لوازم مورد نیاز خانم‌ها در سفر

آبی ترین سواحل کوش آداسی؛ برای دوستداران دریا!

سواحل کوش آداسی

شکی نیست که ترکیه مقصد محبوب ایرانی‌هاست. اما، فقط استانبول پر از جذابیت و شگفتی نیست؛ شهرهای فوق‌العاده دیگری در این کشور وجود دارند و به قدری خاص و زیبا هستند که از نزدیک دیدن آنها عقل از سرتان می‌برد. برایم مثال، کوش آداسی، بهشت زیبای سواحل بکر و دست نخورده. اگر فضایی آرام و آبتنی را دوست دارید؛ تور کوش آداسی قطعا مناسب شماست. بر روی ماسه‌های داغ قدم بزنید در حالی که یک نوشیدنی خنک می‌نوشید، مناظر شگفت‌انگیز دریای فیروزه‌ای را تماشا کنید. پس اگر بلیط هواپیما کوش آداسی را رزرو کردید و در این شهر مستقر شدید، بد نیست سواحل کوش آداسی این شهر را و میزان فاصله آنها را از محل اقامتتان و مرکز شهر بدانید. به این شکل دسترسی به بهترین آنها برای شما آسان‌تر خواهد شد.

سواحل کوش آداسی از مرکز شهر

1) ساحل مارینا

سواحل کوش آداسی

مارینا یکی از سواحل کوش آداسی است که در نزدیکی مرکز شهر قرار گرفته و گردشگران زیادی را به خاطر قایق‌های بادبانی به سمت خود جذب می‌کند. در اینجا شما فرصت این را خواهید داشت که غروب باشکوه کوش آداسی را ببینید؛ در حالی که نوشیدنی خود را می‌نوشید یا از غذاهای دریایی تازه خود در یکی از رستوران‌ها لذت می‌برید، قایق‌های تفریحی را تماشا کنید.

2) ساحل پیگلا کوشتور

سواحل کوش آداسی

این ساحل حدود 5 کیلومتری شمال مرکز شهر کوش آداسی است. پیگلا در حدود یک کیلومتر طول دارد و آب از کنار ساحل با عمق کم شروع شده و کم کم عمیق‌تر می‌شود. شما می‌توانید در این ساحل شنی زیبا ورزش‌های آبی مانند اسکی روی آب و پاراسلینگ را امتحان کنید یا تخت و چتر اجاره کنید و ساعاتی را به استراحت کردن بگذرانید. نکته خاص در مورد این ساحل، وجود یک شهر باستانی مدفون در ماسه‌های آن است

3) ساحل پاموچاک (پاموکاک)

سواحل کوش آداسی

ساحل پاموچاک یکی از دیدنی‌ترین و بهترین سواحل کوش آداسی برای شنا و آبتنی است؛ زیرا آبی شفاف و فیروزه‌ای و ماسه‌های طلایی دارد که زیبایی آن را دو چندان کرده است. با این حال، در این ساحل، امکانات رفاهی زیادی را نخواهید دید؛ بخش کوچکی از ساحل برای هتل‌های ریچموند افسوس و پالم وینگز رزرو شده و بخشی از به عنوان محیط محافظت شده می‌باشد. سافاری‌های جیپ، ATV و اسب سواری از تفریحات پاموچاک یا پاموکاک هستند.

4) ساحل بانوان (Kadınlar Denizi)

سواحل کوش آداسی

 محبوب‌ترین و معروف‌ترین سواحل کوش آداسی، ساحل بانوان است که با فضای مفرح و سرگرم‌کننده، شرایط عالی برای گردشگران بوجود آورده است. در اینجا امکانات رفاهی زیادی خواهید داشت، البته اگر شلوغی جمعیت شما را اذیت نمی‌کند. در غیر این صورت پیشنهاد می‌کنیم، در فصل کم توریست (ماه‌های می و سپتامبر) ساحل بانوان را انتخاب کنید.

شاید با شنیدن نام این ساحل تصور کنید که مربوط به بانوان است. واقعیت تاریخی برخی از سواحل در اوایل دهه 1900 فقط برای زنان در نظر گرفته شده بود تا زنان بتوانند آزادانه و بدون مردان از ساحل لذت ببرند. با مدرن شدن ترکیه در طی چند دهه، این عمل کنار گذاشته شد.

5) ساحل سبز (Green Beach)

سواحل کوش آداسی

در نزدیکی ساحل بانوان، ساحلی کوچک و دنج با نام ساحل سبز واقع شده که فضای خوبی را برای تفریح و شنا به همراه دارد. این ساحل، مکانی خانوادگی است که می‌توانید در کنار خانواده از ساحل شنی لذت ببرید. در کنار ساحل سبز کلاب ساحلی میراکل وجود دارد که اگر می‌خواهید نوشیدنی‌های ارزان‌تری بنوشید، بهتر است به جای این کلاب، کافه تریا را انتخاب کنید. نکته مهم شلوغی ساحل سبز در فصل تابستان است که اگر می‌خواهید کمی فضای شخصی داشته باشید، برایتان گزینه مناسبی نخواهد بود.

6) ساحل لانگ (Long Beach)

سواحل کوش آداسی

یکی از بزرگترین سواحل کوش آداسی؛ همانطور که از معنای اسم این ساحل مشخص است، بسیار طولانی بوده و در حدود 15 کیلومتر طول دارد. تقریبا هر گردشگری که به کوش آداسی سفر کند، حتما به این ساحل سر می‌زند. چراکه پر از کافه و بارهای متنوع و همچنین امکانات رفاهی مناسب است. از آنجایی که این ساحل کیلومترها امتداد دارد، مردم محلی به بخش‌هایی از لانگ بیچ نام‌های مختلفی دارند؛ مثل، ساحل الماس، ساحل شنی نقره‌ای و ساحل عشق. اگر دوست دارید که در کنار منظره زیبای دریا، غذا بخورید ساحل الماس با رستوران‌ها و کافه‌های زیاد را انتخاب کنید. اگر هم علاقه به پیک نیک و کمپینگ دارید، ساحل عشق یک منطقه جنگلی است که به راحتی می‌توانید بساط باربیکیو را به راه بیندازید.

7) ساحل ونوس

سواحل کوش آداسی

این ساحل در نزدیکی ورودی پارک ملی قرار گرفته و بهترین مکان برای غذاخوردن و تماشای منظره بی نظیر دریاست. اگر به این ساحل رفتید؛ حتما به رستوران ماهی سر بزنید و از خوردن غذاهای دریایی نهایت لذت را ببرید. پوشیدن دمپایی ساحلی را فراموش نکنید، چون ورودی دریا سنگی است. از طرفی، غار زئوس در نزدیکی این ساحل قرار گرفته و جایی عجیب و دیدنی است، پس دیدن آن را فراموش نکنید.

8) ساحل ایچملر (İcmeler)

ساحل ایچملر (İcmeler)

فضایی جالب و استثنایی ساحل ایچملر باعث شده تا با دیگر سواحل کوش آداسی فرق داشته باشد. آب بسیار تمیز و کریستالی، ساحل طلایی در کنار منظره‌ای خیره کننده از دریا شما را محو خود خواهد کرد. اینجا از امکانات رفاهی خیلی خوبی برخوردار است که باعث شده تا یکی از محبوب‌ترین سواحل کوش آداسی باشد. پس با خیال راحت می‌توانید ساحل ایچملر را انتخاب کنید و اوقات خوشی را در آن سپری نمایید.

9) ساحل کاراسو

ساحل کاراسو

ساحل کاراسو فضای بسیار بزرگ و گسترده‌ای دارد که به راحتی می‌توانید فضای شخصی خودتان را داشته باشید. در اینجا خبری از شلوغی و ترافیک جمعیت نیست. به غیر از این، آب کم عمق و فیروزه‌ای رنگ آن بهترین مکان برای آبتنی و شنا است. امکانات رفاهی هم به اندازه کافی در دسترستان هست، پس نگران نباشید.

10) ساحل کارینا

ساحل کارینا

کارینا بهترین ساحل مخفی در بین سواحل کوش آداسی است. اما، رفتن به آن کمی سخت خواهد بود. با این حال، کارینا یک ساحل بسیار امن و مکانی خلوت برای گذراندن وقت با خانواده به دور از شلوغی است.

در آخر

سفر به ترکیه و شهرهای فوق‌العاده چشم نواز و زیبای آن، قطعا بهترین تعطیلات شما خواهند بود. با این حال، دریا و سواحل مسحور کننده کوش آداسی قطعا چیز دیگری است. ما سعی کردیم برای راحتی شما این سواحل را براساس نزدیکی به مرکز شهر دسته بندی کنیم تا دسترسی سریعتری داشته باشید. شک نکنید که رزرو بلیط هواپیما کوش آداسی از بهترین انتخاب‌های عمرتان خواهد بود.

نظرات کاربران