TsUM

مراکز خرید مسکو؛ ارزان‌فروشی‌ها را بشناسید!

احتمالا با خودتان می‌گویید که شهرهای روسیه، به پای پایتخت‌های مد -یعنی میلان و پاریس-  نمی‌رسد، اما با رفتن به مراکز خرید مسکو نظرتان تغییر می‌کند. این مراکز خرید، همه‌چیز از پوشاک گرفته تا کیف، کفش، جواهرات، صنایع‌دستی، سوغات، چینی و بسیاری از چیزهای دیگر را به فروش می‌رسانند. هم‌چنین، برخی از فروشگاه‌ها نیز اجناس برندهایی هم‌چون Dolce & Gabbana، Valentino، Saint Laurent و Jimmy Choo را عرضه می‌کنند. در واقع مسکو دارای مراکز خرید لوکس و گران‌قیمت با برندهای سطح بالا، پاساژهای معمولی و مراکز خرید ارزان‌قیمت است. شما متناسب با هر بودجه‌ای که دارید می‌توانید یک دسته از مراکز خرید مسکو را برگزینید و اجناس موردنظرتان را بیابید. ما در این مطلب، فهرستی 14تایی از بهترین مراکز خرید مسکو را در اختیار شما می‌گذاریم.

رزرو تور لوکس روسیه فقط با سه کلیک خوبه!

مراکز خرید متوسط و لاکچری مسکو

GUM

GUM

یکی از مراکز خرید مسکو GUM است. این مرکز خرید، در ضلع شرقی میدان سرخ قرار دارد. مرکز خرید GUM، با توجه به سبک معماری قرن نوزدهمی خود، شبیه یک کاخ سلطنتی به نظر می‌رسد، اما چیزی هم کمتر از آن ندارد. اگر به‌دنبال خرید اجناس برند هستید، این مرکز خرید را از دست ندهید. GUM، برندهایی مانند Dolce & Gabbana، Valentino، Saint Laurent، Jimmy Choo، Emilio Pucci و دیگر موارد را در خود جای داده است.

آدرس:

Red Square, 3, Moscow, Russia, 109012

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب

شماره تماس:

43 43 788 495 7+

وب‌سایت:

https://gum.ru/

TsUM

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید مسکو TsUM است. این مرکز خرید لاکچری، در خیابان پتروفکا قرار دارد. از آن‌جایی که خیابان پتروفکا، از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است، مغازه‌های لوکس، اداره‌ها و جاذبه‌های دیگری در آن‌ قرار دارد. برای مثال، شما می‌توانید پس از بازدید از مکان‌های دیدنی هم‌چون میدان سرخ و موزه تاریخ، با پای پیاده به این خیابان بیایید. سپس با حدود 1000 برند پوشاک، کفش، لوازم جانبی و لوازم آرایشی روبه‌رو شوید. اگر تصمیم به تعویض تمامی وسایل کمدتان دارید، TsUM مسکو بهترین جاست!

آدرس:

 Petrovka Ulitsa, 2, Moscow, Russia, 125009

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 11 ظهر تا 10 شب

شماره تماس:

00 73 933 495 7+

وب‌سایت:

https://www.tsum.ru/

Izmailovo Market

Izmailovo Market

بازار صنایع‌دستی‌ Izmailovo Market، به یکی دیگر از مراکز خرید مسکو تبدیل شده است. این بازار که در نزدیکی ایستگاه مترو Partizanskaya قرار گرفته، بدون شک بهترین مکان برای خرید سوغات روسیه به حساب می‌آید. نقاشی‌های کلاسیک، سبدهای حصیری، کتاب، لباس‌های سنتی، کیف دست‌دوز، مبلمان و نمادهای روسیه، همگی در Izmailovo Market یافت می‌شود. چه‌چیزی بهتر از صنایع‌دستی برای سوغاتی سراغ دارید؟ اگر می‌خواهید خریدی آرام و به دور از شلوغی بازار را تجربه کنید، بین ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر به این بازار متنوع و رنگارنگ بیایید.

آدرس:

2, Moskva, Russia

ساعت فعالیت:

چهارشنبه‌، شنبه و یک‌شنبه: از 10 صبح تا 6 بعدازظهر

دوشنبه‌، سه شنبه، پنج‌شنبه و جمعه‌: از 10 صبح تا 8 شب

Kuznetsky Most

خیابان Kuznetsky Most مسکو، مملو از مراکز خرید است. این خیابان، به‌خاطر بوتیک‌ها و کتاب‌فروشی‌هایش شهرت دارد. شما در Kuznetsky Most، از مد آلمانی گرفته تا سبک‌های فرانسوی را خواهید دید. هم‌چنین کتاب‌ها، اکسسوری‌های مد روز، عطرهای درجه‌یک و لباس‌های شیک از جمله مواردی‌ست که در این مکان یافت می‌شود.

آدرس:

Ulitsa Kuznetskiy Most, Moskva, Russia

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب

Aviapark

Aviapark

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید مسکو Aviapark است. این مرکز خرید که به‌تازگی افتتاح شده، در بخش شمالی شهر و در منطقه سوکول قرار دارد. مرکز خرید Aviapark، تا به امروز بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپا نام گرفته، از همین جهت محبوبیت پیدا کرده است. جالب‌ترین نکته درباره این مرکز خرید آن است که یک آکواریوم استوانه‌ای از کف تا سقف آن قرار دارد. این آکواریوم که در کنار انعکاس نورهای آبی سقف منظره‌ای خیره‌کننده را پدید آورده، از تمامی طبقات قابل مشاهده است. این مرکز خرید، بهترین مکان برای خرید کیف، کفش و لباس به حساب می‌آید؛ چرا که لوکس‌ترین برندها در آن‌جا هستند. شما پس از گردش در پاساژ و بازدید از فروشگاه‌های گوناگون می‌توانید به رستوران و سینمای واقع در این مرکز خرید بروید و خستگی‌تان را رفع کنید.

آدرس:

 Khodynskiy Bul’var, 4, Moscow, Russia, 125167

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب

شماره تماس:

44 45 644 495 7+

وب‌سایت:

https://aviapark.com/

Flacon Design Factory

یکی دیگر از مراکز خرید معروف مسکو Flacon Design Factory است. این مرکز خرید، زمانی به‌عنوان یک کارخانه عطر شناخته می‌شد. اما Flacon Design Factory، در حال حاضر دارای فروشگاه‌های لباس گران‌قیمت، مغازه‌های محلی شیک، رستوران‌های کلاسیک و نمایشگاه‌های سرگرم‌کننده است. Flacon Design Factory تنها یک مرکز خرید نیست، بلکه بیشتر شبیه یک دفتر نقاشی‌ بوده؛ چرا که تمامی دیوارهای کارخانه رنگارنگ و نقاشی‌شده‌ است. این مرکز خرید، مکانی عالی برای تماشای فرهنگ و سبک زندگی روسیه به شمار می‌آید. 

آدرس:

Bol’shaya Novodmitrovskaya Ulitsa, 36, Moskva, Russia

ساعت فعالیت:

همهروزه 24ساعته

شماره تماس:

01 79 790 495 7+

وب‌سایت:

http://www.flacon.ru/

Tverskaya

Tverskaya

خیابان Tverskaya مسکو، مملو از مراکز خرید است. در این مکان، بسیاری از مغازه‌های جواهرات‌فروشی یافت می‌شود. علاوه‌بر آن، انواع فروشگاه‌های لوکس و مغازه‌هایی با قیمت‌های متوسط نیز در این‌جا وجود دارد. راستی، فراموش نکنید اگر به‌دنبال خرید کیف هستید، آن را از فروشگاه‌های Tverskaya بخرید؛ چرا که کیف‌های زیبای آن‌جا برق از چشمان‌تان می‌رباید!

آدرس:

Tverskaya ulitsa, Moscow, Russia

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب

Artplay Design And Architecture Centre

یکی دیگر از مراکز خرید مسکو Artplay Design And Architecture Centre است. این مرکز خرید، در ابتدا به‌عنوان یک کارخانه شناخته می‌شد. اما در حال حاضر به یک مرکز فرهنگی-هنری تبدیل شده است. این مجموعه، طیف متنوعی از مغازه‌ها، بارهای نوشیدنی، گالری‌ها، کافه‌ها، کلوپ‌های موسیقی، سینما و کتاب‌فروشی‌ها را در بر می‌گیرد. بنابراین اگر تصمیم دارید از شهر مسکو بازدید کنید، اما زمان کافی در اختیار ندارید، از این مرکز چندمنظوره هنری دیدن کنید. فراموش نکنید که از مغازه‌های آن‌جا، وسایل دکوری موردنیاز خانه‌تان را بخرید.

آدرس:

Nizhnyaya Syromyatnicheskaya Ulitsa, д.10, Moscow, Russia, 105120

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 10 صبح تا 9 شب

شماره تماس:

83 08 620 495 7+

Vintage Voyage

Vintage Voyage

یکی دیگر از مراکز خرید مسکو Vintage Voyage است. این مرکز خرید که در قلب شهر قرار دارد، برخی از جذاب‌ترین لباس‌ها را به فروش می‌رساند. شما در این مرکز خرید، هیچ دو لباسی را نخواهید یافت که شبیه هم باشند؛ در واقع این شاهکارهای سنتی و معاصر به صورت دست‌ساز تولید شده و فقط از هرکدام یک نمونه موجود است. مرکز خرید Vintage Voyage، به‌دلیل لباس‌های باکیفیت و خاص خود، یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید لباس در روسیه به شمار می‌آید.

آدرس:

Neglinnaya St, 9, Moscow, Russia, 107031

ساعت فعالیت:

هم‌روزه از 12 ظهر تا 10 شب

شماره تماس:

79 11 968 495 7+

وب‌سایت:

https://www.vinvoy.com/

Central Children’s Store

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید مسکو Central Children’s Store است. این‌ مرکز خرید، تنها‌وتنها به کودکان اختصاص دارد. شما می‌توانید همه‌چیز از وسایل بازی گرفته تا لباس‌های کودکانه، کتاب‌های داستان، عروسک، وسایل سرگرمی، اسباب‌بازی و بازی‌های آموزشی کودکان‌تان را از این‌جا بخرید. این شهرخرید که در سال 1957 افتتاح شد، اخیرا بازسازی‌شده است. اگر همراه با فرزند کوچولویتان به مسکو سفر کرده‌اید، فرصت گشت‌ و گذار در Central Children’s Store را از دست ندهید! اگر هم هنوز فرزندتان به‌ دنیا نیامده، وسایل موردنیازش را از حالا بخرید؛ چرا که در هیچ‌جای دنیا، اسباب‌بازی‌هایی به قشنگی این‌جا پیدا نخواهید کرد.

آدرس:

Teatralny Drive, 5/1, Moscow 109012, Russia

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب

European Mall

European Mall

یکی دیگر از مراکز خرید مسکو European Mall است. این مرکز خرید لوکس و 8طبقه، در کنار ایستگاه متروی کیفسکایا قرار دارد. مرکز خرید European Mall، برندهای مختلفی مانند Zara، Mango، Promod و بسیاری از برندهای دیگر را در فروشگاه‌های خود به فروش می‌رساند. علاوه‌بر این، شما در این مرکز خرید شاهد مغازه‌های دکوراسیون منزل، جواهرات، لوازم آشپزخانه و مبلمان خواهید بود. برای این‌که در زمان‌تان صرفه‌جویی کنید و زمان مستقلی را برای رفتن به رستوران اختصاص ندهید، می‌توانید به کافه-رستوران سنتی European Mall در مسکو بروید.

آدرس:

Kiyevsky Station Square, 2, Moskva, Russia, 121059

ساعت فعالیت: 

همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب

مراکز خرید ارزان‌قیمت در مسکو

Arbat Street

خیابان Arbat Street مسکو، مملو از مراکز خرید است. این خیابان، در مرکز تاریخی شهر قرار دارد. خیابان Arbat Street، از عتیقه‌‌فروشی‌ها و سوغاتی‌فروشی‌‌های درجه‌یک گرفته تا فروشگاه‌های شیک وبی‌شمار را در خود جای داده است. حتی اگر تصمیم به خرید نداشته باشید و فقط برای سرگرمی و تفریح به خیابان Arbat Street می‌آیید، امکان ندارد دست خالی به هتل برگردید. چرا که خیابان Arbat  با قدمت و محبوبیت خود، ارزان‌ترین مکان برای خرید در مسکو به شمار می‌آید.

آدرس:

Arbat Ulitsa | Arbatskaya Metro, Moscow, Russia

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 10 صبح تا 9 شب

Okhotny Ryad

Okhotny Ryad

یکی دیگر از بهترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید مسکو Okhotny Ryad است. این مرکز خرید که در مجاورت میدان سرخ قرار دارد، برخلاف دو مرکز خرید GUM و TSUM، قیمت‌های ارزان‌تری را ارائه می‌کند. بیش‌از 160 برند پوشاک، کفش، جواهرات، لوازم بهداشتی و عطر در پاساژ زیرزمینی Okhotny Ryad قرار دارد. این مرکز خرید، به‌خاطر فودکورت عالی خود نیز شهرت یافته است؛ به‌طوری که بسیاری از گردشگران، برای رفع خستگی بعد از خرید و غذاخوردن به این فودکورت می‌آیند.

آدرس:

Manege Square, 1, Moscow

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب

Gorbushka Market

یکی دیگر از مراکز خرید مسکو Gorbushka Market است. این مرکز خرید، تعداد بی‌شماری فروشگاه و غرفه‌های فروش انواع لوازم الکترونیکی دارد. علاوه‌بر این‌ها، انواع دی‌وی‌دی‌های غیرقانونی و لوازم برقی خانگی ارزان‌قیمت نیز در این‌جا به فروش می‌رسد. مواظب باشید که هیچ دی‌وی‌دی غیرقانونی از این‌جا نخرید؛ چرا که حق ندارید آن‌ها را از کشور روسیه خارج کنید.

آدرس:

Ulitsa Barklaya, 8, Moskva, Russia

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 10 صبح تا 9 شب

چند نکته پیش از خرید

هنگام خریدن آثار هنری و عتیقه‌جات، گواهینامه قدمت و ضمانت کالا را از فروشنده دریافت کنید؛ چرا که قانون روسیه، صادرات اقلام بدون شناسنامه را ممنوع کرده است.

چانه‌زنی در مسکو امر رایجی نیست. بهتر است پیش از خرید کالا، به بودجه خود توجه کنید.

با یک راهنما به مراکز خرید مسکو بروید، یا این‌که کلمات روسی مهم را یاد بگیرید تا به‌هنگام نیاز از آنان استفاده کنید. اگر هم به زبان انگلیسی مسلطید، دیگر احتیاجی به همراه بردن یک راهنما با خودتان نخواهد بود؛ چرا که زبان محلی مسکو انگلیسی‌ست.

در آخر

ما در این مقاله طیف گسترده‌ای از مراکز خرید مسکو را به شما معرفی کردیم. تلاش ما این بود که تمامی مراکز خرید اعم از ارزان، متوسط و گران را بشناسید تا بسته به بودجه‌تان به آن‌جا بروید. توجه داشته باشید که برخی از آن‌ها دارای سینما، رستوران و کافه هستند؛ بنابراین می‌توانید در پاساژ گشت و گذار کنید، خریدهای‌تان را انجام دهید و سپس برای رفع خستگی به این مکان‌ها بروید.

نظرات کاربران