بهترین زمان سفر به سائوپائولو
28 اردیبهشت 1403
برزیل

بهترین زمان سفر به سائوپائولو ؛ شهری زیبا در آمریکای جنوبی

سائوپائولو بزرگ‌ترین شهر در کل برزیل است. این شهر با فرهنگ غنی و متنوع، جاذبه‌های دیدنی، تفریحات شبانه، جای تعجب ندارد که چرا در بین گردشگران محبوبیت است. احتمالا برای سفر به سائوپائولو، سوال اصلی گردشگران این باشد که بهترین زمان سفر به سائوپائولو چه زمانی خواهد بود؟ در این مقاله با بررسی آب‌وهوای این شهر، تفریحات و فعالیت‌های سائوپائولو به شما خواهیم گفت که چه زمانی بهتر است راهی این شهر شوید، پس تا انتها همراه ما باشید. 

رزرو تور برزیل

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

آب‌وهوا در سائوپائولو

یکی از دلایل اصلی سفر به سائوپائولو در نظر گردشگران آب‌و‌هوای معتدل و البته آفتابی این شهر است. آب‌وهوای سائوپائولو در طول سال گرم و مرطوب است و میانگین دمای آن بین 23 تا 25 درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود.

فصل بارانی در سائوپائولو از دسامبر تا مارس ادامه دارد، بنابراین اگر در این زمان قصد سفر دارید، حتماً چتر به همراه داشته باشید! نکته قابل‌توجه این است که با وجود باران در طول این مدت، آفتاب همچنان در آسمان می‌درخشد. 

ژانویه و فوریه اغلب گرم‌ترین ماه‌ها هستند و دمای هوا گاهی به ۳۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. برای راحتی و محافظت از گرمای خورشید در این ماه‌ها در سائوپائولو می‌توانید از لباس‌هایی با پارچه‌های سبک و خنک استفاده کنید.

در جولای و آگوست، دما در روز معتدل‌تر و در شب خنک‌تر می‌شود. این زمان می‌تواند موقعیتی مناسب برای گشت‌وگذار در سائوپائولو باشد. 

 ماهای بهاری سائوپائولو، ماه‌های سپتامبر یا اکتبر است. شکوفه‌های درختان و گل‌های رنگارنگ را در سائوپائولو خواهید دید و دمای کمی گرم‌تر می‌شود. این ماه‌ها زمان عالی برای لذت‌بردن از فضای باز و گشتن در سائوپائولو است.

بهترین زمان سفر به سائوپائولو چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به سائوپائولو

برزیل کشوری بزرگ با آب‌وهوای متنوع است؛ اما اگر قصد سفر به سائوپائولو را دارید، خوشبختانه این شهر در تمام سال آب‌وهوای معتدل و خوبی دارد و شما می‌توانید به‌راحتی از سفر به سائوپائولو لذت ببرید. 

اگر با شلوغی شهر مشکلی ندارید، دسامبر تا مارس بهترین زمان سفر به سائوپائولو است، چرا که هوا گرم خواهد بود و به دلیل سال نو و کریسمس این شهر پر از جشن‌ها و رویدادهای متنوع دیدنی است؛ اما در نظر داشته باشید در این ماه‌ها قیمت‌ها به دلیل ازدحام جمعیت بالا می‌رود. اگر می‌خواهید از سواحل زیبای سائوپائولو دیدن کرده و در آنها استراحت کنید هم سفر به سائوپائولو از دسامبر تا مارس، پیشنهاد خوبی برای شما است و شما به‌راحتی می‌توانید در آب‌های دریا شنا کنید.

این شهر از آوریل تا نوامبر دمای پایین‌تری را تجربه می‌کند، اما باز هم برای لذت‌بردن از ساحل و دریا مناسب خواهد بود. پاییز سائوپائولو آوریل تا می است، هوا در روز گرم و آفتابی است و عصرها خنک‌تر می‌شود.

اگر می‌خواهید در ماه‌هایی که قیمت‌ها ارزان‌تر است به این شهر سفر کنید، ماه می تا اکتبر بهترین زمان سفر به سائوپائولو خواهد بود، چرا که بارندگی در این ماه‌ها بیشتر از زمان‌های دیگر است و مسافران کمتری در سطح شهر دیده می‌شوند.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

بهترین زمان برای گشت‌وگذار در سائوپائولو

برای گشت‌وگذار در سائوپائولو، هر زمانی از سال عالی خواهد بود؛ اما اگر از شلوغی فراری هستید، ماه می تا اکتبر زمان مناسبی برای تفریح در سائوپائولو است. در این ماه‌ها هوا کمی خنک‌تر اما همچنان آفتاب در آسمان می‌درخشد. قیمت برای اقامت در این شهر نیز پایین‌تر از زمان‌های دیگر است. 

از سوی دیگر، اگر دنبال تجربه سفری منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز، همراه با جشنواره‌ها و رویدادهای متنوع هستید، دسامبر تا مارس یک گزینه عالی برای سفر به سائوپائولو است. این ماه‌ها پر از گردشگر خواهد بود چرا که در این شهر دسامبر تا مارس تابستان است. هوا در این ماه‌ها بسیار گرم و مرطوب خواهد بود. همچنین با بیشترین احتمال بارش باران همراه است، بنابراین اگر قصد سفر در این ماه‌ها را دارید، چتر همراه خود داشته باشید.

در ادامه بهترین زمان بازدید از چند جای دیدنی سائوپائولو را به شما خواهیم گفت؛ پس همراه سه کلیک باشید.

بهترین زمان برای رفتن به پارک Ibirapuera

بهترین زمان سفر به سائوپائولو

پارک ای‌بیراپوئرا یک پارک‌شهری در سائوپائولو است که به‌عنوان یکی از پربازدیدترین پارک‌های آمریکای جنوبی شناخته می‌شود. بهترین زمان برای رفتن به این پارک از آوریل تا اکتبر است، چرا که در این ماه‌ها پارک با شکوفه‌های گل‌ها و درختان دیدنی می‌شود.

تماشای دریاچه، دوچرخه‎سواری و پیاده‌روی از تفریحات جذاب این پارک برای گردشگران است. همچنین شما می‌توانید در این پارک کمی استراحت کنید. دمای هوا در این مدت ملایم و دلپذیر است و تقریباً به 24 درجه سانتیگراد می‌رسد، بنابراین می‌توانید بدون احساس گرما از لحظات خود در این پارک لذت ببرید.

بهترین زمان برای رفتن به سواحل نزدیک سائوپائولو

اگر از تماشای آسمان‌خراش‌های بتنی در سائوپائولو خسته شدید، می‌توانید به سواحل زیبایی که در نزدیکی این شهر هستند، بروید و نفسی تازه کنید. آوریل و می، ماه‎‌هایی فوق‌العاده برای استراحت در کنار ساحل هستند. دمای هوا در این ماه‌ها خنک‌تر است و بارش باران نیز به حد پایینی می‌رسد. همچنین ماه‌های ژوئن تا نوامبر در سائوپائولو نیز می‌توانید از استراحت در سواحل زیبای سائوپائولو لذت ببرید. دمای هوا در این ماه‌ها بین 22 تا 25 درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود و احتمال بارندگی کمی وجود دارد.  

بهترین زمان برای بازدید از کلیسای جامع سائوپائولو

کلیسای جامع سائوپائولو یک کلیسای زیبا به سبک باروک است که در مرکز شهر سائوپائولو واقع شده؛ باروک سبک معماری و هنری ایتالیایی است که در اروپا و آمریکای جنوبی رواج داشته است. کلیسای جامع سائوپائولو یک مکان عالی برای تماشای معماری منحصربه‌فرد و آشنایی با فرهنگ شهر خواهد بود. بهتر است بین آوریل و نوامبر از کلیسا بازدید کنید، چراکه دمای خنک هوا،گردش شما را لذت‌بخش خواهد کرد. 

شلوغ‌ترین زمان برای بازدید از سائوپائولو

بهترین زمان سفر به سائوپائولو

از دسامبر تا مارس، شلوغ‌ترین زمان سائوپائولو خواهد بود. در این مدت، شهر با رویدادها و جشنواره‌های متنوع سرزنده می‌شود. تابستان سائوپائولو، دسامبر تا مارس است. به دلیل سال نو و جشن‌های کریسمس ازدحام جمعیت را در سطح شهر شاهد خواهید بود. از جمله جشن‌هایی که در از زمان برگزار می‌شود:

Bienal  سائوپائولو

Bienal de São Paulo با الهام از دوسالانه ونیز برگزار می‌شود. Bienal  یک جشنواره هنری مشهور بین‌المللی است که هر دو سال یک‌بار بین سپتامبر و دسامبر برگزار می‌شود. این رویداد که در دهه 1950 شروع به کار کرد، از آن زمان به یکی از معتبرترین رویدادهای فرهنگی در سراسر جهان تبدیل شد. جایی که هنرمندان از تمام نقاط جهان آثار خود را در ساختمان اسکار نیمایر پارک ایبیراپوئرا به نمایش میگذارند.

جشنواره بین‌المللی فیلم سائوپائولو

جشنواره بین‌المللی فیلم سائوپائولو یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های فیلم در آمریکای لاتین است که در جهان نیز به رسمیت شناخته شده است. هرسال در ماه اکتبر و نوامبر، بیش از 350 فیلم از جمله فیلم های بلند، مستند، فیلم کوتاه و فیلم در بیش از 20 مکان مجزا در سراسر سائوپائولو اکران می‌شود. اگر دوستدار فیلم و هنرِ سینما هستید، شرکت در این جشنواره را از دست ندهید.

کلام آخر سه کلیک درباره بهترین زمان سفر به سائوپائولو

سائوپائولو در برزیل به دلیل آب‌وهوای معتدل و البته آفتابی‌اش شهرت دارد. این شهر همان‌گونه که فرهنگ‌های متنوعی دارد، گاهی آب‌وهوای گوناگونی را نیز تجربه می‌کند. گرمای این شهر در بدترین حالت به 28 درجه سانتیگراد می‌رسد و در سردترین حالت 13 درجه سانتیگراد را تجربه می‌کند. با این حال این شهر از دسامبر تا مارس شلوغ می‌شود و از می تا اکتبر خلوت. این بستگی به شما دارد که کدام یک از این زمان‌ها، بهترین زمان سفر به سائوپائولو برای شما خواهد بود. در انتها، اگر به سائوپائولو سفر کرده‌اید، از تجربیات خود برای ما بنویسد. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران