بهترین زمان سفر به آمالفی

بهترین زمان سفر به آمالفی ؛ تجربه‌ای عالی برای تعطیلات 

آمالفی با مناظر خیره‌کننده‌اش منتظر شما خواهد بود. شهری ساحلی با سازه‌های چسبیده به صخره و جنگل، مقصدی عالی برای گذراندن تعطیلات در ایتالیا است. نکته مهم برای سفر انتخاب بهترین زمان سفر به آمالفی مناسب خواهد بود؛ چرا که در برخی زمان‌ها، انفجار جمعیت در این شهر ساحلی رخ می‌دهد. در زمان‌هایی که هوا گرم و آفتابی است قیمت‌های شهر افزایشی می‌شود و جمعیت زیادی از گردشگر را در سطح شهر خواهید دید. برعکس در زمان‌هایی که هوا سرد است، شهر خلوت‌تر و قیمت‌ها کاهشی می‌شود، اما آب‌وهوا غیرقابل‌پیش‌بینی است. با کمی برنامه‌ریزی، می‌توانید چالش‌های هر فصل از آمالفی را مدیریت کرده و از سفر خود لذت ببرید. در ادامه همراه ما باشید؛ چراکه از ماه‌ها و آب‌وهوایی که دارند، صحبت خواهیم کرد. 

خرید بلیط هواپیما ارزان به راحتی !

 گرم‌ترین ماه‌های ساحل آمالفی 

بهترین زمان سفر به آمالفی

اگر دنبال لذت‌بردن از آفتاب تند کنار دریا هستید، بهترین زمان سفر به آمالفی جولای و آگوست است. گرم‌ترین ماه آمالفی آگوست با دمای بیش از 30 درجه سانتیگراد است و دمای جولای نیز تفاوت زیادی با آگوست ندارد. نکته مهم برای سفر در این ماه‌ها این است که شهر بسیار شلوغ خواهد بود و باید خود را برای گرما و ترافیک آماده کنید؛ چرا که این موقع از سال تعطیلات تابستانی ایتالیا بوده و گردشگران زیادی به این ساحل برای سفر می‌آیند.  

نکته مثبت این ماه‌ها، جشن‌ها و رویدادهای آمالفی است که شرکت در هرکدام می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد باشد. بسیاری از جشنواره‌ها در امتداد ساحل برپا می‌شود، از جمله جشنواره لیمو در آخر هفته سوم ژوئیه. همچنین در شب سنت لورنزو در 10 آگوست، مردم برای دیدن ستارگان در ساحل چادر می‌زنند و در تعطیلات تابستانی بزرگ ایتالیایی Ferragosto (تعطیل مریم) در تاریخ  15 آگوست، راهپیمایی در شهرهای مختلف از جمله پوزیتانو برگزار می‌شود.

همچنین در آمالفی در زمان‌هایی که شهر شاهد ازدحام جمعیت است، محدودیت‌هایی اعمال می‌شود. برای مثال در تعطیلات آخر هفته از 15 ژوئن تا 30 سپتامبر و برای کل هفته عید پاک و آگوست، خودروهای غیرساکن با پلاک زوج نمی‌توانند در روزهای زوج بین ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر در امتداد ساحل حرکت کنند و برعکس برای پلاک‌ها فرد نیز در همین قانون وجود دارد. 

ماه می و اکتبر، بهترین زمان سفر به آمالفی برای پیاده‌روی

در ماه می، دمای هوا حدود 20 درجه سانتیگراد است. در این زمان گل‌های وحشی شکوفا می‌شوند و مناظر در سبزترین حالت خود قرار دارند. معمولاً هوا به اندازه کافی گرم است که بتوان یک تی شرت در روز بپوشید، اما عصرها بسیار خنک‌تر خواه بود. اواسط ماه می زمان خوبی برای بازدید از آفتاب، بدون شلوغی جمعیت است.

در اوایل پاییز، اکتبر نیز دما مشابه می‌خواهد بود؛ اما دریا گرم‌تر است. در این ماه طعم بی‌نظیر قارچ و ترافل را از دست ندهید. اکتبر زمان بسیار خوبی برای پیاده‌روی در مسیرهای پیاده‌روی ساحلی است، زمانی که هوا آفتابی، کمی گرم و مسیرها خلوت‌تر هستند.

جاهای دیدنی آمالفی پیشنهاد 3 کلیک
11 تا از بهترین جاهای دیدنی آمالفی ؛ از سواحل زیبا تا باغ‌های سرسبز در ارتفاع

خنک‌ترین و خلوت‌ترین ماه‌های آمالفی 

خنک‌ترین و خلوت‌ترین ماه‌های آمالفی 

یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به آمالفی ماه آوریل است. دمای هوا بین 13 تا 20 درجه سانتی گراد، خنک اما اغلب آفتابی است و گل‌های وحشی در حومه شهر شکوفا می شوند که زمان خوبی برای بازدید از شهر در زمان خلوتی است، اما حواستان به هفته عید پاک باشد(مارس/آوریل)، چرا که شهر به‌خاطر تعطیلات بسیار شلوغ شده و محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌شود. 

نوامبر، بهترین زمان سفر به آمالفی است. دمای هوا در نوامبر به طور متوسط 13 تا 18 درجه سانتیگراد و دریا گرم‌تر از بهار خواهد بود. شهرها و روستاها خلوت‌تر هستند و قایق‌های کمتری وجود دارد. در این زمان زندگی روزمره محلی در جریان است. در این ماه‌از فستیوال سنت آندریا نیز می‌توانید لذت ببرید. این فستیوال، بزرگ‌ترین جشنواره مذهبی آمالفی، دو بار در سال برگزار می شود، یک بار در جولای و بار دیگر در 30 نوامبر، آن را از دست ندهید.

خرید تور خارجی به راحتی !

اوایل ژوئن و سپتامبر؛ آفتاب تابستانی 

دمای ماه ژوئن و سپتامبر بسیار گرم است و بین 20 درجه سانتیگراد تا 27 درجه سانتیگراد در نوسان است، اما سواحل در اواسط ژوئن به دلیل تعطیلات مدارس در ایتالیا، شلوغ می‌شود.

اوایل ژوئن زمان بهتری برای بازدید از آمالفی است؛ چراکه اواخر ماه، شهر شلوغ می‌شود. چندین روز مقدس در آمالفی در ماه ژوئن وجود دارد، با دسته‌ها و غرفه‌های غذا. دریا در ماه سپتامبر گرم‌تر و آفتابی است. اگرچه ساحل در این ماه‌ها شلوغ بوده، اما هنوز به‌اندازه ماه‌های جولای و آگوست شلوغ نیست.

ارزان‌ترین زمان برای بازدید از آمالفی 

بهترین زمان سفر به آمالفی

ارزان‌ترین زمان برای بازدید از ساحل آمالفی زمستان است؛ اما در این فصل آب‌وهوا بسیار غیرقابل‌پیش‌بینی‌تر بوه و شاهد بارندگی خواهید بود. به‌خاطر داشته باشید که سیستم‌های گرمایش محلی اغلب در این آب‌وهوا نسبتاً ناکارآمد هستند که می‌تواند سرما را در بدن شما ماندگار کند. 

تفریحات در این زمان محدود است، به جزء در زمان کریسمس و سال نو. در این زمان جشن‌ها، راهپیمایی‌ها و همچنین آتش‌بازی‌های بسیاری به مناسبت سال نو در امتداد ساحل، خواهید دید.

بااین‌وجود، اگر در زمستان به آمالفی سفر می‌کنید، لباس گرم همراه داشته باشید. این شهر در زمستان هم دیدنی خواهد بود. 

کلام آخر سه کلیک درباره بهترین زمان سفر به آمالفی

آمالفی با مناظر زیبایی از جمله دریا، جنگل و سازه‌های ساختمانی منحصربه‌فردش در بین گردشگران برای گذراندن تعطیلات محبوب است. تعیین بهترین زمان سفر به آمالفی کمی بستگی به سلیقه شما دارد. گرم‌ترین زمان آمالفی آگوست و جولای است. اگر هم می‌خواهید از پیاده‌روی در هوای مطلوب لذت ببرید، می و اکتبر زمان مناسبی خواهد بود. اگر هم به سرما علاقه دارید، زمستان این شهر را از دست ندهید، هم هوا سرد و بارانی است هم‌ قیمت‌های اقامت ارزان‌تر خواهد بود. در این مقاله سعی داشتیم به شما از زمان‌های مناسب آمالفی صحبت کنیم تا از سفر به این شهر ساحلی لذت ببرید.

رزرو هتل خارجی به راحتی !

نظرات کاربران