برزیل بریم یا آرژانتین؟

برزیل بریم یا آرژانتین؟ یک مقایسه کامل برای عاشقان فوتبال و طبیعت!

شما هم برای انتخاب مقصد سفر خود با این سوال مواجه شده‌اید که به برزیل برویم یا آرژانتین؟ در این مقاله شما را با جاذبه‌های هریک آشنا می‌کنیم تا راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید.

رزرو تور برزیل

رزرو بهترین تور خارجی با سه کلیک!

بهترین زمان سفر به برزیل و آرژانتین

برزیل بریم یا آرژانتین

مطمئنا ‌هنگام سفر به اولین چیزی که توجه می‌کنید، انتخاب بهترین زمان است. آرژانتین، از سپتامبر تا نوامبر هوایی بهاری دارد و بهترین زمان برای مشاهده طوفان‌های یخی و از دسامبر تا فوریه، بهترین زمان برای صعود کردن از قله‌های بلند است. همچنین، از مارس تا نوامبر آب‌وهوایی خشک و از دسامبر تا فوریه بارش باران دارد. برزیل نیز از دسامبر تا مارس، در تابستان به سر برده و روزهای آفتابی و  دمای 21 تا 32 درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند. از ژوئن تا آگوست نیز آب‌وهوای زمستان در برزیل معتدل است. همچنین بهار در برزیل از سپتامبر شروع شده و تا نوامبر ادامه می‌یابد. در این فصل، دمای هوا از 16 تا 31 درجه سانتی‌گراد متغیر است. در نهایت نیز ماه‌های مارس، آپریل و می در پاییز از 22 تا 27 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

موقعیت جغرافیایی و آب‌و‌هوای برزیل و آرژانتین

آرژانتین، ترکیبی از فصول مختلف را دارد. چه در فصل بهار به آرژانتین سفر کنید چه تابستان، پاییز یا زمستان؛ می‌توانید از سپتامبر در هوای بهاری و در آگوست سرمای زمستان را در کشوری که به موسیقی و حرکات تانگو در سطح جهانی معروف است، تجربه کنید. در مقابل، در برزیل از ژوئن تا سپتامبر، شاهد وزش نسیم خنک در بعدازظهرهای این کشور هستیم. این کشور، از مارس تا نوامبر آب‌وهوای خشکی دارد. در مناطق جنوب آرژانتین نیز، در این ماه‌ها دما کاهش می‌یابد. اگرچه تالاب پانتانال و منطقه جنگلی آمازون را می‌توان در طول سال و تمامی فصل بازدید کرد، اما اگر می‌خواهید بیشتر از تجربه خود بهره ببرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در ماه‌های جولای و آگوست برای سفر به این مناطق برنامه‌ریزی کنید. چرا که دمای هوا در جنگل، مرطوب و گرم بوده و در منطقه پانتانال نیز، حتی در زمستان‌ها دما به‌ندرت به کمتر از 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

مکان های دیدنی آرژانتین

Mar Del Plata

سواحل، شهرها، ساختمان‌ها و جاذبه ‌های دیدنی بسیاری در آرژانتین وجود دارد که برای تفریح کردن مناسبند. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با تک‌تک این مکان‌ها آشنا کنیم. 

Mar Del Plata

یکی از بهترین مکان‌ های دیدنی آرژانتین ساحل Mar Del Plata است. این ساحل در استان بوئنوس آیرس و در سواحل اقیانوس اطلس قرار دارد. شما در این ساحل می‌توانید از گرمی آفتاب، وزش نسیم ملایم و صدای امواج لذت ببرید و همزمان به بازی و شادی بپردازید. ساحل Mar Del Plata در زمستان‌ها بسیار خلوت  بوده و برعکس، در تابستان‌ها فوق‌العاده سرزنده و شلوغ می‌شود.

آدرس:

Buenos Aires Province, Argentina

Cordoba

یکی دیگر از بهترین جاذبه ‌های دیدنی آرژانتین Cordoba است. Cordoba، دومین شهر بزرگ آرژانتین بوده و در مرکز جغرافیایی آن قرار دارد. در این شهر، ساختمان‌های استعماری اسپانیا، بناهای تاریخی، کاخ‌ها و کلیساها خودنمایی می‌کند. این شهر بیشتر به‌خاطر La Mezquita که مسجدی عظیم متعلق به سال 784 پس از میلاد است، با نمازخانه و موزاییک‌های قدیمی خود شناخته می‌شود. این مسجد در سال 1236 به کلیسای کاتولیک تبدیل شده و یک شبستان به سبک رنسانس به آن افزوده شد.

Puerto Madryn

برزیل بریم یا آرژانتین

یکی دیگر از بهترین مکان‌ های دیدنی آرژانتین Puerto Madryn است. شهر Puerto Madryn که به‌عنوان دروازه ورود به شبه‌جزیره والدس شناخته می‌شود، در سواحل خلیج نوئوو قرار دارد. این استراحتگاه ساحلی، بهترین مکان برای لذت بردن از فصل تابستان است. چرا که حتی اگر نخواهید در آب‌های سرد آنجا شنا کنید، می‌توانید روی شن‌های ساحل بنشینید، آفتاب بگیرید و هرازگاهی از دور شاهد بازی نهنگ‌ها باشید.

آدرس:

Gulf Nuevo, Argentina

Bariloche

یکی دیگر از جاذبه‌ های دیدنی آرژانتین Bariloche است. San Carlos de Bariloche با مغازه‌های شکلات‌فروشی، ساختمان‌های ساخته‌شده به سبک معماری سوئیسی، دریاچه‌های زیبا و کوه‌های پوشیده از برف، شبیه به سوئیس است. پیشنهاد می‌کنیم به آرژانتین بروید و بعد از تماشای منظره‌های زیبای شهر، به یکی از بزرگترین ایستگاه‌های اسکی آمریکای جنوبی در Cerro Catedral بروید و اسکی‌بازی کنید.

جاذبه ‌های دیدنی برزیل

شهرها، سواحل و ساختمان‌های دیدنی بسیاری در برزیل وجود دارد که برای بازدید در بهترین فصل مناسبند. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با مکان ‌های دیدنی برزیل آشنا کنیم.

Sau Paulo

Sau Paulo

یکی دیگر از مکان های دیدنی برزیل شهر سائو پائولو است. این شهر که در جنوب شرقی برزیل قرار دارد، با آسمان‌خراش‌های شگفت‌انگیز، پارک‌های عمومی، ساختمان‌های فرهنگی، جنگل‌های بارانی و غذاهای خوشمزه‌اش شناخته می‌شود. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به‌ترتیب از برج تجاری الدورادو، پارک ایبیراپوئرا، تئاتر شهرداری سائو پائولو، جنگل‌های آمازون و تاپیئوکا نام برد.

آدرس: جنوب شرقی برزیل

Brasilia

یکی دیگر از جاذبه ‌های دیدنی برزیل Brasilia است. برازیلیا که در سال 1960 به‌عنوان پایتخت برزیل افتتاح شد و تصمیم بر آن بود که توسعه یابد، شهری برنامه‌ریزی‌شده با معماری مدرن و سفید است که بخش عمده‌ای از آن توسط اسکار نیمایر، معمار برزیلی، طراحی شده است. تمامی مناطق تجاری، دولتی و حتی ساختمان‌های مسکونی به‌گونه‌ای ساخته شده و توسعه یافته‌اند که شبیه باند پرواز فرودگاه ظاهر شوند. کلیسای جامع برازیلیا نیز که یکی از نمونه‌های مهم معماری این کشور بوده، دست‌های خود را به سمت آسمان دراز کرده است.

آدرس:

Brazilian Highlands, Brazil

Fortaleza

برزیل بریم یا آرژانتین

یکی دیگر از جاذبه ‌های دیدنی برزیل Fortaleza است. Fortaleza پنجمین شهر بزرگ برزیل و همچنین پایتخت ایالت سئارا به شمار می‌آید. این شهر، دارای فضای پرجنب‌وجوش، مراکز خرید و بهترین سواحل است. از مشهورترین سواحل Fortaleza می‌توان به Praia do Futuro، Mucuripe و Meireles اشاره کرد. شما در این سواحل می‌توانید ترکیبی از فعالیت‌های مختلف همچون شنا، ورزش‌های آبی، پیاده‌روی و استراحت روی شن‌های ساحل را انجام دهید. پس از آن نیز می‌توانید در رستوران‌های اطراف غذا بخورید و در هتل‌های پیرامون این مکان‌ها اقامت گزینید. در سفر به شهر Fortaleza برزیل، از رفتن به این سواحل غافل نشوید.

Parati

یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی برزیل Parati است. این شهر ترکیبی از جنگل‌های استوایی، دریای درخشان، آبشارها و کوه‌های ساحلی را در خود جای داده است. علاوه‌بر آن، سراسر شهر Parati با ساختمان‌های استعماری رنگارنگ و خیابان‌های سنگفرش‌شده پوشیده شده است. خانه‌ها و ساختمان‌های قدیمی با ارتفاعات مختلف و پنجره‌های چوبی زیبا، تاریخ و فرهنگ این منطقه را به نمایش می‌گذارند. با گشت‌وگذار در خیابان‌های پاراتی، گردشگران احساس می‌کنند که به گذشته سفر کرده و در فضایی از گذشته قدم می‌زنند. بازارهای محلی و فروشگاه‌های هنری در این شهر نیز، محلی عالی برای تجربه فرهنگ و هنر برزیلی به شمار می‌رود. به‌طور کلی، شهر پاراتی با طبیعت خیره‌کننده، معماری استثنایی و میراث تاریخی غنی، یک مقصد گردشگری فوق‌العاده خواهد بود.

آدرس:

Brazil’s Green cost, Brazil

Recife

Recife

یکی دیگر از جاذبه‌ های دیدنی برزیل Recife نام دارد. شهر Recife که در سمت شمال شرقی برزیل قرار دارد، مرکز ایالت پرنامبوکو به شمار می‌آید. این شهر، به‌خاطر آبراه‌ها و پل‌های متعدد به «ونیز برزیل» معروف شده است. از جمله آن‌ها می‌توان به آبراه Recife Antigo اشاره کرد که جذابیت خاصی به مناظر شهر افزوده است. علاوه‌بر این‌ها، Recife به‌عنوان یک مرکز فرهنگی شناخته می‌شود. این شهر با موزه‌ها و گالری‌های هنری مانند موزه Pernambucano و گالری Francisco Brennand هنر و تاریخ این منطقه را به تصویر می‌کشند. همچنین، جاذبه‌های طبیعی مانند ساحل Boa Viagem با سواحل طلایی و امکانات تفریحی، Recife را به مقصدی رویایی برای علاقه‌مندان به ترکیب فرهنگ و طبیعت تبدیل کرده‌ است. پیشنهاد می‌کنیم شهر پرجاذبه Recife را در فهرست مقاصد دیدنی خود قرار دهید.

آدرس:

Brazil’s northeastern side, Brazil

در آخر

ما تا پایان مقاله شما را با هریک از کشورهای برزیل و آرژانتین و جاذبه‌های دیدنی آن‌ها آشنا کردیم. هریک از این کشورها زیبایی‌های منحصربه‌فرد و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود را دارند، اما مطمئنا انتخاب هریک از این کشورها برای مقصد سفر خود تنها‌وتنها به جاذبه‌های آن محدود نخواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا بتوانید خیلی بهتر درباره رفتن به برزیل یا آرژانتین تصمیم‌گیری کنید.

نظرات کاربران