Frankfurt's famous dishes

غذاهای معروف فرانکفورت؛ از نان و پنیر تا کیک تاج‌دار!

بیش از نیمی از جمعیت فرانکفورت را مهاجران بیش از 180 کشور مختلف تشکیل می‌دهند. علاوه بر آن، گردشگران بسیاری، همه‌ساله، به این شهر سفر می‌کنند؛ بنابراین غذاهای مطابق میل هر سلیقه‌ای در فرانکفورت یافت می‌شود. بشقاب‌های گوشت خوک، گوشت گاو، سوسیس، فلافل و دیگر خوراکی‌ها، از جمله پرطرف‌دارترین و بهترین غذاهای فرانکفورت به حساب می‌آیند. ما شما را با غذاهای معروف فرانکفورت آشنا می‌کنیم و در نهایت، بهترین رستوران یا فروشگاهی که آن غذا را سرو می‌کند، معرفی می‌کنیم.

آماده خرید بلیط هواپیما تهران فرانکفورت هستید؟

Grüne Soße (green sauce)

Grüne Soße

یکی از غذاهای معروف فرانکفورت green sauce است. این سس، در گویش محلی با عنوان Grie Soß شناخته می‌شود. Grie Soß، سس تازه و سردی‌ست که با تخم‌مرغ، خامه ترش و هفت‌ گیاه خاص درست می‌شود. Grie Soß، تخصص فرانکفورت و ایالت فدرال hessen است؛ چرا که به‌دلیل موقعیت جغرافیایی محافظت شده توسط اتحادیه اروپا، این هفت گیاه، تنها‌وتنها در یک منطقه خاص کشت می‌شود. سنتی‌ترین طریقه سرو Grie Soß با تخم‌مرغ‌ آب‌پز نصف‌شده و سیب‌زمینی آب‌پز یا سرخ‌شده است، اما در بارهای سنتی فرانکفورت، آن را با شنیسل گوشت خوک یا گوساله سرو می‌کنند که به شنیسل فرانکفورتر معروف است. شما می‌توانید آن را در رستوران Apfelwein Wagner در فرانکفورت میل کنید. 

آدرس:

Schweizer Str. 71, 60594 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 11 ظهر تا 12 شب

شماره تلفن:

612565 69 49+

وب‌سایت:

Startseite

Zum Gemalten Haus

Zum Gemalten Haus

یکی دیگر از غذاهای معروف فرانکفورت Zum Gemalten Haus است. Zum Gemalten Haus، غذای ویژه ایالت Hessen است.  این غذا، شامل برش ضخیمی از گوشت خوک پخته‌شده با استخوان، یک تپه پر از کلم ترش، پوره سیب‌زمینی یا سالاد سیب‌زمینی‌ست. Frankfurter Rippchen که زمانی غذای افراد فقیر به حساب می‌آمد، اکنون به‌عنوان یک وعده غذایی برای همه، به‌ویژه عاشقان گوشت، به شمار می‌رود. ممکن است با دیدن رنگ گوشت خوک فکر کنید که گوشت خام است، اما اشتباه می‌کنید؛ چرا که به‌مدت زیادی در کلم ترش یا آبِ گوشت مغزپخت شده است. شما می‌توانید این غذا را در رستوران Zum Gemalten Haus فرانکفورت میل کنید. 

آدرس:

Schweizer Str. 67, 60594 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها: تعطیل

یک‌شنبه‌ها: 11 ظهر تا 11 شب

سایر روزهای هفته: 11 ظهر تا 12 شب

شماره تلفن:

614559 69 49+

وب‌سایت:

Home

Fleischwurst

Fleischwurst

یکی دیگر از غذاهای معروف فرانکفورت Fleischwurst است. Fleischwurst، یک سوسیس حلقه‌ای آسیاب‌شده و متراکم است که در سایر نقاط جهان با نام bologna شناخته می‌‌شود. این سوسیس، به‌صورت گرم و به‌همراه پوست برای شما سرو می‌شود؛ بنابراین باید پوستش را با چاقو برش دهید و با یک رول نان و سس خردل بخورید. Fleischwurst، یک غذای خیابانیِ میان‌وعده‌مانند به حساب می‌آید که در کوچه و خیابان سرو می‌شود.  شما می‌توانید این سوسیس خوش‌مزه را در فروش‌گاه Kleinmarkthalle فرانکفورت نوش جان کنید.

آدرس:

Hasengasse 5-7, 60311 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

شنبه‌ها: 8 صبح تا 4 بعدازظهر

یک‌شنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته: 8 صبح تا 6 بعدازظهر

شماره تلفن:

21233696 69 49+

وب‌سایت:

https://kleinmarkthalle.de/

Bratwürste

Bratwürste

یکی دیگر از معروف ‌ترین غذاهای فرانکفورت Bratwürste است. Bratwürste، معرف غذاهای آلمانی‌ست؛ در واقع بیش‌تر مردم وقتی اسم غذاهای آلمانی را می‌شنوند، این سوسیس‌ها در ذهنشان خطور می‌کند. سوسیس‌های Bratwürste، برای کباب کردن مناسبند. مزه آن‌ها با توجه به نسبت‌های متفاوت و چاشنی‌های متنوع از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است، اما اغلب با گوشت گاو یا خوک تهیه می‌شوند. هم‌چنین با سیب‌زمینی سرخ‌شده یا سالاد سیب‌زمینی سرو می‌شوند و در یک نان رول می‌شوند. Bratwürste به‌عنوان یک میان‌وعده خیابانی به شمار می‌آید. شما می‌توانید این سوسیس خوش‌مزه را در فروش‌گاه Erzeugermarkt Konstablerwache بخورید.

آدرس:

Konstablerwache, 60313 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

یک‌شنبه‌ها تا چهارشنبه‌ها و جمعه‌ها: تعطیل

پنج‌شنبه‌ها: 10 صبح تا 8 شب

شنبه‌ها: 8 صبح تا 5 بعدازظهر

وب‌سایت:

http://www.erzeugermarkt-konstablerwache.de/

Bibimbap

Bibimbap

فرانکفورت، دومین جامعه بزرگ کره‌ای-اروپایی‌ست؛ در نتیجه سوپرمارکت‌ها و رستوران‌های زیادی در سراسر شهر ایجاد شده است. یکی از شناخته‌شده‌ ترین غذاهای کره‌ای در این شهر، Bibimbap است. Bibimbap، با عنوان «کاسه برنج» شناخته می‌شود و روی آن با سبزیجات خام و سرخ‌شده، برش‌های نواری گوشت گاو، تخم‌مرغ سرخ شده یا خام و چاشنی‌هایی شامل سس سویا، فلفل تند و خمیر سویای تخمیر‌شده است. این غذای رنگارنگ، در رستوران کره‌ای Sonamu فرانکفورت یافت می‌شود.

آدرس:

Berger Str. 184, 60385 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

12 ظهر تا 11 شب

شماره تلفن:

90437250 69 49+

وب‌سایت:

http://www.sonamu-frankfurt.de/

Falafel

Falafel

به‌لطف جمعیت زیادی از اعراب که در دهه 1970 به عنوان کارگر، وارد آلمان شدند، فلافل نیز شهرت یافت. فلافل، یکی از معروف‌ترین غذاهای گیاهی فرانکفورت است که از نخود یا باقلای آسیاب‌شده تشکیل می‌شود. فلافل، که به‌عنوان یکی از غذاهای سنتی خاورمیانه شناخته شده، به‌شکل یک توپ گرد شده و در روغن فراوان سرخ می‌شود؛ سپس داخل نان باگت، به‌همراه خیارشور و گوجه، کلم و کاهو، ترشی‌جات، سبزیجات مختلف و انواع سس‌های شیرین تا تند سرو می‌شود.

در آخر

فرانکفورت، انواع غذاهای فرهنگ‌های متفاوت جهان را در خود جای داده و به معروف ‌ترین غذاهای خود مشهور کرده است. این تنوع غذایی از آن‌جایی می‌آید که بیش از نیمی از جمعیت شهر را مهاجران بیش از 180 کشور مختلف تشکیل داده‌اند؛ از همین رو فرانکفورت، هر نوع ذائقه‌ای را پوشش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم که در زمان اقامت در فرانکفورت، از خوردن غذاهای معروف این شهر غافل نشوید.

نظرات کاربران