ویتنام

هزینه های سفر به ویتنام؛ چه زمانی برویم ارزان تر است؟

ویتنام

سفر به ویتنام با مردمان صمیمی و غذاهای محلی خوشمزه ای که دارند، یک تجربه فوق العاده است! به علاوه، سفر در ویتنام اصلاً گران نیست! نکته مهم این است که با دقت برنامه ریزی کنید، به دنبال تخفیف باشید و در برنامه سفر خود انعطاف پذیر باشید تا از بودجه سفر خود به ویتنام نهایت استفاده را ببرید. اگر در مورد هزینه های سفر به ویتنام کنجکاو هستید، تا انتها با ما همراه باشید تا همه جزئیات را به شما بگوییم.

بودجه سفر به ویتنام چقدر باشد؟

هزینه های سفر به ویتنام متاثر از سبک، طول سفر و نوع اقامتی که انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود. با این حال، در مقایسه با کشورهایی مانند ژاپن، سنگاپور، کوالالامپور و اروپا، ویتنام مقصدی بسیار مقرون به صرفه است. به طور کلی، شما می توانید با بودجه 30 تا 60 دلار در روز (به ازای هر نفر) به اطراف ویتنام سفر کنید. به صورت میانگین در یک حالت کلی، در سفر به ویتنام هر فرد روزانه 66 دلار هزینه برای اقامت، غذا، حمل و نقل و فعالیت ها خواهد داشت. واحد پول کشور ویتنام، دونگ است که در این مقاله ما هزینه ها را برای سهولت محاسبه، به دلار عنوان خواهیم کرد. در زمان نگارش هر 1 دلار آمریکا برابر با 22200 دونگ بوده است. همانطور که میدانید نوسانات ارز بر هزینه های ذکر شده تاثیر خواهد داشت.

بهترین زمان سفر به ویتنام چه موقع است؟

برای صرفه جویی در هزینه های سفر به ویتنام، با تحقیق در مورد بهترین زمان سال برای بازدید شروع کنید؛ زیرا هزینه پرواز و قیمت رزرو هتل می تواند در طول سال متفاوت باشد. شلوغ ترین ماه های سفر به ویتنام جولای و آگوست است. در این ماه ها قیمت اقامت در بالاترین حد خود است. اگر این گزینه را دارید که در تاریخ سفر خود انعطاف پذیر باشید و بتوانید در فصل کم مسافر (آوریل-ژوئن و سپتامبر-نوامبر) سفر کنید، یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه در سفر ویتنام است.

هزینه پرواز به ویتنام؛ چه روزهایی ارزان تر است؟

ویتنام

به طور کلی، ارزان ترین روزها برای پرواز سه شنبه، چهارشنبه و شنبه است. خطوط هوایی اغلب در این روزها نرخ های تخفیف دار ارائه می‌کنند، شما برای بررسی قیمت ها و تخفیف ایرلاین ها می توانید از سایت سه کلیک استفاده کنید. در سه کلیک شما امکان مقایسه قیمت ها و خرید بهترین نرخ خرید بلیط هواپیما را خواهید داشت. علاوه بر تاریخ پرواز، ساعت پرواز نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. مطمئناً، رسیدن در نیمه شب ایده آل نیست، اما اگر صدها دلار برای شما در هزینه های سفر به ویتنام صرفه جویی می کند، ارزش از دست دادن یک شب خواب خوب را دارد.

هزینه اقامت در سفر ویتنام؛ کجا بمانیم؟

ویتنام

هنگامی که پرواز خود را رزرو کردید، وقت آن است که در مورد بودجه محل اقامت تحقیق کنید. به طور کلی هزینه یک شب اقامت در هتل های ویتنام 11،80 دلار برای شما خواهد بود. در ادامه هتل های مقرون به صرفه که برای محاسبه در هزینه های سفر به ویتنام می توانید آنها را بررسی کنید، آمده اند.

  • Hanoi Serenity Hotel: مکانی دوست داشتنی برای اقامت در وسط محله های قدیمی هانوی. اتاق ها جادار، تمیز و مدرن هستند. صبحانه خوب است و در هزینه اقامت گنجانده شده است.
  • Tuan Ngoc Hotel (Tam Coc): هتلی کوچک و یکی از بهترین اقامتگاه هایی که در طول سفر به ویتنام می توانید در آن اقامت داشته باشید. خانواده‌ای که هتل را اداره می‌کنند فوق‌العاده صمیمی و دوستانه هستند و واقعاً شما احساس می‌کنید که در خانه هستید.
  • Charming Riverside Hotel (Hue):یک هتل ارزان قیمت خوب و راحت در هانوی. برخی از اتاق های هتل چشم انداز رودخانه را دارند، صبحانه هتل عالی است و کارکنان دوست داشتنی هستند.

پیشنهادات دیگر سه کلیک!

  • Jolie Villa Homestay (Hoi An): این اقامتگاه مدرن اتاق‌های دو نفره جادار با تخت‌های راحت و بزرگ ارائه می‌دهد. اما چیزی که واقعاً اقامت شما را خاطره انگیز خواهد کرد، خانواده میزبان فوق العاده هتل است، در این هتل همه فوق العاده دوستانه، صمیمی و خوش برخورد هستند.
  • Cam Ly Homestay (Dalat): یک اقامتگاه خوب با فضایی عالی و فرصت های فراوان برای ملاقات با دیگر مسافران. اتاق‌های این اقامتگاه بزرگ و سبک با تخت‌های راحت (و پشه‌بند) است. همچنین شما با چشم‌انداز رودخانه Cam Ly و یک بالکن کوچک را در اتاق خواهید داشت.
  • Thao Nhi Hotel (Ho Chi Minh City): هتلی راحت که به تمام دیدنی های اصلی شهر هوشی مین نزدیک است، اما علی رغم نزدیکی به شهر، زیبا و آرام است. زیرا در خیابان کوچکی در نزدیکی خیابان اصلی قرار دارد.
  • Fortuna Hotel (Phu Quoc Island): مکانی دوست داشتنی برای اقامت در Phu Quoc با اتاق‌های زیبا، تمیز و همراه حمام خصوصی دارند.

هزینه حمل و نقل در سفر ویتنام

راه های زیادی برای حمل و نقل در سفر مانند قطار، اتوبوس، تاکسی و توک توک و مینی ون وجود دارد. یکی از محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها استفاده از قطار شبانه است؛ چرا که شب را در قطار سپری کرده و با طی مسافت سفر در شب، در زمان خود نیز صرفه جویی کرده اید. یکی دیگر از راه های ارزان برای سفر در ویتنام، گرفتن اتوبوس محلی است. خدمات اتوبوس در تمام شهرهای بزرگ و بیشتر شهرهای کوچکتر نیز موجود است. اتوبوس یک راه عالی برای کاوش در بخش‌هایی از ویتنام است که در آن ریل قطار وجود ندارد (مانند مناطق روستایی کشور).

ساده ترین راه برای رفت و آمد در ویتنام، رزرو بلیط حمل و نقل خود از طریق Go Asia12 است. این یک پلت فرم آنلاین است که در آن می توانید بلیط قطار، اتوبوس، کشتی، مینی ون و ترانسفر خصوصی را در سراسر جنوب شرقی آسیا رزرو کنید.  برای محاسبه هزینه های سفر به ویتنام در خصوص حمل و نقل، باید انتظار داشته باشید که روزانه 14,20 دلار بابت رفت و آمدها پرداخت کنید.

هزینه غذا و نوشیدنی در سفر ویتنام

ویتنام

ویتنام به خاطر غذاهای لذیذ و منحصربه‌فردش شناخته می‌شود، با غذاهای بسیاری که مطمئناً ذائقه شما را به وسوسه می‌اندازد! شما در ویتنام به هر غذاخوری و رستورانی که بروید، غذاها تازه آماده شده اند و عطر ادویه ها شما را گرسنه تر خواهد کرد. حتی می توانید برای صبحانه، ناهار و شام سوپ بخورید و در هر گوشه ای اسموتی های خوشمزه پیدا کنید. برخی از محبوب ترین غذاهای ویتنام که باید حتما امتحان کنید عبارتند از:

  • Pho (سوپ رشته فرنگی)
  • Banh Mi (نوعی ساندویچ)
  • Goi Cuon (اسپرینگ رول)
  • Banh Xeo (پنکیک ویتنامی)
  • Chả Giò (اسپرینگ رول سرخ شده)
  • سایر غذاهای کلاسیک ویتنامی عبارتند از Bún Bò Huế (سوپ نودل گوشت گاو تند)، Cơm Tấm (برنج با گوشت خوک کبابی) و Bánh Khọt (مینی پنکیک سرخ شده).

غذا در ویتنام نه تنها واقعا خوشمزه است، بلکه بسیار ارزان است! این در صورتی است که در رستوران های محلی غذاهای محلی بخورید. هنگام سفر به آسیای جنوب شرقی، خوردن غذاهای غربی همیشه قیمت شام را سه برابر می کند. بنابراین، وقتی صحبت از غذا می شود، بازارهای محلی را برای یافتن وعده های غذایی ارزان قیمت، بگردید و هر زمان که فرصت داشتید غذاهای خوشمزه خیابانی را امتحان کنید. در نهایت در هزینه های سفر به ویتنام شما روزانه 25.70 دلار برای غذا و نوشیدنی پرداخت خواهید کرد.

هزینه فعالیت ها و بازدید ها در سفر ویتنام

وقتی در ویتنام هستید، مطمئن شوید که از تمام فعالیت‌های رایگان این کشور مانند بازدید معابد، بازارهای محلی، شالیزارهای سبز برنج، پارک‌های ملی و سواحل زیبا استفاده کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا از تعطیلات خود نهایت استفاده را ببرید و در عین حال در هزینه های سفر به ویتنام نیز صرفه جویی کرده باشید. برای گشت و گذار در ویتنام می توانید از تورهای برنامه ریزی شده ای که برگزار می شوند نیز استفاده کنید. هزینه های فعالیت ها شامل مواردی مانند بلیط موزه، تورهای سازماندهی شده و اجاره دوچرخه در سفر برای شما روزانه 11.40 دلار خواهد بود. برخی از بهترین تورهای ویتنام عبارتند از:

  • 2D1N cruise in stunning Halong Bay :خلیج لانگ را در یک سفر دریایی 2 روزه کاوش کنید. در این ماجراجویی با قایق های کوچک جزایر کوچک عبور کنید، از شنا و کایاک سواری در آب های آبی لذت ببرید و غارهای پنهان را کشف کنید.
  • Tam Coc day trip from Hanoi: در یک سفر با قایق پارویی، از  هوآ لو و غار موآ بازدید کنید، یک ناهار ویتنامی بی نظیر بخورید و به سمت روستاهای قدیمی دوچرخه سواری کنید و از مناظر حومه شهر و رودخانه انگو دونگ لذت ببرید.
  • Full-day tour in historic Hue: کاوش در پایتخت امپراتوری سابق Hue که اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. ارگ های شگفت انگیز، کاخ های افسانه ای، و مقبره های سلطنتی را در یک تور خصوصی تمام روز ببینید.

تورهای شگفت انگیز ویتنام!

  • Cooking class in Hoi An: در یک کلاس آشپزی، بر بهترین غذاهای ویتنامی از پیش غذا تا غذاهای اصلی تسلط پیدا کنید. در این کارگاه از یک بازار محلی خرید می کنید و محصولات ارگانیک می خرید تا آشپزی را شروع کنید.
  • My Son Sanctuary half-day tour (from Hoi An): با گشت و گذار در پناهگاه تاریخی My Son Sanctuary خود را در تاریخ شگفت انگیز ویتنام باستان غرق کنید.
  • Half-day trip to the Cu Chi tunnels (from Ho Chi Minh City): دنیای زیرزمینی پنهان در شبکه پیچیده تونل های ویتنام را کشف کنید و با زندگی پیچیده و فوق العاده مبتکرانه ساکنان تونل آشنا شوید.

در نتیجه

همانطور که گفتین؛ این موارد مهمترین هزینه هایی هستند که باید در سفر به ویتنام در نظر بگیرید. همانطور که می بینید ویتنام یک مقصد بسیار مقرون به صرفه است و ارزش سفر را دارد! ویتنام کشوری جذاب با تاریخ بسیار جالب، معابد و بتکده های زیبا، مردم صمیمی و غذاهای خوشمزه است. شما با یک برنامه ریزی هوشمندانه، با هر بودجه ای می توانید تعطیلات فوق العاده ای را در این کشور سپری کنید.

نظرات کاربران