Palaces of Moscow
1 شهریور 1402
مسکو

کاخ‌ های مسکو؛ جایی که تاریخ با افسانه‌ها می رقصد!

چشمان‌تان را ببندید تا با هم به سفری خیالی برویم. تصور کنید که برای بازدید از مکان‌ های دیدنی به مسکو رفته‌اید. روبه‌روی یکی از کاخ‌ها می‌ایستید و به گنبدهای مرتفع و رنگی آن خیره می‌شوید. داخل می‌شوید و محوطه سبز و برکه‌های طبیعی آن برق از سر شما می‌پراند. وارد کاخ می‌شوید و نمای معرق خیره‌کننده کاشی‌های آن توجه شما را جلب می‌کند. بعد از آن مسیحیانی را می‌بینید که مشغول عبادت هستند. بادقت به تماشای نیایش آن‌ها می‌نشینید و سپس در فضای زیبای آن غرق می‌شوید. چشمان‌تان را باز کنید؛ وقت آن است که در دنیای واقعی از کاخ ‌های مسکو دیدن کنید. در زیر، 7 مورد از بهترین و زیباترین کاخ‌ های مسکو را به شما معرفی می‌کنیم.

رزرو تور لوکس روسیه فقط با سه کلیک خوبه!

Vorontsovsky Palace

Vorontsovsky Palace

یکی از کاخ‌ های مسکو Vorontsovsky Palace است. از آن‌جایی که این کاخ، مشرف به دریای سیاه ساخته شده، مناظر باشکوهی را ارائه می‌دهد. هم‌چنین در فصل تابستان نیز، گل‌های رنگارنگ محوطه بر زیبایی آن می‌افزاید. عظمت این کاخ، نه‌تنها به محیط پیرامونش، بلکه به سبک معماری، تاریخ و اهمیت فرهنگی آن نیز وابسته است. کاخ Vorontsovsky Palace، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کاخی‌ست که در دامنه کوه‌های کریمه قرار دارد. سنگ‌های این کاخ، به‌صورت محلی استخراج شده و معماری کاخ، ترکیبی عالی از سبک‌های مختلف معماری را نشان می‌دهد. کاخ Vorontsovsky، تاریخچه جالبی دارد؛ برای مثال نخست‌وزیر بریتانیا در طول کنفرانس‌های یالتا در این قلعه دیدنی اقامت داشته است. یک مجسمه شیر نیز در قسمت ورودی کاخ قرار دارد که از آن محافظت می‌کند. گفته می‌شود که چرچیل در بازدید از کاخ Vorontsovsky مسکو، به آن علاقه‌مند شده است. 

آدرس:

Dvortsove Hwy, 18, Alupka

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 9 صبح تا 5 بعدازظهر

شماره تماس:

81 22 472 365 7+

وب‌سایت:

http://worontsovpalace.org/

Dulber Palace

یکی دیگر از بهترین کاخ‌ های مسکو Dulber Palace است. این مکان دیدنی، به‌عنوان اقامتگاهِ خاندان سلطنتی آخرین امپراتور روسیه ساخته شد. زیبایی کاخ Dulber، برگرفته از سبک نامتقارن آن، گنبد‌های نقره‌ای بزرگ، سنگ‌های تراشیده‌شده به‌کار‌رفته، ساختمان سفیدرنگ و نمای معرق با تزئینات آبی آن است. تصویر پس‌زمینه با کوه‌های کریمه که خط افق را مشخص کرده است، بر زیبایی دوچندان کاخ می‌افزاید. قلعه زیبای Dulber مسکو، برخلاف بسیاری از ساختمان‌های دیگر معماری روسیه ساده بوده و بعد از انقلاب 1917، به‌عنوان قلعه‌ای نجات‌دهنده برای خاندان‌های سلطنتی به شمار می‌آمد.

آدرس:

Alupkins’ke Hwy, 19, Koreiz

شماره تماس:

46 38 427 365 7+

وب‌سایت:

https://sk-dulber.ru/

Meyendorff Castle

Meyendorff Castle

یکی دیگر از کاخ‌ های مسکو Meyendorff Castle است. این قلعه باشکوه، نمونه عالی معماری قدیم فرانسه به شمار می‌آید. کاخ Meyendorff، در اصل اقامتگاه خانواده Meyendorff –کشیش برجسته کلیسای ارتدکس آمریکا– بوده است. ماجرا از این قرار بوده که به‌هنگام شروع جنگ، ساکنان اصلی، این‌جا را ترک کردند. سپس این قلعه مسکویی توسط ولادیمیر لنین –سیاست‌مدار و نظریه‌پرداز سیاسی روسیه- و دیگر افراد اشغال شد. قلعه Meyendorff، دارای گورستانی جهانی‌ست که بنای یادبود مامایف در آن قرار دارد. مامایف، غول‌پیکرترین مجسمه زن جهان است که فرانسوی‌ها آن را به ایالات متحده تقدیم کردند. این مجسمه سنگی، 52 متر ارتفاع دارد.

آدرس:

Ulitsa Barvikha, 1 строение 1, Barvikha, Moscow Oblast, Russia, 143083

donskoy monastery

یکی دیگر از بهترین کاخ ‌های مسکو donskoy monastery است. این کاخ که در زمان‌های گذشته ساخته شده، هم‌‌اکنون به‌عنوان مکانی مذهبی برای مسیحیان ارتدکس عمل می‌کند. این صومعه، به‌عنوان نماد اقامتگاه مریم مقدس تأسیس شده است. بازدید از donskoy monastery هم برای کسانی که می‌خواهند با عقاید و رسوم مسیحیان ارتدکس آشنا شوند و هم برای کسانی که می‌خواهند تاریخ را کشف کنند پراهمیت است. این کاخ، در طول تاریخ دوبار غارت شد، اما از هر دوی آنان جان سالم به در برد. صومعه donskoy با گنبدهای آبی و خوش‌رنگ خود، در حال حاضر به موزه تبدیل شده است.

آدرس:

Ulitsa Donskaya, 1-3, Moscow, Russia, 115419

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 6 صبح تا 8 شب

شماره تماس:

81 14 952 495 7+

وب‌سایت:

http://donskoi.org/

Joseph-Volokolamsk Monastery

Joseph-Volokolamsk Monastery

یکی دیگر از کاخ‌ های مسکو Joseph-Volokolamsk Monastery است. این جاذبه دیدنی، ساختمانی سفید، با گنبدهای مشکی و طلایی دارد. محیط پیرامون این کاخ با مناظر طبیعی سرسبز و چند برکه، هر آدمی را تحت‌تاثیر زیبایی خود قرار می‌دهد. زیبایی این بنا باعث شده که بسیاری از فیلم‌برداران روسیه‌ای، برای ضبط سکانس‌هایی از فیلم‌های خود به این‌‌جا بیایند. Joseph-Volokolamsk Monastery، به‌ معنای واقعی، داخل بهشت قرار دارد.

آدرس:

Teryaevo, Moscow Oblast, Russia, 143615

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 7 صبح تا 8 شب

شماره تماس:

02 21 363 496 7+

وب‌سایت:

Moscow Kremlin

یکی دیگر از کاخ‌ های مسکو Moscow Kremlin است. کاخ بزرگ کرملین که مقر قدرت روسیه است، ارگ روسیه به شمار می‌آید. این مجموعه مستحکم و عظیم، شامل 5 کاخ و 4 دیوار است. این قلعه، محل اقامت رئیس‌جمهور روسیه به شمار می‌آید. تماشای کاخ کرملین روسیه با نمای بیرونی طلاکاری‌شده، گنبدهای رنگارنگ شبیه به بستنی قیفی، دیوارهای پرآذین و معماری چشمگیر خود رویای هر گردشگری شده است. بسیاری از ساختمان‌های کرملین هم‌اکنون تبدیل به موزه شده‌اند؛ از جمله آن‌ها می‌توان از اتاق اسلحه‌خانه نام برد. اتاق اسلحه‌خانه، مرگبارترین و پرزرق‌وبرق‌ترین سلاح‌ها، جواهرات و اقلام خانگی خانواده سلطنتی را در خود جای داده است.

آدرس:

Moscow, Russia, 103132

شماره تماس:

49 03 697 495 7+

وب‌سایت:

https://www.kreml.ru/

Vysotsky Monastery

Vysotsky Monastery

یکی دیگر از کاخ‌ های مسکو Vysotsky Monastery است. این کاخ، پس از ساخت تخریب و سبب بازسازی گشت. صومعه Vysotsky در طول تاریخ، فراز و نشیب‌های بسیاری را طی کرده؛ برای مثال در برهه‌ای سربازخانه بوده و سپس اطراف آن با دیواره‌هایِ بزرگ سفید احاطه شده است. این قلعه دارای 5 گنبد آبی زیبا بوده که نمایی جذاب به خط افق آسمان بخشیده است. قلعه مذهبی Vysotsky، به‌قدری خیره‌کننده است که همواره تعداد زیادی از مردم روسیه برای زیارت به این‌جا می‌آیند. نکته قابل‌توجهی که درباره این کاخ وجود دارد این است که عکس گرفتن از آن ممنوع است؛ حواستان باشد کسی شما را دوربین‌به‌دست نبیند!

آدرس:

Ulitsa Kaluzhskaya, 5/3, Serpukhov, Moscow Oblast, Russia, 142206

شماره تماس:

97 57 772 496 7+

وب‌سایت:

https://visotskymonastir.ru/

چند نکته که پیش از بازدید از کاخ ‌های مسکو باید بدانید

از آن‌جایی که دمای هوا در روسیه حداقل 11 و حداکثر 24 درجه سانتی‌گراد است، این دما بر روی موبایل شما تاثیر می‌گذارد. در واقع سرمای هوا باعث می‌شود که تلفن همراه‌تان با وجود 40 تا 50 درصد شارژ باتری، خاموش شود. فراموش نکنید که همیشه یک پاوربانک همراه‌تان داشته باشید.

هنگامی که قصد بازدید از مکان‌ های دیدنی مسکو و کاخ‌ های آن را دارید، از GPS استفاده نکنید؛ چرا که شما را گیج می‌کند. در این حالت بهتر است که یک نقشه کاغذی با خود حمل کنید و یا از افراد محلی راهنمایی بخواهید.

هنگام ورود به خانه هرکسی، این کار را به روش هندی انجام دهید: کفش‌های خود را در آستانه دروازه درآورید؛ این کار نشان‌دهنده ادب شماست.

بهترین شیوه حمل و نقل در مسکو با متروست. تاکسی هم گزینه خوبی‌ست اما هزینه بالاتری دارد؛ خصوصا زمانی که بدانند شما توریست هستید، هزینه بیشتری از شما می‌گیرند.

شما هرگز نمی‌توانید از خیر جذابیت‌ داستان‌‌های تاریخی مسکو بگذرید. چرا که قدم زدن در شهر، عین قدم زدم و کشف کردن تاریخ اعصار است. شما در هر بخش از شهر، سبک‌های مختلف معماری را خواهید دید. خلاقیت و سبک‌های معماری مسکو نه‌تنها در ساختمان‌های آن، بلکه در موزه‌ها، قلعه ‌ها و کتاب‌خانه‌های آن نیز منعکس شده است.

در آخر

کاخ‌ های مسکو نشانگر معماری، تاریخ و قصه‌های گذشته‌اند. برخی از آنان دارای مناظر طبیعی زیبا، برکه‌های طبیعی و گنبدهای رنگارنگ هستند. پیشنهاد می‌کنیم از  کاخ‌ های باشکوه مسکو دیدن کنید و یک سفر تفریحی را برای خود و خانواده یا دوستان‌تان رقم بزنید.

نظرات کاربران