خانه آبی کره جنوبی؛ موزه‌ای جذاب در قلب سئول

خانه آبی کره جنوبی که درست در پشت کاخ بزرگ و تاریخی گیونگبوک در سئول واقع شده است، یک بنای مدرن است که از سال 1948 مقر ریاست جمهوری کره جنوبی بود، اما به تازگی و از سال 2022 به موزه تبدیل شده است؛ موزه‌ای که بازدید از آن برای عموم آزاد و رایگان است. اگر قصد سفر به پایتخت کره جنوبی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از این موزه دیدنی غافل نشوید. همراه ما باشید تا بیشتر با خانه آبی کره جنوبی آشنا شویم. 

رزرو کره جنوبی

رزرو تور کره جنوبی با سه کلیک خوبه!

 خانه آبی کره جنوبی؛ مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و باغ‌ها

خانه آبی کره جنوبی

باغ‌های زیبا و تماشایی این مجموعه برای پذیرایی از مهمانان خارجی آراسته شده و ساختمان‌های آن نیز به سبک معماری سنتی کره ساخته شده است؛ بنابراین خانه آبی کره جنوبی جایی است که هرگز از دیدن آن پشیمان نخواهید شد. اگر به سئول رفتید، یک روز خود را برای بازدید از این مجموعه 62 هکتاری برنامه‌ریزی کنید. 

علت نام‌گذاری خانه آبی کره جنوبی

نام این ساختمان در واقع از کاشی‌های آبی رنگ دفتر اصلی آن گرفته شده است. جالب است بدانید هر کدام از این کاشی‌ها که به صورت جداگانه و با دقت فراوان ساخته و آماده شده است، بسیار مستحکم است و می‌تواند تا قرن‌ها، دوام بیاورد.

ساختمان های اصلی مجموعه

ساختمان‌های اصلی خانه آبی کره جنوبی عبارت‌اند از: سالن دفتر اصلی، اقامتگاه ریاست جمهوری، خانه پذیرایی ایالتی، مراکز سابق اداری دولت کره، تالار بهار و پاییز (چانچو-گوان)، تالار مطبوعات و ساختمان‌های دبیرخانه. 

یک نکته جالب توجه درباره خانه آبی سئول این است که این اقامتگاه از حفاظت‌شده‌ترین اقامتگاه‌های رسمی در آسیا بود و یک رئیس جمهور کره نیز در سال 1979 در این مجموعه ترور شد.

باغ‌های خانه آبی

خانه آبی کره جنوبی

حواس‌تان باشد دوربین عکاسی خود را جا نگذارید. خانه آبی کره جنوبی باغ‌هایی تماشایی دارد که شامل باغ نوکیوون و باغ گل رز شارون هیل است. گفتنی است که بازدید از این مجموعه‌ها رایگان است و ساعت کاری آن نیز از 9 صبح تا 6 عصر می‌باشد. برای دیدن کل مجموعه خانه آبی سئول کلا به 3 ساعت زمان نیاز دارید. 

سخن آخر سه کلیک درباره خانه آبی کره جنوبی

در این مقاله به خانه آبی کره جنوبی و نکات آن پرداختیم. به یاد داشته باشید که در هر اتاق این مجموعه دیدنی، کارمندانی مسلط به زبان انگلیسی برای راهنمایی شما آماده و پاسخگوی سوالات شما هستند و هم‌چنین در مورد تاریخچه و اهمیت این بنا توضیحاتی را ارائه می‌دهند. این موزه زیبا جاذبه‌ای تاریخی برای آشنایی با کره مدرن است. تاریخ کره که تحت‌الشعاع همسایگان بزرگ‌ترش، چین و ژاپن، قرار گرفته است، بسیار جالب و شنیدنی است؛ با دیدن خانه آبی بخشی از این تاریخ را مرور کنید.

دوست دارید به این مجموعه جذاب بروید و در باغ گل رزش قدم بزنید و لذت ببرید؟ برای ما بنویسید. 

نظرات کاربران