دلایل سفر به پوکت
17 شهریور 1403
تایلند

11 تا از دلایل سفر به پوکت که نمی‌دانستید!

در حال برنامه ریزی برای سفر به تایلند هستید و یکی از مقصدهای مورد نظر شما پوکت است؟ آیا شک دارید که پوکت ارزش سفر کردن دارد یا نه؟ در این مقاله از مجله سه کلیک به 11 دلیل سفر به پوکت می‌پردازیم؛ از اقتصادی بودن سفر به پوکت تا سواحل دیدنی و کلاس‌های آشپزی و غواصی و چندین دلیل دیگر. 

رزرو بلیط هوایپما به راحتی !

پوکت کجاست؟

پوکت بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین جزیره‌ تایلند برای سفر است. این جزیره زیبا به خاطر سواحل بی‌نظیر، آب‌های فیروزه‌ای و آب‌وهوای گرم مشهور است. علاوه‌بر وجود سواحل زیبا، پوکت منشا غذاهایی عالی، فرهنگی منحصربه‌فرد و ماجراجویی‌های سرگرم کننده است. همچنین پوکت بین جزایر تایلند معمولا به عنوان خوش‌قیمت‌ترین جزیره شناخته می‌شود و اگر برای سفرتان بودجه محدودی در نظر گرفته‌اید پوکت انتخاب خوبی خواهد بود. 

آب‌وهوای پوکت

دلایل سفر به پوکت

پوکت آب‌وهوای گرم دارد، بنابراین دما در تمام طول سال بالا خواهد بود. نوامبر تا اوایل آوریل بهترین زمان برای سفر به پوکت در نظر گرفته می‌شود. این در حالیست که  دسامبر برای سفر به پوکت پیشنهاد نمی‌شود زیرا به دلیل تعطیلات کریسمس و سال نو جزیره بسیار شلوغ خواهد بود و قیمت پرواز و هتل بیشتر از دیگر ماه‌های سال است. بین ماه‌های می تا اکتبر نیز بارندگی در جزیره شدت می‌گیرد با اینکه هوا آفتابی خواهد بود. طی این ماه‌ها جزیره خلوت‌تر است و قیمت هتل و پرواز نیز کاهش می‌یابد. حالا که با پوکت، این جزیره دیدنی و مشهور آشنا شدیم بیایید به مهم ترین دلایل سفر به پوکت بپردازیم.

سفر اقتصادی

گردش در پوکت می‌تواند بسیار اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه باشد به ویژه برای کسانی که بودجه محدودی برای سفرشان در نظر گرفته‌اند. در جزیره پوکت مجموعه‌ای از هتل‌ها و اقامتگاه‌های اقتصادی پیدا خواهید کرد. همچنین هزینه حمل‌ونقل در پوکت به طور کلی پایین است. از سوی دیگر با رفتن به غرفه‌های غذاهای خیابانی می‌توانید غذاهای سنتی پوکت را با کمترین قیمت نوش جان کنید. حتی اگر قصد دارید در یک هتل مجلل بین‌المللی اقامت داشته باشید این نکته حائز اهمیت است که بهترین هتل‌ها در پوکت قیمت کمتری از هتل‌های مشابه در سایر نقاط دنیا مانند آمریکا و اروپا دارد. در ضمن بیشتر جاذبه‌های گردشگری پوکت مانند سواحل زیبا و دیدنی‌های طبیعی کاملا رایگان است. 

دسترسی خوب و آسان

یکی از مهم ترین دلایل سفر به پوکت قطعا دسترسی خوب و آسان این جزیره است. در شمال جزیره یک فرودگاه بین‌المللی با تمامی امکانات وجود دارد و از شهرهای بزرگ آسیا، کشورهای خلیج فارس و استرالیا پرواز دارد. بنابراین دسترسی به پوکت از بسیاری نقاط دنیا آسان است. به ویژه اگر شما دورکار هستید و می‌خواهید یک مقصد عالی و متفاوت برای سفرتان انتخاب کنید پوکت می‌تواند گزینه خوبی باشد تا در سفر هم کار کنید و مجبور به تحمل ساعت‌های طولانی پرواز به مقصد دور نباشید. 

رزرو تور ارزان به راحتی !

بافت قدیمی جزیره پوکت

بافت قدیمی جزیره پوکت

شاید بیشتر ما پوکت را به سواحل و رستوران‌ها و تفریحات آبی بشناسیم اما جزیره پوکت به علت بافت قدیمی‌اش نیز بسیار شهرت دارد و یکی از دلایل سفر به پوکت همین معماری خاص جزیره است. در قسمت قدیمی شهر پوکت می‌توانید شاهد معماری، فرهنگ و تاریخ منحصربه‌فرد این منطقه باشید. این شهر در گذشته معادن عظیمی از قلع داشت و به همین دلیل مردم از نقاط مختلف دنیا مانند چین و اروپا برای برداشت این معادن و کسب ثروت به پوکت مهاجرت می‌کردند. بنابراین فرهنگ‌های مختلف در پوکت گردهم آمدند و حالا این شهر با داشتن جمعیت زیادی مهاجر یک شهر چند فرهنگی جذاب محسوب می‌شود. تجمع فرهنگ‌های مختلف در شهر پوکت باعث به وجود آمدن سبک جدیدی از معماری شد که حالا شهرت زیادی دارد و هر سال مسافران زیادی را به پوکت می‌کشاند. 

اگر در خیابان‌های بافت قدیمی شهر پوکت قدم بزنید ساختمان‌هایی را می‌بینید که شامل یک فروشگاه در طبقه همکف و یک خانه مسکونی در طبقه دوم است. بسیاری از این خانه‌ها به دست چینی‌ها ساخته شده اما حالا به کافه، رستوران، بوتیک و حتی اقامتگاه تبدیل شده است. از دیگر دیدنی‌های مهم بافت قدیمی شهر پوکت می‌توان به معبد چینی‌ها، موزه‌ها و نقاشی‌های خیابانی اشاره کرد. 

از سوی دیگر اگر به آشپزی ملل و تجربه طعم‌های جدید علاقه دارید شهر قدیمی پوکت می‌تواند مقصد مناسبی برای گردش و غذا خوردن باشد. معمولا غذاهای دریایی تازه‌ای در این بخش شهر پیدا خواهید کرد. چه بخواهید به رستوران‌های لوکس و مجلل بروید و یا در یک غذاخوری خیابانی یک وعده خوشمزه بخورید بافت قدیمی شهر پوکت مقصد جذابی خواهد بود. بهترین غذاخوری‌ها را در بازار یکشنبه و خیابان واکینگ پیدا خواهید کرد. در نهایت یادتان باشد حداقل باید یک روز را به گردش در بافت قدیمی شهر اختصاص دهید. 

ساحل گردی؛ یکی از جذاب‌ترین دلایل سفر به پوکت

دلایل سفر به پوکت

بعد از گردش در بافت قدیمی و خوردن غذاهای خوشمزه سنتی حالا نوبت ساحل‌گردیست. یکی از مهم ترین دلایل سفر به پوکت همین ساحل‌گردی است که سالانه مسافران زیادی را به این جزیره می‌کشاند. معمولا سواحل پوکت شلوغ و پرتردد است. سواحل پوکت تنوع بالایی دارد؛ سواحلی برای خوش‌گذرانی و جشن گرفتن، سواحلی برای خلوت کردن شبانه و اتش روشن کردن و سواحلی برای شرکت در تفریحات آبی و غیرآبی. در نهایت با توجه به علایق‌تان می‌تواند یک یا دو ساحل را برای گردش در برنامه‌تان قرار دهید. 

ساحل پاتونگ، ساحل کاتا، ساحل کامالا و ساحل کَرون از محبوب‌ترین سواحل پوکت است. اگر هم به دنبال یک تجربه بهتر هستید، به سواحل سورین یا مای کائو بروید که به داشتن استراحتگاه‌های لوکس شهرت دارد. ساحل مای خائو بخشی از پارک ملی سیرینات است که به نسبت دیگر سواحل پوکت آرام‌تر و کم‌ترددتر است. ساحل آزادی یکی دیگر از سواحل پوکت است که در بخش کمتر توسعه یافته شهر قرار دارد اما با داشتن منظره‌ای خاص و دیدنی شامل ماسه‌های سفید و کوه‌های سرسبز اطراف می‌تواند انتخاب خاصی باشد. 

ساحل آزادی پوکت دسترسی آسانی ندارد و ممکن است برای دسترسی نیاز باشد موتورسیکلت یا ماشین مخصوص اجاره کنید. بنابراین ممکن است انتخاب خوبی برای شما نباشد. برای رسیدن به ساحل آزادی دو راه وجود دارد. گزینه راحت‌تر و مقون‌به‌صرفه‌تر اجاره قایق است. اگر هم با ماشین بخواهید به ساحل آزادی بروید باید حدود 15 تا 20 دقیقه را پیاده از یک تپه بالا بروید. یادتان باشد نیازی نیست برای ورود به این ساحل پول پرداخت کنید و اگر کسی از شما به عنوان ورودی پول درخواست کرد کلاهبرداری است. در نهایت ساحل‌گردی یکی از دلایل سفر به پوکت است که بیشتر مسافران را به این جزیره می‌کشاند. 

تفریحات شبانه

تفریحات شبانه

تفریحات شبانه می‌تواند یکی دیگر از دلایل سفر به پوکت باشد. پس اگر به دنبال ساختن یک شب رویایی هستید با پاتونگ بروید. این بخش از پوکت با داشتن رستوران‌های مجلل، فروشگاه‌ها و کافه‌های متنوع و لوکس بهترین گزینه برای شب‌گردی است. با این حال منطقه پاتونگ گای خیلی شلوغ و پرتردد خواهد شد و ممکن است باب میل شما نباشد اما در نهایت نسبت به دیگر مناطق پوکت، پاتونگ محلی خوب و دوست‌داشتنی برای گردش به ویژه گردش شبانه است. همچنین خیابان واکینگ هم می‌تواند گزینه خوبی برای گردش شبانه باشد. 

مدارس آشپزی

شاید تعجب کنید اما یکی از مهم ترین دلایل سفر به پوکت مدارس آشپزی تایلندی است که در این جزیره قرار دارد. پس اگر عاشق آشپزی تایلندی هستید و دوست دارید اسرار غذاهای سنتی تایلند را بیاموزید، کلاس‌های آشپزی باکیفیت زیادی در پوکت برگزار می‌شود. سعی کنید کلاسی را انتخاب کنید که به موقعیت مکانی شما نزدیک‌تر باشد تا راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر تردد کنید. 

این کلاس‌ها و ورکشاپ‌ها معمولا 3 تا 4 ساعت طول می‌کشد و یک مربی با حوصله و صمیمیت اصول پخت غذاهای تایلندی را به شما می‌آموزد. در این کلاس‌ها با مواد اولیه‌ای که در جزیره کشت و برداشت می‌شود نیز آشنا خواهید شد. حتی در برخی از کلاس‌ها می‌توانید همراه مربی به بازار محلی صبح بروید و همه چیز را از نزدیک تماشا کنید. هزینه این کلاس‌ها چیزی در حدود 1500 بات تایلند معادل 45 دلار آمریکا است. 

خلیج فانگ فا؛ یکی از دلایل سفر به پوکت

دلایل سفر به پوکت

اگر هنوز برای سفر به پوکت شک دارید و مطمئن نیستید که پوکت ارزشش را دارد یا نه این قسمت از مقاله را بخوانید. خلیج فانگ فا هر ساله یکی از مهم ترین دلایل سفر به پوکت محسوب می‌‌شود. برخی از مسافران معتقدند سفر به پوکت بدون بازدید از خلیج فانگ فا ارزشی ندارد. این خلیج شاهکار طبیعت است که در نزدیکی آب‌های فیروزه‌ای به چشم می‌خورد. جزیره جیمز باند یا جزیره کو تاپو نیز در همین خلیج واقع شده است. 

جزیره کو تاپو به خاطر اینکه محل فیلمبرداری فیلم مردی با تفنگ طلایی بود به جزیره جیمز باند شهرت یافت. برای دسترسی به این خلیج باید با قایق راهی شوید. معمولا با تهیه یک تور خلیج فانگ فا می‌توانید به راحتی دسترسی داشته باشید و همراه تور به نواحی اطراف جزیره هم بروید. هزینه این تورها با توجه به امکانات درخواستی شما و جاهای گردشگری متفاوت باشد. 

جزایر کوه فی فی

هشتیم دلیل سفر به پوکت بازدید کوه فی فی است که به زیبایی‌های طبیعی شهرت دارد. در این منطقه چیزهای زیادی برای هر سلیقه‌ای وجود دارد؛ از مجموعه‌های تفریحی شلوغ و پرسروصدا تا سواحل آرام برای گذراندن یک شب به یادماندنی. دسترسی به منطقه فی فی با تور بسیار آسان است. برای دسترسی معمولا با قایق یا کشتی استفاده می‌شود که بستگی به تور انتخابی شما ممکن است متفاوت باشد. 

اگر هم دوست دارید طبق برنامه خودتان به این منطقه سفر کنید باید قایق اجاره کنید و از قبل یک اقامتگاه رزرو کرده باشید. در ضمن یادتان باشد برای علاقه‌مندان به غواصی جزایر سیمیلان در کوه فی فی بهترین مقصد تفریحی خواهد بود. این مجموعه جزایر در واقع یک پارک ملی است که به علت دنیای زیردریایی جذاب معرف شده است. 

مجسمه عظیم بودای بزرگ

مجسمه عظیم بودای بزرگ

در جنوب جزیره پوکت بر روی تپه‌ای زیبا و سرسبز با چشم‌اندازی وسیع مجسمه‌ای از بودای بزرگ به چشم می‌خورد که حدود 45 متر ارتفاع دارد و یکی از مهم ترین دلایل سفر به پوکت محسوب می‌شود. این مجسمه از جنس سنگ مرمر سفید است. ساخت این مجسمه عظیم در سال 2002 شروع شد و همچنان ادامه دارد. دسترسی به مجسمه بودای بزرگ از خلیج کاتا بسیار آسان خواهد بود. پس اگر در خلیج کاتا هستید تنها با 8 کیلومتر پیاده‌روی طی دو ساعت می‌توانید خودتان را به مجسمه بودای بزرگ برسانید. البته اگر برای پیاده‌روی دو ساعته آمادگی ندارید می‌توانید با تاکسی هم این مسیر را طی کنید. معمولا تاکسی‌ها مسافران را از تپه هم بالا می‌برند. 

برای ورود به محوطه مجسمه بودای بزرگ نیازی به پرداخت ورودی نیست. اما می‌توانید برای ساخت مجسمه کمک مالی کنید. هنگام بازدید از مجسمه بودای بزرگ یادتان باشد که باید لباس مناسب بپوشید و پاها و بازوهایتان را بپوشانید زیرا این مجسمه برای مردم تایلند حکم یک مکان مذهبی را دارد. اگر هم لباس مناسب همراه خودتان ندارید می‌توانید هنگام ورود یک سارافون یا روپوش قرض بگیرید و هنگام خروج تحویل دهید. 

کافه رستوران بابا نست؛ یکی از دلایل سفر به پوکت

دهمین مورد از دلایل سفر به پوکت کافه رستوران بابا سنت است. این کافه رستوران مجلل یک پشت بام معروف دارد که مسافران زیادی برای تماشای غروب آفتاب از این‌جا راهی بابا سنت می‌شوند. از این پشت بام 360 درجه می‌توانید به تماشای دریای آندامان و خط ساحلی جنوب پوکت بنشینید در حالی‌که از نوشیدنی خنک‌تان لذت می‌برید. حتی می‌توانید مجسمه بودای بزرگ را هم از این‌جا تماشا کنید. 

فاصله این مجموعه تا شهر پوکت حدود 30 دقیقه است و همه روزه از ساعت 5 تا 8 بعدازظهر باز است. در این مجموعه انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای سنتی تایلندی سرو می‌شود. یادتان باشد این مجموعه همیشه شلوغ و پرتردد است پس از قبلا میز موردنظرتان را رزرو کنید. همچنین حداقل هزینه به ازای هر نفر چیزی در حدود 2000 بات تایلند معادل با 60 دلار آمریکا است. 

غواصی؛ یازدهمین مورد از دلایل سفر به پوکت

دلایل سفر به پوکت

در جزیره‌ای که به سواحل خاص و زیبا شناخته شده و دنیای زیر آب آن دیدنی و تماشایی است غواصی یکی از جذاب‌ترین تفریحات خواهد بود. وقتی که وارد آب می‌شوید با دنیایی از حیوانات دریایی از ماهی‌های استوایی تا لاک‌پشت‌ها و دلفین‌ها و نهنگ‌ها مواجه خواهید شد. بهترین مقصد در پوکت برای غواصی قطعا جزایر سیمیلان خواهد بود که در شمال غربی جزیره واقع شده است. از دیگر مقاصد جزیره پوکت که برای غواصی مناسب است می‌توان به منطقه شارک پوینت، ساحل کَرون، سواحل کوه فی فی، سواحل کوه رایا و کو راچا یای اشاره کرد. 

علاوه‌بر لذت بردن از غواصی در پوکت مدارس زیادی برای آموزش غواصی وجود دارد که دوره‌های تنوعی را برگزار می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مدارس غواصی پوکت مدرسه غواصی رایا درایورز است. بهترین زمان برای لذت بردن از غواصی ماه نوامبر تا آوریل است که آب‌وهوا متعادل‌تر است. 

سخن پایانی درباره دلایل سفر به پوکت

بعد از بررسی یازده مورد از مهم ترین دلایل سفر به پوکت آیا فکر می‌کنید ارزشش را دارد که راهی این جزیره شوید؟ جزیره پوکت هم مانند هر مکان دیدنی دیگری در دنیا مزایا و معایبی دارد اما از نظر مسافران پوکت به دلیل داشتن سواحل خاص، هزینه کم و امکانات جذاب ارزش سفر کردن را دارد. البته اگر پوکت را برای ماه عسل انتخاب می‌کنید مطمئن باشید که پوکت یکی از عاشقانه‌ترین و رویایی‌ترین مقاصد است. 

رزرو آنلاین هتل ارزان به راحتی !

نظرات کاربران