بوسان یا سئول؟

بوسان یا سئول؟ شهر‌های دیدنی کره جنوبی را بهتر بشناسید

بیشتر مردم کره جنوبی را فقط با پایتخت معروف و زیبای آن، سئول بزرگ، می‌شناسند؛ در حالی‌که کره جنوبی شهرهای دیدنی دیگری نیز دارد که لازم است با آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید سفری جذاب‌تر و مهیج‌تر را برای خود برنامه‌ریزی کنید. یکی از بهترین شهرهای کره جنوبی بوسان است که امکانات تفریحی مختلفی دارد. اما بوسان یا سئول؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با دو شهر بوسان و سئول بیشتر آشنا شوید و برای سفرتان، برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید. 

رزرو کره جنوبی

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

بوسان یا سئول؟ مقایسه جاذبه‌ها 

بوسان یا سئول؟

قطعا جاذبه‌های سئول از معروف‌ترین جاذبه‌های قاره آسیا است؛ می‌توانید با بازدید از برج ان‌سئول  اوقات خوشی داشته باشید و به مرکز تفریحی و تجاری شبانه میونگ دونگ بروید و سوغاتی بخرید. روز بعد خود را هم می‌توانید برای دیدن روستای بوکچون هانوک برنامه‌ریزی کنید. این در حالی است که دیدن جاذبه‌های بوسان کره که البته هنوز چندان شناخته شده نیستند هم می‌تواند برای‌تان به همان اندازه لذت‌بخش باشد؛ دهکده فرهنگی گامچئون سانتورینی و برج بوسان از این قبیل جاذبه‌ها است. 

مقایسه دو شهر از نظر اندازه و جمعیت

سئول با مساحت 6.5 کیلومتر مربع، جمعیتی معادل با 10 میلیون نفر را در خود جا داده است؛ در حالی‌که بوسان کم‌جمعیت است و با این‌که از برخی شهرهای غربی هم بزرگ‌تر است، تنها 3.5 میلیون نفر جمعیت دارد. اگر دنبال سفری خلوت‌تر با آرامش بیشتر هستید، بوسان گزینه مناسب‌تری برای شماست. 

هتل‌های بوسان یا سئول؟

در سئول انواع اقامتگاه‌ها، از هتل‌های تجاری ساده تا خوابگاه‌های شلوغ و هانوک سنتی را می‌توانید بیابید، اما طبیعتا در بوسان هتل‌ها تا این حد تنوع ندارد. اما به هر حال هر دو شهر از مهمان‌خانه‌های منحصربه‌فرد خود با امکانات ویژه‌ای برخوردار هستند. 

غذاخوری و گشت‌وگذار شبانه

بوسان یا سئول؟

در این مورد بوسان و سئول فرق زیادی باهم ندارد؛ در هر کدام که باشید می‌توانید با خوردن لذیذترین غذاهای کره‌ای در رستوران‌های مجلل، لذت سفر خود را دو چندان کنید. از جمله غذاهای سنتی کره می‌توان کاسه‌های برنج بی‌بی‌باپ، گوشت گاو و گوشت خوک طعم‌دار به سبک بولگوگی را نام برد. 

دسترسی و سفر 

رسیدن به بوسان از آمریکای شمالی و اروپا به‌طور مستقیم کمی دشوار است، اما خوب است بدانید که در این شهر امکان پروازهای بین‌المللی مستقیم به کشورهای آسیایی مثل ژاپن و تایوان فراهم است. اما سئول تقریباً به تمام شهرهای بزرگ جهان پروازهای مستقیم دارد. بنابراین می‌توانید ابتدا به سئول بروید و پایتخت را ببینید، سپس از آن‌جا به بوسان دیدنی سفر کنید؛ این بهترین برنامه برای بازدید از هر دو شهر دیدنی بوسان و سئول است.  

یک برنامه ساده برای بازدید از بوسان تماشایی

در بوسان می‌توانید در ساحل خیره‌کننده هیوندای قدم بزنید، عکس بگیرید و هم‌چنین از معبد هادونگ یونگ گونگسا بازدید کنید؛ ناهار را در شهر، زیر برج بوسان یا نزدیک خیابان کتاب بوسودونگ صرف کنید و بقیه روز را هم با پیاده‌روی بگذرانید و از تماشای مناظر کوهستانی اصلی شهر در زمان غروب خورشید لذت ببرید. 

سخن آخر سه کلیک درمورد سفر به بوسان و سئول

بوسان یا سئول؟ مطمئنیم در این مقاله به پاسخ خود رسیده‌اید، اما لازم به یادآوری است که در سفر خود به کره‌، بوسان را هرگز از قلم نیندازید؛ این شهر که مانند پلی بین پایتخت و سایر شهرهای کره است، بخش مهمی از سفری به‌یادماندنی خواهد بود. به‌علاوه، بوسان از سئول کم‌جمعیت‌تر است و اگر دوست دارید در قسمتی از سفرتان، آرامش بیشتری را در محیطی خلوت‌تر تجربه کنید، نباید از آن غافل شوید. 

نظر شما چیست؟ دوست دارید بعد از بازدید از پایتخت کره جنوبی، سری هم به بوسان بزنید؟ برای‌ ما بنویسید. 

نظرات کاربران