فرودگاه های آفریقای جنوبی

فرودگاه های آفریقای جنوبی؛ از کیپ تاون تا لانسریا

هرساله مسافرین بسیاری به قصد دیدن زیبایی‌های آفریقای جنوبی، راهی این کشور زیبا می‌شوند. فرودگاه های آفریقای جنوبی با عملکردی قوی، به‌خوبی این سفرها را مدیریت می‌کند؛ به‌طوری‌که در دهه اخیر، میزان حمل‌و‌نقل و سفر هوایی در آفریقای جنوبی افزایش داشته است. اگر آفریقای جنوبی مقصد بعدی گردشگری شماست، لازم است با بهترین فرودگاه‌های آن آشنا باشید تا بتوانید پرواز آسان خود را در تاریخ موردنظرتان، رزرو کنید. تا آخر این مقاله با سه کلیک همراه باشید؛ در این مقاله به 7تا از بهترین فرودگاه های آفریقای جنوبی پرداخته‌ایم.  

پاسپورت دومینیکا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

فرودگاه بین‌المللی الیور تامبو؛ بزرگ‌ترین فرودگاه آفریقای جنوبی

اولین فرودگاهی که باید به شما معرفی کنیم، الیور تامبو است که فاصله آن تا شهر 6.6 کیلومتر است و شلوغ‌ترین، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فرودگاه آفریقای جنوبی است که در شهر پرجمعیت ژوهانسبورگ قرار دارد. جالب است بدانید نام این فرودگاه در سال 1994 به فرودگاه بین‌المللی ژوهانسبورگ تغییر کرد و نام قدیمی‌تر آن نیز یان اسموتز بود. 

فرودگاه بین‌المللی کیپ تاون

فرودگاه های آفریقای جنوبی

از مرکز تجاری کیپ‌تاون تا این فرودگاه آفریقای جنوبی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، به اندزه بیست دقیقه راه است. سالانه حدودا 9 میلیون مسافر از فرودگاه کیپ‌تاون استفاده می‌کنند. کیپ‌تاون، دومین فرودگاه شلوغ کشور، در سال 1954 شروع به کار کرد و تا کنون، بهترین امکانات و خدمات پایانه‌های داخلی و خارجی را ارائه می‌دهد. از این فرودگاه که تا شهر 17.7 کیلومتر فاصله دارد، می‌توانید به ژوهانسبورگ و دوربان و سایر کشورهای اروپایی و آسیایی پرواز مستقیم داشته باشید. 

فرودگاه بین‌المللی کینگ شاکا؛ از بهترین فرودگاه های آفریقای جنوبی

فرودگاه آفریقای جنوبی، کینگ شاکا واقع در شمال دوربان، تا شهر 32.9 کیلومتر فاصله دارد. کینگ شاکا از سال 2010 آغاز به کار کرده و الان حدود هفت سال است که توسعه بیشتری پیدا کرده است و اکنون یکی از  بهترین فرودگاه های بین‌المللی آفریقا به‌شمار می‌آید. سالانه نزدیک 5 میلیون نفر از خدمات این فرودگاه استفاده می‌کنند. 

بلیط هواپیما

پورت الیزابت؛ از فرودگاه های آفریفای جنوبی

پورت الیزابت که 5.2 کیلومتر از شهر فاصله دارد و از منطقه تجاری پورت الیزابت تنها به اندازه پنج دقیقه فاصله دارد، در سال 1929 فعالیت خود را شروع کرد؛ پورت الیزابت که به فرودگاه ده دقیقه ای معروف است، طی 5 سال، از سال 1950 تا 1955، برخی از ساختارهای خود مثل ساختمان‌های ترمینال، باند فرودگاه و ساختمان کنترل ترافیک هوایی را ساخت و تکمیل کرد و در سال 1980 ترمینال آن به روی مسافران باز شد. اکنون سالانه تقریباً 2 میلیون نفر از این فرودگاه استفاده می کنند.

فرودگاه بین‌المللی لانسریا

فرودگاه های آفریقای جنوبی

این فرودگاه آفریقای جنوبی که خصوصی است و 54.7 کیلومتر از شهر فاصله دارد و ورود و خروج پروازهای بین المللی را مدیریت می کند، در شمال راندبورگ و سندتون قرار دارد و ساخت آن با ابتکار دو خلبان از پرتوریا، آبه شر و فانی هاکه، صورت گرفت. جالب است بدانید زمینی که فرودگاه در آن ساخته شد، از سال 1972 به مدت 99 سال اجاره گرفته شد و نلسون ماندلا، پس از آزادی از زندان، از طریق این فرودگاه به ژوهانسبورگ سفر کرد. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

فرودگاه کیمبرلی؛ دیدنی‌ها اطراف یک فرودگاه آفریقای جنوبی

فرودگاه داخلی کیمبرلی تا شهر 9 کیلومتر فاصله دارد و در کیپ شمالی قرار گرفته است. پروازهای داخلی از فرودگاه کیمبرلی به مقصد فرودگاه کیپ تاون و همچنین فرودگاه الیور تامبو به‌طور روزانه انجام می‌شود. عرض باند 46 متر و طول آن 3 کیلومتر است و خوب است بدانید که مناطق تماشایی در اطراف این فرودگاه وجود دارد که اگر برای پرواز خود خواستید از کیمبرلی استفاده کنید، بد نیست کمی زودتر به این فرودگاه بروید تا وقت داشته باشید از دیدنی‌های اطراف آن نیز، بازدید کنید. خوب است بدانید سالانه بیش از صد و هفتاد هزار نفر از این فرودگاه آفریقای جنوبی استفاده می‌کنند. 

فرودگاه بین‌المللی کروگر مپومالانگا

این فرودگاه در فاصله 27.5 کیلومتری شهر قرار دارد و بسیار جذاب است؛ زیرا در نزدیکی پارک ملی کروگر، پارکی با امکانات تفریحی عالی، قرار دارد و به‌عبارتی، دروازه ورود این پارک است. فرودگاهی که خدمات خود را در سال 2002 شروع کرد و سالانه بیش از دویست و شصت هزار مسافر توسط این فرودگاه جابه‌جا می‌شوند. 

سخن پایانی سه کلیک درباره فرودگاه های آفریقای جنوبی

در این مقاله 7تا از بهترین فرودگاه های آفریقای جنوبی را نام بردیم و امیدواریم مفید بوده باشد. این فرودگاه‌های بین‌المللی، در تقویت صنعت گردشگری آفریقا نقش به‌سزایی ایفا کرده است و با ارائه خدماتی بی‌نظیر، سالانه مسافرین بی‌شماری را جابه‌جا می‌کند. 

نظر شما چیست؟ برای‌مان بنویسید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

سوالات متداول درباره فرودگاه های آفریقای جنوبی

چند فرودگاه در آفریقای جنوبی وجود دارد؟

آفریقای جنوبی بیشتر از 90 فرودگاه دارد که ما در این مقاله تنها به 7تا از بهترین فرودگاه‌های بین‌المللی و داخلی آن، اشاره کردیم. 

چند فرودگاه بین‌المللی در آفریقای جنوبی وجود دارد؟

آفریقای جنوبی 23 فرودگاه بین‌المللی دارد. 

آیا امکانات اقامتی در نزدیکی فرودگاه های آفریقای جنوبی وجود دارد؟

بله. اقامتگاه‌هایی برای استراحت مسافرین و گردشگران عزیز در نزدیکی برخی از فرودگاه های آفریقای جنوبی وجود دارد. 

نظرات کاربران