وقتشه بریم آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان کجاست؟

دلایل واضح و متعددی وجود دارد که چرا آکواریوم ها بسیار محبوب هستند. ما انسان ها ذاتاً کنجکاو هستیم و میل ذاتی به کشف ناشناخته ها و محیط های بیگانه برای خودمان داریم. در مورد آکواریوم ها هم باید گفت که بسیاری از مردم هرگز فرصتی برای شیرجه زدن در زیر امواج را نداشته اند. بنابراین بازدید از آکواریوم، تجربه ای عالی درباره اشکال زندگی در دنیای زیر آب را هدیه می دهد. اگر شما هم به دنیای زیرآب علاقه مند هستید؛ ما در اینجا شما را با آکواریوم اصفهان آشنا خواهیم کرد.تا شما بتوانید قبل از تهیه ی بلیط هواپیما تهران به اصفهان با این جاذبه ی دیدنی و شگفت انگیز زیر آب آشنا شوید.

پاسپورت دومینیکا

درباره آکواریوم اصفهان؛ دنیای زیرآب

بیشتر ما در شهرهایی زندگی می کنیم که با آلودگی صوتی و آلودگی هوا، ازدحام جمعیت، اطلاعات بیش از حد و  استرس زا(از طریق تلویزیون، رادیو، کتاب، مجلات، روزنامه ها و اینترنت) درگیر هستیم. اغلب می شنویم که دوستان و همکاران می گویند: “کاش می توانستم از همه چیز دور شوم ” خب  خبر خوب اینکه آکواریوم ها در آشفتگی زندگی شهری می توانند همان جایی باشند که ما را از همه چیز دور می کنند. اصلا شاید آنها خلق شده اند تا ساکنان شهرها را مهمان طبیعت کنند. آکواریوم اصفهان که اولین تونل آکواریوم ایران است؛ یکی از مقاصد اصلی و دیدنی برای گردشگرانی است که بلیط اصفهان را تهیه کرده اند.

4 تا نکته درباره آکواریوم اصفهان که نمی دانستید

تونل آکواریوم  اصفهان
  • تونل آکواریوم اصفهان بزرگترین تونل در نوع خود در خاورمیانه است و در زمینی به مساحت 3500 متر مربع با ارتفاع حدود 6 متر ساخته شده است و سرمایه گذار خارجی در این پروژه مشارکت دارد.
  • این آکواریوم دارای 1080 متر مکعب آب است و گردشگران و شهروندان اصفهانی می توانند نادرترین انواع ماهی را هم در پهلو و هم بالای سر خود مشاهده کنند و شرایطی را تجربه کنند که غواصان در عمق 35 متری اقیانوس ها کشف می کنند.
  • این تونل دارای 33 آکواریوم فرعی است که در آن انواع گونه های زیر آب در آب های شیرین و شور، اسفنج ها و ستاره های دریایی که از پنج اقیانوس سراسر جهان به این آکواریوم آورده شده اند، برای بازدیدکنندگان مشتاق به نمایش گذاشته شده است.
  • بیشتر تونل‌ های آکواریوم به شکل استوانه ‌ای هستند، اگرچه می‌توان تونل‌ ها را به شکل بیضوی ساخت تا عریض‌ تر شوند و همچنان بالای تونل را نزدیکتر به بازدیدکنندگان یا حتی مربع نگه دارند.

در آکواریوم اصفهان چه خواهید دید؟

با داشتن 300 تا 350 گونه آبزی مختلف جمع آوری شده از آبزیان مختلف، تعداد آبزیان این آکواریوم تونلی به بیش از 6500 آبزی می رسد که شامل شش گونه مختلف کوسه می شود. تقریبا 100 گونه از گونه های آبزی اینجا به عنوان گونه های کمیاب و خطرناک در نظر گرفته می شوند که بسیار دیدنی و خارق العاده هستند. چند دقیقه پیاده روی در یک آکواریوم تونلی شما را با شگفت انگیزترین و کمیاب ترین گونه های آبزی آشنا می کند.

مجموعه ای از گونه های ماهی متنوع از آب های شور و شیرین، ستاره های دریایی، اسب دریایی، لاک پشت، خرچنگ و شش گونه کوسه را می توان در یک آکواریوم تونلی 35 متری و 33 آکواریوم 5 تا 10 متری مجزا مشاهده کرد. آکواریوم های موضوعی، آکواریوم های سیلندر و تانک های لمسی در آکواریوم اصفهان طراحی و احداث شده است که نشان دهنده میزان اهمیت این مجموعه زیبا و نگهداری در محیط مناسب است. برخی از ماهی ها و آبزیانی که در این آکواریوم ها نگهداری می‌شوند شامل:

  • ماهی ماندارین
  • کوسه آب شیرین
  • اسب دریایی
  • خرچنگ آبی
  • ماهی کمانگیر
  • کوسه سفید
  • ماهی خاویار
  • کپور گلگون
  • کوسه سرچکشی
  • کوسه نوک سیاه
  • خروس ماهی
  • جوجه تیغی ماهی خالدار
  • ماهی پیرانا
  • دلقک ماهی
  • جراح ماهی ناسو
  • دلقک ماهی
  • گاو کوسه
  • سفره ماهی
  • هشت پا

در آکواریوم اصفهان چه چیزی را تجربه می کنید؟

قیمت بلیط آکواریوم اصفهان

از دیگر امکانات رفاهی و گردشگری که در این مجموعه قرار داده شده است؛ می‌ توان به فروشگاه سوغاتی، کافه و غرفه عکاسی اشاره کرد.

غرفه عکاسی

در غرفه عکاسی دکوراسیون آن به شکل طرح هایی از آکواریوم و ماهی ها در نظر گرفته شده تا شما بتوانید خاطره ای به یاد ماندنی برای خود ثبت کرده و به همراه داشته باشید. بهتر است بدانید که عکس های ثبت شده در این غرفه به صورت کروماکی (جایگزین کردن عکس ها) است.

کافه

در کافه نیز فضا به شکلی مربوط به آکواریوم طراحی شده است؛ حتی میز و صندلی های آن نیز بر همین اساس وجود دارد تا لذت خوردن نوشیدنی دلخواه تان را برای شما دو چندان کنند.

فروشگاه سوغاتی

قبل از اینکه بازدید شما از این مجموعه به پایان برسد (قبل از خروج)، شاهد فروشگاهی متفاوت با تنوع بالای لوازم تزئینی با طرح های دریایی و ماهی ها قرار داده شده است. از این لوازم می‌توان به عروسک های دیدنی و زیبا، حیوانات و آبزیان تاکسیدرمی شده و لوازمی مانند ماگ، تی شرت هایی با طرح های دریایی، ماکت ها، پازل و… اشاره کرد. بنابراین حتما برای خود یک یادگاری از این مجموعه خریداری کنید تا به هنگام دیدن آن خاطرات خوش برای شما تداعی شود.

لذت غذا دادن به آبزیان در آکواریوم اصفهان

بله. درست است. در این مکان حوضچه های مرجانی و آکواریوم های سربازی قرار داده شده است تا افرادی که می خواهند، به ماهی ها غذا بدهند. لذت غذا دادن به ماهی ها برای همه به خصوص بچه ها تجربه ای متفاوت و جالب است. در آکواریوم اصفهان می توانید غذاهای ماهی را خریداری کنید و در بخش هایی که تعبیه شده به ماهی ها غذا دهید. پیشنهاد می‌کنیم این بخش را از دست ندهید؛ چرا که به بهترین خاطره و لذت سفر به اصفهان برای شما تبدیل خواهد شد.

بهترین زمان برای بازدید از آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان، ساعت بازدید، آدرس، تلفن

احتمالا برای بازدید از تمام بخش ‌های پارک جنگلی ناژوان اصفهان از جمله آکواریوم تونل، دلفیناریوم، باغ پروانه‌ ها، باغ پرندگان، باغ خزندگان، بخش قایق‌ سواری و ایستگاه تله کابین، به یک روز کامل نیاز دارید. اما برای دیدن آکواریوم اصفهان در هر زمانی که بخواهید می‌توانید از این مجموعه زیبا دیدن کنید. مهم نیست در فصل داغ تابستان یا در سرمای زمستان باشد؛ فضای سربسته آکواریوم به شما این امکان را می دهد تا از دیدن این مجموعه لذت ببرید.

آکواریوم اصفهان کجاست ؟

آکواریوم اصفهان واقع در پارک ناژوان است. در واقع اگر با وسیله نقلیه شخصی به این پارک تفریحی که در کنار زاینده رود است می روید؛ باید از مسیر بزرگراه خیام به سمت بلوار الفت بروید. این پارک در سمت دیگری از زاینده رود ساخته شده که می‌توانید با رفتن به پارک ناژوان با یک تیر دو نشان زده و از زاینده رود نیز دیدن کنید.

اطلاعات آکواریوم اصفهان به همراه شماره تماس :

هزینه ورودی : با شماره 03137780013 برای آگاهی از قیمت ورودی آکواریوم اصفهان تماس بگیرید.

آکوارویم اصفهان تلفن : 09136019247

ساعت بازدید : 9 و نیم صبح الی 7 بعد از ظهر

آدرس آکواریوم اصفهان :  اصفهان، پارک ناژوان، بلوار الفت، آکواریوم اصفهان

اینستاگرام آکواریوم اصفهان

همانطور که می دانید؛ ماهی نماد ابدیت، بارآوری و خلاقیت و خوش اقبالی است!بنابراین اینکه در آکواریوم اصفهان باشید؛ می تواند سرشار از حس های خوب برایتان باشد. اما برای اینکه بخواهید تصاویر بیشتر از ماهی ها، ساعت بازدید از این آکواریوم در روزهای بخصوص (مثل عیدنوروز) و تخفیف های دانش آموزی این جاذبه دریایی اصفهان را ببینید؛ خوب است که صفحه اینستاگرامشان را فالو داشته باشید!

نظرات کاربران اینستاگرام آکواریوم اصفهان

بیشتر افرادی که به این آکواریوم رفته اند؛ از حس هیجان نزدیکی به کوسه ها می گویند! کوسه های سر چکشی، ماهی پیرانا، کوسه نهنگ و ستاره های دریایی در انتظار شما هستند تا جزئی از خاطره خوب شما در سفر به اصفهان باشند.

در ادامه نظرات بازیگر محبوب، خانم سولماز حصاری را از تماشای آکواریوم اصفهان آورده ایم:

محبوب ترین ماهی های آکواریوم اصفهان !

قدم زدن در اعماق اقیانوس وقتی جذاب می شود که به ماهی هایی بر می خوردید که در عین زیبایی، بی همتا هستند. در اینجا زیباترین ماهی های آکواریوم اصفهان را برایتان آورده ایم!

ماهی ماشه نایجر

ماهی ماشه نایجر از صبح تا شب به یک رنگ نیست و از رنگ بنفش به آبی و سبزآبی تغییر می کند! همچنین رفتار این ماهی ها صلح آمیز است و علاقه زیادی به تپه های مرجانی دارند.

ماشه ماهی دلقک

در اینجا، ماهی هایی را خواهید دید که در سواحل فلوریدا، کارائیب، اندونزی، جنوب ژاپن، خلیج مکزیک و استرالیای شرقی می توانید تماشا کنید! این ماهی ها در بیشتر اوقات، بین شکاف هاو صخره ها پنهان شده و ماهی های محافظه کاری هستند!

ماهی پیکاسو

یکی از زیباترین ماهی های دریای خلیج فارس و دریای عمان، ماهی پیکاسو است! ماهی پیکاسو به دلیل رنگ و زیبایی اش به این نام معروف شده و بیشتر به زندگی انفرادی تمایل دارد.

عقرب ماهی

همیشه ماهی ها فقط زیبا نیستند؛ گاهی اوقات آن ها می توانند زهر آلود باشند. سم این نوع از ماهی ها آنقدر قوی است که می تواند منجر به مرگ بشود! بنابراین حواستان به این ماهی ها باشد.

خروس ماهی

در سواحل مرجانی اقیانوس هند و اطلس، افسانه ای است درباره ماهی هایی که انسان ها را می کشند! بله خروس ماهی ها در بین صخره ها مخفی می شوند و انسان ها را شکار می کنند.

سوالات متداول

هتل نزدیک آکواریوم اصفهان کجا بریم ؟

هتل عباسی، هتل کوثر، هتل عالی قاپو و پیروزی از هتل های خوب نزدیک آکواریوم اصفهان هستند

رستوران های اطراف تونل آکواریوم اصفهان کجاست؟

رستوران شهرزاد 7 دقیقه تا آکواریوم اصفهان راه دارد و می توانید از فضا و غذای آنجا استفاده کنید.

آیا آکواریوم اصفهان باز است ؟

بله – این آکواریوم با رعایت پروتکل بهداشتی در دوران کرونا باز است.

ساعت بازدید از آکواریوم اصفهان در نوروز 1401 چند است ؟

9 ونیم صبح تا 9 ونیم شب

بعد از دیدن آکواریوم اصفهان کجا بریم؟

باغ خزندگان
باغ پرندگان
تله سیژ ناژوان

نظرات کاربران