Berlin or Hamburg
9 اردیبهشت 1402
آلمان

کدام شهر برای سفر مناسب است، برلین یا هامبورگ؟

کشور آلمان شهرهایی پر جنب و جوش و زنده با میراث فرهنگی غنی، معماری دیدنی و غذاهای متنوع دارد. برلین و هامبورگ دو شهر محبوب آلمان هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟ برلین یا هامبورگ؟ در ادامه راهنمایی برای شما تهیه کرده‌ایم تا برای تصمیم‌گیری به شما کمک کنیم. برلین به عنوان پایتخت دیدنی‌های زیادی دارد اما هامبورگ هم حال‌وهوای خاصی دارد که نظر گردشگران را جلب می‌کند. اگر قصد سفر به یکی از دو شهر برلین یا هامبورگ را دارید با ما همراه باشید تا نگاه دقیق‌تری این دو شهر بیندازیم و ویژگی‌های آنها را با هم مقایسه کنیم.

دانستنی‌های هامبورگ و برلین

برلین

Berlin

شهر برلین در ساحل رودخانه‌ی اسپری در شمال شرقی آلمان قرار دارد و بخشی از ایالت براندنبورگ است. برلین در زمستان به دلیل برودت شدید هوا و یخبندان معمولا گردشگران کمتری دارد اما بازهم جاذبه‌های دیدنی آن می‌تواند شما را حتی در زمستان هم سرگرم کند. اگر از ازدحام جمعیت فراری هستید پیشنهاد می‌کنیم بهار را برای سفر به برلین انتخاب کنید. در این فصل هوا معتدل است و به راحتی می‌توانید به فعالیت‌های خارج از خانه برسید. برلین در تابستان بیشترین گردشگران را به خود جذب می‌کند و دلیل آن هم هوای گرم و آفتابی آن است. اما اگر دوست دارید زیباترین مناظر برلین را ببینید سفر خود را در پاییز برنامه‌ریزی کنید. هوا در این زمان خنک‌تر است و شاخ برگ درختان با برگ‌های رنگارنگ پر می‌شود. در این فصل بهتر است هنگام خروج از خانه چتر به همراه داشته باشید.

دانستنی‌های هامبورگ در مقایسه با برلین

دومین شهر بزرگ آلمان هامبورگ است که در شمال این کشور قرار دارد. این شهر مدرن را به معماری خیره‌کننده و بندر شلوغش می‌شناسند. هامبورگ در سواحل رودخانه‌ی البه واقع شده است حدود 100 کیلومتر با مرز دانمارک فاصله دارد. تابستان بهترین زمان برای گردش در هامبورگ است. در این زمان هوا گرم‌تر می‌شود و می‌توان از فعالیت‌های متنوع در فضای باز لذت برد. اما برای فرار از شلوغی فصل بهار و پاییز انتخاب بهتری است. هوا در این فصل‌ها معتدل می‌شود و از شلوغی شهر هم کاسته می‌شود. زمستان هامبورگ معمولا سرد و مرطوب است. با نزدیک شدن به کریسمس و جشن سال نو بازارهای روز و جشنواره‌ها آغاز می‌شوند و حال و هوای متفاوتی به شهر می‌دهند. اگر فصل زمستان را برای سفر به هامبورگ و برلین انتخاب کردید حتما لباس گرم به همراه داشته باشید تا به راحتی بتوانید در شهر بگردید.

فعالیت‌های کدام شهر، برلین یا هامبورگ؟

اگر قصد سفر به یکی از دو شهر برلین یا هامبورگ را دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر دو شهر از نظر تاریخ و فرهنگ بسیار غنی هستند اما هر کدام جاذبه‌ها و فعالیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. انتخاب بین این دو شهر می‌تواند کمی سخت باشد. در ادامه به بعضی کارهایی که در هامبورگ و برلین می‌توانید انجام دهید اشاره می‌کنیم. در برلین می‌توانید از دیوار برلین دیدن کنید؛ در موزه‌ی جزیره بگردید؛ از گشت‌وگذار و تفریح در میان زندگی شبانه‌ی برلین لذت ببرید یا طلوع خورشید را از دروازه‌ی براندنبورگ ببینید. در هامبورگ می‌توانید در بندر قایق‌سواری کنید؛ از سالن کنسرت اِلبفیلهارمونی دیدن کنید یا غذاهای دریایی بی‌نظیر را در ساحل هامبورگ امتحان کنید.

حمل و نقل داخلی کدام شهر بهتر است، برلین یا هامبورگ؟

Tram in Berlin

هامبورگ و برلین هر دو شهرهایی مسطح هستند و برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی مناسب‌اند. هامبورگ و برلین دارای سیستم حمل و نقل عمومی بسیار کارآمدی هستند که گردش در شهر را بسیار ساده کرده است. این سیستم شامل قطار، اتوبوس و مترو می‌شود. در برلین می‌توانید به جای پیاده‌روی از تراموا استفاده کنید. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید از بلیط‌های 24 ساعته استفاده کنید. حسن استفاده از تراموا این است که در مسیر رسیدن به مقصد می‌توانید شهر و مناظر آن را ببینید. در هامبورگ می‌توانید مترو را جایگزین پیاده‌روی کنید. نکته‌ی مثبت سیستم حمل و نقل هامبورگ این است که می‌توانید یک کارت شهر هامبورگ تهیه کنید و از تمام وسایل حمل و نقل داخل شهری به صورت رایگان استفاده کنید.

جاذبه‌های دیدنی کدام شهر، برلین یا هامبورگ؟

برلین تاریخ شناخته شده‌ای دارد و می‌توان آن را تقریبا معاصر به حساب آورد. در این شهر با بازدید از دیوار برلین می‌توانید با جنایات جنگ جهانی دوم آشنا شوید. با اینکه دیوار برلین مهمترین جاذبه‌ی باقیمانده از جنگ جهانی دوم است اما دیدنی‌های دیگری هم در برلین وجود دارد، مثل برج تلویزیونی، تالار شهر برلین، دروازه‌ی براندنبورگ و کلیسای جامع برلین.

اگر محیط آرام‌تری را ترجیح می‌دهید هامبورگ انتخاب مناسب‌تری است. با گشتن در خیابان‌های این شهر زنده می‌توانید از تماشای آثار هنری خیابانی لذت ببرید. گشت‌و‌گذار در هامبورگ در مقایسه با برلین بسیار ساده‌تر است. هامبورگ گردشگران کمتری نسبت به برلین دارد و در آرامش می‌توانید در خیابان‌ها بگردید و جاذبه‌های دیدنی آن را ببینید. از جمله جاذبه‌های دیدنی هامبورگ می‌توان به بندر هامبورگ، سیتی‌هال، رودخانه‌ی آلستر، باغ وحش هامبورگ و کلیسای سنت میشل اشاره کرد.

غذای کدام شهر لذیذتر است، برلین یا هامبورگ؟

برلین رستوران‌های کلاسیک بسیاری دارد که در بسیاری از شهرهای بزرگ اروپا هم مشابه آنها را می‌بینید. در برلین از غذاهای سنتی آلمانی گرفته تا غذاهای بین‌المللی را به راحتی می‌توانید پیدا کنید. یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف غذا در برلین مارکتالا نیون است، مارکتالا نیون یک بازار تاریخی قدیمی است که در حال حاضر به مکانی برای شکم‌گردی تبدیل شده و انواع غذاهای خیابانی در آن پیدا می‌شود.

تنوع غذاها در هامبورگ نسبت به برلین بسیار زیاد است و در این شهر بندری بهترین غذاهای دریایی را می‌توانید امتحان کنید. صبح زود خود را به بازار ماهی ‌فروش‌ها برسانید و حتی اگر قصد خرید ندارید فضای زنده‌ی آن را در کنار انواع موجودات دریایی خوراکی ببینید. اگر دوست دارید خوش‌طعم‌ترین غذاهای دریایی را امتحان کنید ما رستوران فیشرایهافن را به شما پیشنهاد می‌کنیم این رستوران از سال 1956 بهترین غذاهای دریایی را سرو می‌کند.

مقایسه‌ی زندگی شبانه در هامبورگ و برلین

Hamburg at night

برلین یا هامبورگ فرقی نمی‌کند، هردو شهرهایی زنده و پر جنب و جوش هستند و مطمئن باشید از زیست شبانه در هردو شهر لذت خواهید برد. اگر با شلوغی و سر و صدا مشکلی ندارید می‌توانید به یکی از بارهای شهر بروید. برلین در سراسر اروپا به بارهای زیبا و هیجان‌انگیزش معروف است.

زندگی شبانه در برلین

برلین را به کلاب‌هایش می‌شناسند. بسیاری از افرادی که به سبک‌های مختلف موسیقی علاقه دارند به کلاب‌ها می‌روند. ورود به بعضی کلاب‌ها رایگان است و برای تعدادی از آنها باید کمی هزینه کنید. اگر برلین را برای سفر انتخاب کردید حتما سری به کلاب بِرگِین بزنید. برگِین معروف‌ترین کلاب برلین است، دلیل شهرت این کلاب موسیقی زنده‌ی فوق‌العاده و رویدادهای موسیقی است که در آن برگزار می‌شود و علاقمندان به موسیقی را دور هم جمع می‌کند.

زندگی شبانه‌ی هامبورگ در مقایسه با برلین

هامبورگ هم مثل برلین شب‌های زنده و هیجان‌انگیزی دارد و بارها و کلاب‌های آن همیشه آماده‌ی پذیرایی از مهمانان هستند. یکی از پرجنب و جوش‌ترین مناطق هامبورگ محله‌ی رِد (قرمز) است این محله همیشه با چراغ‌های قرمز تزیین می‌شود و مجسمه‌ای از گروه بیتلز در آن ساخته شده است. این گروه اولین بار در دهه 1960 در باری در همان محله اجرا کردند.

خدمات سفرهای بین‌المللی در کدام شهر بهتر است؟

Hamburg

بخش اعظمی از سفرهای بین‌المللی در هر دو شهر هامبورگ و برلین به صورت هوایی انجام می‌شود و این یک فضای رقابتی بین آنها ایجاد می‌کند. در این فضای رقابتی گاهی قیمت‌ها شکسته می‌شوند و همین موضوع سفر به برلین یا هامبورگ را ساده و مقرون‌به‌صرفه می‌کند.

مقایسه‌ی گزینه‌های سفر بین‌المللی هامبورگ و برلین

به طور کلی هامبورگ و برلین از نقاط  مختلف اروپا به راحتی قابل دسترسی هستند و گزینه‌های مختلفی برای سفر وجود دارد. اگر می‌خواهید سفری مقرون‌به‌صرفه به برلین یا هامبورگ داشته باشید اتوبوس انتخاب مناسبی است. اما در صورتی که زمان کافی ندارید هواپیما یا قطارهای سریع‌‌السیر گزینه‌ی بهتری هستند.

برلین دو فرودگاه دارد، فرودگاه تگل و شونفلد. هردوی این فرودگاه‌ها به شهرهای مختلف اروپایی پرواز ورودی و خروجی دارند. هامبورگ تنها یک فرودگاه به همین نام دارد. این فرودگاه هم پروازهای زیادی به شهرهای مختلف اروپایی دارد. بلیط هواپیما در برلین از 20 یورو شروع می‌شود، اما قیمت بلیط در هامبورگ در مقایسه با برلین از حدود 25 یورو شروع می‌شود.

اگر قطار را برای سفر به برلین یا هامبورگ انتخاب می‌کنید باید بدانید که هردو شهر به خوبی به شبکه‌ی ریلی اروپا متصل هستند و مسافران زیادی را از مسیرهای دور و نزدیک جابجا می‌کنند. برلین چهار ایستگاه قطار اصلی دارد که به شهرهایی مثل پاریس، آمستردام و ورشو متصل است، اما هامبورگ در مقایسه با برلین تنها یک ایستگاه قطار اصلی دارد که به شهرهایی مثل کپنهاگ، وین و آمستردام متصل می‌شود.

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل برای سفر به هامبورگ و برلین اتوبوس است. شرکت‌های اتوبوسرانی بسیاری در سرتاسر اروپا فعالیت می‌کنند که بعضی از آنها قیمت‌های ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌ای ارائه می‌دهند و در شهرهای زیادی ایستگاه دارند. برلین دو ایستگاه اتوبوس و هامبورگ تنها یک ایستگاه اتوبوس دارد.

سخن آخر

شهر برلین در شمال شرقی و هامبورگ در شمال آلمان دو شهر مهم این کشور هستند. هر سال گردشگران بسیاری برای بازدید از این دو شهر به کشور آلمان سفر می‌کنند. اما اگر تنها قصد دارید یکی از این شهرها را ببینید قطعا انتخاب برلین یا هامبورگ تصمیم سختی است. در این مطلب کوتاه سعی کردیم این دو شهر زنده و شاد را از بعضی جهات با هم مقایسه کنیم. امیدواریم به کمک این راهنما بتوانید به راحتی مقصد خود را انتخاب کنید و از سفر به این شهرها لذت ببرید.

برای خرید بلیط هواپیما تهران هامبورگ از سایت سه کلیک؛ همین حالا اقدام کنید!

نظرات کاربران