Skyscrapers of Frankfurt

حقایق جالب درباره فرانکفورت؛ 18 راز ناگفته!

فرانکفورت، بین‌المللی‌ترین شهر آلمان است. این شهر، ناامیدتان نمی‌کند؛ زیرا همه ‌چیز، از انواع جاذبه‌های دیدنی گرفته تا رستوران‌ها، کافه‌ها و سرگرمی‌های تفریحی را در خود جای داده است. اما باید توجه داشته باشید که به‌علت بین‌المللی بودن این شهر، برخی رفتارها در آن رایج است؛ برای مثال، انعام دادن به پیش‌خدمت‌های رستوران رفتاری عادی و رایج به شمار می‌رود، یک‌شنبه‌ها نیز تمامی فروش‌گاه‌های شهر بدون استثنا تعطیل هستند و خیلی دیگر از چیزهایی که در این شهر حاکم است. اگر برای اولین بار به فرانکفورت سفر می‌کنید، احتمالا کمی احساس نگرانی می‌کنید و نمی‌دانید چه رفتاری درست است و چه رفتاری نادرست؛ هم‌چنین ممکن است ندانید که فرانکفورت چگونه شهری‌ست و چه افتخاراتی را نصیب خود کرده است؛ بنابراین در طول این مقاله همراه ما باشید تا همه‌ حقایق جالب را درباره فرانکفورت به شما گوشزد کنیم و سفری راحت و آسوده را برایتان رقم بزنیم.

آماده خرید بلیط هواپیما تهران فرانکفورت هستید؟

برنامه‌ریزی‌شده سفر کنید

حقایق درباره فرانکفورت

یکی از چیزهایی که باید پیش از سفر به فرانکفورت به آن توجه داشته باشید، تقویم است. بهتر است که پیش از سفر به این شهر، تقویم رویدادهای فرانکفورت را ببینید؛ چرا که این شهر، دارای یک مرکز عظیم نمایش‌گاهی‌ به‌نام Messe Frankfurt است که در طول سال، به‌طور مکرر، میزبان نمایش گاه‌های تجاری‌ست. به‌موازات شلوغ شدن شهر در این روزها نیز، هتل‌ها در تاریخ‌های خاص به‌سرعت رزرو می‌شوند و قیمت‌ها افزایش می‌یابد؛ بنابراین بهتر است که پیش از فرا رسیدن تاریخ‌های خاص، آن‌ها را رزرو کنید. به‌طور کلی یک سفر برنامه‌ریزی‌شده داشته باشید.

لازم نیست میز رزرو کنید

یکی دیگر از چیزهایی که باید پیش از سفر به فرانکفورت بدانید، آن است که لازم نیست برای خوردن غذا در رستوران منتظر بمانید. بدون این‌که میزتان را از قبل رزرو کنید، بلافاصله بعد از حضور در رستوران می‌توانید روی اولین میزی که می‌بینید بنشینید. اگر هم تمامی میزها پر بود و یا میزها از قبل رزرو شده‌ بودند، می‌توانید تا پیش از زمان رزرو، روی آن بنشینید و پیش از موعد بلند شوید.

بلیط Museumsufer را بخرید

یکی دیگر از نکاتی که به‌هنگام سفر به فرانکفورت باید در نظر بگیرید، بازدید از موزه‌های دیدنی آن است. برای این‌که در مدت‌زمان محدودی که در دست دارید از تمامی موزه‌های فرانکفورت بازدید کنید، کافی‌ست بلیط Museumsufer را بخرید و از 38 موزه جذاب فرانکفورت، طی دو روز، بازدید کنید. بازدید از موزه‌های فرانکفورت، تفریح جالبی‌ست؛ چرا که اشیای عتیقه در موزه‌ها و هم‌چنین جواهرات کم‌تر شناخته‌شده را نیز در آن مکان‌ها خواهید دید.

کارت فرانکفورت را تهیه کنید

Frankfurt card

یکی دیگر از دانستنی ‌هایی که باید درباره سفر به فرانکفورت بدانید، آن است که می‌توانید کارت فرانکفورت را دریافت کنید. کارت فرانکفورت، کارتی‌ست که برای یک یا دو روز، امکان شرکت در تورها، بازدید از جاذبه‌های دیدنی، حمل‌ونقل با وسایل عمومی و حتی رفت‌وآمد به فرودگاه را نیز با 50 درصد تخفیف برای شما فراهم می‌آورد. این کارت، امکان سفری مقرون‌به‌صرفه را برای شما فراهم می‌آورد.

حقایق جالب درباره فرانکفورت؛ انعام بدهید

انعام دادن در میان آلمانی‌ها رفتاری رایج است. بنابراین اگر برای صرف غذا به رستورانی در فرانکفورت بروید، باید خودتان را برای انعام دادن آماده کنید. البته توجه داشته باشید که آلمانی‌ها در عین تواضع، بسیار رک هستند؛ پس شما هم می‌توانید مانند آن‌ها رفتار کنید؛ برای مثال، اگر صورت‌حساب پرداختی غذای‌تان 15.500 یورو شد، می‌توانید یک اسکناس 20 یورویی را به آنان تحویل دهید و بگویید که 17 یورو از آن کم کند. فراموش نکنید که انعامتان را روی میز نگذارید و با کمال احترام، آن را به پیش‌خدمت‌ رستوران تقدیم کنید.

از منطقه چراغ‌قرمز برحذر باشید!

یکی دیگر از چیزهایی که باید درباره فرانکفورت بدانید، منطقه چراغ قرمز آن است. Bahnhofsviertel که به منطقه چراغ‌قرمز معروف شده است، اطراف ایستگاه اصلی قطار قرار گرفته و در سال‌های اخیر با پدیدارشدن شیک‌ترین رستوران‌ها و بارها، با سرعت زیادی رو به پیشرفت است. بااین‌حال، Bahnhofsviertel هم‌چنان محل زندگی دلالان و معتادان به شمار می‌آید؛ پس بهتر است که در طول اقامت خود در فرانکفورت، از رفتن به این منطقه خودداری کنید.

به  خطوط مسیر دوچرخه توجه کنید

حقایق درباره فرانکفورت

یکی دیگر از چیزهایی که باید درباره فرانکفورت بدانید، آن است که به خطوط مسیر دوچرخه توجه کنید. مسیرهای دوچرخه سواری، گاهی در نزدیکی پیاده‌روها قرار دارند؛ بنابراین در پیاده‌روی، برای جلوگیری از برخورد با دوچرخه‌سواران، بهتر است که به خط‌کشی مسیر توجه کنید.

کودکان‌تان را به بازدید رایگان از موزه‌ها دعوت کنید

یکی دیگر از چیزهایی که باید درباره فرانکفورت بدانید، آن است که در روزهای مشخصی از سال، ورودی بسیاری از موزه‌های آن برای کودکان رایگان است. پس اگر شما با کودکان‌تان به فرانکفورت سفر کرده‌اید می‌توانید، از خدمات رایگان، شامل بلیط ورودی رایگان، شرکت در کارگاه‌های آموزشی و تورهای بازدید از موزه‌ها به‌همراه راهنما، در آخرین شنبه هر ماه –به‌ غیر از آگوست و دسامبر– بهره‌مند شوید. این خدمات برای تمامی افراد زیر 18 سال رایگان ارائه می‌شود.

یکشنبه‌های بدون فروش‌گاه رافراموش نکنید!

یکی دیگر از حقایقی که باید درباره فرانکفورت بدانید آن است که در این شهر، تمامی فروش‌گاه‌ها در روزهای یک‌شنبه تعطیل هستند. بنابراین اگر قصد خرید سوغاتی برای عزیزانتان را دارید، یا می‌خواهید از سوپرمارکت‌ها خرید کنید، برای خرید کردن فقط تا شنبه‌شب فرصت دارید. فرانکفورت، به یک‌شنبه‌های بدون فروش‌گاه معروف است!

حواستان به ساعت رفت و آمدتان باشد!

Frankfurt commuting time

یکی دیگر از چیزهایی که باید درباره فرانکفورت در نظر بگیرید، وضعیت حمل‌ونقل شبانه است. وسایل حمل‌ونقل عمومی، تمام شب کار نمی‌کند؛ بنابراین اگر قصد برگشت از جایی را دارید، لازم است که یک تاکسی بگیرید. برای گرفتن تاکسی نیز سه راه در پیش دارید؛ می‌توانید داخل خیابان منتظر تاکسی های بژرنگ باشید، با یک آژانس تماس بگیرید، یا این‌که از اپلیکیشن‌های مخصوص استفاده کنید.

مراعات مردم را بکنید

یکی دیگر از چیزهایی که باید درباره فرانکفورت در نظر بگیرید، آن است که مراعات دیگران را کنید. برای مثال، اگر شما در رستوران، کافه یا سالن بار به سر می برید، مطمئنا پیش‌خدمت‌ها حتی اگر شیفت کاری‌شان به پایان رسیده باشد، برای شما احترام قائل می‌شوند و تا پایان غا خوردن شما صبر می‌کنند. اما توصیه می‌کنیم که شما به آنان احترام بگذارید و پیش از آن‌که آنان شیف‌تشان را ترک کنند، صورت‌حساب‌‌تان را تسویه کنید و منتظر پیش‌خدمت بعدی بمانید.

از حقایق جالب درباره فرانکفورت، انتظار لبخند نداشته باشید!

یکی دیگر از حقایقی که باید درباره فرانکفورت بدانید، آن است که از دیگران انتظار لبخند نداشته باشید! برخلاف ایران که پشت درب ادارات خود، عبارت «با لبخند وارد شوید» را درج کرده است، فرانکفورت نسبت به این موضوع بی‌تفاوت است. بنابراین اگر هنگام ارائه خدمات به شما، کسی به شما لبخند نزد، نگران نباشید؛ مشکل از شما نیست؛ این یکی از عادت‌های رفتاری فرانکفورتی‌ها به شمار می‌آید.

از دست‌فروشان خرید کنید

حقایق درباره فرانکفورت

یکی دیگر از چیزهایی که باید درباره فرانکفورت بدانید، بازارهای خیابانی آن است. برخی از دست‌فروشان و مغازه‌داران، هر شنبه صبح، در ساحل رودخانه در مجاورت با موزه Sachsenhausen،  بین Eisernem Steg و Holbeinsteg و در Osthafen در امتداد Lindleystraß، بساط خود را برپا می‌کنند. در این بازار، همه‌ چیز از لباس‌ها گرفته تا کتاب‌، مبلمان، تابلوهای نقاشی و ظروف قدیمی را خواهید یافت؛ می‌توانید از آن‌ها خرید کنید.

از حقایق جالب درباره فرانکفورت؛ در خانه مردمان محلی اقامت کنید!

یکی دیگر از چیزهایی که باید درباره فرانکفورت بدانید، آن است که در خانه مردم محلی Couchsurfing کنید. این کار، در آلمان رفتاری رایج به شمار می‌روید؛ بنابراین اگر در پی ایجاد ارتباط با مردم محلی فرانکفورت هستید، می‌توانید در اتاق‌های اضافی خانه مردم اقامت کنید و بدین ترتیب، با مردم آلمان بیش‌تر تعامل برقرار کنید، از غذاهای اصیل آن‌جا بخورید و با آن‌ها از جاهای بکر و جاذبه‌های کم‌تردیده‌شده شهر بازدید کنید.

فرانکفورت، میزبان بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب جهان است!

یکی دیگر از چیزهایی که باید درباره فرانکفورت بدانید، نمایش‌گاه کتاب فرانکفورت، بزرگ‌ترین نمایش‌گاه کتاب در جهان است. این نمایش‌گاه که به‌طور گسترده به عنوان مهم‌ترین نمایش‌گاه کتاب در جهان برای معاملات و تجارت در نظر گرفته می‌شود، بیش‌ترین میزان بازدیدکنندگان و شرکت‌های انتشاراتی را داراست. نمایش‌گاه کتاب فرانکفورت، یک رویداد پنج‌روزه است که همه‌ساله در اواسط اکتبر برگزار می‌شود. عموم مردم، در دو روز پایانی نمایش‌گاه که اواخر هفته است، در این‌جا شرکت می‌کنند. هزاران غرفه‌دار از سراسر جهان برای مذاکره درباره حقوق انتشار، هزینه‌های مجوز و معاملات در این نمایش‌گاه شرکت می‌کنند. نمایش‌گاه کتاب فرانکفورت، همه‌ساله میزبان 300 هزار بازدیدکننده و بیش از 7300 غرفه‌دار است.

حقایق جالب درباره فرانکفورت؛ شهر آسمان‌خراش‌ها

Skyscrapers of Frankfurt

یکی دیگر از چیزهایی که باید درباره فرانکفورت بدانید، تعداد آسمان‌خراش‌های آن است. از 18 آسمان‌خراش موجود در آلمان، 17 تای آن‌ها در فرانکفورت قرار دارد؛ این رقمی قابل‌توجه است. برخلاف بیش‌تر شهرهای اروپایی، ساختمان‌هایی با ارتفاع بیش از 150 متر در آلمان رایج نیستند، اما ساختمان مرکز مالی فرانکفورت از این قاعده مستثنی‌ست؛ برج Commerzbank، بلندترین آسمان‌خراش موجود در فرانکفورت، با ارتفاع 260 متر است.

فرانکفورترها اختراع خوش‌مزه فرانکفورت هستند!

یکی دیگر از حقایقی که می‌توان درباره فرانکفورت برشمرد، اختراع خوش‌مزه آن، یعنی سوسیس‌های فرانکفورتر است. سوسیس فرانکفورتر که به‌عنوان وینر یا هات‌داگ نیز شناخته می‌شود، از گوشت خوک و گاو تهیه می‌شود. فرانکفورتی‌ها ادعا می‌کنند که این سوسیس، بیش از 50 سال پیش، در سال 1484، هشت سال قبل از این‌که کریستف کلمب به‌سمت آمریکا حرکت کند اختراع شد. برخی دیگر نیز می‌گویند که مردی به‌نام  Johann Georghehner، قصاب ساکن کوبورگ، این میان‌وعده را در قرن هفدهم اختراع کرد. به گفته این مکتب فکری، او برای تبلیغ محصول جدید خود به فرانکفورت سفر کرد؛ تا آن را در میان مردم فرانکفورت رواج دهد. به‌هرحال، در اوایل قرن نوزدهم، سوسیس‌های فرانکفورتر به یک میان‌وعده ملی تبدیل و در ایالات متحده ظاهر شدند. اولین غرفه فروش فرانکفورتر نیز در Coney Island نیویورک افتتاح شد.

فرانکفورت، یکی از بزرگ‌ترین بورس‌های جهان را داراست!

یکی دیگر از حقایق جالبی که می‌توان درباره فرانکفورت برشمرد، آن است که بورس فرانکفورت، دوازدهمین بورس بزرگ جهان از نظر ارزش بازار به شمار می‌آید. این بورس، توسط شرکت بازار سرمایه Deutsche Börse AG و ساختمان بورس Börse Frankfurt Zertifikate AG، در ناحیه Innenstadt مالکیت و اداره می‌شود. حدود 90 درصد از گردش مالی این بورس در آلمان، بیش‌تر در Xetra و Börse Frankfurt حاصل می‌شود.

در آخر

در طول این مقاله به برشمردن همه ‌چیز درباره فرانکفورت پرداختیم. احتمالا تابه‌حال از وجود این حقایق نامطلع بوده‌اید؛ اما ما شما را با آن‌ها آشنا کردیم تا پیش از سفر به این شهر، با اطلاع و شناخت کامل سفر کنید. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نظرات کاربران