تفریحات رایگان تهران

تفریحات رایگان تهران؛ از بازارگردی تا قدم زدن در طبیعت

شاید با خود فکر کنید که یک سفر تفریحی به شهر بزرگ و پرجمعیتی مثل تهران، خرج زیادی روی دست‌تان می‌گذارد و برای سپری کردن لحظاتی خوش در تهران حتما باید هزینه زیادی بپردازید؛ اما این تصور درست نیست. تعداد زیادی مراکز تفریحی در تهران وجود دارد که رایگان است و می‌توانید به همراه خانواده بروید و اوقات شاد و دلنشینی داشته باشید. اگر می‌خواهید با تفریحات رایگان تهران آشنا شوید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید؛ در این مقاله قصد داریم به شما 13 مورد از این جاهای دیدنی و جذاب در تهران را معرفی کنیم.

پاسپورت دومینیکا

رزرو بلیط هواپیما تهران با سه کلیک خوبه!

خیابان سی تیر

تفریحات رایگان تهران

قدم زدن در خیابان سی تیر، یک خیابان سنگ‌فرش شده در منطقه 12 تهران، تجربه‌ای به‌یادماندنی برای‌تان خواهد بود؛ زیرا وقتی به این خیابان نزدیک می‌شوید، صدای موسیقی گوش‌نواز نوازندگان خیابانی را می‌شنوید و رفت‌وآمد و هیاهوی مردم شهر را می‌بینید. میدان مشق، موزه ارتباطات و پارک شهر هم از جمله مناطق نزدیک به خیابان سی تیر هستند. 

آدرس: تهران، بین میدان امام خمینی و میدان حسن آباد

موزه آبگینه تهران؛ موزه‌ای هنری و تاریخی

به خیابان سی تیر بروید و از قسمت‌های مختلف موزه آبگینه که با معماری تلفیقی اروپایی و ایرانی بنا شده، بازدید کنید. این موزه تالارهای متعددی مثل تالار صدف، تالار بلور، تالار لاجورد و تالار مینا دارد و همچنین شامل حوضخانه و کتابخانه‌ای دیدنی نیز می‌باشد. خوب است بدانید این موزه از لحاظ تاریخی متعلق به عصر قاجار است. می‌توانید به  موزه آبگینه بروید و از آثار شیشه‌ای و سفالی خیره‌کننده این موزه دیدن کنید و لذت ببرید. موزه آبگینه از جمله تفریحات رایگان تهران است و  برای بازدید از این موزه نیازی به تهیه بلیط و پرداخت هزینه نیست.

آدرس: تهران، خیابان سی تیر، نرسیده به خیابان جمهوری، پلاک 59

پل طبیعت تهران؛ یکی از بهترین مراکز تفریحی رایگان تهران

پل طبیعت تهران

حضور در این مکان دیدنی که از مراکز تفریحی تهران است، هزینه‌ای ندارد. پل چند طبقه طبیعت دو پارک آب‌وآتش و طالقانی را به هم وصل می‌کند. به بزرگراه مدرس بروید و در این پل بزرگ و البته شلوغ، پیاده‌روی کنید، عکس بیندازید و خوش بگذرانید. در دو پارک طالقانی و آب‌وآتش هم می‌توانید پینگ‌پنگ بازی کنید، با خانواده به پیک‌نیک بروید و لحظات خوشی را سپری کنید.

آدرس: تهران، بزرگ‌راه مدرس، پل طبیعت

بام تهران

بر فراز تهران بایستید و شهر را در یک نظر ببینید. بام تهران، از تفریحات رایگان تهران، در دامنه رشته کوه‌های البرز قرار گرفته و برای رسیدن به آن دو راه دارید: یا از مسیرهای پیاده‌روی استفاده کنید و یا سوار اتوبوس‌هایی که شما را به تله‌کابین‌ها می‌رساند شوید. پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به تهران، به مرتفع‌ترین منطقه از مراکز تفریحی در تهران بروید و لحظات جذابی را سپری کنید. 

آدرس:  تهران، خیابان ولنجک، بام تهران

پارک پرواز؛ از مراکز تفریحی رایگان تهران

تفریحات رایگان تهران

اگر به هواخوری در مناطق مرتفع علاقه دارید، پارک پرواز تهران منتظر شماست! این پارک که از مراکز تفریحی در تهران است، در میدان بهرود واقع شده است. به پارک پرواز بروید و در زمین ورزشی ورزش کنید، در آلاچیق‌های بزرگ پارک بنشینید و با دوستان‌تان گپ بزنید. 

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان بهرود، روبروی هتل اسپیناس‌پالاس

فرحزاد؛ از پرطرفدارترین مراکز تفریحی در تهران

فرحزاد از مراکز تفریحی رایگان در تهران است. این منطقه آب‌وهوایی خنک و مطلوب دارد و برای گذراندن یک روز تعطیل، بسیار مناسب و دلچسب است. رودخانه فرحزاد و پارک سمیه را هم می‌توانید ببینید و همچنین به امامزاده ابوطالب بروید. جالب است بدانید که این منطقه در قدیم یکی از روستاهای اطراف تهران بوده است که حالا به یکی از تفریحات رایگان تهران تبدیل شده است.

آدرس: شمال غربی تهران، بین تجریش و کن

خانه هنرمندان تهران

خانه هنرمندان تهران

اگر اهل هنر هستید خانه هنرمندان را به عنوان یکی از مراکز تفریحی رایگان در تهران، از دست ندهید. گالری‌های گوناگونی در این مجموعه هنری وجود دارد که می‌توانید بروید و لذت ببرید. نگارخانه، سینما تک و سالن نمایش از جمله دیدنی‌های این مجموعه است.

آدرس: تهران، خیابان طالقانی، خیابان ایرانشهر، پارک هنرمندان

چیتگر؛ دریاچه درخشان غرب

دریاچه چیتگر در غرب تهران می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما در سفرتان به تهران باشد. این دریاچه مصنوعی در غرب تهران واقع است. پیاده‌روی در گذر موج چیتگر و عکاسی از مناظر زیبای آن‌جا می‌تواند دقایقی خوش را برای‌تان رقم بزند. لازم به ذکر است که تفریحات متعددی در حومه این محل وجود دارد اما پیاده‌روی در مسیرهای مختلف، از تفریحات رایگان تهران است.

آدرس: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، دریاچه چیتگر

امامزاده یحیی؛ از مراکز تفریحی رایگان تهران

تفریحات رایگان تهران

در محل امامزاده یحیی تهران یک درخت چنار چند هزار ساله دیدنی وجود دارد. خوب است بدانید که این درخت به ثبت میراث ملی نیز رسیده است و حالا به یکی از دیدنی‌های محبوب تهران تبدیل شده است. از محله عودلاجان و بازارچه آن که در اطراف امامزاده یحیی قرار گرفته بازدید کنید، قدم بزنید، عکس بگیرید و از گردش در خیابان پانزده خرداد که از تفریحات رایگان تهران است لذت ببرید.

آدرس:  تهران، خیابان 15 خرداد

قدم زدن در خیابان ولیعصر؛ از تفریحات رایگان تهران

اگر اهل پیاده‌روی هستید، به خیابان 19 کیلومتری ولیعصر تهران بروید. این خیابان پیاده‌روهای عریضی دارد و حین پیاده‌روی‌تان می‌توانید از مناطق اطرافش دیدن کنید. خیابان ولیعصر تهران از میدان راه‌آهن شروع می‌شود و تا میدان تجریش ادامه دارد. در دو طرف خیابان درخت‌های بلندی وجود دارد که زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است. همچنین در این خیابان مجسمه‌های زیادی هم وجود دارد که می‌توانید کنار آن‌ها بایستید و عکس بگیرید. خوب است بدانید پارک ساعی، باغ فردوس و کاخ مرمر از جمله اماکن اطراف خیابان ولیعصر تهران هستند. 

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر 

بازار بزرگ تهران

 بازار بزرگ تهران

این بازار راسته‌های مختلفی دارد که در هر کدام اجناس خاصی فروخته می‌شود. وقتی به این بازار بزرگ، شلوغ و سرگرم‌کننده در منطقه 12 تهران می‌روید نیازی نیست حتما خرید کنید، بلکه تنها با دیدن مغازه‌ها و راسته‌های مختلف و مشاهده هیاهو و رفت‌وآمد مردم، به وجد خواهید آمد. اگر دل‌تان می‌خواهد در تهران بگردید و معماری سنتی شهر را تماشا کنید به بازار بزرگ تهران بروید. خوب است بدانید این بازار مربوط به دوران صفویه است و در عصر قاجار نیز بخش‌هایی به آن اضافه شده است.

آدرس: تهران، ضلع جنوبی خیابان پانزده خرداد

پارک ملت؛ از مراکز تفریحی در تهران

یکی از محبوب‌ترین پارک‌ها و مراکز تفریحی در تهران پارک ملت است که نباید آن را از دست ندهید. وقتی وارد پارک می‌شوید دیدن هیاهوی مردم حال خوبی به شما می‌بخشد. دسته‌ای از مردم ورزش می‌کنند، بعضی دیگر مشغول پیاده‌روی هستند و عده‌ای دیگر هم با خانواده‌شان به پیک‌نیک آمده‌اند. 

آدرس: خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش

میدان بهارستان؛ گشت‌وگذاری تاریخی در مراکز تفریحی تهران

تفریحات رایگان تهران

این میدان هم یادگاری از دوره قاجار است و بازدید از آن هزینه‌ای ندارد. وقایع مهمی از جمله به توپ بستن مجلس آن‌جا اتفاق افتاده است. اگر می‌خواهید در تهران به رایگان سفری به دل تاریخ داشته باشید، بازدید از این میدان را که از تفریحات رایگان تهران است، از دست ندهید. لازم به ذکر است که باغ نگارستان، عمارت مسعودیه و خانه‌موزه شهید رجایی از جاذبه‌های دیدنی اطراف این میدان هستند. 

آدرس: تهران، خیابان مصطفی خمینی، میدان بهارستان 

سخن پایانی

برای گشت‌وگذار در تهران و سپری کردن یک روز جذاب، نیازی به هزینه‌های بالا نیست. در این مقاله 13 تا از تفریحات رایگان تهران را معرفی کردیم. امیدواریم برای‌تان مفید بوده باشد و در سفرتان به تهران، این جاذبه‌های گردشگری را هم ببینید. برای ما بنویسید که کدام یک از این تفریحات رایگانی که شرح داده شد، برای شما جذاب‌تر است؟ از همراهی شما سپاس‌گزاریم. 

نظرات کاربران