25 بهمن 1402
چین

غذاهای معروف چین؛ رازهای آشپزی چینی را کشف کنید

فهرست مطالب

فرهنگ غذایی چینی دارای تاریخچه‌ای طولانی است. این تاریخچه طولانی نتیجه قرن‌ها اصلاح و آزمایش روش‌های مختلف پخت‌وپز است. البته بسیاری از این روش‌ها فقط مخصوص کشور چین و غذاهای معروف چین است. غذاهای معروف چینی بنابرمنطقه، آب‌وهوا، مواد اولیه، تخصص‌ها و عادت‌های غذایی در هر بخش چین متفاوت است. سه جنبه اصلی و سنتی برای توصیف غذای چینی، رنگ، عطر و طعم است. ما در این مقاله سنت‌های پخت‌وپز چینی همراه با غذاهای معروف چین را به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به دنیای غذاهای چینی سفر کنید.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

آشپزی چینی و غذاهای معروف چین

آشپزی چینی و غذاهای معروف چین

 آشپزی چینی با گذر زمان شامل هشت سنت پخت‌وپز شده‌است. این سنت‌ها عبارت‌است از: آنهویی، گوانگدونگ،  فوجیان، هون‌آن، جیانگ‌سو، غذاهای سیچوان، سبک شاندونگ و ژجیانگ. غذاهای جیانگ‌سو بیشتر به روش آب‌پز و خورش تهیه می‌شود، درحالی که غذاهای سیچوان کاملا پخته شده‌است. آشپزی ژجیانگ بیشتر روی سرو غذای تازه تمرکز دارد. غذاهای فوجیان به‌دلیل مصرف محصولات دریایی، به غذاهای دریایی، سوپ‌های خوشمزه و استفاده از ادویه‌جات معروف است. غذاهای هون‌آن به‌ دلیل طعم تند و ترش معروف است و غذاهای آنهویی با طعمی غیرمعمول است. برخی از مردم چین این سنت‌ها را این‌گونه معرفی می‌کنند: غذاهای جیانگ‌سو و ژجیانگ مانند خانم‌های زیبا و شیک یانگ‌تسه است. غذاهای شاندونگ و آنهویی مانند مردان تنومند ساده و غیر‌پیچیده شمال چین است. غذاهای گوانگدونگ و فوجیان مانند یک شاهزاده ظریف است. غذاهای سیچوان و هونان مانند یک سلبریتی با استعداد است. تمامی غذاهای معروف چین با یکی از این هشت نوع سنت پخته و سرو می‌شود.

پیراشکی چینی؛ یکی از غذاهای معروف چین

یکی از غذاهای معروف چین، جیائوزی است. نوعی پیراشکی خمیر آرد گندم که با موادی مثل گوشت، میگو و سبزیجات پر می‌شود. پیراشکی چینی (جیائوزی) معمولاً از انواع مختلف گوشت مانند گوشت خوک، گوشت گاو، مرغ، میگو یا حتی ماهی و سبزیجات خرد‌شده با خمیر آرد گندم درست می‌شود. رایج‌ترین مواد پرکننده این غذا شامل گوشت خوک با کلم چینی، گوشت خوک با کرفس، گوشت بره با پیاز و تره‌فرنگی و تخم‌مرغ است. این غذا به‌طور سنتی در شب سال نو چینی و سایر جشنواره‌ها سرو می‌شود. 

کباب خیابانی 

کباب خیابانی 

به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌ غذا خوردن در چین، در رستوران‌های دارای ستاره میشلن یافت نمی‌شود، بلکه این غذاهای به‌یادماندنی را می‌توان در غرفه‌های پرجنب‌وجوش در قلب شهرهای چین پیدا کرد. تجربه خوردن کباب‌های خیابانی در چین یک تجربه فوق‌العاده خوشمزه است. از کباب‌ گوشت گوسفند با زیره و ماهی‌مرکب پخته‌شده گرفته تا بال‌ مرغ و صدف کباب‌شده با سس تند، این غذاهای خیابانی می‌تواند جزو غذاهای معروف چین قرار بگیرد. غذا خوردن در خیابان‌های چین تجربه‌ای بی‌نظیر از شلوغی خیابان همراه با غذا را به شما هدیه می‌دهد. 

 خرچنگ تند؛ یکی از بهترین غذاهای معروف چین

یکی دیگر از غذاهای معروف چین، خرچنگ تند است. این غذا آن‌قدر در چین محبوب است که کل کشور چین دیوانه آن هستند. خرچنگ تند را می‌توانید در اکثر غذاهای معروف چین ببینید. این خرچنگ، در آبگوشت با زنجبیل، سیر، فلفل و بسیاری از ادویه‌های دیگر خورشی محبوب در چین طبخ می‌شود. از بهار تا اوایل پاییز، هرکجا که بروید، عده‌ای را در حال خوردن خرچنگ تند پیدا می‌کنید. 

هات‌پات 

هات‌پات 

هات‌پات یک آبگوشت خوش طعم است که به‌طور سنتی در داخل یک قابلمه فلزی بزرگ سرو می‌شود. آبگوشت در ظرف مسی، گرم شده و بخار منبع گرما از یک دودکش بلند خارج می‌شود. این نوع سرو غذا و خود این نوع آبگوشت در بسیاری از کشورها محبوب است. هات‌پات در چین، یکی از رایج‌ترین غذاها است؛ به‌خصوص در شمال چین و فصل زمستان. طبق افسانه‌ها، هات‌پات از سلسله یوان سرچشمه گرفته‌‌است و بین امپراتوران سلسله چینگ نیز بسیار محبوب بوده‌است. هرچیزی را می‌توان در قابلمه‌های فلزی طبخ کرد مثل گوشت، غذاهای دریایی و سبزیجات، اما بهترین آن‌ها، برش‌های نازک گوشت گوسفند است. با خوردن این نوع آبگوشت یکی از غذاهای معروف چین را تست کرده‌اید.

رشته فرنگی یا نودل برنج گیلین؛ یکی از غذاهای معروف چین

یکی دیگر از غذاهای معروف چین، نودل برنج است. گویلین در جنوب چین به‌خاطر آب‌های شفاف و کوه‌های کارست خیره‌کننده‌اش شناخته شده‌است. این شهر نه‌تنها به‌خاطر مناظر بهشتی، بلکه به‌خاطر نودل‌های برنجی با لوبیا ترش، بادام‌زمینی، شاخه‌های بامبو و موسیر نیز شناخته شده‌است. در تمام شهر گویلین و در بسیاری از نقاط کشور، رستوران‌ها این غذای خوش‌طعم را سرو می‌کنند. رشته‌فرنگی برنج، در آب‌نمک داغ و ترش می‌ماند و بعد از مدتی خشک می‌شود. زمانی که این رشته‌ها آماده شد، آن‌ها را در غذا یا به‌صورت خام مصرف می‌کنند. مردم چین این نودل‌ها را در سوپ گوشت گاو می‌ریزند. انواع مختلفی از گوشت را می‌توان به رشته‌فرنگی برنج اضافه کرد. محبوب‌ترین آن‌ها گوشت تکه‌شده و گوشت گاو است.

نودل دست‌ساز لانژو

نودل دست‌ساز لانژو

نودل‌های دست‌ساز لانژو از صحرای متروک گوبی در شمال غربی چین سرچشمه می‌گیرد. این نوع نودل یک غذای حلال درجه‌یک است. هر کاسه از این نودل دست‌ساز یک اثر هنری به تمام معنا است. نودل لانژو در آشپزخانه‌های ساده آماده می‌شود. آشپز، خمیر را به نودل‌های بلند و نازک تبدیل می‌کند و آن‌ها را نصف می‌کند. این آشپزان ماهر، این کار را بسیار سریع‌تر از آن‌چه فکر کنید انجام می‌دهند. نودل سنتی لانژو با سوپ گوشت گاو، گوشت گاو تکه‌شده، گشنیز و پیازچه سرو می‌شود.

خرچنگ بخارپز؛ یکی از بهترین غذاهای معروف چین

یکی از غذاهای معروف چین در شانگهای، خرچنگ بخارپز است. برای شانگهای، پاییز بدون خرچنگ بخارپز غیرقابل تصور است. هر سال بسیاری از گردشگران برای چشیدن این غذای افسانه‌ای به شانگهای می‌آیند. در ماه سپتامبر این خرچنگ‌های آب شیرین از رودخانه یانگ‌تسه صید می‌شند. این نوع از خرچنگ‌ها در آشپزخانه‌های خانوادگی، هتل‌های ستاره‌دار و رستوران‌های لوکس سرو می‌شود. 

ماهی با ترشی سیچوان 

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای معروف چین در آسیا، ماهی با ترشی سیچوان است. ماهی که با ترشی سیچوان سرو می‌شود‌ عمدتاً ماهی کپور است. این غذا هم تند و هم ترش است. علت سرو ماهی با ترشی این است که اسید لاکتیک ترشی می‌تواند جذب آهن را افزایش دهد و اشتها را تحریک کند. داستان‌های متناقض زیادی در مورد منشاء این غذا وجود دارد که هیچ یک از آن‌ها قابل تأیید نیست. روش پخت ماهی با ترشی در مناطق مختلف متفاوت است، اما در انتها طعم‌ این غذا یکسان است.

مرغ کونگ‌پائو؛ یکی از غذاهای معروف چین

مرغ کونگ‌پائو؛ یکی از غذاهای معروف چین

مرغ کونگ‌پائو یکی از غذاهای معروف چین است که محبوبیت بسیار زیادی بین توریست‌ها دارد. مواد استفاده شده در این غذا از شهرهای شاندونگ، سیچوان و گوئیژو می‌آید. مرغ کونگ‌پائو خوراکِ چینی تند تفت داده‌شده در روغن داغ است که با مرغ، بادام‌زمینی، تره‌فرنگی، و فلفل تند تهیه می‌شود. مرغ کونگ‌پائو قرمز است اما تند نیست. ترکیب مرغ لطیف و بادام‌زمینی ترد هماهنگی کاملی از بافت‌ها را ایجاد می‌کند. هماهنگی بین مواد اولیه این غذا، مرغ کونگ‌پائو را به یکی از غذاهای معروف چین تبدیل کرده‌است.

گوشت خوک رنده شده با سس سیر یا یو‌شیانگ‌روسی

گوشت خوک رنده شده با سس سیر یکی از غذاهای معروف چین و محبوب‌ترین غذای سیچوان است. این غذا در همه رستوران‌ها و خانه‌های چین یافت می‌شود. نام چینی این غذا یو‌شیانگ‌رو‌سی است. یو‌شیانگ‌روسی شامل گوشت سرخ‌شده با سبزی‌هایی مثل قارچ و ترشی فلفل است که با سس سیر سرو می‌شود. این غذا به معنی بوی خوش ماهی است. ترشی فلفل وقتی سرخ شود، طعم غذا را مانند ماهی تازه می‌کند. در گذشته ماهی‌های ریز را به فلفل ترشی اضافه می‌کردند، بنابراین فلفل واقعا بوی ماهی می‌داد.

 گوشت خوک سرخ شده؛ یکی از غذاهای معروف چین

 گوشت خوک سرخ شده؛ یکی از غذاهای معروف چین

گوشت خوک سرخ شده، یکی از غذاهای معروف چین است. این غذا بسیار محبوب در تمام غذاهای اصلی چینی یافت می‌شود. این غذا در هر شهر چین، متفاوت و با ویژگی‌های خاص خود پخته می‌شود؛ به عنوان مثال در استان هونان تند و در شانگهای شیرین است. نکته اصلی درمورد این غذا تهیه درست گوشت خوک است. بخش کلیدی برای تهیه یک گوشت خوک سرخ‌شده کامل، انتخاب مناسب برش‌ها با سه لایه چربی و دو لایه گوشت بدون چربی است. برای تهیه این غذا، گوشت خوک را به مکعب‌های 50 گرمی برش می‌دهند و سرخ می‌کنند. سپس با سس سویا و شکر به مدت یک ساعت می‌جوشد و به آن سس ترخون اضافه می‌شود. برای اثبات این‌که این غذا چقدر مورد‌علاقه بازدیدکنندگان خارجی است، آهنگی در مورد آن نوشته شده‌است.

سر ماهی بخارپز شده با فلفل‌قرمز تند خرد شده

سر ماهی بخارپز با فلفل‌قرمز تند خرد‌شده، یک غذای سنتی و کلاسیک از غذاهای شیانگ است. این غذا ب‌ دلیل طعم‌ تازه و تندش، یکی از غذاهای معروف چین است. گوشت سر ماهی با فلفل‌قرمز خردشده، طعم‌دار می‌شود. پس از بخارپزشدن، سر ماهی، طعم آتشین فلفل‌چیلی خرد‌شده را جذب می‌کند و طعم تند و فریبنده‌ای ایجاد می‌کند. این یک غذای خوش طعم است که به کاهش کلسترول و افزایش قدرت مغز کمک می‌کند. سر ماهی بخارپز در استان‌های هونان و جیانگشی بسیار محبوب است و یکی از غذاهای معروفه چین به‌شمار می‌رود.

یکی از غذاهای معروف چین؛ دنده‌های شیرین و ترش

غذاهای معروف چین؛ دنده‌های شیرین و ترش

یکی دیگر از غذاهای معروف چین دنده‌های شیرین و ترش است. این که این غذا برای اولین‌بار در کجا درست‌شد، هنوز مشخص نیست. برخی معتقدند که این غذا اولین‌بار در گوانگ‌دونگ درست شده‌است. برخی دیگر استدلال می‌کنند که دنده‌های ترش و شیرین اولین‌بار در جیانگ‌سو پخته‌ شده‌است. با وجود این‌که منشأ اصلی این غذا مشخص نیست، دنده شیرین و ترش یکی از غذاهای معروف چین است. این غذا علاوه‌بر چین در تمام جهان نیز محبوب است. یک آشپز خوب همیشه هم به روش پخت و هم به مواد لازم برای درست‌کردن دنده‌های شیرین و ترش اصیل توجه می‌کند. به طور کلی، دنده‌های گوساله یا بره‌ها مناسب‌ترین دنده برای پخت این غذا است. ابتدا دنده‌ها طعم‌دار می‌شود. بعد آن‌ها را در آرد زده و سرخ می‌کنند تا طلایی و ترد شود. پس از اتمام، دنده‌ها را با شکر و سرکه برنج سرخ می‌کنند تا شیرین و ترش شود.

ماپو‌توفو؛ توفو سرخ شده در سس داغ

ماپوتوفو یکی از غذاهای سنتی معروف استان سیچوان است. این غذا یکی از غذاهای معروف چین در جهان است. مواد اصلی این غذا شامل کشک لوبیا، جوانه سیر، گوشت چرخ‌کرده گاو (یا سایر گوشت‌ها) و ترکیبی از چاشنی‌ها مانند سس لوبیا، پودر چیلی، فلفل سیچوان و سس سویا است. ماپوتوفو در ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، فرانسه، ویتنام، سنگاپور، مالزی، ژاپن، استرالیا و کشورهای دیگر سرو می‌شود. این مسئله آن را به یک غذای بین‌المللی تبدیل کرده‌است.

یکی از بهترین غذاهای معروف چین؛ برش‌های گوشت خوک د بار پخته ‌شده

بهترین غذاهای معروف چین؛ برش‌های گوشت خوک د بار پخته ‌شده

یکی دیگر از غذاهای معروف چین، گوشت خوک دوبار پخته‌ شده است. برش‌های گوشت خوک دوبار پخته ‌شده نماینده غذاهای سیچوان است. مواد اصلی گوشت خوک، فلفل سبز و سیر است. گوشت خوک دوبار پخته شده در زبان چینی Hui Guo Rout به معنای «دوباره به قابلمه بازگشت» است. گوشت را می‌جوشانند تا نیم‌پز شود و سپس سرخ می‌کنند، بنابراین دو بار پخته می‌شود. این غذا با طعم بی‌نظیرش رنگ قرمز روشنی دارد.

تخم‌مرغ سرخ‌شده با گوجه‌فرنگی

تخم‌مرغ سرخ‌شده با گوجه‌فرنگی غذایی است که با گوجه‌فرنگی و تخم‌مرغ درست می‌شود. این غذا طعم ترش و شیرینی دارد که برای همه بسیار جذاب است. مواد اولیه آن به راحتی در دسترس است و باعث می‌شود که این غذا به یک غذا بسیار ساده تبدیل شود. به‌دلیل سادگی در آماده‌سازی تخم‌مرغ سرخ شده با گوجه‌فرنگی، این غذا در غذاخوری‌های مدارس زیاد پخته می‌شود. مواد اولیه این غذا کاملا شبیه به املت، یک غذا ایرانی‌ است. تفاوت این دو غذا در روش‌های طبخ است که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. این غذا یکی از غذاهای معروف چین است. روش تهیه آن به این صورت است؛ تخم‌مرغ‌ها را جداگانه باهم مخلوط و به شکل هم‌زده هم می‌زنند و کنار می‌گذارند. گوجه‌فرنگی‌ها را درشت خورد کرده و سرخ می‌کنند تا نرم شود. سپس تخم‌مرغ‌ها را همراه با گوجه‌فرنگی مخلوط و روی حرارت ملایم قرار می‌دهند. سپس تخم‌مرغ‌ها و گوجه‌فرنگی‌ها را با هم، هم می‌زنند تا خوب با هم ترکیب شود.

 اردک‌کباب؛ یکی از غذاهای معروف چین

 اردک‌کباب؛ یکی از غذاهای معروف چین

یکی دیگر از غذاهای معروف چین، اردک‌کباب است. وقتی صحبت از اردک‌کبابی می‌شود، یاد معروف‌ترین نوع کباب به سبک پکن می‌افتیم که مخصوص Quanjude (یک رستوران زنجیره‌ای چینی) است. راه‌های زیادی برای تهیه اردک‌کباب در چین وجود دارد که همگی طعم‌های متفاوتی را ارائه می‌دهد. اردک‌کباب، غذایی ترد و خوشمزه است که با سس شیرین، خیار و پیازچه سرو و در یک پنکیک نازک پیچیده می‌شود.

برنج و تخم‌مرغ سرخ‌شده

برنج و تخم‌مرغ سرخ‌شده یک غذای خوش‌رنگ، خوش‌طعم و آسان است. مواد اصلی این غذا برنج دانه بلند، تخم‌مرغ و پیازچه برای طعم و تزیین است. برای مغذی‌تر و خوش‌رنگ‌ترشدن آن می‌توانید سبزیجات مختلفی مانند هویج خرد شده، فلفل‌دلمه‌ای، نخود و ذرت را اضافه کنید. این غذا، غذایی است که بسیاری از افراد در چین با آن بزرگ می‌شوند. عطر فریبنده تخم‌مرغ مخلوط با پیازچه و سس سویا همیشه خاطرات دوران کودکی زیادی را زنده می‌کند. این غذا یکی دیگر از غذاهای معروف چین به‌شمار می‌رود.

hot spicy dip؛ یکی از غذاهای معروف چین

hot spicy dip یک ظرف آب با سس تند در حال جوشیدن است و به نوعی نسخه ساده شده هات‌پات به‌شمار می‌رود. در این نوع غذا، گوشت و سبزیجات را روی یک چوب بامبو قرار می‌دهند و در سوپ قرمز در حال جوش فرو می‌برند. این غذا در 20 سال گذشته محبوبیت خاصی در چین پیدا کرده‌است. hot spicy dip یکی از غذاهای معروف چین است؛ زیرا مردم برای خوردن آن قید رستوران‌های مجلل را می‌زنند. 

 بشقاب بزرگ مرغ سین‌کیانگ

 بشقاب بزرگ مرغ سین‌کیانگ

بشقاب بزرگ مرغ سین‌کیانگ یک غذای حلال است که با مرغ، گوجه فرنگی، چیلی سبز و رشته‌فرنگی در یک بشقاب بزرگ سرو می‌شود؛ به همین دلیل نام آن را بشقاب بزرگ مرغ گذاشته‌اند. برای درست کردن این غذا ابتدا مرغ را سرخ می‌کنند و سپس آن را در خورش می‌ریزند، سپس این مرغ خوشمزه را با فلفل سبز و قرمز مخلوط می‌کنند. نشاسته سیب‌زمینی موجود در سوپ، روغن مرغ را جذب می‌کند و باعث چربی کمتر سوپ می‌شود. این غذا طعم بی‌نظیری دارد. بشقاب بزرگ مرغ یکی از غذاهای معروف چین است که در شمال‌غربی چین و سیچوان طرفداران بسیاری دارد. 

میگو پخته شده؛ یکی از بهترین غذاهای معروف چین

یکی دیگر از غذاهای معروف چین، میگو پخته‌شده است. در تهیه این غذا، میگو بلانچ می‌شود. یعنی ابتدا مواد مورد نظر را در آب‌جوش فرو برده و بعد آن را خارج کرده و در آب یخ فرو می‌کنند تا زمانی که فرایند پخت کامل شود. مردم گوانگجو علاقه خاصی به بلانچ کردن میگو دارند؛ زیرا طعم تازه، شیرین، لطیف و اصلی خود را حفظ می‌کند.

 گوشت خوک سرخ شده با ورمیشل

یکی دیگر از غذاهای معروف چین، گوشت خوک سرخ‌ شده با ورمیشل است. این غذا از غذاهای محبوب در سیچوان و شمال‌شرقی چین است. این وعده غذایی از گوشت خوک، ورمیشل و ‌ترشی کلم تهیه می‌شود. این نسخه اصلی است، اما نسخه‌های دیگر با طعم‌های دیگر نیز درست می‌شود. به‌عنوان مثال، گوشت خوک و ورمیشل با کلم، گوشت خوک،  ورمیشل با توفو، گوشت خوک و ورمیشل با تربچه .

پودر برنج بخارپز و گوشت خوک

پودر برنج بخارپز و گوشت خوک

یکی دیگر از غذاهای معروف چین، پودر برنج بخارپز و گوشت خوک است. این غذا از جیانگشی سرچشمه گرفته‌است و در جنوب چین محبوبیت بسیاری دارد. در منطقه جیانگ‌نان، خوردن پودر برنج بخارپز و گوشت خوک یک رسم مهم سالانه در آغاز تابستان است. پودر برنج بخارپز و گوشت خوک، یک غذای سنتی ضروری برای سال‌نو چینی است. برای درست کردن این غذا، پودر برنج سرخ‌شده و گوشت خوک طعم‌دار را مخلوط کرده و سپس بخارپز می‌کنند. مناطق مختلف، غذاهای جانبی مختلفی مانند سیب‌زمینی شیرین، کدوتنبل، ریشه نیلوفرآبی و لوبیاسبز را همراه با این غذا سرو می‌کنند.

سوسیس چینی؛ یکی از غذاهای معروف چین

سوسیس از گوشت خوک تهیه می‌شود. این گوشت یا به قطعات کوچک خرد یا آسیاب شده و با نمک، شکر، سس سویا و فلفل سیچوان مزه‌دار می‌شود. روده حیوانات را با گوشت خوک پر کرده و در هوای آزاد یا با دود خشک می‌کنند. این نوع سوسیس‌ معمولاً تا سه ماه بعد سالم می‌ماند. مناطق اصلی که سوسیس چینی تولید می‌کنند، گوانگدونگ، گوانگشی، سیچوان، هونان و شانگهای هستند. انواع زیادی از سوسیس وجود دارد که به دو دسته تقسیم می‌شوند: سوسیس به سبک سیچوان و سوسیس سبک کانتونی. تفاوت اصلی این است که سوسیس کانتونی شیرین است در حالی که سوسیس سیچوان تند است. خوردن این سوسیس‌ها در شب سال‌نو محبوب است. سوسیس چینی یکی دیگر از غذاهای معروف چین به‌شمار می‌رود. 

سوپ دنده و ریشه نیلوفر آبی؛ یکی از بهترین غذاهای معروف چین

سوپ دنده و ریشه نیلوفر یک غذای سنتی در استان هوبی است. در این شهر، سوپ را ساعت‌ها روی آتش می‌جوشانند تا گوشت کاملا از استخوان جدا شود. طعم ریشه نیلوفرآبی چسبناک و همچنین ترد است. این سوپ یکی از غذاهای ضروری برای میزبانی از مهمانان در استان هوبی به‌شمار می‌رود. این سوپ لذیذ نه‌تنها خوشمزه و مغذی است، بلکه برای گردش خون نیز مفید است. این غذا را می‌توان در سراسر کشور چین یافت، اما اصالت واقعی‌اش به‌خاطر استفاده از ریشه نیلوفرآبی، استان هوبی است. انتخاب ریشه نیلوفرآبی یک هنر بسیار خاص است. اول این‌ که ریشه نیلوفر باید چسبناک باشد تا خیلی ترد و نرم شود و بعد از پخته شدن طعم شیرینی پیدا کند. دوم، از سر یا نوک ریشه نیلوفرآبی استفاده نکنید؛ زیرا خیلی نرم است  و نوک آن بوی ماهی می‌دهد. این غذا یکی از غذاهای معروف چین است.

کلام آخر

خوردن غذای چینی یکی از کارهایی است که با رفتن به چین عاشق آن می‌شوید. غذاهای چینی با طعم‌های خاص و فراموش نکردنی شما را وابسته خود می‌کند. این غذاهای خوش‌طعم نه تنها در چین بلکه در تمام جهان طرفداران خود را دارد. داشتن طرفداران بسیار، ثابت کرده‌است که تست روش‌های مختلف پخت، جواب داده‌است. در این مقاله سعی کردیم غذاهای معروف چین و طرز تهیه آن‌ها را برای شما ارائه دهیم. البته به دلیل وسعت این کشور، غذاهای معروف دیگری نیز وجود دارد که ممکن است ما معرفی آن را فراموش کرده‌باشیم. اگر غذایی از غذاهای معروف چین می‌شناسید حتما در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید. ممنون که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

نظرات کاربران