی آنها لذت ببرید. کیوتو و فرهنگ غنی‌اش در پاییز شما را مجذوب خود خواهد کرد، در ادامه همراه ما باشید تا چند سرگرمی و جای دیدنی کیوتو در پاییز را به شما معرفی کنیم.

جشنواره برگ‌های پاییزی Arashiyama 

Arashiyama یک جنگل معروف بامبو در کیوتو است و به دلیل مناظر دیدنی پاییزی در فهرست جاهایی قرار دارد که حتماً باید به آنها سر بزنید. هرساله در دومین یکشنبه ماه نوامبر مراسم جشنواره برگ‌های پاییزی آراشیاما برگزار می‌شود و یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تماشای برگ‌های زرد و نارنجی درختان پاییزی است. ریشه برگزاری این جشنواره به دوره هیان (794-1985) بر می‌گردد. در آن زمان نخبگان کیوتو از جنگل بامبو دیدن می‌کردند تا برگ‌های افرا قرمز و نور خورشید را تماشا کنند. در این جشنواره، قایق‌های رنگارنگی روی رودخانه اویگاوا شناور می‌شوند و هنرهای سنتی ژاپنی را به نمایش می‌گذارند. جشنواره برگ‌های پاییزی از محبوب‌ترین جشنواره‌های آراشیاما است که در سفر به کیوتو در پاییز می‌توانید به تماشای آن بنشینید. 

پاسپورت دومینیکا

Gion Odori، کیوتو در پاییز

یک نمایش نمادین Geiko و Maiko است که در فصل پاییز در کیوتو و در منطقه هیگاشی Gion برگزار می‌شود. در این مراسم شما می‌توانید گیکوهای معروف ژاپنی را در رویدادی رسمی تماشا کنید. این اجرا برای اولین‌بار در سال 1894 میلادی برگزار شد. در این مراسم یک‌ساعته شما می‌توانید نمایش‌های آیینی، فرهنگی و هنری کیوتو را از نزدیک تماشا کرده و با آنها آشنا شوید. این اجرا هرسال در اواسط نوامبر (آبان تا آذر) برگزار می‌شود، اما شما می‌توانید اواسط آگوست بلیت رویداد را خریداری کنید. همچنین در مراسم Gion Odori، می‌توانید علاوه بر تماشای نمایش یک فنجان چای مخصوص ژاپنی را در حین تماشای اجرای زیبای گیکو و مایکو، بنوشید و از اجرا لذت ببرید.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

Shichi-go-san

کیوتو در پاییز

یکی دیگر از رویدادهای سنتی ژاپنی که در آن برای تربیت مناسب و رشد کودکان، دعا می‌کنند، شیچیگوسان نام دارد. این لغت در ژاپنی به معنای 7، 5 و 3 سالگی است. همان‌طور که از نام این مراسم پیداست، در 15 نوامبر، جشن‌هایی برای کودکان 3، 5 و ۷ساله در کیوتو برگزار می‌شود. در این روز کودکان کیمونو‌های رنگارنگ و زیبایی به تن می‌کنند و در معبد و فضاهای تاریخی می‌توانید آنها را ببینید. 

شیرینی و نوشیدنی‌های فصلی پاییز در کیوتو

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید در فصل پاییز در کیوتو انجام دهید، لذت‌بردن از غذاها و نوشیدنی‌های ژاپنی است. در طول پاییز، شما می‌توانید برگ‌های زرد و نارنجی درختان را در کیوتو تماشا کرده و غذا نوش جان کنید. از جمله نوشیدنی‌های ژاپنی، چای ماچا و واگاشی (شیرینی‌های ژاپنی) است که می‌توانید آنها را در فضای آرامش‌بخش معابد امتحان کنید. علاوه بر این می‌توانید از شیرینی‌های دیگری چون شیرینی شاه‌بلوط ژاپنی و کیک کدوتنبل را در کنار چایی، نوش جان کنید. تماشای درختان پاییزی و خوردن شیرینی و چای می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فر برای شما به همراه داشته باشد.

جشنواره Jidai

جشنواره جیدای یا جشنواره اعصار (عصر) جشنواره و رژه‌ای است که در بیست و دو اکتبر، سالگرد تأسیس کیوتو، برگزار می‌شود. این جشنواره یک راهپیمایی دوساعته و دو کیلومتری است که حدود 2000 شرکت‌کننده که لباس سنتی ‌پوشیده‌اند و در کنار هم رژه می‌روند. جشنواره Jidai یک جشنواره بزرگ است که لباس‌های سنتی ژاپنی در دوره‌های مختلف، در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود. اگر در پاییز به کیوتو سفر می‌کنید، شرکت در این جشنواره سنتی و زیبای پاییزی را از دست ندهید.

معبد Bishamondo، کیوتو در پاییز

کیوتو در پاییز

یکی از ارزشمندترین معابد کیوتو بیشاموندو نام دارد، این معبد به دلیل اینکه به بیشامونتن، به یکی از هفت خدای خوش‌شانس تقدیم شده در بین مردم ارزشمند است. در این معبد با وجود fusuma-e (نقاشی روی درهای کشویی) و نمایش پرسپکتیو معکوس، شهرت یافته است. با تماشای هر نقاشی انگار که در فضای حقیقی نقاشی حضور دارید، این یک تجربه تماشایی و عالی برای گردشگران کیوتو خواهد بود. همچنین در پاییز، پله‌های سنگی در امتداد بیشاموندو، با برگ‌های زرد و نارنجی درختان پوشیده می‌شود و یک مسیر جادویی و زیبا را برای گردشگران خلق می‌کند. 

به پیاده‌روی بروید

علاوه بر تماشای پاییز در معابد زیبای کیوتو، می‌توانی در کوه‌های این شهر، پاییز را کمی متفاوت‌تر ببیند. جالب است بدانید که کیوتو توسط دره‌ای باشکوه و کوه‌های بلندی احاطه شده است و تماشای سرازیری و سربلندی‌های اطراف کیوتو در پاییز، بازدیدکنندگان را شیفته خود می‌کند. پیاده‌روی در فضای کوهستان و جنگل کیوتو می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشید. یکی از مسیرهای محبوب برای پیاده‌روی، کیوتاکی دره رودخانه، است. در این مکان علاوه بر پیاده‌روی می‌توانید از تماشای پاییز نشسته روی درختان لذت ببرید. این مسیر پیاده‌روی هم برای مبتدیان و هم حرفه‌ای‌های کوهنوردی مناسب خواهد بود.  

معبد Kiyomizudera، کیوتو در پاییز

یکی از معابد زیبای کیوتو در پاییز معبد Kiyomizu-Dera است که یکی از دیدنی‌ترین معابد برای بازدید گردشگران به‌حساب می‌آید. در پاییز حدود 1000 درخت معبد به رنگ قرمز، نارنجی و زرد در می‌آیند و فضای معبد را رنگ‌آمیزی می‌کنند. همچنین معبد در شب در ساعات مشخصی نورپردازی می‌شود و چشم‌اندازی متفاوت از معبد را به شما ارائه می‌دهد. در سفر به کیوتو تماشای پاییز معبد کیومیزو-درا را از دست ندهید. 

از نورپردازی پاییزی لذت ببرید

کیوتو در پاییز

کیوتو در پاییز به دلیل نمایش منحصربه‌فرد برگ‌های پاییزی و جشن‌هایی که برای تماشای نورپردازی شبانه در سراسر کیوتو برگزار می‌شود، مقصدی محبوب برای بازدیدکنندگان است. یکی از این رویدادها در معبد Kiyomizu-dera برگزار می‌شود. این معبد با نورپردازی‌های ویژه‌ای، منظره‌ای خیره‌کننده را برای بازدیدکنندگان محوطه معبد فراهم می‌کنند. ترکیب باغ نورانی و برگ‌های پاییزی کیوتو در شب، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما ایجاد می‌کند و می‌تواند قلب بسیاری از گردشگران و مردم محلی را به لرزه بیندازد. 

کلام آخر سه کلیک درباره کیوتو در پاییز

شما کدام یک از سرگرمی‌های پاییز کیوتو را انتخاب می‌کنید؟ در این مقاله چندتا از سرگرمی‌هایی که می‌توانید انجام دهید و جاهایی که می‌توانید برای بازدید در فصل پاییز کیوتو بروید را به شما معرفی کردیم. کیوتو شهری است که در آن می‌توانید با تاریخ و فرهنگ غنی ژاپن آشنا شوید. پیاده‌روی آرام در مناطق تاریخی کیوتو و شرکت در جشن‌های محلی راهی عالی برای لذت‌بردن از کیوتو در پاییز است. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران