کردیت کارت
27 بهمن 1399
آموزش ها

راهنمای خرید مستر کارت

مستر کارت

حتما تا به حال لوگوی دو کارت مشهور بانکی مستر کارت و ویزا کارت را از تلویزیون و اینترنت دیده اید. یا در سفرهای خارجی با لوگوی آن بر روی درب کافه ها رستوران ها یا سایت های گردشگری برخورد کرده اید. شاید هم در سفرهای برون مرزی با مشقت های جا بجایی پول نقد و تبدیل آن به ارز کشور مقصد روبرو شده اید.

حمل وجه نقد در کشور بیگانه چندان معقول نیست و از امنیت کمی هم برخوردار می‌باشد. ربوده شدن پول و یا گم کردن آن دردسر های خاص خودش را برای گردشگران به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر، برخی از افراد با گشت و گذار در اینترنت با پیشنهاد سفرهای باور نکردنی به همراه تخفیفات فوق العاده و یا حراجی های عالی روبرو می شوند که لازمه خرید آن‌ها مستلزم داشتن یک کارت بانکی بین المللی و معتبر نظیر مستر بانک است.

طی چند دهه گذشته به علت تحریم‌های بانکی و اقتصادی حاکم بر ایران، ارتباط سیستم بانکداری ایران به کلی با بانک‌های دنیا قطع شده است. و این موضوع باعث بروز مشکلاتی برای گردشگران و شهروندان ایرانی شده که قصد سفر به مرز کشورهای دیگر را دارند.

لطفا با ما همراه شوید تا در این مقاله از سه کلیک به معرفی انواع مسترکارت و ویزا کارت بپردازیم و شیوه‌‎های مختلف دریافت این کارت بین المللی در ایران و امتیازات تهیه آن را برایتان شرح دهیم.

معرفی کلی مستر کارت و ویزا کارت

به استدلال اطلاعات اخیر وب سایت و بنا بر اطلاعات بانک مرکزی تا ماه فوریه سال 2019 شهروندان آمریکایی قریب به 870 میلیون دلار به کارت های اعتباری بانک ها بدهکار می باشند. ویزا VISA و مستر MASTER دو شرکت بزرگ و اصلی کارت اعتباری در آمریکا هستند. کارت های اعتباری مذکور خدمات مشابه و موارد مصرف یکسانی دارند و شرکت ها و فروشگا های بسیاری آن را می پذیرند البته باید افزود که تفاوت هایی بین این دو کارت وجود دارد که گاها دیده شده که گردشگران از آن بی خبر هستند.

شرکت های عرضه کننده ویزا کارت و مستر کارت غالبا به صورت مستقیم این کارت ها را عرضه نمی کنند، بلکه وظیفه انجام آن معمولا به عهده بیشتر بانک ها، اتحادیه های اعتباری و یا برخی شرکت های خرده فروشی است. موسسه مالی صادر کننده اغلب قوانین کارت اعتباری مانند هزینه ها، نرخ بهره، جوایز و سایر موارد را مشخص و اعلام می کند. زمانی که صاحب کارت مستر کارت و ویزا کارت قبوض خود را پرداخت کرده و حساب های خود را صاف می کند، به جای شرکت کارت اعتباری موسسه مالی creit card پرداخت ها و تراکنش ها را دریافت می کند. بدین ترتیب شرکت های کارت های اعتباری مشهور مانند مستر کارت و ویزا کارت برای پذیرش کارت از بازرگانان و تجار و کسب و کار های مختلف به عنوان روش پرداخت،شارژ و یا سود تراکنش دریافت می کنند.

خوب است بدانید که شرکت های ویزا کارت و مستر کارت خود را به عنوان شرکت های مالی مطرح نمی کنند مستر بانک خود را یک کمپانی فناوری در عرصه صنعت پرداخت های ملی و ویزا کارت خود را یک شرکت تکنولوزی پرداخت، معرفی می کند.

امروزه نه تنها کسب و کار های متنوع کارت های اعتباری را پوشش می دهند بلکه خدمات و سرویس هایی نظیر هلدینگ معتبر پی پال به مردم این اجازه را می دهد که همه روزه از طریق مستر کارت و ویزا کارت موارد پزداختی خود را انجام بدهند. و این در حالی است که وجود تفاوت هایی در نرخ بهره، محدودیت های اعتباری طرح های پاداش و مزایایی که توسط موسسات مالی صادر کننده کارت کنترل می شود، ، همه وهمه بدلیل رقابت دور از تصور این موسسات مالی است.

مسترکارت و ویزا کارت امتیازاتی معین نظیر پیشگیری از جعل و دزدی ،اجاره ماشین، و یا حفظ خرید به عنوان موضوعی انگیزشی ارائه می دهند.

با این اوصاف کارت های اعتباری نوع تجاری و بیزینس شرکت های نام برده شده، مشتریان خود را از تخفیف های از پیش تعیین شده در هتل ها خطوط پروازی و پمپ بنزین و گاز برخوردار می کنند.

حتی در بعضی موارد بازرگانان و تجار می توانند مطابق با حجم میزان تراکنش های خود بر سر هزینه های متداول با شرکت های مستر کارت و کردیت کارت ویز،ا مذاکره کنند.

ویزا کارت

شرکت ویزا کارت سه سطح عضویت اولیه، متوسط و پیشرفته را عرضه می کند. این کمپانی در قیاس با مستر کارت از پوشش بیمه مطلوب تری برای ماشین اجاره ای تحت عنوان Loss of use بهره مند می باشد. ولی در بعضی از کشور ها نظیر ایران امتیازات خودروی اجاره ای قابلیت دسترسی را ندارد. شرکت های کارت های اعتباری برای صرفه جویی در وقت مشتریان و برای مدیریت وظایف خاص، بعضی خدمات رفاهی مختلفی را ارائه می دهند. این خدمات شامل: رزرو رستوران، بلیط رویداد و جشنواره، پیشنهاد هتل و یا همکاری، و کمک در خرید هدیه می باشد.

مستر کارت

مستر کارت

کمپانی مستر کارت نیز دارای سه سطح عضویت مقدماتی، متوسط و پیشرفته است. در کنار این خدمات شرکت، سرویس و خدمات حفاظت از بازگشت را ارائه می دهد. که کمتر کارتی این گزینه را این چنین در طیف وسیعی پوشش می دهد. این خدمات برای خریدار این امکان را محیا می سازد تا در صورت واجد الشرایط بودن، جنس خریداری شده را حتی بعد از گذشت بیش از دو ماه پس بدهد.

کارت های اعتباری مستر کارت از خدمات حفاظت از خرید برخوردار می باشند، یعنی در صورتی که جنسی را با استفاده از مستر کارت بخرید و فروشنده بعد از گذشت 60 روز قیمت جنس را کم کند، کمپانی مستر کارت ملزم است که ماوتفاوت را به شما برگرداند.

این دو کارت مذکور در مواردی دیگر شباهت های زیادی با یکدیگر دارند. شمار زیادی از کارت های اعتباری بین المللی در طرح های مختلف تشویقی و پاداش بانکی شرکت دارند. و قادر هستند بر طبق درخواست مشتری از مستر کارت به ویزا و یا بلعکس تغییر یابند.

مزایای داشتن ویزا کارت فیزیکی و یا مستر کارت

در اینجا بد نیست اشاره ای هم به مزایای داشتن ویزا کارت فیزیکی و مستر کارت داشته باشیم.

نظر به اینکه بانک های ایرانی به دلیل وجود تحریم ها عملا در خارج از کشور ارتباط موثری نداشته و نیز هیچ شعبه ای ندارند، برخورداری از کارت بانکی بین المللی ویزا کارت و مستر کارت می تواند حامل امتیازات فراوانی برای ایرانیان باشد.

با دریافت هر کدام از این دو نوع کردیت کارت بین المللی بانکی می توان روزانه صورت حساب رایگان دریافت نمود، از فروشگاه های مختلف به صورت اینترنتی یا حضوری در سراسر دنیا خرید کرد، بدون نیاز به استفاده از خدمات صرافی و با کارمزدی کم،به هر حسابی در دنیا پول انتقال داد، به بیزینس و تبادل مالی در سایر کشورها پرداخت، از تمامی خود پرداز های AMT دلار، یورو و وجه نقد گرفت.

دارندگان کارت بانکی ویزا کارت و مستر بانک دیگر پرداخت های ارزی از قبیل: ثبت نام در آزمون های بین المللی و شهریه دانشگاه های خارج از کشور، هزینه ویزای شینگن،رزرو هتل، خرید مستقیم پرواز های خارجی و وبسایت های مشهوری نظیر آمازون و پرداخت حق عضویت و اشتراک ماهانه وبسایت های خارجی را از این درگاه پرداخت کرده و یا در صورت داشتن کارت بین المللی، درآمد ارزی خود را از طریق ویزا کارت و مستر کارت دریافت کنند.

تفاوت کارت مجازی بانکی با کارت فیزیکی

بد نیست در اینجا قبل از پرداختن به روش های دریافت ویزا کارت و مستر کارت، تفاوت های کارت مجازی و کارت فیزیکی ویزا کارت ومستر کارت را بیان کنیم. در وهله اول می توان چنین گفت که ویزا کارت و مستر کارت مجازی سریع تر آماده و صادر می گردند، امکان خرید و پرداخت اینترنتی را برای دارنده کارت محیا می سازند که شامل عملکرد هایی مانند خرید بلیط پرواز خارجی و رزرو هتل می باشد. اما نقص بزرگی که مستر کارت و ویزا کارت مجازی دارد این است که از نوع یکبار شارژ و یا همان per-paid بوده و نمی توان پس از اتمام موجودی آن را مجدد شارژ و یا از آن استفاده کرد.

کارت های مجازی یکبار شارژ ماهیتی شبیه به کارت های هدیه بین المللی دارند. و قابلیت انتقال وجه بین بانکی را ندارند. مستر کارت و ویزا به طور معمول توسط کشور های ثالث صادر می شوند. از این رو استفاده از خدمات افتتاح حساب مجازی، و شارژ دلاری آن، مستلزم پرداخت کارمزد زیادی خواهد بود.

این نوع از حساب های مجازی بین المللی، تاریخ انقضای محدودی دارند که غالبا یک ماهه می باشد، سقف موجوی آن 500 دلار است که معولا برای پرداخت بعضی از امورات خرید، مسافرتی و یا کاری کافی نخواهد بود. در عین حال نرخ دلار برای مستر کارت و ویزا کارت مجازی با ضریب بالاتری به حساب دارنده کارت شارژ می شود. و فرد می تواند از 5 کارت مجازی به صورت همزمان با سقف موجوی 500 دلار برخوردار باشد.

خدمات ویزا کارت فیزیکی و مستر کارت

مستر کارت

کارت فیزیکی مستر کارت و ویزا کارت فاقد محدودیت های اجباری کارت مجازی هستند و خدمات این کارت ها به شرح زیر می باشد:

  • دارای اعتبار 3 تا 5 ساله
  • امکان خرید از دستگاه های پوز در فروشگاه های سراسر دنیا
  • قابلیت باز پرداخت پول خرید جنس تا 2 ماه پس از پرداخت
  • امکان دریافت وجه نقدی ارزی از دستگاه عابر کشور های دیگر
  • امکان استفاده از خدمات اینترنت بانک، موبایل بانک و بهره مندی از گزارش تراکنش ها و گردش حساب
  • داشتن امنیت بالا و امکان فعال و غیر فعال سازی بکارت بانکی
  • نداشتن محدودیت سقف موجودی حساب
  • امکان انتقال وجه به سایر حساب های بین المللی
  • کارمزد پایین و امکان دریافت سود بانکی
  • امکان برداشت و واریز روزانه تا سقف تعیین شده بانکی
  • افتتاح حساب حقیقی و صدور کارت به نام شخص
  • امکان استفاده از مزایای جانبی نظیر جبران مابه تفاوت خرید و بیمه خودروی اجاره ای
  • امکان تعویض Biling Address بانکی

تفاوت کارت های Debit card، pre-paid و caredit

کارت های pre-paid بانکی مانند حساب مجازی مستر کارت و ویزا کارت از نوع حساب با سقف بودجه محدود بوده، که مشابه ایرانی آن کارت هدیه و یا گیف کارت بانکی می باشد.

حساب و کارت بانکی pre-paid که به معنای از پیش پرداخت شده است از همه امکانات یک حساب کامل مستر کارت و ویزا کارت برخوردار نیست. و تنها کاربرد آن رفع نیاز موقتی و خرید و پرداخت اینترنتی می باشد. اما بپردازیم به بحث دبیت کارت و کردیت کارت، این دو کارت نام برده شده معمولا با شماره کارت 16 رقمی، شماره شناسایی شخصی، تاریخ انقضا در اولین نگاه مشابه هم بوده و دارای هویتی یکسان هستند. در عین حال وجود برخی از تفاوت ها سبب می شود که در چشم به هم زدنی نظرتان در مورد این دو کارت بانکی تغییر کند.

کارت های کردیت کارت به مشتریان خود این اجازه را می دهد تا برای دریافت وجه نقد ویا خرید اقلام تا سقفی محدود از بانک صادر کننده کارت، پول قرض کنند. و کارت های دبیت کارت به مشتریان خود این امکان را می دهد تا از منابع مالی سپرده خود در بانک خرید کرده و یا خرج کنند.

در کشور های زیادی از دنیا به استثنای ایران که ماهیت کارت های بانکی غالبا از نوع گیفت کارت و یا دبیت کارت است، در معاملات و خرید های روز مره از هر دو نوع کارت بانکی دبیت کارت و یا کردیت بانک استفاده می شود.

کردیت کارت

کردیت کارت

کردیت کارت مستر و ویزا کارت، کارت بانکی است که از سوی موسسه مالی و اعتباری صادر می‌شود و دارنده کارت را مجاز به قرض گرفتن وجه از بانک صادر کننده کارت می کند. بدین ترتیب فرد دارنده کردیت کارت طبق مقررات بانکی و ضوابطی خاص، از بانک پول قرض می کند و بعد پول را در مدت زمانی مشخص با سود بانکی به بانک پس می‌دهد. مشتریانی که هر ماهه سر وقت به طور تمام و کمال حساب کارت خود را پرداخت کنند می‌توانند با پرداخت قبوض و خرید ماهانه به وسیله کارت های پاداش، سود قابل ملاحظه ای دریافت کنند.

نظرات کاربران