14 تا از گرم‌ترین کشورهای جهان را ببینید!

گرم‌ترین کشورهای جهان

بدون شک تمام کشورهای دنیا زیبا هستند؛ با این حال برخی از این مکان‌ها بسیار سرد و برخی دیگر از آن‌ها بسیار گرم هستند، به این صورت که به شما ویتامین دی کافی را برای جذب مقدار کافی نور خورشید را می‌دهند. دو روش اصلی برای اندازه‌گیری گرمای کشورهای جهان وجود دارد. به این صورت که آن‌ها را با استفاده از گرم‌ترین دمای ثبت شده خود طبقه بندی می‌شوند و یا میانگین دمای سال در این کشورها در نظر گرفته می‌شود. اگر جزو کسانی هستید که زمستان سرد بیش از اندازه شما را آزار می‌دهد؛ می‌توانید به کشورهای زیبا و گرم سفر کنید و از هودی، ژاکت و کاپشن به لباس‌های تابستانی و سبک پناه ببرید. فقط هنگام سفر خود به گرم‌ترین کشورهای جهان به هیچ عنوان کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی گرم‌ترین کشورهای جهان بپردازیم پس با ما همراه شوید.

بورکینافاسو

بورکینافاسو با میانگین دمای ۲۸ یا ۲۹ درجه سانتی‌گراد، یکی از گرم‌ترین کشورهای روی کره زمین است. این کشور کوچک در غرب آفریقا واقع شده و دارای یک ساوانای مسطح و خشک است. زمین این کشور حاصلخیز است و جالب اینجاست که این مکان مرکز فرهنگ‌های مختلف برای کشف و شهود است.

عراق

عراق به عنوان کشوری جنگ زده و همچنین به عنوان یکی از داغ‌ترین کشورهای جهان نیز شناخته می‌شود. فصل تابستان با افزایش دمای هوا به ۴۸ درجه سانتی گراد، زندگی مردم محلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با وجود اینکه این کشور کوه‌های زیادی در منطقه شمالی دارد، اما در تابستان به مردم مهلتی برای سرد بودن هوا نمی‌دهد.

مالی

مالی یکی از بزرگ‌ترین کشورهای آفریقا و یکی از گرم‌ترین کشورهای جهان است. این کشور به طور متوسط میانگین دمای ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتی گراد را ثبت می‌کند که برای عرق کردن شما کافی است. بیشتر کشور را صحرای دیزرت پوشانده است که گرم‌ترین صحرای جهان است. بنابراین خورشید سوزان کاملاً آشکار است.

تونس

یکی دیگر از کشورهای آفریقایی که از آن به عنوان یکی از گرم‌ترین کشورهای جهان یاد می‌شود، تونس است. زمانی بود که می‌شد دمای اوج ۵۵ درجه سانتی گراد را در این کشور مشاهده کرد. تابستان‌ها گرم است و میانگین دمای آن حدود ۳۲ درجه سانتی‌گراد است. حتی در بعضی جاها ممکن است هوا گرم‌تر از این هم شود.

کویت

کویت، کشور خاورمیانه یکی از گرم‌ترین کشورهای جهان است. رکورد سومین درجه حرارت بالا (۵۴ درجه سانتی گراد) را در اختیار دارد. این کشور به دلایل زیادی شناخته شده است که از جمله آن می‌توان به تپه‌های شنی داغ، مناظر شهری خیره کننده، موزه‌های عالی، غذاهای لذیذ و… اشاره کرد.

ایران

ایران معمولاً در فصل تابستان گرم است و در زمستان شاهد آب و هوای معتدل است. میانگین بالاترین دمای ثبت شده در این کشور ۲۹ درجه سانتی گراد است. 

حدس شما درباره گرم ترین شهر ایران چیست؟

گرم‌ترین کشورهای جهان

کیریباتی

جمهوری کیریباتی کشوری جزیره‌ای است که بر روی ۳۰ جزیره مرجانی در سراسر اقیانوس آرام قرار دارد. جالب اینجاست که با میانگین دمای ۲۸ درجه سانتی گراد یکی از گرم‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. این کشور به عنوان یکی از کوچک‌ترین کشورهای کره زمین نیز شناخته می‌شود.

مالدیو

جمهوری مالدیو زنجیره دیگری از جزایری است که در اطراف اقیانوس هند قرار دارد. این کشور زیبا دارای آب و هوای گرمسیری است، اما بسیاری از مناطق مالدیو شاهد افزایش شدید دما هستند. این مکان میانگین دمای ۲۷ درجه سانتی گراد را ثبت می‌کند. این کشور یک مکان محبوب برای ماه عسل است و اگر بین ماه‌های نوامبر و مه از این کشور دیدن کنید، پشیمان نخواهید شد.

تور مالدیو بی نظیره!

موریتانی

موریتانی در شمال غربی آفریقا، میانگین دمای سالانه ۲۷ درجه سانتی گراد را ثبت می‌کند که یکی از گرم‌ترین کشورهای جهان است. بخش اعظم قلمرو با بیابان احاطه شده و بنابراین دمای هوا گرم و خشک باقی می‌ماند. گاهی اوقات موریتانی نیز شاهد تغییرات فصلی است!

پاکستان

تابستان‌های پاکستان خیلی گرم است. میانگین بالاترین دمای سالانه ثبت شده توسط کشور ۲۳ تا ۳۱ درجه سانتی گراد بوده است. مردم محلی این کشور اغلب از افزایش هوای آفتابی در فصل تابستان شکایت دارند. خوشبختانه در فصول دیگر سال هوا مطبوع و قابل تحمل می‌شود.

امارات متحده عربی

امارات متحده عربی چیزهای زیادی برای دیدن دارد؛ از زیرساخت‌های گردشگری و فرهنگی گرفته تا مکان‌های مختلفی برای خرید کردن که بازدید را برای همه لذت بخش می‌کند. اما باید گفت که برای رزرو تور دبی، ممکن است در تابستان با گرم‌ترین دمای ثبت شده در این کشور یعنی ۵۲ درجه سانتی گراد، مواجه شوید.

رزرو بلیط هوایپما دبی با سه کلیک خوبه!

تووالو

این جزیره در غرب اقیانوس آرام است که در نیمه راه بین هاوایی و استرالیا قرار دارد. تووالو شامل ۹ جزیره مرجانی و پنج جزیره صخره‌ای است و یکی از گرم‌ترین کشورهای جهان است. میانگین دمای تابستان در این کشور تا ۲۸ درجه سانتی گراد می‌رسد.

قطر

قطر ممکن است از نظر جغرافیایی کوچک باشد، اما یکی از توسعه یافته ترین کشورهای خاورمیانه است. این کشور در شبه جزیره عربستان واقع شده است. اگر چه دمای قطر ملایم است، اما به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی می‌تواند در نوسان باشد. اگر تابستان‌های گرم را در این کشور تجربه کردید تعجب نکنید زیرا بالاترین دمای ثبت شده در این کشور به ۴۸ درجه سانتی گراد رسیده است. قطر پر از مکان‌های زیبا، موزه‌ها و آسمان ‌خراش‌ها است.

گرم‌ترین کشورهای جهان

سنگال

سنگال جزیره‌ای زیبا است که در غرب آفریقا قرار دارد. این جزیره به دلیل سواحل زیبا و دیدنی خود به خوبی شناخته شده است. این کشور دارای آب و هوای گرمسیری با دو فصل است. از دسامبر تا آوریل خشک می‌ماند و از ماه می تا نوامبر شاهد بارندگی است. میانگین دمای ثبت شده در اینجا ۲۷ درجه سانتی گراد است. اگر قصد سفر به سنگال را دارید، بهترین زمان بین ماه‌های نوامبر و ژوئن است.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی گرم‌ترین کشورهای جهان پرداختیم. کشورهای نام برده شده در بالا گاهی اوقات به ویژه در فصل تابستان افزایش شدید دما را تجربه می‌کنند. حتی برخی اوقات در برخی از این کشورها افراد هنگام مواجهه با آفتاب، درد در ناحیه گردن را تجربه می‌کنند. با این حال بازدید از این کشورها برای استقبال از تغییر محیط ایده خیلی خوبی خواهد بود. بنابراین آماده باشید تا دستمال مرطوب خود را به همراه ببرید. در حین گشت و گذار و کاوش در این مکان‌ها می‌توانید با فرهنگ‌های گوناگون و غذاهای محلی آن‌ها آشنا شده و خوش بگذرانید.

نظرات کاربران