خیابان جالان آلور

در خیابان جالان آلور کوالالامپور چه کارهایی باید انجام دهید؟

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی است. در این شهر تنوع چشمگیری از غذاها وجود دارد. این تنوع غذایی از گوشه‌وکنار کوالالامپور، برای گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، شگفت‌انگیز خواهد بود. در این شهر انواع غذاهای خیابانی وجود دارد . یکی از خیابان‌هایی که انواع غذا از قبیل شیک، ساتای، دوریان و پیراشکی در آن عرضه می‌شود، خیابان جالان آلور است. این خیابان یک مکان خوب برای سرو غذا در فضای باز و تماشای جمعیت است. در این مقاله مطالبی را جهت راهنمایی شما برای بازدید از Jalan Alor بیان می‌کنیم.

تور اروپا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

تاریخ خیابان جالان‌آلور

خیابان جالان آلور در اوایل دهه 1900 به عنوان یک بازار خیابانی و مکان فروش غذا تاسیس شد. این خیابان یکی از قدیمی‌ترین و گرامی‌ترین خیابان‌های غذا در کوالالامپور است که بیش از صد سال قدمت دارد. خیابان‌های فرعی جالان آلور که در اصل محل زندگی مهاجران چینی و کارگران مهاجر بود، اکنون یکی از شلوغ‌ترین مکان‌هایی است که هنگام شب در کوالالامپور می‌توان از آن دیدن کرد. این روزها، منطقه اطراف جالان آلور(بوکیت بینتانگ) به عنوان محله جذابی برای سرگرمی و خرید برای KL شناخته می‌شود، بنابراین دیدن Jalan Alor که بخشی از تاریخ منطقه را نشان می‌دهد، بسیار ارزشمند خواهد بود. Bintang  کلوپ‌ها و رستوران‌های متعدد، مکانی عالی برای دیدن برج Menara کوالالامپور در شب است.

راه‌های دستیابی به خیابان مرکزی جالان آلور

خیابان جالان آلور

  Jalan Alor در فاصله چند قدمی بسیاری از هتل‌های مرکز شهر قرار دارد. می‌توان به راحتی از منطقه خرید Pavilion / Lot 10 / Fahrenheit 88 حدود 10 دقیقه تا این خیابان پیاده‌روی کرد. اگر از نقاط دیگر این شهر قصد رفتن به خیابان جالان آلور را دارید، با وسایل نقلیه عمومی به سهولت این امرامکان‌پذیر است .

 از دیگر راه‌های دسترسی به این خیابان، استفاده از خط مونوریل / MRT KG به ایستگاه بوکیت بینتانگ بروید و 5 دقیقه پیاده‌روی کنید.

از طرف دیگر، تاکسی‌های GRAB در KL مالزی بسیار ارزان‌قیمت هستند. فاصلۀ  این تاکسی‌ها به Jalan Alor  احتمالاً 10 تا 20 MYR از هر نقطه در مرکز شهر یا اطراف کوالالامپور است.

Jalan Alor در Bukit Bintang نزدیک به بسیاری از مغازه‌ها و مراکز خرید قرار دارد، بنابراین پس از یک بعدازظهر زمان مناسبی برای خرید خواهد بود. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

بهترین زمان برای بازدید از Jalan Alor Food Street

خیابان جالان آلور حدود 30/7 صبح باز است، بنابراین می‌توانید در هر  روزعات روز  از این خیابان دیدن کنید، اما اگر می‌خواهید عکس‌های زیبایی از همه غرفه‌های غذای خیابانی بدون جمعیت بگیرید، توصیه می‌کنیم بین ساعت 5:30 تا 7 بعدازظهر از این خیابان دیدن کنید تا بیشتر از عکس گرفتن لذت ببرید. در طول روز، منطقه اطراف غذاخوری Jalan Alor کاملاً ساکت است، اگرچه اکثر رستوران‌های دائمی اینجا از زمان ناهار به بعد باز هستند. نور اوایل غروب بسیار رویایی و تماشایی است. در این شهر همه غرفه‌ها بدون جمعیت زیاد بسیار دیدنی خواهد بود.

بعد از ساعت 7 بعدازظهر، خیابان کمی شلوغ‌تر می‌شود و قدم زدن در امتداد 500 متری غرفه‌ها در میان جمعیت شلوغ می‌تواند زمان زیادی طول بکشد. با این حال، اگر می‌خواهید فضا و بازار شبانه این خیابان را با شور و هیجان کامل تجربه کنید، بین ساعت 7 بعدازظهر تا 10 شب به آنجا بروید. بیشتر غرفه‌های بازار، غذای خیابانی شبانه از ساعت 4:30 تا 5:30 بعدازظهر شروع به کار می‌کنند و معمولاً حدود نیمه‌شب تا ساعت 1 بامداد بسته می‌شوند. ساعات کاری بسته به روز و هفته متفاوت است. بسیاری از غرفه‌ها در آخر هفته‌ها تا دیر وقت باز می‌مانند.

غرفه‌های غذا در خیابان شبانه جالان الور

خیابان جالان آلور

خیابان غذای جالان آلور دارای رستوران‌های دائمی در امتداد دو طرف است. همچنین فروشگاه‌های رفاهی‌ای که گهگاهی مانند KK Mart یا 7 Eleven و دیگر غرفه‌های موقت عصرگاهی یا شبانه در این خیابان قرار دارند.

Jalan Alor Bukit Bintang ترکیبی از غرفه‌های غذای خیابانی در فضای باز به‌علاوه رستوران‌های سرپوشیده است که می‌توان در هر شرایطی از آن بازدید کرد.

در غرفه‌های غذای خیایان دیدنی جالان آلور از اختاپوس گرفته تا بامیه، آب لیموترش گرفته تا لوک لوک  برای همه سلیقه‌ها و بودجه‌ها وجود دارد. در یکی از ده‌ها رستورانی که بیشتر روز باز هستند یا در یکی از غرفه‌های غذاخوری خیابانی که برای بازار شبانه باز می‌شوند، خواهید توانست غذایی سفارش دهید. قیمت غذا در غرفه‌های بازار شبانه Jalan Alor Food Street  در مقایسه با استانداردهای غربی، بسیار ارزان است.همچنین بسیاری از رستوران‌های اینجا دارای وعده‌های غذایی مخصوص ناهار هستند.

برخی از غذاهایی که می‌توانید در بازار شبانه Jalan Alor  تهیه کنید عبارتند از:

1. شیک‌های میوه و آب میوه‌های تازه مانند آب پرتغال و آب انار

2. غرفه‌های دوریان، پیدا کردن غرفه‌های دوریان کار سختی نیست، این غرفه‌ها  در Jalan Alor بسیار محبوب و مشهور هستند.

3. غرفه‌های باربیکیو مغولی مکانی مناسب برای طبخ گوشت هستند. 

4. در  Jalan Alorغرفه‌های دیم سام بخارپز و لوک لوک 

5. آپام بالیک – نوعی پنکیک بادام زمینی مالزیایی، هر کدام 2 MYR قیمت دارد.

6. بستنی نارگیل- آجیلی در امتداد خیابان جالان آلورغرفه‌های بستنی و نارگیل زیادی وجود دارد. به طور متوسط  قیمت یک نارگیل کامل واقعی حدود 6 MYR به نظر می‌رسید، در حالی که بستنی نارگیلی با مواد رویه و در پوسته نارگیل از 12 MYR سرو می‌شود.

7.غذاهای تایلندی مانند کاری سبز تایلندی یا برنج چسبنده انبه.

8. ساتای مرغ، گوسفند و گاو. این سیخ‌های دودی عالی به طور گسترده‌ای در بازار شب جالان آلور موجود است. 

9. دسر ingsu ، دسر یخ‌زده کره‌ای، در اینجا چندین غرفه با طعم‌هایی مانند نارگیل یا تاپینگ دوریان دارد.

10.غذاهای ژاپنی در  Jalan Alor  چندین غرفه غذاهای آماده مانند توپ‌های هشت پا تاکویاکی یا کوفته‌های سرخ شده ژاپنی می‌فروشند.

11. توپ‌های موچی بادام زمینی. 5 توپ برای 12 MYR

12ماهی سرخ شده بسیاری از رستوران‌های دائمی ماهی می فروشند، برخی غرفه‌ها آن را بر حسب وزن می فروختند. 

  Putu Pirint13  کیک نارگیلی بخارپز 

بازار شبانه جالان آلور 

خیابان جالان آلور

خیابان جالان آلور با توجه به این که عمدتاً دارای رستوران‌ها و غرفه‌های غذای خیابانی است ولی چند غرفه غیرغذایی و چندین فروشگاه رفاهی در امتداد این بازار شبانه وجود دارد که انواع اقلام از جمله محصولات بهداشتی می‌فروشند. جالان الور در بوکیت بینتانگ عموماً خیابانی بسیار قابل دسترس و امن و دیدنی برای پیاده‌روی در شب است. پیشنها می‌کنیم در شب به خیابان غذای Jalan Alor بروید، اما به نکات زیر توجه کنید:

Jalan Alor  در شب بسیار شلوغ است. به خصوص در تعطیلات آخر هفته به این معنی که جمعیت زیادی می‌توانند در ابتدا و انتهای آن جمع شوند. مانند هر شهر بزرگ دیگری، تعداد زیادی گدا و یا مادران با بچه‌های خیابانی وجود دارند که از کشورهای دیگر به این کشورها مهاجرت کرده‌اند. پس بهتر است مراقب اشیاء قیمتی خود باشید. گل‌فروشانی که دسته‌های کوچکی از گل رز می‌فروشند، در شب بیشتر حضور دارند. کارکنان رستوران‌ خیابان شبانه جالان آلوار بسیار مشتاق هستند که از بین رقیبانشان، از غذای رستوران آن‌ها خریداری کنید، به این دلیل در خیابان دنبالتان می‌آیند تا شما را مجاب به خرید کنند، اگر قصد تهیه غذا را ندارید، کافیست لبخند بزنید و مودبانه آنها را رد کنید. همچنین، برخی از قسمت‌های این خیابان به دلیل اینکه به ورودی‌های عقب رستوران راه دارند، بنابراین مقدار زیادی زباله در آنجا وجود دارد.

Changkat Bukit کوچه گرافیتی

کوچه گرافیتی یک بلوک دورتر از خیابان جالان آلور است که به موازات بازار شبانه و خیابان غذا قرار دارد، مرکز هنر خیابانی KL با ساختمان‌های متعدد (از جمله هتل‌ها) پوشیده از صحنه‌های هنری زیبا و باورنکردنی است. در این کوچه رنگ‌های روشن استفاده شده‌است و خیابان‌ها و کوچه‌های متعددی وجود دارد که به معنای واقعی کلمه با صحنه‌های خلاقانه و نقاشی‌های دیواری شگفت‌انگیز پوشیده شده است، به‌علاوه یک پوشش ابری از نئون فلورسنت روی آن آویزان است.

اگر قصد رفتن به کوچه گرافیتی را دارید، احتمالاً بهتر است قبل از رفتن به بازار شب Jalan Alor در طول روز، از این کوچه دیدن کنید، زیرا این منطقه در جاهایی کم نور قرار دارد و در شب برای دیدن اطراف دچار مشکل می‌شوید.

دونیان دوریان

دونیان دوریان که در یک خیابان فرعی ساکت در کنار خیابان غذای Jalan Alor قرار دارد، این مجسمه بزرگترین مجسمه دوریان است که تا به حال دیده‌اید. یک مکان زیبا و مناسب برای عکاسی و ژست گرفتن و ثبت خاطرات.

مراکز خرید جالان آلور 

خیابان جالان آلور

چندین مرکز خرید بزرگ کوالالامپور در فاصله‌ای نزدیک از Jalan Alor وجود دارد.

1. خیابان جالان آلور چندین غرفه دوریان دارد. اگر قصد خرید پیتزا یا شیک دوریان را دارید، در این خیابان یک رستوران سرپوشیده دوریان وجود دارد که تا دیروقت باز است. توجه داشته باشید که قیمت‌های در  Dunian Durian  این خیابان گران‌تر از غرفه‌های دوریان در بازار شبانه است.

2. نزدیک‌ترین مرکز خرید Plaza Low Yat است که به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید فناوری IT  در

مالزی به‌علاوه مرکز خرید Sungei Wang، مملو از تاجران مستقل و غرفه‌های موادغذایی مانند Pappa Roti  است. 

3. در خیابان شبانه جالان آلور مرکز خرید پاویلیون و نیز مراکز خرید فارنهایت 88 یا استارهیل وجود دارد.

4. تنها یک بلوک دورتر از خیابان شبانه جالان آلور، Commons KL  قرار دارد که یک مرکز تهیه غذا و فضای رستورانی زیبا با غذاهای محلی و بین‌المللی است. فضای رستوران یک سالن سیگار نیز دارد.

Chinese Beef Rot .5  یک رستوران و غرفه روتی است که تازه افتتاح شده و در راه بازگشت از Jalan Alor  قرار دارد. این رستوران در واقع 30 ثانیه تا شروع بازار شبانه فاصله دارد.

کلام آخر

خیابان جالان آلور یکی از معروفترین خیابان‌های شهر کوالالامپور است. در این مقاله شما را با بخشی از مراکز دیدنی خرید و حتی مراکز غذایی و رستوران‌های شبانه این خیابان آشنا کردیم. چنانچه خواهان این نوع مطالب هستید، نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران