هرآن‌چه باید در مورد کاخ گیونگبوک سئول بدانید!

سئول کره جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد که از جمله آن‌ها 5 کاخ سلطنتی رسمی است؛ خوب است بدانید که زیباترین، بزرگ‌ترین و چشم‌گیرترین این کاخ‌ها، کاخ گیونگبوک سئول است. اگر سئول مقصد بعدی سفرتان است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم در مورد کاخ گیونگبوک سئول و نحوه دسترسی به آن، اطلاعاتی را در اختیار شما بگذاریم. 

رزرو کره جنوبی

رزرو تور کره جنوبی با سه کلیک خوبه!

تاریخچه کاخ گیونگبوک سئول

کاخ گیونگبوک سئول

کاخ گیونگبوک در سال 1395 توسط پادشاهی به نام تائه‌ئو از سلسله چوسان ساخته شد. معنی نام این کاخ، «درخشش و ثروت» است. خوب است بدانید به دلیل موقعیت جغرافیایی این کاخ، به آن کاخ شمالی سئول نیز گفته می‌شود. 

این کاخ به عنوان اقامتگاه پادشاهان چوسان و محل برگزاری جلسات دولت استفاده می‌شد و در دوران اوج خود بیش از 300 ساختمان و 3000 خدمه داشت. همچنین این کاخ دو بار در پی حملات ژاپنی‌ها، در آتش سوخت. پس از آتش‌سوزی‌های سال 1592، کاخ بیش از 270 سال ویرانه ماند تا اینکه در سال 1867 بازسازی شد؛ اما بعد از آن نیز به دلیل اشغال کره توسط ژاپن که سی‌وپنج سال طول کشید، خسارات قابل توجهی به کاخ وارد شد، به‌طوری‌که تا 90٪ از ساختمان های بازسازی شده، دوباره ویران شدند. 

دومین پروژه بزرگ بازسازی کاخ شمالی سئول در سال 1990 آغاز شد که نتیجه آن همین کاخ زیبایی است که امروزه می‌توانید برای دیدنش، به کره جنوبی بروید.

رزرو بلیط هواپیما در کمترین زمان ممکن در سه کلیک انجام میشود.

موقعیت جغرافیایی و نحوه دسترسی کاخ شمالی سئول

این کاخ در بخش جنوبی ناحیهجانگ‌نو جی‌یو سئول قرار گرفته است و فقط یک کیلومتر با کاخ چانگ دئوک گونگ فاصله دارد. امکان دسترسی به کاخ شمالی سئول با مترو و اتوبوس فراهم است و البته اگر محل سکونت خود را در یکی از اقامتگاه‌های شمال رودخانه هانگانگ انتخاب کنید، می‌توانید پیاده به دیدن این کاخ زیبا بروید. 

آدرس کاخ شمالی سئول: کره جنوبی، سئول، جانگ‌نو جی‌یو، ساجیک آراو.

ساعت کاری کاخ گیونگبوک سئول

کاخ گیونگبوک سئول

ساعت بازدید از کاخ شمالی سئول در بازه‌های زمانی مختلف سال، متفاوت است. بازدید از این کاخ در بازه زمانی مارس، می، سپتامبر و اکتبر از ساعت 9 صبح تا 6 عصر، در ماه‌های ژوئن و اوت از ساعت 9 صبح تا 6:30 عصر و در نوامبر و فوریه از 9 صبح تا 5 بعدازظهر است. خوب است بدانید که کاخ گیونگبوک روزهای سه‌شنبه تعطیل است. 

هزینه بازدید از کاخ شمالی

بازدید از این کاخ برای کودکان زیر 6 سال و سالمندان بالای 65 سال رایگان است؛ اما در مورد بازدیدکنندگان غیر کره‌ای، برای پذیرش گروهی (بالای 10 نفر) 2400 وون، برای گروه سنی 7 تا 18 سال 1500 وون و برای بزرگسالان بازه سنی 19 تا 64 سال 3000 وون دریافت می‌شود. 

مدت زمان حضور در کاخ گیونگبوک سئول

اگر با تور راهنما از این کاخ بازدید کنید، 1.5 ساعت برای گردش با تور و 1 ساعت هم برای دیدن کاخ به صورت مستقل نیاز دارد؛ اما اگر می‌خواهید به تنهایی و بدون تور راهنما از این جاذبه تاریخی در قلب کره جنوبی بازدید کنید و در محوطه آن بگردید، 1.5 ساعت زمان برای دیدن کل کاخ کافی است. 

بهترین زمان بازدید از این قصر تماشایی

کاخ گیونگبوک سئول

اواسط ماه اکتبر و نوامبر برای دیدن این کاخ بزرگ و زیبا فرصت مناسبی است؛ اما پیشنهاد می‌کنیم که دیدن گیونگبوک را در زمستان کره از دست ندهید. در واقع در ماه‌های سرد سال مثل ژانویه و فوریه کاخ پوشیده از برف با مناظری زیبا، میزبان خوبی برای شما خواهد بود. 

4 تا از دیدنی‌های کاخ گیونگبوک سئول

پشت کاخ و در نزدیکی برکه هیانگوانجی، یک غرفه شش ضلعی دو طبقه به نام هیانگ وونجون وجود دارد که زمانی محل استراحت سران چوسان به شمار می‌رفت؛ می‌توانید برای بازدید از این مکان جذاب، به منطقه گفته شده در کاخ گیونگبوک سئول بروید. هم‌چنین از دیگر دیدنی‌های این کاخ بزرگ که بازدید از آن می‌تواند حسابی سرگرم‌تان کند، سالن ژئونجئون است که در زمان برقراری سلسله چوسان در کره، محلی برای رویدادهای دولتی، مراسم تاج‌گذاری و برگزاری جلسات کابینه بود.

سومین مورد از جاذبه‌های این کاخ که نباید از دست بدهید، غرفه جان‌هورو، یک سازه چوبی دو طبقه با معماری بی‌نظیر، است که برای مهمانی‌های سلطنتی و پذیرایی از مهمانان خارجی ساخته شده بود و امروزه نیز پذیرای مهمانان و بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر جهان است.

مورد آخر موزه مردمی کره است. این موزه در قسمت شرقی محوطه کاخ گیونگبوک واقع شده و دارای چند مجموعه نمایشگاه تاریخی است که زندگی ملی و اجتماعی مردم کره را در طول قرون مختلف نشان می‌دهد. ورود به این موزه رایگان است و ساعات کاری این مجموعه در بازه زمانی مارس تا اکتبر از ساعت 9 صبح تا 6 عصر و در ماه‌های نوامبر تا فوریه از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر است. 

کلام آخر سه کلیک در مورد کاخ گیونگبوک سئول

در این مقاله به مهم‌ترین چیزهایی که پیش از سفرتان به کره در مورد کاخ شمالی سئول باید بدانید، اشاره کردیم. این جاذبه تماشایی از مهم‌ترین اماکن تاریخی کره جنوبی محسوب می‌شود که هرگز نباید در سفر خود از قلم بیندازید. به کاخ گیونگبوک سئول بروید و از قدم زدن در ساختمان منحصربه‌فرد سلسله چوسان و بازدید از جاذبه‌های تاریخی آن لذت ببرید.

آیا دوست دارید این کاخ را در زمستان و زمانی که پوشیده از برف است ببینید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات کاربران