دسرهای معروف آرژانتین

دسرهای معروف آرژانتین؛ از دولسه د لچه معروف تا پاستا فرولا

آرژانتین کشوری است که به خوراک خود اهمیت فراوانی می‌دهد و مردم آن باید بعد از هر وعده غذا، یک دسرخوشمزه میل کنند. شما نیز اگر در آرژانتین برای صرف غذا بیرون می‌روید، مانند مردم محلی آن‌جا کمی دسر میل کنید. بهترین دسرهای معروف آرژانتین با شکر تهیه می‌شود و دسرهای سنتی آن ریشه در مهاجرت اروپایی‌ها و فرهنگ روستایی کریلو گاچو (گاوچران‌های اسپانیایی) دارند. برخی دسرهای این لیست دستورالعمل ساده‌ای دارند و برخی از آن‌ها کمی طرز تهیه‌اش دشوار است. به هر حال خوردن هر کدام از این دسرهای معروف آرژانتین که طعم شیرین و دلپذیری دارد، می‌توانند لذتی فراموش‌نشدنی به شما هدیه دهد. در ادامه برخی از این دسرهای سنتی آرژانتینی را معرفی می‌کنیم.

تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما ارزان به راحتی !

دولسه د لچه(Dulce de leche)؛ از دسرهای معروف آرژانتین و پایه ثابت تمام دسرهای این کشور

دسرهای معروف آرژانتین

بیایید با دولسه د لچه شروع کنیم.  دولسه د لچه یکی از دسرهای معروف آرژانتین به نظر می‌رسد که طعمی فوق‌العاده دارد و پایه ثابت تمام دسرهای این کشور است. دولسه د لچه در زبان اسپانیایی به معنای شیرینی ساخته شده از شیر است. این دسر، یک سس شیرین است که از جوشاندن شیر به دست می‌آید. 

از این سس در تهیه شیرینی، بستنی و کیک استفاده می‌کنند و یا روی نان تست و پنکیک می‌ریزند. طعم این سس شبیه کارامل است و با گرم کردن شیر و شکر به دست می‌آید. می‌توانید این دسر را در هر سوپرمارکت یا مینی مارکت‌ها در آرژانتین تهیه کنید. همچنین این دسر فوق‌العاده را می‌توانید در آمازون به راحتی پیدا کنید. این سس جذاب را می‌توانید روی کوکی، نان تست یا انواع شیرینی‌ها بریزید و از خوردن آن لذت ببرید.  

 آلفا جورس(Alfajores)

آلفاجورس، یکی از دسرهای سنتی و معروف آرژانتین است که با شکلات تهیه می‌شود. این دسر را می‌توانید در کیوسک‌ها و سوپرمارکت‌های شهر هم پیدا کنید. آلفا جورس، کوکی‌های چیپسی شکلاتی‌اند که در مدل‌های مختلف وجود دارد؛ بعضی از این دسرها به روش خانگی تهیه می‌شود و به جای روکش شکلاتی، آن‌ها را درتکه‌های نارگیل می‌غلتانند. 

همچنین بعضی از این آلفا جورس‌هایی که در میسیونز وجود دارد، با یربا میت (نوشیدنی سنتی) درست می‌شود و یا مواد داخلی آن توت قرمز است. طعم فوق‌العاده و شیرین این دسر، هر کسی را به وجد می‌آورد. آلفاجورس یکی از دسرهای دست‌ساز و موردعلاقه مسافران در آرژانتین است که با میوه‌های محلی کایوت، آرد ذرت بنفش و آرد کینوا تهیه می‌شود. در استان‌های شمال غربی جوجوی و سالتا می‌توانید این دسر را تهیه کنید. در هاوانا نیز تمام طعم‌های کلاسیک آن وجود دارد.

فلان میکستو(Flan Mixto)؛ از دسرهای محبوب آرژانتین

فلان میکستو(Flan Mixto)

فلان میکستو که فلان کازرو میکستو نامیده می‌شود، از دسرهای محبوب آرژانتین است. کازرو به معنی “خانگی” است که به مردم محلی بوینس آیرس گفته می‌شود. جالب است بدانید این دسر را در ابتدا رومی‌ها درست کردند و نام آن را تیروپاتین گذاشتند و سپس اسپانیایی‌ها عاشق آن شدند و به آرژانتین راه پیدا کرد. 

البته اسپانیایی‌ها در گذشته این دسر را به جای دولسه د لچه با فلفل سیاه درست می‌کردند. امروزه آرژانتین برای تهیه این دسر خوشمزه از شیر، سس کارامل و تخم‌مرغ استفاده می‌کند. فلان میکستو در منوهای سراسر آمریکای لاتین پیدا می‌شود. این دسر لذیذ را با دولسه د لچه و خامه فرم گرفته سرو می‌کنند. فلان میکستو به حدی در آرژانتین معروف شده است که مکان‌های نمادینی به نام مسیر فلان میکستو برای چشیدن آن درست کرده‌اند. مردم این کشور در این مکان دور هم جمع می‌شوند تا دسرهای خوشمزه را تست کنند و با هم گپ بزنند. 

پیونونو(pionono)؛ از بهترین دسرهای معروف در آرژانتین

پیونونو یک کیک اسفنجی نازک است که به صورت رول شده درست می‌شود. این کیک را با موادی مانند خامه،  شکلات و میوه،  فیلینگ می‌کنند. این دسر خوشمزه، نام خود را از پاپ پیوس نهم (پیو نونو) در اسپانیا گرفته و امروزه یکی از دسرهای معروف آرژانتین شده‌است. 

پیونونو دو قسمت دارد؛ یک لایه نازک شیرینی که به شکل استوانه‌ای درآمده و آغشته به انواع شربت است و قسمت دوم، ژله‌ای است که در داخل آن استفاده می‌شود. این کیک با خامه برشته سرو می‌شود و بافت لطیف و شیرینی دارد. این کیک اسفنجی ژله‌ای برای میهمانی‌ها و جشن‌های آرژانتینی‌ استفاده می‌شود. روی این دسر را با پودر قند و یا با مایه کارامل تزیین می‌کنند. توصیه می‌کنیم این دسر را در همان روز که تازه است مصرف کنید.

پنکیک با دولسه د لچه(Panqueques con Dulce de leche)

دسرهای معروف آرژانتین

پنکیک پایه مناسبی برای درست کردن غذاها و دسرهای خوشمزه است. آرژانتینی‌ها این پنکیک‌ها را با دولسه د لچه تهیه می‌کنند. این پنکیک‌‌ها نوعی کرپ است که با دولسه د لچه پیچیده شده و بافتی نرم و طعمی اعتیادآور دارد. این دسر را به‌عنوان میان‌وعده همراه با یک نوشیدنی گرم و یا در صبحانه می‌خورند. 

این پنکیک‌ها را با میوه‌هایی مانند موز، توت‌فرنگی، شکلات آب شده، آجیل و خامه فرم گرفته با سلیقه شما دیزاین می‌کنند. می‌توانید آن‌ها در منوی هر رستوران یا کافه‌های سنتی آرژانتین پیدا کنید. 

دسرپنیر و شیرینی (Vigilante)

 Vigilante  یکی از دسرهای سنتی و معروف آرژانتین است که تاریخچه آن به قرن نوزدهم می‌رسد. دستور پخت این دسر بسیار آسان است. این دسر از یک تکه پنیر به همراه مربای سیب‌زمینی شیرین، مربای به و یا شیرینی‌های قالبی تشکیل شده‌است. با این حال انتخاب پنیر مناسب برای رسیدن به هارمونی طعم‌ها بسیار مهم است.

در آرژانتین تنوع پنیرها به 150 نوع می‌رسد. دسر پنیر و شیرینی در استان‌های شمالی جوجوی و سالتا با پنیر بز و کایوت سرو می‌شود، اما طعم واقعی آن با به و سیب شیرین مشخص است. نام این دسر از خانم‌های محله گرفته شده که این دسر را به نگهبانان محله می‌دادند این دسر به دلیل حقوق ناچیزشان یک دسر ایده‌آل بود. امروزه این دسر در کشورهایی مانند آرژانتین، اروگوئه، برزیل، مکزیک، کوبا و ونزوئلا نیز وجود دارد. 

کیک روگل(Toral Rogel) ؛ از دسرهای سنتی و معروف آرژانتین و مناسب برای جشن‌ها

کیک روگل(Toral Rogel)

این کیک کلاسیک آرژانتینی، نسخه‌ای از یک دسر اروپایی است که با دولسه د لچه تهیه می‌شود. این دسر جواهری دوست‌داشتنی در خانواده‌های آرژانتینی است. بعضی معتقدند این کیک توسط  یک نانوای عاشق که قصد جلب توجه معشوق را داشته خلق شده و بعضی دیگر می‌گویند این کیک توسط مهاجران اروپایی معرفی شده و به دست آرژانتین به کمال رسیده‌است. 

این کیک لوکس، از لایه‌های زیادی از شیرینی ترد و بیسکویتی، با کارامل خوشمزه، خامه‌ای و شیرین دولسه د لچه درست شده‌است و یکی از دسرهای محبوب آرژانتین محسوب می‌شود. کیک روگل در جشن‌ها و میهمانی‌ها در آرژانتین بسیار محبوب و پرطرفدار است و آن را نمایشی از وحدت، عشق و سنت می‌دانند. می‌توانید از اکثر نانوایی‌های سنتی در سراسر شهر برشی از این کیک خوشمزه را تهیه کنید. 

بستنی هلادو(Helado) ؛ یکی از دسرهای معروف آرژانتین 

بستنی در آرژانین بسیار پر طرفدار است و از دسرهای معروف آرژانتین به شمار می‌رود. به لطف مهاجرت ایتالیایی‌ها در آغاز قرن بیستم، آرژانتینی‌ها از بستنی‌های دست‌ساز فوق‌العاده برخوردارند. 

بستنی در این کشور هم به صورت مخروطی و هم به صورت کیلویی وجود دارد. برای طعم‌های محلی آرژانتینی، دولسه د لچه و سامبایون را امتحان کنید که با تیرامیسو تهیه می‌شوند. چند بستنی‌فروشی زنجیره‌ای در سراسر شهر به نام‌های volta،freddo و chungo  وجود دارد که بهترین بستنی‌ها را ارائه می‌دهد. همچنین در قسمت کافی‌شاپ برخی رستوران‌ها می‌توانید این بستنی‌ها را سفارش داده و به‌عنوان دسر بعد از غذا میل کنید.

کیک شکلاتی(Chocotorta) 

دسرهای معروف آرژانتین

کیک شکلاتی یکی از دسرهای معروف آرژانتین است که کودکان به آن علاقه فراوانی دارند. طرز تهیه این دسر بسیار آسان است و برای تهیه این کیک، فقط از سه ماده اولیه استفاده می‌کنند؛ کوکی‌های شکلاتی، پنیر خامه‌ای و خامه از مواداولیه پخت این کیک محسوب می‌شوند. مردم آرژانتین در بیشتر مهمانی‌ها و جشن‌ها از این دسر استفاده می‌کنند و در منوی کافه‌ها و رستوران‌ها می‌توانید آن را پیدا کنید. 

کروسانت کره(Medialunas) ؛ از دسرهای معروف آرژانتین است

کروسانت از دسرهای معروف آرژانتین است که به‌عنوان صبحانه یا عصرانه همراه با چای میل می‌شود. دو نوع کروسانت وجود دارد؛ کروسانت کره‌ای و کروسانت چرب. کروسانت کره‌ای با کره درست شده و رنگی طلایی مانند دارند و کروسان چرب با گوشت خوک درست شده‌ و کمی شورتر است. 

هر دو، طعم فوق‌العاده‌ای دارند، اما به ذائقه شخصی بستگی دارد. این شیرینی‌ها هلالی شکل است و داخل آن را با  شکلات یا سس دولسه د لچه پر می‌کنند.  پیشنهاد می‌کنیم هر دو را امتحان کنید. این دسر را می‌توانید در نانوایی ها یا سوپرمارکت‌ها خریداری کنید و یا آن را در کافه سفارش دهید. 

پاستلیتوس(Pastelitos) 

پاستلیتوس(Pastelitos) 

پاستیلوها یکی از دسرهای سنتی و معروف آرژانتین است. این دسر متأثر از فرهنگ‌های کشورهای مدیترانه‌ای است و طعم دلپذیری دارد. پاستیلوتوس در منوی سنتی رستوران‌ها و کافه‌ها دیده می‌شود. این دسر لایه لایه بسیار طعمی لذت‌بخش دارد و خمیر آن با سیب‌زمینی شیرین یا به تهیه می‌شود و شکل ظاهری آن شبیه به گل سرخ شده‌است. 

گاهی اوقات هم آن‌ها را با موادی مانند پنیر، آناناس یا نارنگی پر می‌کنند. بافت این دسر شبیه چیزکیک است. پاستیلوها معمولا سرخ می‌شوند و در نتیجه پوسته‌ای ترد پیدا کرده و روی آن پودر قند می‌پاشند. پاشیدن شکر یا پودر قند بر روی آن برای شیرین شدن است که بیشتر طعمی دلپذیر به آن می‌دهد. پاستلیتوس که یکی از بهترین دسرهای معروف در آرژانتین است، بیشتر به‌عنوان یک میان‌وعده مصرف می‌شود. این دسر را می‌توان در بسیاری از کافه تریاهای پنجره‌ای(کافه‌هایی در آرژانتین) پیدا و با یک فنجان قهوه میل کرد.

خرید تور مسافرتی خارجی به راحتی !

تورتا فریتا(Torta Frita) ؛ یکی از دسرهای محبوب آرژانتین

تورتا فریتا همان چیزی است که شما را در آرژانتین حیرت‌زده می‌کند. تورتا فریتا به معنای کیک سرخ شده‌است. این دسر با چربی گوشت خوک تهیه می‌شود، اما می‌توانید به جای آن سبزیجات را جایگزین کنید. 

این کیک سرخ شده را بعد از سرخ شدن در شکر یا پودر قند می‌غلتانند تا طعمی شیرین به خود بگیرد. این دسر مانند پاستیلوها یکی دیگر از خوراکی‌های بسیار خوشمزه است که از غذاهای روستایی گاوچو سرچشمه می‌گیرد. این دسر را که یکی از دسرهای محبوب آرژانتین است، همراه با یربا میت میل کنید و از طعم آن لذت ببرید. مردم آرژانین برای صبح‌های آخر هفته این کیک را درست می‌کنند و به همراه قهوه یا چای میل می‌کنند.  اگر شما نیز می‌خواهید در هنگام سفر به آرژانتین خودتان را به یک خوردنی جذاب دعوت کنید، این دسر سنتی را امتحان کنید. 

پاستا فرولا(Pastafrola) 

دسرهای معروف آرژانتین

این دسر یکی از محبوب‌ترین دسرهای معروف آرژانتین است. پاستا فرولا به‌عنوان یک تارت کلاسیک آرژانتینی شناخته می‌شود. دسر پاستا فرولا شبیه پای سیب سنتی آمریکایی است. خمیر ماکارانی فرولا شبیه نان رشته‌ای روی مربا است و ظاهری اشتهابرانگیز دارد. این دسر را به طور سنتی با میوه‌های جنگلی درست می‌کنند، اما می‌توانید آن را با میوه‌هایی مانند آلو، انجیر، پرتقال یا زرد‌آلو هم امتحان کنید. پاستا فرولا را می‌توانید از نانوایی‌ها خریداری کنید. این دسر به همراه یک قهوه در پایان یک وعده غذایی بسیار دلچسب است.

پان دولچه(Pan Dulce) ؛ یکی از دسرهای سنتی و معروف آرژانتین

پان دولچه نسخه آرژانتینی پانتونه ایتالیایی است و یکی از دسرهای معروف آرژانتین محسوب می‌شود. این دسر یک نان شیرینی پر از آجیل، کشمش و میوه‌های شیرین است و بخشی از منوی سنتی کریسمس آرژانتین را تشکیل می‌دهد. این دسر شبیه یک نان شیرمال است و می‌توانید آن را از یک نانوایی خوب تهیه کنید. برای تهیه این دسر خوشمزه کیفیت مواد اولیه می‌تواند خیلی تأثیرگذار باشد. پان دولچه را می‌توانید در پلازا مایور درمرکز شهر بوینس آیرس هم پیدا کنید. در ماه دسامبر مردم محلی زیادی را خواهید دید که در صف‌هایی طولانی برای گرفتن این دسر آمده‌اند. 

رزرو هتل پنج ستاره به راحتی !

جمع‌بندی

ما در این مقاله برخی از دسرهای معروف آرژانتین را معرفی کردیم. پایه اکثر این دسرها کربوهیدرات، دولسه د لچه و مربای به و سیب‌زمینی شیرین است. دسرهای آرژانتین طعمی شیرین و دلچسب دارد؛ بنابراین قهوه خود را آماده کنید تا این دسرها را مانند یک آرژانتینی میل کنید و از خوردنشان لذت ببرید. اگر شما هم در سفر به این کشور زیبا این دسرهای فوق‌العاده را امتحان کردید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات کاربران