موزه های کیپ تاون

موزه های کیپ تاون؛ 13 نقطه تاریخی در شهر!

کیپ‌تاون یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آفریقای جنوبی است که سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. این مقصد علاوه‌بر طبیعت زیبا و تفریحات متنوعی که به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌کند، مکان‌های تاریخی بسیار جذابی نیز دارد. کیپ‌تاون به‌دلیل‌ اینکه بیش از 350 سال به عنوان یک شهر بندری و چند هزار سال دیگر به عنوان خانه قبایل بومی نیمه عشایری و دامداران شناخته شده است، تاریخ غنی و جذابی دارد. از زیبایی‌های هنر صخره‌ای باستانی گرفته تا ورود مهاجران مستعمره تا صحنه‌های هنری پرجنب‌و‌جوش امروزی شهر، تصویر گسترده‌ای از تاریخ فرهنگی پیچیده شهر ترسیم می‌کند. مکان‌ های دیدنی کیپ تاون بی‌شمار هستند و افرادی که علاقه‌مند به تاریخ و هنر هستند می‌توانند نهایت لذت را از سفر خود به این شهر داشته باشند. موزه‌های این شهر مملو از اشیاء، ایده‌ها و داستان‌های جذابی هستند که ارزش بازدید را دارند و مهم‌تر از آن، به ما این امکان را می‌دهند که برای درک زمان حال به عقب برگردیم. در این مقاله تعدادی از معروف‌ترین موزه های کیپ تاون که تاریخی جذاب را در خود جای داده‌اند به شما معرفی می‌کنیم. 

پاسپورت دومینیکا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

Iziko South African Museum

موزه های کیپ تاون؛ Iziko South African Museum

یکی از قدیمی‌ترین موزه ‌های کیپ تاون Iziko South African Museum نام دارد. این موزه زیبا و باشکوه در سال 1825 تاسیس شد و بیش از 1.5 میلیون نمونه تاریخ طبیعی را در خود جای داده است. از فسیل‌ها و ابزار سنگی، نمونه‌های شهاب‌سنگ و نمایش حیوانات گرفته تا دایناسورها، ماهی مرکب غول‌پیکر، حشرات جواهرمانند، یک کواگا منقرض‌شده و همچنین مصنوعات انسان‌شناسی و هنر صخره‌ای، همه‌چیز برای علاقه‌مندان به طبیعت در این موزه جذاب که یکی از بهترین موزه های کیپ تاون است وجود دارد. شگفت‌انگیزترین نمایشگاه این موزه، چاه نهنگ جوی است. در این نمایشگاه فوق‌العاده جذاب مجموعه‌ای از اسکلت‌های نهنگ، از جمله نهنگ آبی غول‌پیکر 20.5 متری، و غلاف‌هایی که در آن به صدای نهنگ‌ها گوش می‌دهند وجود دارد که تماشای آن‌‌ها بسیار لذت‌بخش است. جالب است بدانید ایزیکو دارای 11 موزه در نقاط مختلف کیپ تاون است که معروف‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از خانه قدیمی شهر در میدان گرین مارکت، گروت کنستانتیا و Rust & Vreugd در خیابان Buitenkant. اگر به طبیعت و آثار تاریخی آن علاقه دارید، بازدید از این موزه زیبا که یکی از جاذبه‌ های دیدنی کیپ تاون است را از دست ندهید.

آدرس:

25 Queen Victoria St, Gardens, Cape Town, 8001, South Africa

بلیط هواپیما

شماره تماس:

3800 481 21 27+

ساعت بازدید:

9 صبح تا 5 بعدازظهر

Zeitz Museum of Contemporary Art Africa

یکی دیگر از زیباترین مکان های دیدنی کیپ تاون Zeitz Museum of Contemporary Art Africa است. این موزه جذاب در واقع گالری زیبا و هنری است که آثار خود را در 9 طبقه به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. از دهلیز مرکزی دراماتیک گرفته تا فضاهای نمایشگاهی که برای میزبانی برنامه‌ای از نمایشگاه‌های موقت طراحی شده‌اند را می‌توانید در این موزه زیبا تماشا کنید. همچنین برای دیدن مناظر چشمگیر کوه و شهر لازم است به تراس طبقه بالایی بروید یا در کافه شیک Gantry یک نوشیدنی یا غذا نوش جان کنید و از منظره روبه‌رو لذت ببرید. بی شک یکی از برترین موزه های کیپ تاون Zeitz Museum of Contemporary Art Africa است، پس بازدید از آن را فراموش نکنید.

آدرس:

V&A Waterfront Silo District, S Arm Rd, Waterfront, Cape Town, 8001, South Africa

شماره تماس:

4777 350 87 27+

ساعت بازدید:

12ونیم ظهر تا 11 شب

Robben Island Museum

موزه های کیپ تاون؛ Robben Island Museum

یکی دیگر از جاهای دیدنی کیپ تاون Robben Island Museum نام دارد. این موزه در واقع محل زندانی بودن نلسون ماندلا، اولین رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی است که 18 سال از عمرش را پشت میله‌های این مکان سپری کرد و در نهایت در سن 27 سالگی از دنیا رفت. این مکان حکم یک مکان زیارتی را میان مردم کیپ‌تاون دارد و سلول کوچک ماندلا، یک معدن آهک بود که در طول مدت زمان زندانی بودنش در آن کار می‌کرد. تورهای تفریحی جذابی در این مکان وجود دارد که درصورت دل‌خواه می‌توانید از طریق کشتی‌هایی که از ساحل خارج می‌شوند به جزیره منتقل شوید و حدود 4 ساعت از طبیعت زیبا و شگفت‌انگیز مسیر لذت ببرید. در سفر به کیپ‌تاون سراغ این موزه زیبا که یکی از بهترین موزه های کیپ تاون است بروید، وارد سلول قدیمی ماندلا شوید و در مورد شرایط سخت و تاریخ این جزیره منزوی که اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد اطلاعات زیادی کسب کنید.

آدرس:

Robben Island, Cape Town, 7400, South Africa

شماره تماس:

5100 409 21 27+

ساعت بازدید:

9 صبح تا 3 بعدازظهر 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

Iziko Slave Lodge

یکی دیگر از موزه های کیپ تاون در آفریقای جنوبی Iziko Slave Lodge است. این موزه قدرتمند در مرکز شهر قرار دارد که تاریخ استعمار و برده‌داری در آفریقای جنوبی یا همان داستان هزاران برده‌ای که به این کشور آورده شده‌اند را به اشتراک می‌گذارد. این موزه دومین ساختمان قدیمی در کیپ‌تاون است که در سال 1679 ساخته شد. این ساختمان تا سال 1811 به‌عنوان اقامتگاه برده‌داری شرکت هند شرقی هلند مورد استفاده قرار می‌گرفت و اکنون گالری‌هایی از مجموعه‌های فرهنگی ازجمله سرامیک‌های سراسر جهان، ظروف نقره اروپایی و بخش مصرشناسی را در خود جای داده‌ است. حتما از این موزه زیبا که یکی از جاذبه های دیدنی کیپ تاون است دیدن کنید و از تماشای گالری‌های هنری در آن لذت ببرید.

آدرس:

Corner Adderley Street and, Wale St, Cape Town, 8000, South Africa

شماره تماس:

7229 467 21 27+

ساعت بازدید:

9 صبح تا 5 بعدازظهر

Khwa ttu San Heritage Centre

موزه های کیپ تاون؛ Khwa ttu San Heritage Centre

یکی دیگر از جاهای دیدنی کیپ تاون Khwa ttu San Heritage Centre نام دارد. این موزه دارای 3 ساختمان است که داستان اولین مردمان جنوب آفریقا را به تصویر می‌کشد. Way of the San، یکی از ساختمان‌های این مجموعه بوده که دارای فضایی زیبا و هدفمند است و بازدیدکنندگان را در کیهان‌شناسی، معنویت، فلسفه و سبک زندگی گذشته غرق می‌کند. این مرکز با همکاری جوامع سان در نامیبیا، بوتسوانا و کیپ شمالی ایجاد شد و کارکنان آن را مردم سن تشکیل داده‌اند. نمایشگاه‌هایی که توسط San در این مکان برگزار می‌شود، بازدیدکنندگان را به تاریخ انسان‌ها در آفریقا از جمله تأثیر استعمار و استثمار امروزی می‌برد که بسیار شگفت‌انگیز است. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر برای اولین بار میخواهید از این موزه باشکوه که یکی از موزه های کیپ تاون است دیدن کنید، یک تور 45 دقیقه‌ای بگیرید تا تمامی نقاط مهم این مجموعه را تماشا کرده و اطلاعات مفیدی در مورد آن کسب کنید. همچنین این مکان امکاناتی نظیر مسیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و محل اقامت را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. در سفر به توکیو از این موزه زیبا که یکی از بهترین موزه های کیپ تاون است دیدن کنید و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

آدرس:

West Coast Road, R27, Yzerfontein, 7351, South Africa

شماره تماس:

2998 492 22 27+

ساعت بازدید:

9 صبح تا 5 بعدازظهر

First South African Perfume Museum

یکی دیگر از برترین موزه های کیپ تاون First South African Perfume Museum است. این موزه اولین و تنها موزه در آفریقای جنوبی است که به هنر و تاریخ عطر اختصاص دارد. کلکسیون خصوصی که دارای حدود 4500 بطری تزئینی عطر در این مکان وجود دارد که بسیار جذاب و دیدنی است. جالب است بدانید عطر آفریقای جنوبی عطر روم باستان در این مکان وجود دارد که قدمت آن به بیش از 2000 سال قبل بازمی‌گردد. همچنین کارگاه‌هایی در این مجموعه وجود دارد که می‌توانید متخصصین حاضر در آنجا عطر مخصوص خودتان را بسازید. در سفر به آفریقای جنوبی از این موزه زیبا که یکی از جاذبه های دیدنی کیپ تاون است دیدن کنید و یک عطر جذاب مخصوص خودتان بسازید. 

آدرس:
13 Lambrechts Rd, Franschhoek, 7690, South Africa

The Heart of Cape Town Museum

موزه های کیپ تاون؛ The Heart of Cape Town Museum

یکی دیگر ازهیجان‌انگیزترین موزه‌ های کیپ تاون The Heart of Cape Town Museum نام دارد. جالب است بدانید اولین پیوند قلب جهان در کیپ‌تاون انجام شد که این عمل توسط پروفسور کریستیان بارنارد و تیمش در 3 دسامبر 1967 با موفقیت به پایان رسید. امروزه، این موزه در بیمارستانی که عمل جراحی در آن انجام شد، مجسمه همه کسانی که در این نقطه عطف پزشکی نقش داشتند را به نمایش می‌گذارد و از آن‌ها تجلیل می‌کند. این مکان داستان روز تاریخی پیوند را بازگو کرده و رویدادهای دراماتیک قبل، حین و بعد از عمل را به‌وضوح بیان می‌کند. این مکان جالب و هیجان‌انگیز که یکی از مکان های دیدنی کیپ تاون است دارای مکان‌های مختلفی نظیر آزمایشگاه تحقیقاتی، اتاق‌خواب خانه اهداکننده، دفتر بارنارد و اتاق اسکراب بوده و بازدید از آن حدود 2 ساعت زمان لازم دارد. توجه داشته باشید که بازدید از این مکان برای افراد زیر 10 سال ممنوع است. بازدید از این موزه متفاوت و جذاب که یکی از برترین موزه های کیپ تاون است را از دست ندهید.

آدرس:

Groote Schuur Hospital, Main Rd, Observatory, Cape Town, 7925, South Africa

شماره تماس:

1967 404 21 27+ 

ساعت بازدید:

9 صبح تا 3 بعدازظهر

District Six Museum

یکی دیگر از جاهای دیدنی کیپ تاون District Six Museum است. این موزه در سال 1994 تأسیس شد و داستان دورانی را بیان می‌کند که در طول دولت آپارتاید در سال 1966 ویران شد. این موزه در سال 1994 تأسیس شد، یعنی همان سالی که آپارتاید پایان یافت. همچنین در سال 2006 به‌عنوان میراث ملی شناسایی شد. عکس‌های خانوادگی، نقشه‌ها، مصنوعات و داستان‌گویی ساکنان سابق، همگی در این موزه جذاب وجود داشته و جذابیت بالایی برای مخاطبان دارد. همچنین در این مجموعه یک فروشگاه جذاب وجود دارد که لوازم خانگی می‌فروشد. حتما از این موزه زیبا که یکی از جاذبه های دیدنی کیپ تاون است دیدن کنید.

آدرس:

 25A Buitenkant St, District Six, Cape Town, 8000, South Africa

شماره تماس:

7200 466 21 27+

ساعت بازدید:

9 صبح تا 4 بعدازظهر

South African Jewish Museum

موزه های کیپ تاون؛ South African Jewish Museum

یکی دیگر از موزه های کیپ تاون در آفریقای جنوبی South African Jewish Museum است. این موزه فرهنگی به‌عنوان امتداد قدیمی‌ترین کنیسه آفریقای جنوبی ساخته شده و دارای نمایشگاه‌هایی است که تاریخ و مشارکت جوامع یهودی را در سراسر آفریقای جنوبی نشان می‌دهد. موزه یهودیان آفریقای جنوبی که در اصل بر تاریخ و موفقیت‌های یهودیان در کیپ متمرکز بود، اما در مرور زمان گسترش یافته و جوامع یهودی را در سراسر کشور آفریقای جنوبی در بر می‌گیرد. این مکان تاریخی که در سال 1863 ساخته شد، اکنون میزبان نمایشگاهی درباره یهودیت است که بسیار جذاب و دیدنی است. به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این کشور از این مکان زیبا که یکی از موزه های کیپ تاون است دیدن کنید و لذت ببرید.

آدرس:

88 Hatfield St, Gardens, Cape Town, 8001, South Africa

شماره تماس:

1546 465 21 27+

Castle of Good Hope

یکی دیگر از مکان های دیدنی در کیپ تاون Castle of Good Hope نام دارد. این مکان در واقع قلعه‌ای است که به شکل ستاره پنج‌پر ساخته شده است و یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های آفریقای جنوبی است که بیش از 350 سال قدمت دارد. در اینجا لایه‌های تاریخی زیادی برای کشف وجود دارد، از جمله آثار هنری این مجموعه می‌توان به مصنوعات، مبلمان و هنر قرن‌های 16 تا 19، سلول‌های زندان و ارواح غم‌انگیز، استخر جذاب دلفین‌ها و مجسمه‌های شخصیت‌های تاریخی کلیدی اشاره کرد. یک موزه نظامی با یکی از بهترین مجموعه‌های شمشیر در SA این مکان وجود دارد و اگر کمی خوش‌شانس باشید می‌توانید تمرین لوله‌های توپخانه و طبل‌ها را بشنوید. قلعه امید خوب که به‌عنوان سنگر دفاعی مستعمره جدید هلند بین سال‌های 1666 و 1679 ساخته شد، امروزه یادآور تاریخ این شهر و تلاش‌های این کشور برای کنار آمدن با گذشته تفرقه‌انگیز آن است. با بازدید از این موزه که یکی از بهترین موزه های کیپ تاون است با تاریخ و گذشته این شهر به‌خوبی آشنا شوید.

آدرس:

Darling St & Buitenkant St, Cape Town, 8001, South Africa

شماره تماس:

4673 461 12 27+

ساعت بازدید:

9 صبح تا 5 بعدازظهر

18 Gangster Museum

موزه های کیپ تاون؛ 18 Gangster Museum

یکی دیگر از مکان های دیدنی کیپ تاون 18 Gangster Museum است. موزه 18 گانگستر، موزه‌ای ساده اما تکان‌دهنده است که در شهرستان Khayelitsha قرار دارد. این مکان جذاب نگاهی اصیل و درونی به سبک زندگی گانگستری و جایگزین‌های آن دارد که در زندگی جوانان بسیار تاثیرگذار و مفید است. شما در این مکان می‌توانید سلول‌های زندان را تماشا کنید و با یک گانگستر سابق صحبت کنید؛ منظور از گانگستر خلافکاران حرفه‌ای هستند که گذشته بسیار بدی از خود به‌جا گذاشته‌اند. حتما از این مکان که یکی از موزه های کیپ تاون است دیدن کنید و از تجربه و حرف‌های خلافکاران در زندگی خود استفاده کنید. 

آدرس:

Lookout Hill, Khayelitsha, Cape Town, 7784, South Africa

شماره تماس:

0185 758 65 27+

Huguenot Memorial Museum

یکی دیگر از جاهای دیدنی کیپ تاون Huguenot Memorial Museum نام دارد. این موزه نماد بنای یادبود 300 پناهنده فرانسوی که در سال 1688 به کیپ‌تاون رسیدند را به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه‌های باشکوهی نظیر مدل‌های کشتی‌، وسایل خانه و مصنوعات مذهبی در این مجموعه وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. در مقابل این بنای زیبا یک دریاچه وجود دارد که می‌توانید یک قایق اجاره کنید و از تماشای منظره اطراف لذت ببرید. بازدید از این موزه زیبا که یکی از جاذبه های دیدنی کیپ تاون به شمار می‌آید را در سفر به کیپ‌تاون فراموش نکنید. 

آدرس:

 Lambrechts Rd, Dirkie Uys St, &, Franschhoek, South Africa

شماره تماس:

1623 758 63 27+

ساعت بازدید:

9 صبح تا 5 بعدازظهر

Franschhoek Motor Museum

موزه های کیپ تاون؛ Franschhoek Motor Museum

یکی دیگر از موزه های کیپ تاون Franschhoek Motor Museum است. حتی اگر اهل ماشین و موتور هم نباشید، امکان ندارد که از این موزه باشکوه بگذرید. مجموعه باشکوه ماشین‌ها، موتورسیکلت‌ها، سه چرخه‌ها، دوچرخه‌ها و یادگاری‌های خودرو را می‌توانید در این موزه زیبا تماشا کنید. بیش از یک قرن تاریخچه اتومبیلرانی، از اتومبیل‌های عتیقه و قدیمی گرفته تا پس از 1945 و 1960، انواع مختلف وسایل نقلیه در اینجا نگهداری می‌شود. اگر جزو افرادی هستید که به ماشین و وسایل‌نقلیه علاقه دارید و دوست دارید تاریخچه آن‌ها را بدانید، این موزه زیبا که یکی از بهترین موزه های کیپ تاون است را از دست ندهید. 

آدرس:

R45, Franschhoek, 7690, South Africa

شماره تماس:

9002 874 21 27+

ساعت بازدید:

10 صبح تا 5 بعدازظهر

کلام آخر سه کلیک در مورد موزه های کیپ تاون

در این مقاله کوشیدیم تعدادی از بهترین و معروف‌ترین موزه های کیپ تاون را به شما معرفی کنیم. این شهر زیبا علاوه‌بر طبیعت بکر و تفریحات متنوعی که دارد، تاریخ جذابی نیز در خودش جای داده است. این موزه‌ها مملو از داستان‌های جذاب و وسایل قدیمی با قدمت بالا هستند که ارزش دیدن دارند و با تماشای آن‌ها می‌توانید برای درک زمان حال به عقب برگردید. آیا پس از خواندن این مقاله دوست دارید که به کیپ‌تاون سفر کنید و از موزه‌های آن دیدن کنید؟ اگر تاکنون به این شهر سفر کردید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران