بازارهای چابهار

نگاهی به بازارهای چابهار؛ ارزان و باکیفیت بخرید!

چابهار که در جنوب شرقی سیستان و بلوچستان واقع شده، تها بندر اقیانوسی در ایران و یکی از مقاصد محبوب گردشگران است. علاوه بر جذابیت‌های طبیعی و فرهنگی، این بندر به دلیل شرایط جغرافیایی‌اش از موقعیت بازرگانی ویژه‌ای برخوردار است. چابهار یکی از مهم‌ترین چهارراه‌های کریدور شمال – جنوب بازرگانی جهانی است و یکی از مناطق آزاد ایران به حساب می‌آید؛ به همین دلیل خرید در بازارهای چابهار می‌تواند بسیار مقرون به ‌صرفه باشد. نمی‌شود به چابهار سفر کنید و از بازارهای بی‌نظیرش بازدید نکنید! بازارهایی که از اجناس دست دوم تا مرغوب‌ترین کالاهای بازار جهانی را در خود جای داده‌اند.

در کنار بازارهای قدیمی چابهار، امروزه مراکز خرید یا سیتی سنترهای لوکسی هم به تقلید از مراکز خرید غربی ساخته شده که علاوه بر واحدهای تجاری، دارای امکاناتی مثل سینما، فود کورت، کافی شاپ، سالن بولینگ و رستوران هم هستند. با وجود این مراکز، هنوز هم بازارهای سنتی چابهار ارزش ویژه‌ای دارند؛ چراکه می‌توانید مواد غذایی، پوشاک و اجناس محلی و سنتی را با قیمتی بسیار به‌ صرفه در این بازارها پیدا کنید. اگر قصد سفر به چابهار را دارید تا پایان این نوشتار همراه ما باشید تا با بازارهای مهم این شهر آشنا شوید.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

بازار فردوس

نشانی: آدرس: چابهار، محله توحیدی چابهار و بلوار ریگ

این بازار نخستین مرکز خرید مدرن در چابهار است که انواع لوازم برقی، لوازم آرایشی و بهداشتی، گوشی موبایل، پوشاک و پارچه‌های رنگی و کیف و کفش‌های متنوع در آن عرضه می‌شود. بیش از 600 واحد تجاری در بازار فردوس چابهار فعالیت دارند. با اینکه بازار فردوس از بازارهای لوکس چابهار است ولی قیمت اجناس عرضه شده تا 10 درصد ارزانتر از تهران است و از این حیث در بازارهای چابهار شهرت بالایی دارد. (مخصوصا قیمت لوازم خانگی بسیار ارزان است و به انتخاب اول بسیاری از محلی‌ها و غیرمحلی‌ها در خرید لوازم خانگی تبدیل شده). پس اگر از آن دست گردشگرانی هستید که از قدم زدن در بازار لذت میبرید، حتما به بازار فردوس چابهار هم سری بزنید.

مجتمع پردیس

مجتمع پردیس

نشانی: بلوار امام خمینی به سمت کنارک، ۱۰ کیلومتر بیرون شهر، مقابل پارک چابهار

 تلفن: 05435313931

یکی از مهم‌ترین بازارهای چابهار که با استقبال زیادی از جانب گردشگران روبرو می‌شود، مجتمع تجاری پردیس است. این مجتمع دارای سه طبقه تجاری و یک پارکینگ بسیار بزرگ است که دغدغه‌ی جای پارک خودرو را از بین برده. اجناس بسیار متنوعی در این بازار عرضه می‌شود؛ مانند وسایل دیجیتال به خصوص از نوع دست دوم، لوازم آرایشی، لوازم خانگی و زیورآلات. اما در این بین پوشاک، کیف و کفش رونق بیشتری دارد. از آنجا که این بازار حالت پاساژ دارد، گرما و سرمای هوا کنترل شده و همیشه متعادل است. فروش لوازم خانگی هم در این بازار بسیار رونق دارد.

بازار صدف

نشانی:  چابهار، بلوار شهید ریگی، در منطقه آزاد تجاری شهر چابهار

ساعت کاری: شنبه تا جمعه – ساعت8:30 صبح الی 23

بازار صدف مرکز خرید لوازم خانگی، لوازم برقی و وسایل صوتی- تصویری است. شما می‌توانید وسایل صوتی و تصویری برندهای خارجی را با قیمت مناسب در این مرکز خریداری کنید. نمایندگی بسیاری از برندهای وسایل برقی را میتوانید در این بازار پیدا کنید. بازار صدف از لوکس‌ترین بازارهای چابهار است و تمام کالاهای موجود جزو بهترین برندهای دنیا هستند. پرطرفدارترین کالاها  در این بازار صندل، لوازم آرایشی و بهداشتی و موبایل است. قیمت‌های بسیار مناسب و ارزان کالاها در بازار صدف، فضایی رقابتی در آن ایجاد کرده و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

بازار ابریشم

نشانی: بلوار امام خمینی، به سمت کنارک، 10 کیلومتری بیرون شهر چابهار

تلفن: 05435313300

بازار ابریشم را می‌توان به عنوان یکی ارزانترین بازارهای چابهار معرفی کرد. این بازار 275 واحد تجاری دارد که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این واحدها معامله می‌شود. پوشاک، بدلیجات، زیورآلات، لوازم خانگی، لوازم برقی، وسایل صوتی – تصویری، مواد غذایی و هرچیزی که به ذهنتان برسد را در این بازار می‌توانید پیدا کنید. یکی از دلایل محبوبیت این بازار، برگزاری قرعه‌کشی‌های ماهانه است که جوایز ارزشمندی به برندگان اهدا می‌کند. اگر قصد خرید از این بازار را دارید حتما شانس خود را در قرعه‌کشی ماهانه آن امتحان کنید.

بازار زن ها (بازار مادربزرگ ها)

بازار زن ها (بازار مادربزرگ ها)

نشانی: بلوک بازار یا بازار مادر بزرگ ها، بلوار امام خمینی، خیابان فردوسی

بازار مادربزرگ‌ها یکی از بازارهای سنتی و روباز چابهار است. این بازار بهترین جایی هست که میتوانید لباس محلی بلوچستان را تهیه کنید. علاوه بر لباس‌های محلی، ادویه جات و تمبر هندی هم در این بازار عرضه می‌شود. در این بازار دستفروش‌های زیادی فعالیت میکنند که کالاهای بسیاری ارزانی را میفروشند. قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌های سنتی انتهای این بازار بهترین مکان برای رفع خستگی شماست. حتی اگر قصد خرید ندارید هم میتوانید برای آشنا شدن با فرهنگ مردم بلوچ از این بازار دیدن کنید.

بازار تاناکورا

نشانی: چابهار، اسکله کنارک، بازار لته، بازار تاناکورا چابهار

تاناکورا لباس‌های دست دومی هستند که با قیمت بسیار ارزان به فروش می‌رسند. یکی از بازارهای چابهار بازار تاناکورا است که در آن می‌توانید لباس‌های دست دوم با کیفیت برندهای مختلف را با قیمت مناسب خریداری کنید. این کالاها معمولا از طریق بندر کنارک وارد  و در مراکز خرید چابهار عرضه میشوند. اجناس تاناکورا عموما کیفیت بالایی دارند و شامل لباس‌های مردانه و زنانه، کتانی، ابزار کوهنوردی و لوازم ورزشی است. البته در این بازار جنس نو هم عرضه می‌شود ولی قیمت بسیار بالاتری دارد.

مرکز تجاری الماس

مرکز تجاری الماس

نشانی: بلوار امام خمینی، به سمت کنارک، مقابل مجتمع تجاری پردیس

در این بازار اقلامی مثل مواد غذایی، پارچه‌های بلوچی و هندی تنوع بالایی دارند. پارچه‌هایی که در این بازار به فروش می‌رسند اغلب سوزن‌دوزی، زری‌دوزی یا سکه‌دوزی شده هستند. کیفیت و تنوع این نوع پارچه‌ها در مرکز خرید الماس بسیار بالاست. اگر قصد خرید پارچه‌های نخ پنبه با کیفیت عالی دارید حتما به این بازار سر بزنید.

دکه بازار

نشانی:  بلوار امام خمینی، خیابان فردوسی، پس از پاساژ دوستخواه، دکه بازار

یکی از سنتی‌ترین بازارهای چابهار دکه بازار است که به اسم های بازار فجر یا بازار سنتی نیز شناخته می‌شود. برای خرید پارچه های بلوچی و سوزن‌دوزی، سکه‌دوزی، زری‌دوزی، حصیربافی و صنایع دستیِ دیگر چابهار، حتما به این بازار مراجعه کنید. زنان زیادی در این بازار نقش‌های حنا بر دستان خود و مشتریان میکشند. فرهنگ بلوچ به معنی واقعی کلمه در این بازار جریان دارد. علاوه بر مواردی که گفته شد برای خرید میگو، ماهی ، مواد غذایی و برنج هندی نیز میتوانید به دکه بازار چابهار مراجعه کنید.

مجتمع تجاری تیس

نشانی: بلوار امام خمینی، مسیر کنارک، 10 کیلومتری بیرون شهر

تلفن: 05435312639

بازار تیس از جدیدترین بازارهای چابهار است. این بازار دو طبقه است که طبقه دوم در انحصار چینی‌ها است و فقط کالاهای برندهای چینی عرضه میشود و تاجران چینی در این طبقه فعالیت می‌کنند؛ به همین خاطر خیلی‌ها این بازار را به نام بازار چینی‌ها می شناسند. بنابراین اگر قصد دارید کالاهای برند چینی با کیفیت مناسب خریداری کنید حتما به این بازار سر بزنید. در طبقه اول بازار تیس تاجرهای ایرانی هستند که کالاهای مختلف داخلی و خارجی را عرضه می‌کنند؛ مثل شکلات، پوشاک، عطر، ادکلن، سیسمونی و لوازم منزل.

مجتمع تجاری صالحیار

بازارهای چابهار

نشانی: بلوار امام خمینی، به طرفِ کنارک، ۱۰ کیلومتری شهر چابهار، مقابل مرکز خرید فردوس

تلفن: 05435312754

بیشترین شهرت مجتمع تجاری صالحیار بخاطر تنوع عطر، ادکلن، فراورده‌های قهوه، شکلات، چای، لوازم خانه و پتو است. در طبقه دوم این مجتمع پوشاک مردانه و زنانه عرضه میشود. قیمت‌ها در این مجتمع به نسبت سایر مراکز تجاری ارزانتر هستند. طبقه بالایی این مرکز به عمده‌فروش‌ها اختصاص داده شده که در آنجا میتوانید چای و پارچه را به صورت کیلویی و عمده خریداری کنید. بسیاری از برندهای خارجی مثل ارشیا، فوما، بلاجیو و گلدن هوس در این بازار نمایندگی دارند.

بَلوک بازار

در بافت سنتی شهر چابهار، بلوک بازار به چشم میخورد. این بازار 5 راسته به نام‌های زرگران، تیر، شهریور، مهر و آبان دارد که شامل بازار زرگرها، بازار ادویه ‌فروشان و ماهی‌ فروشان و همچنین چند مجتمع لوکس است. عمده خریداران این بازارها مردم محلی هستند و گردشگران کمتر از وجود بازارهای سنتی خبر دارند. اما قیمت‌ها در بلوک بازار به نسبت بقیه مراکز بسیار ارزانتر است. در این بازار میتوانید انواع ادویه‌های تند و تیز، غذاهای خیابانی و نوشیدنی‌هایی که جلو چشمتان آماده میشوند را تجربه کنید. علاوه بر بازارهایی که نام برده شد بازار لته‌ فروشان کنارک نیز در بلوک بازار وجود دارد که میتوانید انواع لوازم طبیعتگردی و تجهیزات ورزشی را با قیمتی مقرون به صرفه در آن خریداری کنید.

کلام آخر:

در این گزارش تلاش کردیم بهترین بازارهای چابهار را به اختصار به شما معرفی کنیم تا با توجه به نیاز خود بتوانید در سفر به چابهار از این مراکز دیدن کنید؛ چراکه یکی از جذاب‌ترین تفریحات مسافرت، خرید کردن و بازارگردی است. فراموش نکنید اگر قصد خرید سوغاتی‌های چابهار و صنایع دستی را دارید، باید به سمت بازارهای سنتی بروید ولی برای خرید جهیزیه و لوازم برقی یا لوکس برندهای خارجی به سیتی سنترها یا مراکز خرید جدید مراجعه کنید.

نظرات کاربران