Medical services in Dominica

وضعیت خدمات درمانی در دومینیکا چگونه است؟

کیفیت ارائه خدمات درمانی در دومینیکا خوب است. در این کشور، باتجربه‌ترین پزشکان، ماهرترین کادر درمان و مجهزترین کلینیک‌های پزشکی و بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها در دسترس است. دسترسی به خدمات اضطراری و آمبولانس‌ها نیز با شماره‌گیری 911 امکان‌پذیر است. البته باید توجه داشت که خدمت‌رسانی در دومینیکا ممکن است به‌اندازه خدمت‌رسانی در ایالات متحده پیش‌رفته نباشد؛ اما دومینیکا در درمان، چیزی کم ندارد. ما در این مقاله به بررسی وضعیت ارائه خدمات بهداشتی، خدمات پزشکی، مراقبت‌های بهداشتی، بیمه درمانی، خدمات اورژانس، وضعیت موجود یا ناموجودبودن داروها در این کشور، تدبیرات دومینیکا در برخورد با دوران همه‌گیری بیماری‌هایی مانند کرونا، توصیه‌هایی برای اقدامات پیش از بارداری و به‌طور کلی وضعیت درمان در دومینیکا خواهیم پرداخت. برای شمایی که قصد مهاجرت به دومینیکا را دارید، لازم است که با کیفیت بهداشت و درمان این کشور آشنا شوید.

پاسپورت دومینیکا

برای تهیه پاسپورت دومینیکا با سه کلیک همراه باشید.

کیفیت خدمات بهداشت و درمان در دومینیکا چگونه است؟

Healthcare services in Dominica

مهاجران درمورد کیفیت این خدمات، این‌گونه پاسخ داده‌اند: «دومینیکا سیستم مراقبت‌ های بهداشتی-درمانی عمومی دارد که طیف وسیعی از خدمات را به شهروندان خود و ساکنان خارجی ارائه می‌دهد. کیفیت این‌گونه ‌مراقبت‌های عمومی در دومینیکا به‌طور کلی خوب است و بیمارستان‌ها و کلینیک‌های آن، خدمات باکیفیتی را ارائه می‌دهد. این خدمات عبارتند از: مراقبت‌های اولیه، مراقبت‌های پیش‌گیرانه، مراقبت‌های اضطراری و اورژانسی و مراقبت‌های تخصصی.»

وضعیت ارائه خدمات پزشکی-درمانی در دومینیکا چگونه است؟

مهاجران درباره کیفیت این خدمات، این‌‌گونه پاسخ داده‌اند: «این کشور، دارای سیستم بهداشت و درمان توسعه‌یافته است؛ به این معنی که دارای تعدادی بیمارستان، کلینیک‌های دولتی و خصوصی بوده که خدمات پزشکی را ارائه می‌دهد. هریک از این کلینیک‌ها نیز با افراد آموزش‌دیده، پزشکان و پرستاران ماهر پر شده است. کلینیک‌های دولتی دومینیکا، خدمات پزشکی رایگانی را ارائه می‌دهد؛ هم‌چنین چندین طرح بیمه درمانی خصوصی نیز در آن‌جا در دسترس است. یکی از مراکز پزشکی تخصصی، بیمارستان پرنسس مارگارت است که مراقبت‌های پزشکی پیش‌رفته‌ای را برای بیماران سرطانی ارائه می‌دهد. به‌طور کلی، داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی دومینیکا، امکان دسترسی به داروهای ضروری و تخصصی مربوط به بیماری‌های خاص را فراهم می‌کند.»

آیا هزینه مراقبت‌های بهداشتی و بیمه درمانی در دومینیکا گران است؟

درمان در دومینیکا

مراقبت ‌های بهداشتی و بیمه درمانی در دومینیکا به نوع پوشش و خدمات مورد‌نیازتان بستگی دارد. هزینه بیمه درمانی در دومینیکا به‌طور کلی بالاتر از سایر کشورهای حوزه کارائیب است. هم‌چنین، هزینه مراقبت ‌های پزشکی آن نیز می‌تواند بسیار گران باشد. البته باید توجه داشت که دولت، یارانه‌هایی را برای بیمه درمانی و مراقبت‌های پزشکی عرضه می‌کند که در کاهش هزینه‌ها کمک‌کننده است. علاوه بر این، تعدادی از شرکت‌های بیمه درمانی خصوصی وجود دارند که خدمات مقرون‌به‌صرفه‌تری را ارائه می‌دهند.

وضعیت خدمات درمانی اورژانس در دومینیکا چگونه است؟

خدمات اورژانسی در دومینیکا به‌طور کلی قابل‌اعتماد و کارآمد است. در مواقع اضطراری، بهترین راه برای استفاده از این خدمات آن است که با شماره 911 تماس بگیرید. آن‌ها شما را به خدمات اورژانس محلی متصل و فورا آمبولانس را به محل اعزام می‌کنند.

برای مراجعه به متخصص، به کدام شهرهای نزدیک سفر کنیم؟

Healthcare services in Dominica

روسو یا Roseau که پایتخت دومینیکاست، طیف گسترده‌ای از متخصصان پزشکی، از جمله پزشکان عمومی، جراحان، متخصصان قلب، مغز و اعصاب و انکولوژی را در خود جای داده است. شهرهای نزدیک آن، اعم از Portsmouth و Marigot نیز به دندان‌پزشکان، اپتومتریست‌ها و متخصص زنان مجهز است. علاوه بر این‌ها، در بخش شمالی جزیره، از جمله Calibishie و Wesley نیز، پزشکان متخصص اطفال، پزشکان ارتوپد و فیزیوتراپیست‌ها مستقرند.

آیا داروهای تجویزی رایج در دومینیکا موجود است؟

داروهای تجویزی در نسخه، در دومینیکا در دسترس است. بیش‌تر داروخانه‌های دومینیکا، طیف گسترده‌ای از داروها، از جمله آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای ضدالتهابی، مسکّن‌ها، داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا و داروهای مکمل یا ویتامین‌ها را عرضه می‌کنند. توجه داشته باشید که برخی از داروهای دست‌ساز ممکن است در این کشور در دسترس نباشد؛ بنابراین پیش از مهاجرت به این کشور، حتما از نحوه ارسال آن از ایران مطمئن شوید.

دومینیکا در طی دوران همه‌گیری بیماری‌های واگیردار چگونه عمل می‌کند؟

درمان در دومینیکا

در دوران همه‌گیری بیماری‌ها، دومینیکا توجه ویژه‌ای به سیستم‌ مراقبت‌های بهداشتی-درمانی محلی دارد. دولت دومینیکا در این زمینه تلاش‌های بسیاری می‌کند؛ برای مثال مرزهای کشور را می‌بندد، اجازه انجام فعالیت‌های غیرضروری را صادر نمی‌کند، به ترویج رفتارهای صحیح بهداشتی در کشور می‌پردازد، آموزش‌های لازم برای مراقبت از سلامتی را به مردم می‌دهد و هم‌چنین تعداد محدودی از پرسنل درمان را به کار می‌گیرد تا اگر آن‌ها ناقل هستند، بقیه افراد جامعه را نیز درگیر نکنند. به‌طور کلی، در کشور دومینیکا به پروتکل‌های بهداشتی اهمیت می‌دهند و آن‌ها را تمام و کمال اجرا می‌کنند.

پیش از اقدام به بارداری بدانید…

پیش از اقدام به بارداری، بهتر است که درباره چند و چون مراقبت‌ های بهداشتی-درمانی در دومینیکا تحقیق کنید. مطمئن شوید که یک پزشک قابل‌اعتماد یا یک مامای حاذق در این کشور خواهید یافت. هم‌چنین بهتر است با قوانین و مقررات محللی درباره زایمان و فرزندپروری در دومینیکا آشنا شوید. علاوه بر آن، بهتر است با سایر والدین مهاجر در منطقه ارتباط برقرار کرده و با آنان مشورت کنید. در نهایت، تمامی اقدامات لازم را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که اسم فرزند شما به‌عنوان شهروند رسمی کشور ثبت خواهد شد. 

در آخر

خدمات بهداشتی در دومینیکا توسط موسسات دولتی و خصوصی ارائه می‌شود. سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی توسط دولت تامین می‌شود و خدمات اولیه پزشکی را به شهروندان و ساکنان ارائه می‌دهد. خدمات مراقبت‌های بهداشتی خصوصی نیز طیف وسیعی از خدمات پزشکی از جمله مراقبت‌های تخصصی را ارائه می‌دهد. این کشور دارای تعدادی بیمارستان و کلینیک و هم‌چنین تعدادی داروخانه است.کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در دومینیکا به‌طور کلی خوب است و در پایتخت آن نیز، دندان‌پزشکان، فیزیوتراپیست‌ها، جراحان، متخصصان مغز و اعصاب، متخصصان قلب و انکولوژیست و بسیاری از متخصصان دیگر قرار دارد.

درباره داروها نیز باید بگوییم که داروهای معمولی و تخصصی در دومینیکا یافت می‌شود؛ اما چنان‌چه از دارویی دست‌ساز استفاده می‌کنید، ممکن است آن را در این کشور نیابید؛ بنابراین برای آن باید چاره‌ای بیندیشید. علاوه بر آن، اگر بعد از مهاجرت به دومینیکا در پی فرزندآوری هستید، پیش از اقدام به بارداری، درباره قوانین و مقررات و پزشکان زنان و زایمان در این کشور، کسب اطلاع کنید.

نظرات کاربران