جاهای دیدنی آرژانتین

جاهای دیدنی آرژانتین؛ از آتشفشان لانین تا آبشار ایگوازو

آرژانتین با مناظر با شکوهی مانند قله‌های کوهستانی، سواحل استوایی، جنگل‌های انبوه، تاکستان‌های پر رونق و دریاچه‌های آلپ بسیار تماشایی است. این مکان‌ها از معروف‌ترین جاهای دیدنی آرژانتین است، اما جاذبه‌های این کشور به همین موارد ختم نمی‌شود. علاوه بر همه این‌ها، آرژانتین با فرهنگ غنی، تاریخ فوتبال و به‌عنوان زادگاه تانگو نیز شناخته می‌شود.

تور اروپا

بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین، یک مقصد توریستی پرطرفدار است که فعالیت‌های اجتماعی زیادی در آن اتفاق می‌افتد. همچنین بوینس آیرس دارای مکان‌های تاریخی و موزه‌های مهمی است که در سال 1536 توسط پدرو مندوزا، کاشف اسپانیایی تاسیس شد. 

قرن‌ها است که تاریخ تأثیرگذار و فرهنگ رایج کشورآرژانتین، بر سر زبان‌ها افتاده است. شگفتی‌های طبیعی این کشور مانند آبشار ایگوازو یکی از هفت عجایب طبیعی جهان را شامل می‌شود.

تفریحات زیادی در آرژانتین وجود دارد که یکی از آن‌ها پیاده‌روی بین یخچال‌های طبیعی و تماشای رقص زیبای تانگو است. این تنوع زیاد جاذبه‌های توریستی آرژانتین است که هر ساله گردشگران زیادی را به این کشور رنگارنگ می‌کشاند. اگر مایلید که با جاهای دیدنی آرژانتین آشنا شوید، با ما همراه باشید. 

رزرو بلیط هواپیما اینترنتی به راحتی !

آتشفشان لانین (Volcan Lanin)  

جاهای دیدنی آرژانتین

آتشفشان لانین در منطقه مرزی بین آرژانتین و شیلی قرار دارد. این آتشفشان بین کوهنوردان و صخره‌نوردان بسیار محبوب است و یکی از بهترین جاهای دیدنی آرژانتین محسوب می‌شود. افرادی که برای دیدن این آتشفشان کنجکاو باشند، می‌توانند از دفتر پارک ملی مجوز بگیرند و در مسیری پوشیده از برف، به سمت قله حرکت کنند. کوه‌نوردان در بین مسیر می‌توانند از منظره دریاچه و جنگل‌های اطراف لذت ببرند. 

دره کافایات؛ یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آرژانتین

کافایات دره‌ای دیدنی در منطقه  است و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آرژانتین به حساب می‌آید. ماسه سنگ، صخره‌های غیرمعمول و رنگ‌های شاد در این صخره، باعث می‌شود مسافران به سمت این مکان جذب شوند. اگر با تور سفر می‌کنید، می‌توانید به همراه دوستانتان به تنگه و قلب دره بروید و از تماشای مناظر فوق‌العاده آن‌جا غرق لذت شوید. در دره کافایات، مکان‌های دیدنی مانند قلعه‌های صخره‌ای و معدن گچ وجود دارد که هر کدام جذابیتی بی‌نظیر دارند. 

ببر دلتا (Tiger Delta)

ببر دلتا (Tiger Delta)

در شمال بوینس آیرس، شهر tiger  قرار دارد که مرکزی برای دلتای اطراف است. این شهر دارای یک موزه بزرگ، فروشگاه‌های عالی و یک بازار شلوغ در فضای باز است. مسافران می‌توانند با قایق، در دلتای رودخانه رفت‌وآمد کنند. همچنین می‌توانند سوار یکی از تاکسی‌های آبی محلی شوند و خانه‌های محلی را در امتداد کانال‌ها ببینند. وسایل حمل‌ونقل زیادی در این منطقه استفاده می‌شود که هر کدام جذابیت‌های خودش را دارد. اگر به دنبال جاهای دیدنی آرژانتین می‌گردید، شهر tiger را برای بازدید انتخاب کنید.

گورستان ریکولتا؛ یکی از بهترین جاهای دیدنی آرژانتین

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آرژانتین، قبرستان ریکولتا است که در سال 2013 در فهرست ده آرامگاه زیبای جهان قرار گرفته‌. قدمت این گورستان به اوایل قرن هجدهم بازمی‌گردد و جزو آثار ملی ثبت شده‌است. مجسمه‌های قدیمی، ستون‌های دوریک(یک شیوه معماری است) و مقبره‌ها از ویژگی‌های معماری این گورستان محسوب می‌شوند. برخی ازمقبره‌های ریکولتا متعلق به افرادی مانند اوا پرون(یکی از محبوب‌ترین زنان کشور آرژانتین) و نوه ناپلئون و بسیاری از رئیس جمهورها، دیکتاتورها و نویسندگان است. تقریبا همه آرژانتینی‌های سیاسی و فرهنگی در دو قرن گذشته در این گورستان دفن شده‌اند.

پارک ملی تالامپایا

جاهای دیدنی آرژانتین

در استان لاریوجا، پارک ملی حفاظت‌شده‌ای به نام تالامپایا قرار دارد که از برخی مکان‌های باستان‌شناسی و دیرینه‌شناسی محافظت می‌کند. تقریبا حدود 250 سال پیش، دایناسورها در این منطقه پرسه می‌زدند و بقایای فسیلی که در این منطقه یافت شده، این واقعیت را تایید می‌کند. این پارک ملی برای کسانی هم که علاقه‌ای به باستان‌شناسی ندارند، جذابیت‌های دیگری مانند رودخانه تالامپا، دره قرمزرنگ، صخره‌های غیرعادی و مناظر با شکوه دارد. پارک ملی تالامپایا یکی از زیباترین جاهای دیدنی آرژانتین است که هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند.

ایگلسیا سانفرانسیسکو، سالتا؛ یکی از بهترین ‌ جاهای دیدنی آرژانتین

ایگلسیا سان فرانسیسکو، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آرژانتین است که از نظر تاریخی بسیار اهمیت دارد. این مکان از نظر معماری در سالتا واقع شده که با بولیوی و پاراگوئه هم مرز است. 

ایگلسیا سان فرانسیسکو یک معبد و صومعه کاتولیک است که با نمایش‌ها و طرح‌های نفس‌گیر پر شده. این محراب مرمری، دارای بلندترین برج ناقوس در آمریکای جنوبی است. در این معبد کتابخانه‌ای قرار دارد که  40000 سند و نسخه با اهمیت تاریخی را به خوبی حفظ کرده‌است. قدمت نقاشی‌هایی که در موزه کلیسا است، به قرن هفدهم بازمی‌گردد. همچنین یک بنای تاریخی ملی در این مکان قرار دارد که از سال 1625 باقی مانده و آثار ارزشمند بسیاری مانند تصویر بانوی برف‎‌ها و مجسمه‌ای از فیلیپه دی ریورا را در خود جای داده‌است.

رزرو بهترین تور خارجی به راحتی !

کلیسای جامع سرو (Cerro Catedral)

کلیسای جامع سرو (Cerro Catedral)

این کلیسا به دلیل فرصت‌های اسکی در سطح جهانی و مناظر خیره‌کننده دریاچه ناهوئل هوآپی معروف است. این مکان بزرگ‌ترین مرکز اسکی در آمریکای جنوبی است و مردم هر ساله از سراسر جهان برای دیدن این سرزمین عجایب زمستانی به آن سفر می‌کنند.

 این کوه برای کمپینگ، صخره‌نوردی و پیاده‌روی مناسب است. این کلیسا که یکی از بهترین جاهای دیدنی آرژانتین محسوب می‌شود، در طول زمستان علی‌رغم سرما، بازدیدکنندگان بیشتری دارد. کلیسای سرو به لطف گلدسته‌های گرانیتی که در قله‎‌ها قرار گرفته‌اند، شبیه یک کلیسای گوتیک است. 

سواحل مار دل پلاتا؛ یکی از زیباترین جاهای دیدنی آرژانتین

مار دل پلاتا، استراحتگاه  ساحلی است که در جنوب بوینس آیرس واقع شده است و یکی از زیباترین جاهای دیدنی آرژانتین محسوب می‌شود. پس از بوینس آیرس، مار دل پلاتا پربازدیدترین شهر آرژانتین است. 

این منطقه به لطف خط ساحلی، اقیانوس اطلس و سواحل مطلوب بسیار تماشایی     است و طرفداران ویژه‌ای دارد. ساحل  la perla یکی از بهترین سواحل مار دل پلاتا در همه فصول، مسافران زیادی را پذیرا می‌شود.

در این مکان می‌توانید چتر یا صندلی ساحلی بگیرید و در رستوران‌ها و کافه‌هایی که در نوار ساحلی قرار گرفته، از خوردن غذا و نوشیدنی لذت ببرید؛ همچنین در این ساحل می‌توانید یک سوییت اجاره کرده و استراحت کنید. یک ساحل آرام هم به نام پلایا گراند در این مکان قرار دارد که برای مبتدیانی که می‌خواهند موج‌سواری بیاموزند، مناسب است. ساحل پلایا گراند در تابستان بسیار شلوغ است. مردم محلی در تابستان‌ها به گردشگران می‌پیوندند تا اوقات خوبی را سپری کنند و به کلوب‌های ساحلی بروند. 

کوا د لاس مانوس (غار دست‌ها)

جاهای دیدنی آرژانتین

در منظره پاتاگونیا در جنوب آرژانتین، یک غار در منطقه وجود دارد که طرح‌های دست انسان‌ها در آن‌جا به تصویر کشیده شده‌است. این مکان برای هر کسی که به هنر و تاریخ علاقه‌مند باشد، مناسب است. کوا د لاس مانوس، شامل مجموعه‌ای با شکوه از نقاشی‌های غارهای ماقبل تاریخ است که قدمت آن‌ها را به 13000 تا 9500 سال پیش تخمین زده‌اند. این غار که یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آرژانتین است، به دلیل طرح‌های نمادین دست‌هایی که روی هم قرار گرفته‌اند معروف شده است اما در کنار دست‌ها، تصاویری از گواناکو (جانوری از خانواده لاما) و حیوانات مختلف در آن نقاشی‌ها به چشم می‌خورد.

آکونکاگوا؛ بلندترین کوه قاره آمریکا و یکی از جاهای دیدنی آرژانتین

مرتفع‌ترین کوه قاره آمریکا آکونکاگوا است که در رشته‌کوه آند، در استان مندوزا قرار دارد و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آرژانتین محسوب می‌شود. آکونکاگوا دومین کوه بلند (پس از اورست) در فهرست هفت قله است. کسانی که به کوه‌نوردی و صعود به بالاترین قله علاقه‌مندند، می‌توانند در برنامه سفر خود این مکان را اضافه کرده و از کوه‌پیمایی لذت ببرند. این شاهکار چالش‌انگیز چیزی نیست که بتوان آن را ساده انگاشت. صعود آکونکاگوا یکی از سخت‌ترین کارها در آرژانتین است اما ماجراجویی و تماشای منظره‌های بکر این منطقه، این کار دشوار را برایتان بسیار آسان می‌کند.

هوما هواکا (Qaebrada de Humahuaca)

هوما هواکا

هوما هواکا که در شمال بوینس آیرس واقع شده، یکی از جاهای دیدنی آرژانتین است که باید از آن دیدن کنید. هوما هواکا که توسط ریو گرانده حفر شده، مسیری برای اینکاها( سرخ‌پوست‌ها)، گذرگاهی برای استعمارگران و یک گذرگاه تجاری در دوره نایب السلطنه بود. هوما هواکا بیش از 10000 سال تاریخ را با خود دارد و مردم از سرتاسر جها، برای پیاده‌روی و بازدید از دهکده‌های استعماری به این مکان می‌آیند. این شهر که در اواخر دهه 1500 تاسیس شد، به‌عنوان یک پست تجاری محبوب عمل می‌کند. این شهر دارای خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، برج ساعت چشم‌گیر، خرابه‌های باستان‌شناسی، غرفه‌های صنایع‌دستی محلی و بنای یادبود قهرمانان جنگ استقلال است. 

تانگو خیابانی

بهترین مکان برای تجربه تانگوی خیابانی در بوینس آیرس است. تانگو که تجسم احساسات و شور و نشاط بوینس آیرس است، یک رقص منحصربه‌فرد محسوب می‌شود که به سال‌ها تمرین، مهارت، قدرت بدنی و استعداد بداهه‌پردازی زیادی نیاز دارد. 

تانگو که در قرن هجدهم در آرژانتین شکل گرفت، در خیابان‌های بوینس آیرس پیوندهایی با میراث آفریقایی و آرژانتینی دارد. مکان‌هایی که تانگوی آرژانتینی در آن اجرا می‌شود، تا خود صبح چراغانی است و مردم در آن‌جا به شادی و رقص مشغول‌اند. محله La Boca به داشتن تانگوی خیابانی معروف شده‌است. Caiminito یک موزه خیابانی است که اغلب از اجراکنندگان خیابانی پذیرایی و از تماشاگران دعوت به پیوستن می‌کند.

پارک ملی تیرا دل فوئگو؛ یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آرژانتین

جاهای دیدنی آرژانتین

این پارک ملی که در جزیره تیرا دل فوئگو قرار دارد، یکی از بهترین جاهای دیدنی آرژانتین است. این پارک به دلیل مناظر خیره‌کننده از کوه‌ها، یخچال‌های طبیعی، جنگل‌ها، خط ساحلی و دریاچه‌ها مشهور است. بیش از 90 گونه از پرندگان، از جمله کندور آند و دارکوب در این پارک ملی وجود دارد و می‌توانید سایر گونه‌های جانوری مانند شیرهای دریایی، سگ آبی آمریکای شمالی و گواناکوها را در این پارک مشاهده کنید. در پارک ملی تیرا دل فوئگو، امکان پیاده‌روی و تماشای حیات‌وحش و تماشای مناظر یخ‌بندان و آبشارهای زیبا وجود دارد و می‌توانید در یک سفر کوتاه با قایق، از نزدیک پنگوئن‌ها را ببینید.

تالاب آیبرا

تالاب آیبرا در منطقه حفاظت شده آرژانتین واقع شده و تا chavarria گسترش یافته‌است. این تالاب‌ها یک اکوسیستم بسیار پر رونق محسوب می‌شود و معمولا مملو از مرداب‌ها، تالاب‌ها و نهرهایی است که گیاهان و جانوران از آن تغذیه می‌کنند. در تالاب آیبرا، بازدیدکنندگان می‌توانند میمون‌های زوزه‌کش، سمورهای غول‌پیکر و بزرگ‌ترین جونده به نام کاپیبارا را تماشا کنند.

 این تالاب که یکی از زیباترین جاهای دیدنی آرژانتین به حساب می‌آید، روش‌های زیادی برای ماجراجویی دارد. اسب‌سواری یا کایاک‌سواری برای کاوش در این تالاب، بسیار پرطرفدار است اما اگر به دنبال هیجان بیشتر برای ماجراجویی باشید، می‌توانید  پرواز بر فراز تالاب‌ها و یا یک سافاری شبانه با وسایل نقلیه را تجربه کنید. 

کوه فیتز روی؛ از جاهای دیدنی آرژانتین

کوه فیتز روی

این کوه که در جنوب پاتاگونیا در نزدیکی مرز شیلی قرار دارد، یکی از نمادی‌ترین نقاط آند است. این کوه گرانیتی توسط کوه‌های یخ‌بندان ومیدان‌های یخی احاطه شده‌است. زمین‌های ناهموار و صخره‌های زیبای آن، برای علاقه‌مندان به کوه‌نوردی و عکاسی مناسب است. ممکن است لوگوی طرح این کوه را روی برند لباس‌های پاتاگونیا دیده باشید. قله این کوه، اولین‌بار در سال 1952 توسط کوه‌نوردان فرانسوی با نام‌های لیونل تری و گیدو ماگنون فتح شد. 

ماندن در یک Estancia

سال‌ها پیش ده‌ها مزرعه و املاک روستایی که زمانی محل اقامت خانواده‌های ثروتمند بودند، درهای خود را به روی عموم باز کردند. اقامت در این هتل‌ها می‌تواند برای هر کسی جذاب باشد. مسافران پس از صبحانه می‌توانند اسب‌سواری را در مزرعه امتحان کنند و پس از بازگشت به خانه از طعم کباب‌ها و غذاهای محلی لذت ببرند. این استراحت‌گاه‌های محلی، یکی از زیباترین جاهای دیدنی آرژانتین است که پیشنهاد می‌کنیم در حین سفر به آن سری بزنید.

کانال بیگل؛ از جاهای دیدنی آرژانتین

کانال بیگل که در مجمع الجزایر تیرا دل فوئگو قرار دارد، بین شیلی و آرژانتین قرار گرفته است و اقیانوس آرام و اطلس را به هم متصل می‌کند. این کانال به خاطر کشتی HMS Beagle  نام‌گذاری شده‌است. 

کانال بیگل، مرز بین شیلی و آرژانتین را تشکیل می‌دهد و سایر جزیره‌های بزرگ را از هم جدا می‌کند. یکی از محبوب‌ترین کارهایی که در کانال بیگل انجام می‌شود، تماشای حیات‌وحش و دلفین‌ها و نهنگ‌های کمیاب است. بازدیدکنندگان می‌توانند در اطراف کوچه یخچالی، اسب آبی و فانوس‌های دریایی را که هنوز در حال فعالیت‌اند، مشاهده کنند. این کانال یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آرژانتین است که تماشای آن هیجانی وصف‌ناشدنی به شما هدیه می‌کند.

شبه‌جزیره والدس؛ یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آرژانتین

جاهای دیدنی آرژانتین

این شبه‌جزیره دورافتاده، مکانی برای تماشای انواع پستانداران دریایی است. تعداد زیادی پنگوئن، شیرهای دریایی، فوک‌ها را در این شبه‌جزیره می‌توانید ببینید. همچنین نهنگ‌ها را می‌توان بین ماه مه و دسامبر در شبه‌جزیره و یا سرزمین پاتاگونیا مشاهده کرد. بازدیدکنندگان می‌توانند روباه، گواناکو، رئاس، مارا و پرندگان ساحلی را در این مکان ببینند. شبه‌جزیره والدس از بسیاری حیوانات محافظت شده پشتیبانی می‌کند. این تنوع، این مکان را به یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آرژانتین تبدیل کرده‌ و بهترین مقصد در آمریکای جنوبی برای تماشای حیات‌وحش بومی است.

خیابان کامینیتو، بوینس آیرس

کامینیتو یا مسیر کوچک، یک خیابان رنگارنگ معروف در بوینس آیرس است. این خیابان، به دلیل اهمیت فرهنگی و پیوندهایش با تانگوی مشهور ساخته شده‌است. موزه خیابانی در فضای باز در La Boca قرار گرفته که تعداد زیادی از مهاجران در آن زندگی می‌کنند. در دهه 1950، هنرمند محلی بنیتو کوئینکولا مارتین، از خانه‌های متروکه به‌عنوان بوم نقاشی استفاده کرد. این کار باعث شد که بازدیدکنندگان زیادی از سرتاسر جهان برای قدم زدن و تماشای هنرمندان، نوازندگان و رقصندگان تانگو به این مکان جذب شوند. این موزه خیابانی، در سال‌های اخیر یکی از زیباترین جاهای دیدنی آرژانتین شناخته شده‌است. در کامینیتو می‌توانید قدم بزنید تا رقصندگان تانگو را ببینید و هم زیورآلات و سوغاتی‌های منحصربه‌فرد را در غرفه‌های شلوغ آن‌جا خریداری کنید.

مسیر هفت دریاچه

مسیر هفت دریاچه

این مسیر زیبا یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آرژانتین است که در بین villa la  و Angostura   قرار دارد. این جاده خوش‌منظره از میان مناظر حیرت‌انگیز دریاچه آرام، جنگل‌های رنگارنگ و قله‌ کوه‌های با شکوه می‌پیچد. 

در زمان تعطیلات، جاده هفت دریاچه فرصتی برای برای تماشای این مسیر بهشتی است. این مسیر یکی از طولانی‌ترین جاده‌های جهان است که از جنوب آرژانتین شروع می‌شود و تا مرز بولیوی به سمت شمال می‌رود. در این مسیر، پارک‌های ملی و دهکده‌های کوهستانی برای استراحت وجود دارند که می‌توانید در آن‌جا استراحت و تفریح کنید. برای تماشای هر هفت دریاچه که با پس‌زمینه‌های خیره‌کننده کوه و جنگل همراه شدند، می‌توانید تور یک روزه را انتخاب کنید.

یخچال طبیعی پریتو مورنو؛ یکی از زیباترین جاهای دیدنی آرژانتین

یکی از زیباترین جاهای دیدنی آرژانتین، یخچال پریتو مورنو است که در پارک ملی لس گلاسیرس در استان سانتا کروز واقع شده‌. این یخچال، طولانی‌ترین و سومین یخچال بزرگ در آرژانتین محسوب می‌شود که هنوز در حال رشد است. 

یخچال پریتو مورنو، به افتخار یک کاشف و پیشگام قرن نوزدهم نامگذاری شد. بازدیدکنندگان زیادی هر ساله برای تماشای یخچال پریتو مورنو و دریاچه آرژانتینو به این منطقه می‌آیند، اما باید در این‌جا مراقب باشید که یه تکه یخ شکسته باعث سقوط‌‌تان به زیر آب نشود. البته می‌توانید به جای پیاده‌روی روی یخ‌ها، با قایق کوچک به بالای دیوار یخچال بروید و از تماشای مناظر یخچال‌های طبیعی لذت ببرید.

آبشار ایگوازو

جاهای دیدنی آرژانتین

آبشار ایگوازو که از معروف‌ترین جاهای دیدنی آرژانتین محسوب می‌شود، در مرز missiones  و ایالت پارانا در برزیل قرار دارد. این آبشار یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان است که مجموعه‌ای از چند آبشار را در بردارد.

 آبشار ایگوازو از رودخانه ایگوازو تغذیه می‌کند. این آبشارها که سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کنند، جاذبه‌ای اغواکننده دارند. پیاده‌روها، پل‌ها و مسیرهای متعددی وجود دارد که منظره‌های بهینه آبشار ایگوازو را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد. برای یک ماجراجویی هیجان‌انگیز می‌توانید یک تور با قایق جت بر فراز آبشارهای ایگوازو رزرو کنید و یا یک هلیکوپتر اجاره کرده و برای تماشای چشم‌اندازهای جذاب خودتان را آماده کنید.

رزرو هتل ارزان به راحتی !

جمع‌بندی 

در این مقاله جاهای دیدنی آرژانتین را شناختیم. هر کدام از این جاذبه‌های طبیعی، طرفداران ویژه‌ خودش را دارد و می‌توانید در هنگام سفر این مناطق را انتخاب کنید و در آن‌جا به تفریح بپردازید. اگر شما هم در سفر به آرژانتین تجربه‌ای داشته و یا جاهای دیدنی این کشور را می‌شناسید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات کاربران