راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی؛ از جاهای دیدنی تا هزینه‌ها!

آفریقای جنوبی با ارائه سافاری‌های شگفت‌انگیز، کوه‌های ناهموار، خط ساحلی بی‌پایان و شهرهای سرزنده‌ای مانند کیپ تاون، می‌تواند مقصدی جادویی برای سفر شما باشد. دیدنی ها و تفریحات آفریقای جنوبی بسیار جذاب و متنوع است و هر بازدیدکننده‌ای را جذب خودش می‌کند. این راهنمای سفر به آفریقای جنوبی می‌تواند به شما کمک کند تا سفری عالی برای خودتان و عزیزانتان برنامه‌ریزی کنید تا مطمئن شوید که از زمان خود در این کشور باورنکردنی بهترین استفاده را می‌کنید. در این مقاله همراه ما باشید.

رزرو تور آفریقا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی؛ دیدنی های شگفت انگیز

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی در طول سال‌های اخیر به‌دلیل جاذبه‌های دیدنی بی‌نظیرش، یکی از مقاصد محبوب‌ گردشگران شناخته‌شده است. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، در ادامه همراه ما باشید تا با دیدنی ها و تفریحات آفریقای جنوبی آشنا شوید.

1. Cape Town 

شهر کیپ تاون یکی از جذاب‌ترین شهرهای کشور آفریقای جنوبی است و گردشگران زیادی در طول سال از این کشور بازدید می‌کنند. این شهر جاذبه‌های متنوعی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد؛ از جمله دیدنی ها و تفریحات آفریقای جنوبی در این شهر می‌توان به بالا رفتن از کوه تیبل، بازدید از باغ‌های گیاه‌شناسی Kirstenbosch، برنزه شدن در سواحل بکر و بازدید از جزیره روبن اشاره کرد. اگر به آفریقای جنوبی سفر کردید، بازدید از این شهر زیبا را از دست ندهید.

2. Learn about Apartheid’s

آپارتاید نوعی تبعیض نژادی و جدا کردن سفیدپوستان و سیاه‌پوستان است که آفریقای جنوبی حدود 50 سال با این شرایط درگیر بود. با بازدید از موزه آپارتاید در جوبورگ، بازدید از جزیره روبن، جایی که نلسون ماندلا، اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آفریقایی 18 سال در این مکان زندانی بود و بازدید از Soweto، شهرستانی که توسط دولت آپارتاید در گوتنگ ایجاد شد، درک عمیق‌تری از آفریقای جنوبی به دست آورید. اگر به این کشور سفر کردید، بازدید از دیدنی های آفریقای جنوبی را از دست ندهید.

پاسپورت دومینیکا

3. Kruger National Park

Kruger National Park

یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای سافاری در آفریقای جنوبی پارک ملی کروگر است. این پارک دارای 5 میلیون هکتار مساحت بوده و حیات‌وحش جذاب و متنوعی را در خود جای داده است. همچنین در این پارک اقامتگاه‌های بسیار زیادی با امکانات متنوع وجود دارد که می‌توانید در آن اقامت داشته باشید و از تماشای حیوانات زیبای آفریقایی لذت ببرید.

4. Driving on the garden path

یکی دیگر از دیدنی ها و تفریحات آفریقای جنوبی، رانندگی در مسیر باغ است. این مسیر زیبا و دیدنی در امتداد اقیانوس هند از خلیج موسل تا سنت فرانسیس امتداد دارد و در طول مسیر مناظر زیبا، سواحل آرام، شهرهای زیبا و تالاب‌های دیدنی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. در سفر به آفریقای جنوبی، سفر در این مسیر 200 کیلومتری را از دست ندهید.

5. Day trip to Eswatini

یکی دیگر از دیدنی ها و تفریحات آفریقای جنوبی، سفر یک روزه به اسواتینی است. این کشور کوچک که قبلا سوازیلند نامیده می‌شد، در سال 2018 نام آن به Eswatini تغییر پیدا کرد که معنای آن «سرزمین سوازی‌ها» است. چندین پارک بازی و ذخیره‌گاه بزرگ در اینجا وجود دارد که همین باعث شده این مکان به مقصدی عالی برای مشاهده گونه‌های مختلف حیات‌وحش تبدیل شود. حتما از پارک ملی Hlane Royal دیدن کنید و از مشاهده حیوانات گوناگون اهلی و وحشی این کشور لذت ببرید.

6. Partake in extreme sports 

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

یکی از تفریحات آفریقای جنوبی، شرکت در ورزش‌های این کشور است. این کشور بیش از 100 ورزش قدرتمند از جمله بانجی جامپینگ، ساندبوردینگ، چتربازی، پاراسلینگ، زیپ لاین جنگل، غواصی و غیره را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. پل بلوکرانس با 216 متر ارتفاع، مرتفع‌ترین پل جهان است و می‌توانید یک پرش هیجان‌انگیز را از این مکان تجربه کنید. همچنین می‌توانید با قفس‌های مخصوص در کنار کوسه‌ها غواصی کنید و لذت ببرید. در سفر به آفریقای جنوبی از انجام تفریحات هیجان‌انگیز غافل نشوید.

7. Explore KwaZulu-Natal

کوازولو-ناتال یکی از استان‌های آفریقای جنوبی است که جذاب‌ترین دیدنی ها و تفریحات آفریقای جنوبی را در خود جای داده است. مردم برای استراحت، برنزه کردن، سوارشدن بر امواج، خوردن غذاهای شگفت‌انگیز و نوشیدنی‌های فوق‌‌العاده و مشاهده حیوانات به این استان سفر می‌کنند. در شمال KwaZulu-Natal حیات‌وحش بی‌نظیری وجود دارد و یکی از بهترین مناطق سافاری در آفریقای جنوبی به شمار می‌آید. همچنین این مکان زادگاه بسیاری از افراد آفریقای جنوبی مشهور و قدرتمند است، از جمله این افراد می‎توان به رئیس‌جمهور سابق، بنیانگذار کنگره ملی آفریقا، رهبران ضد آپارتاید، و یکی از تأثیرگذارترین پادشاهان پادشاهی زولو، شاکا زولو اشاره کرد. با رفتن به این استان می‌توانید دیدنی ها و تفریحات آفریقای جنوبی را به‌طور همزمان در زندگی شهری و روستایی تجربه کنید و لذت ببرید.

8. surfing

یکی دیگر از جذاب‌ترین تفریحات آفریقای جنوبی، موج‌سواری است. ساحل سیاه‌چال‌ها که در نزدیکی کیپ تاون قرار دارد، مکانی عالی برای موج‌سواری است. فقط به این‌ نکته توجه کنید که اگر حرفه‌ای هستید در این مکان موج‌سواری کنید، این مکان برای افراد مبتدی خطرناک است. به مبتدیان پیشنهاد می‌کنیم از خلیج جفریس که در 75 کیلومتری غرب پورت الیزابت قرار دارد دیدن کنند؛ امواج شگفت‌انگیز این خلیج بسیار مشهور است. همچنین Muizenberg در False Bay یکی از بهترین گزینه‌ها برای لانگ‌برد زمستانی به شمار می‌آید و برای مبتدیان و موج‌سواران حرفه‌ای مناسب است.

9. Cango Caves

Cango Caves

یکی دیگر از دیدنی ها و تفریحات آفریقای جنوبی، گردش در غارهای کانگو است. این غارها که در کوه‌های سوارتبرگ در استان کیپ غربی واقع شده‌، دارای 20 میلیون سال قدمت و 4 کیلومتر امتداد است. شما می‌توانید سازنده‌های نفیس استالاگمیت را در این غارها مشاهده کنید و از تاریخچه آن ها مطلع شوید. لازم به ذکر است، تورهای ماجراجویانه‌ای در این منطقه وجود دارند که با کمک آن‌ها راحت‌تر می‌توانید این منطقه را کوش کنید.

10. Mountaineering

یکی دیگر از تفریحات آفریقای جنوبی، کوهنوردی است پیاده‌روی در کوه تیبل که در شهر کیپ تاون قرار دارد واقعا لذت‌بخش است. این صعود حدود دو ساعت طول می‌کشد و ممکن است خسته‌کننده است باشد اما منظره ها ارزش این خستگی را دارند. یک منطقه سنگ‌فرش‌شده همراه با یک کافه کوچک زیبا در بالای این کوه قرار دارد که می‌توانید پس از اتمام کار در این منطقه قدم بزنید، استراحت کنید و از تماشای منظره لذت ببرید. هنگامی که با موفقیت به قله رسیدید، این امکان برای شما وجود دارد تا درصورت تمایل داشت با تله‌کابین به پایین برگردید. به یاد داشته باشید برای کوهنوردی حتما لباس مناسب بپوشید و آب همراه خودتان داشته باشید. 

11. Big Tree in Tsitsikamma

یکی دیگر از دیدنی ها و تفریحات آفریقای جنوبی، تماشای درخت بزرگی است که در پارک ملی Tsitsikamma قرار دارد. این درخت با شکوه در امتداد مسیر باغ آفریقای جنوبی واقع شده و بیش از 800 سال عمر دارد. عرض این درخت به 37 متر می‌رسد و طول آن نیز 9 متر است. شما می‌توانید با پیاده‌روی از میان جنگل‌های بومی به این درخت برسید و از تماشای آن لذت ببرید. 

12. Sleep in Gandhi’s house

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

خوابیدن و استراحت کردن در خانه گاندی، یکی دیگر از تفریحات آفریقای جنوبی است. از آنجایی که مهاتما گاندی، رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها حدود 20 سال در آفریقای جنوبی سکونت داشت، یکی از دوستان نزدیک او که معماری آلمانی بود این خانه مزرعه‌ای را در سال 1907 طراحی کرد و ساخت، سپس این مکان از سال 1908-1909 به بعد به‌عنوان پایگاه گاندی در آفریقای جنوبی شناخته شد. این مکان همان نقطه‌ای است که گاندی از آنجا طرح خود را برای مقاومت منفعلانه علیه امپراتوری بریتانیا توسعه داد. طی سال‌های اخیر این مکان به زیبایی بازسازی شده و می‌تواند از آن بازدید کنید و یا یک شب به‌طور رایگان در یکی از اتاق‌های آن اقامت داشته باشید.

13. Drive the Namaqualand Flower Route

یکی دیگر از تفریحات آفریقای جنوبی، رانندگی کردن در مسیر گل Namaqualand از Yzerfontein تا پارک ملی Richtersveld است. در این مسیر 650 کیلومتری اواسط آگوست و سپتامبر، بیش از 4000 گونه گل شکوفا می‌شود که زیبایی آن وصف‌نشدنی است. اگر به آفریقای جنوبی سفر کردید، رانندگی در این مسیر رویایی را تجربه کنید.

14. Drive the Sani Pass to the Roof of Africa

رانندگی در مسیر کوهستانی گذرگاه سانی در لسوتو، یکی دیگر از لذت‌بخش‌ترین تفریحات آفریقای جنوبی است. این مسیر پرپیچ‌وتاب و زیبا  بر فراز گردنه دراکنزبرگ قرار دارد و از زیباترین مسیرهای این کشور به شمار می‌آید. صخره‌های سنگی که در این جاده قرار دارد در ارتفاع 2873 متری از سطح دریا واقع شده و به همین دلیل بام آفریقا نامیده شده است. به‌دلیل رخ‌دادن تصادف‌های زیاد در این مسیر به شما پیشنهاد می‌کنیم با تور در این مسیر تردد داشته باشید.

15. See the Durban Beachfront

See the Durban Beachfront

یکی دیگر از دیدنی ها و تفریحات آفریقای جنوبی، بازدید از شهر ساحلی دوربان است. ساحل گلدن مایل در دوربان یکی از معروف‌ترین ساحل‌ها برای دوچرخه‌سواری، دوندگی، کاکسکه‌سواری است. همچنین می‌توانید منطقه هند را بگردید، جایی که فروشندگان عودهای سنتی، پارچه‌های گلدوزی شده و ادویه‌های معطر را می‌فروشند. از دیگر دیدنی‌های شهر می‌توان به بازدید از موزه KwaMuhle، باغ‌های گیاه‌شناسی دوربان، منطقه حفاظت‌شده بازی Tala و تماشای بازی راگبی کوسه‌ها اشاره کرد. به‌دلیل شرایط ایده‌آل اقیانوسی، موج‌سواری یکی دیگر از فعالیت‌های محبوب در این منطقه به شمار می‌آید.

16. Tour Riemvasmaak Community Conservancy

این پارک در صحرای کالاهاری واقع شده و مناظر بسیار زیبایی را با صخره‌های منحصربه‌فرد و رسوبات معدنی فلوریت سبز و شفاف به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. در سال 1973، در دوران آپارتاید، 1500 نفر به‌زور از این منطقه اخراج شدند. پس از انتخابات سال 94، آن‌ها توانستند دوباره به آفریقا برگردند و اکنون پذیرای بازدیدکنندگان جامعه خود هستند. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری در کوهستان  شنا در چشمه‌های آب گرم از جمله تفریحات این منطقه به شمار می‌آید. همچنین برای اقامت در شب مهمان‌خانه‌های کوچک‌وبزرگی وجود دارد که می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه‌تان در این مکان‌ها اقامت داشته باشید واز دیدنی ها و تفریحات آفریقای جنوبی لذت ببرید.

17. See the penguins

یکی دیگر از دیدنی ها و تفریحات آفریقای جنوبی، دیدن پنگوئن‌های زیبا و بامزه این کشور است. پنگوئن‌ آفریقایی، تنها پنگوئنی است که در این قاره تولید مثل می‌کند. این پنگوئن‌ها را می‌توانید در ساحل بولدرز یا ذخیره‌گاه طبیعی استونی پوینت در خلیج بتی مشاهده کنید که هر دوی این مکان‌ها در نزدیکی شهر کیپ تاون قرار دارد. این پنگوئن‌های زیبا در خارج از باغ‌وحش‌ها هم قابل مشاهده هستند و زمانی که در جاده‌های این کشور رانندگی می‌کنید، ممکن است تعدادی از آن‌ها را مشاهده کنید. 

18. Surf the waves at Muizenberg Beach

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

یکی دیگر از هیجان‌انگیزترین تفریحات آفریقای جنوبی، موج‌سواری در ساحل مایزنبرگ است. این ساحل زیبا در محله‌‌ای در شهر کیپ تاون قرار دارد. این محله آرام با حال‌وهوای چندفرهنگی، به‌خاطر کلبه‌های چندرنگ و پیاده‌روی در خیابان‌های پرپیچ‌وخم معروف است. می‌توانید یک تخته و لباس اجاره کنید و در این ساحل زیبا موج‌سواری کنید؛ همچنین این امکان برای شما وجود دارد که در کلاس‌های موج‌سواری ثبت نام کنید و لذت ببرید. 

19. Safari in other national parks

یکی دیگر از دیدنی ها و تفریحات آفریقای جنوبی، سافاری است. مکان‌ها و پارک‌های زیادی برای سافاری در این کشور وجود دارد که تعدادی از آن ها عبارت‌اند از پارک ملی کروگر، پارک ملی پیلانسبرگ، پارک ملی آدو، پارک ملی Umfolozi و تالاب‌های سنت لوسیا. در این مکان‌ها می‌توانید فیل‌ها، شیرها، پلنگ‌ها و کرگدن‌ها را از نزدیک مشاهده کنید و لذت ببرید. 

20. Go whale watching

یکی دیگر از دیدنی ها و تفریحات آفریقای جنوبی، تماشای نهنگ‌ها است. آفریقای جنوبی یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای تماشای نهنگ است؛ اگر بین ماه‌های ژوئن و نوامبر به این کشور سفر می‌کنید، شانس بسیار خوبی برای مشاهده نهنگ‌ها دارید. شهر هرمانوس، واقع در 120 کیلومتری جنوب شرقی شهر کیپ تاون، پایگاه بسیاری از بهترین شرکت‌های تماشای نهنگ در این کشور است. برخی از این شرکت‌های معتبر عباتند از Southern Right Charters، Hermanus Whale Cruises و Xplora Tours.

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی؛ قیمت سفر

قیمت سفر به آفریقای جنوبی

قیمت سفر به آفریقای جنوبی بستگی به خودتان دارد، اینکه دوست دارید در چه نوع مکانی اقامت داشته باشید، چه غذایی میل کنید و چه تفریحات و امکاناتی را دریافت کنید. در ادامه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده‌ایم تا حدودا بدانید که برای سفر به آفریقای جنوبی چقدر هزینه لازم است.

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی و اقامت

برای اقامت در آفریقای جنوبی، انتخابات گوناگونی پیش‌روی شما قرار دارد، شما باید با توجه به بودجه خودتان انتخاب کنید که در چه مکانی می‌خواهید اقامت داشته باشید. وای‌فای رایگان، حمام، استخر و آشپزخانه از جمله مواردی است که تقریبا در تمام اقامتگاه‌‎ های آفریقای جنوبی وجود دارد. اقامت در سوئیت‌های یک‌تخته در خوابگاه هاستل شبی 500 تا 600 هزار تومان هزینه لازم دارد. همچنین برای اقامت در اتاق‌های دونفره خصوصی لازم است شبی 1 میلیون تا 1 میلیون و پانصد هزار تومان پرداخت کنید. هتل‌های مقرون‌به‌صرقه‌تری هم وجود دارند که برای اقامت در آن ها لازم است شبی 1 میلیون و پانصد هزارتومان تا 2 میلیون تومان پرداخت کنید. هرچه به‌سمت روستاها حرکت کنید، اقامت برای شما ارزان‌تر است. به‌طور کلی، قیمت اقامتگاه های آفریقای جنوبی در پارک ملی شهر کیپ تاون و ژوهانسبورگ، بالاتر از دیگر مکان‌ها است. بنابراین اگر می‌خواهید هزینه‌های خود را کاهش دهید، زمانی که برای سافاری به آفریقای جنوبی می‌روید، به اقامت در جاهایی که از مرکز شهر فاصله دارند و بازدیدکنندگان کمتری به آن‌ مراجعه می‌کنند، فکر کنید. اگر جزو کسانی هستید که قصد دارید در چادر اقامت داشته باشید، در سراسر این کشور اردوگاه‌هایی واقع شده که امنیت بالایی دارند و می‌توانید با خیال راحت در آن ها اقامت داشته باشید. شما می‌تواند با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که دارید، میان اقامتگاه‌ های آفریقای جنوبی انتخاب کنید که در چه جایی ساکن شوید و تعطیلات خود را سپری کنید.

غذا؛ خوشمزه ترین بخش راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی به‌دلیل سابقه استعمار و مهاجرتی که در طول سالیان داشته، غذاهای متنوعی را همراه با سنت‌های آشپزی بومی، هلندی، بریتانیایی و هندی به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد. این کشور به غذاهای گوشتی شهرت دارد و اغلب با چاکالاکا، پیاز، گوجه‌فرنگی، فلفل، هویج و لوبیا سرو می‌شود. bobotie و potjiekos دو غذای محبوب و پرطرفدار در این کشور هستند که از ترکیب گوشت چرخ‌کرده، پیاز، تخم‌مرغ و سبزیجات تهیه می‌شود. به‌طور کلی، رستوران‌های آفریقای جنوبی بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند؛ خوردن یک فنجان قهوه و یک وعده غذایی سبک در یک کافه معمولی حدود 200 تا 250 هزار تومان هزینه دارد. در یک رستوران معمولی که غذاهای سنتی آفریقای جنوبی را سرو می‌کند، انتظار داشته باشید که برای یک وعده غذایی حدود 300 تا 350 هزار تومان پرداخت کنید. همچنین در یک رستوران زیبا و لوکس برای یک وعده غذا همراه با نوشیدنی باید بین 600 تا 800 هزار تومان بپردازید. اگر به‌دنبال پرداخت هزینه کمتر هستید تا قیمت سفر به آفریقای جنوبی برایتان ارزان‌تر باشد، به شما غذاهای خیابانی این کشور را پیشنهاد می‌کنیم. غذاهای خیابانی آفریقای جنوبی طعم‌ومزه بسیار خوبی دارند و برای خرید آن لازم است بین 60 تا 100 هزار تومان پرداخت کنید. اگر گوشت‌خوار هستید حتماً بیلتانگ که نوعی گوشت خشک‌شده و نازک است، دروورس که نوعی سوسیس خشک شده در هوا است و بوئورورس که نوعی سوسیس آفریقایی است را امتحان کنید و لذت ببرید. همچنین یک وعده غذای فست‌فودی در این کشور نیز بین 100 تا 150 هزار تومان هزینه لازم دارد. جایگزین کم هزینه برای غذا خوردن در بیرون از منزل، خرید مواد غذایی و طبخ غذا داخل منزل است. یک هفته خواربار اساسی برای یک نفر حدود 900 تا 1 میلیون تومان هزینه لازم دارد که در مقایسه با خرید غذای آماده از بیرون بسیار باصرفه‌تر است. اکنون شما با توجه به سلیقه‌ای که دارید می‌توانید تعیین کنید که قیمت سفر به آفریقای جنوبی چقدر است.

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی؛ حمل ‌و نقل

حمل ‌و نقل در آفریقای جنوبی

اگر دوست دارید هزینه کمتری بابت حمل‌ و نقل در آفریقای جنوبی پرداخت کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به‌جای کرایه کردن ماشین‌های شخصی از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. تاکسی، اتوبوس، ون و مترو از جمله وسایل نقلیه‌ای هستند که در سطح شهر وجود دارند و در مقایسه با کرایه کردن ماشین‌های شخصی هزینه کمتری دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا با میزان هزینه وسایل نقلیه در این کشور آشنا شوید.

تاکسی

یکی از وسایل عمومی حمل و نقل در آفریقای جنوبی تاکسی شخصی است. به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای اتوبوس، مینی‌بوس یا تاکسی مشترک، با تاکسی شخصی تماس بگیرید. نرخ‌ها به‌طور کلی پایین است و با توجه به شهر و میزان مسافت تفاوت دارد. برای مثال در شهر کیپ تاون، نرخ به‌طور متوسط به‌ازای هر کیلومتر 22 تا 25 هزار تومان است.

Uber

یکی دیگر از وسایل عمومی حمل و نقل آفریقای جنوبی Uber نام دارد. Uber یک اپراتور تاکسی در سطح شهر است که که در کیپ تاون، ژوهانسبورگ، پرتوریا، دوربان و پورت الیزابت موجود است. به شما توصیه می‌کنیم اگر به آفریقای جنوبی سفر کردید و قصد استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را دارید، از Uber استفاده کنید که امنیت بسیار بالایی دارد و با سرعت در دسترس شما قرار می‌گیرد.

اتوبوس

یکی دیگر از وسایل عمومی برای حمل و نقل در آفریقای جنوبی اتوبوس است. اتوبوس‌هایی که در سطح شهرها به چشم می‌خورد انواع مختلفی دارد که با توجه به بودجه خود و میزان مسافتی که پیش‌رو دارید می‌توانید انتخاب کنید که از کدام نوع استفاده کنید. استفاده از اتوبوس مطمئن‌ترین نوع حمل‌ و نقل در آفریقای جنوبی است و هزینه استفاده از آن برای هر سفر با توجه به نوع آن حدود 500 هزار تومان تا 1 میلیون و پانصد هزار تومان متغیر است.

قطار

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

یکی دیگر از وسایل عمومی برای حمل و نقل در آفریقای جنوبی قطار است. استفاده از قطار ایمن‌تر از دیگر وسایل حمل‌ونقل در این کشور است. راه‌آهن آفریقای جنوبی قطارهایی دارد که به کیپ تاون، پورت الیزابت، بلومفونتین، دوربان، شرق لندن، ژوهانسبورگ، کوئینز تاون و شرق لندن خدمات‌رسانی می‌کند. این قطارها بسیار راحت و ایمن هستند و در بین مسیر در شهرهای کوچک‌تر توقف می‌کنند. اگر از ژوهانسبورگ به کیپ تاون سفر کنید حدود 1 میلیون و پانصد هزار تومان هزینه لازم دارد و در مسیر می‌توانید از تماشای زیبایی منظره و اسکله‌های زیبا لذت ببرید. همچنین اگر دوست دارید از یک قطار لوکس برای گشت‌وگذار در آفریقای جنوبی استفاده کنید، به شما قطار معروف آبی که از پرتوریا تا کیپ تاون حرکت می‌کند را پیشنهاد می‌کنیم. هزینه استفاده از این قطار برای یک سفر چندروزه حدود 83 میلیون تومان است که یکی از بی‌نظیرترین وسایل حمل و نقل در آفریقای جنوبی به شمار می‌آید.

هواپیما

یکی دیگر از وسایل عمومی برای حمل و نقل در آفریقای جنوبی هواپیما است. کرایه‌های داخلی به‌طور کلی مقرون‌به‌صرفه است؛ برای مثال هزینه آن از کیپ تاون به ژوهانسبورگ حدود 3 میلیون تومان، از کیپ تاون تا دوربان حدود 4 میلیون و پانصد هزار تومان و از پرتوریا تا دوربان حدود 2 میلیون تومان است.

کرایه کردن ماشین

اگر قصد دارید زیاد در این کشور بمانید و گشت‌وگذار کنید، بهترین راه برای حمل و نقل در آفریقای جنوبی کرایه کردن ماشین است. می‌توانید یک ماشین کوچک را به‌طور روزانه 1 میلیون تومان کرایه کنید و از گردش در شهر لذت ببرید. از جمله شرکت‌هایی که ماشین کرایه می‌دهند عبارت‌اند از Around About Cars، Avis، Budget و Hertz. اگر قصد استفاده از ماشین‌های کرایه‌ای را دارید به این موضوع توجه کنید که اگر گواهی‌نامه شما ترجمه نشده است باید پاسپورت همراه خودتان داشته باشید.

بودجه‌های پیشنهادی برای سفر به آفریقای جنوبی

بودجه‌های پیشنهادی برای سفر به آفریقای جنوبی

تا اینجا سعی کردیم شما را با دیدنی ها و تفریحات آفریقای جنوبی آشنا کنیم؛ همچنین میزان هزینه‌ای که برای اقامت، غذا و حمل‌ونقل در این کشور لازم است را با شما به اشتراک گذاشتم. اگر دوست دارید بدانید با میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید چند روز می‌توانید در آفریقای جنوبی اقامت داشته باشید و از چه امکاناتی استفاده کنید، ادامه مقاله را از دست ندهید. 

با 2 میلیون تومان

با بودجه روزانه 2 میلیون تومان می‌توانید در هاستل بمانید، بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید، نوشیدنی خود را محدود کنید، بیشتر تفریحات رایگان مانند تورهای پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت را انجام دهید و از وسایل عمومی حمل ‌و نقل در آفریقای جنوبی برای رفت و آمد استفاده کنید.

با 4 میلیون تومان

با بودجه ​​حدود 4 میلیون تومان در روز، می‌توانید در یک هاستل خصوصی یا اتاق Airbnb اقامت داشته باشید، برای اکثر وعده‌های غذایی از بیرون غذا بخرید، از چند نوشیدنی لذت ببرید، گاهی برای رفت‌وآمد از تاکسی استفاده کنید و فعالیت‌های پولی مانند رفتینگ، سافاری یا موج سواری را انجام دهید.

با 8 میلیون تومان

با بودجه 8 میلیون تومان یا بیشتر در روز، می‌توانید در یک هتل لوکس اقامت داشته باشید، در هرجایی که می‌خواهید غذا بخورید، ماشین شخصی کرایه کنید، سافاری و ورزش‌های ماجراجویی بیشتری انجام دهید، نوشیدنی‌های بیشتری را امتحان کنید و هر نوع تفریحی که دوست دارید انجام دهید.

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی؛ بهترین زمان بازدید

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

از ماه می تا سپتامبر بهترین زمان برای بازدید از آفریقای جنوبی و سافاری در این کشور است. در این فصل به‌دلیل اینکه آب‌وهوا خشک است و پوشش گیاهی کمتری وجود دارد، حیات‌وحش راحت‌تر دیده می‌شود، بنابراین می‌توانید حیوانات را هنگام جمع‌شدن برای خوردن آب کنار چاله‌های آبی مشاهده کنید. در این ماه‌ها بیشتر روزها آفتابی بوده و بارش کم است؛ بنابراین می‌تواند بهترین زمان بازدید از آفریقای جنوبی باشد. از ماه اکتبر تا آوریل نیز ماه‌های تابستانی این کشور هستند و به‌دلیل بارش باران و مرطوب بودن هوا، شاهد پوشش گیاهی انبوه و سرسبز هستید. فصل تابستان بهترین زمان بازدید از آفریقای جنوبی برای مشاهده گونه‌های مختلف پرندگان بومی و مهاجر بوده اما دیدن حیوانات دیگر سخت است؛ زیرا مناظر سرسبزتر شده و مکان‌های بیشتری برای پنهان شدن حیوانات وجود دارد. دمای هوای آفریقای جنوبی در تابستان بین 25 تا 28 درجه سانتی‌گراد است و اگر قصد سفر در این فصل دارید، خود را برای ازدحام، شلوغی و صف‌های طولانی آماده کنید. 

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی؛ امنیت

آفریقای جنوبی کشوری است که جنایات کوچک‌وبزرگ مختلفی در آن رخ می‌دهد؛ بنابراین زمانی که به این کشور سفر کردید باید مراقب خودتان باشید و نکاتی را رعایت کنید، این نکات عبارت‌اند از:

  • از حمل وسایل گران‌قیمت و پول زیاد به‌خصوص در اواخر شب خودداری کنید.
  • همیشه اشیای قیمتی خود را ایمن نگه دارید.
  • هرگز لباس‌های پرزرق‌و‌برق نپوشید، کپی مدارک شخصی مانند شناسنامه و پاسپورت را همراه خود داشته باشید.
  • لوکیشن گوشی خود را روشن نگه‌دارید.
  • در اواخر شب پیاده‌روی نکنید.
  • اگر ماشین کرایه‌ای دارید از قفل بودن درهایش اطمینان پیدا کنید و تنها بیرون نروید. 
  • همیشه به‌یاد داشته باشید بهترین زمان بازدید از آفریقای جنوبی مخصوصا شهرهایی مانند آپارتاید ژوهانسبورگ و کیپ تاون، در روز است. 
  • همچنین اگر قصد بازدید از محله‌های Hillbrow، Berea، Joubert Park و Yeoville را دارید، حتما با یک فرد بومی و محلی این کار را انجام دهید؛ زیرا این محله‌ها پرمخاطره هستند.

کلام آخر سه کلیک در مورد راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

ما در این مقاله توضیحاتی در رابطه با راهنمای سفر به آفریقای جنوبی به شما ارائه کردیم. این کشور مناظر شگفت‌انگیز و شهرهای زیبایی را در خود جای داده که هر بازدیدکننده‌ای جذب آن می‌شود. دیدنی ها و تفریحات آفریقای جنوبی بسیار جذاب و متنوع است و ارزش بازدید و امتحان کردن دارند. پس از خواندن این مقاله آیا دوست دارید به این کشور سفر کنید؟ اگر تاکنون به آفریقای جنوبی سفر کرده اید، تجربه خود را با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران