مالدیو

آیا مالدیو و یا جزیره بورا بورا یکی هستند؟

جزیره بورا بورا

دلتان می‌خواهد یک سفر متفاوت داشته باشید؟ پیشنهاد ما به شما، انتخاب یک جزیره بکر و زیبا است. جزیره‌هایی با آب‌های فیروزه‌ای رنگ، صخره‌های مرتفع در کنار ساحل، خانه‌های ییلاقی روی آب، ماهی‌ها و موجودات دریایی که همراه‌تان شنا می‌کنند، طبیعتی سرسبز، غذاهای خوشمزه و خلاصه هر چیزی که یک تعطیلات باحال و فراموش نشدنی نیاز دارد را برایتان فراهم کند. اگر با خواندن این جملات کنجکاو هستید که بدانید، کدام یک از جزیره‌های جهان این همه شگفتی را در کنار هم جمع کردند؛ باید بگوییم جزیره بورا بورا و مالدیو!

از الان به فکر رزرو بلیط هواپیما ✈باشید!

جزیره بورا بورا کجاست؟

جزیره بورا بورا

بورا بورا جزیره‌ای خارق العاده و یکی از جزایر متعدد پلی‌نزی در کشور فرانسه است. این جزیره در قلب اقیانوس آرام قرار گرفته و تمام اطراف آن را صخره‌های مرجانی و تالاب آبی کریستال احاطه کرده‌اند. با این توصیف، انتظار یک بهشت گمشده را در کشور زیبای فرانسه داشته باشید. مردمی دوست داشتنی با دین مسحیت و اقتصادی که بر پایه گردشگری است؛ آماده پذیرایی از شما خواهند بود.

جزیره مالدیو کجاست؟

جزیره مالدیو

در اقیانوس هند 1192 جزیره بزرگ و کوچک وجود دارد که زیباترین آنها، مالدیو است. این جزیره در جنوب غربی کشور سریلانکا قرار گرفته و همانند جزیره بورا بورا با زیبایی و آرامش خود، بهشتی توصیف نشدنی را بوجود آورده است. در اینجا مردمی مهمان نواز با دین اسلام و اقتصادی که بر پایه گردشگری است؛ بهترین تعطیلات را برای شما به ارمغان می‌آورند.

سفر به جزیره بورا بورا یا مالدیو !؟

جزیره مالدیو

مسلما اولین سوالی که برای شما مطرح می‌شود، این است که سفر به جزیره بورا بورا بهتر است یا مالدیو؟ خوب در جواب باید بگوییم هر کدام از این جزایر با توجه به سلیقه و هدف شما از سفر، مقصدی ایده آل خواهند بود. ولی بگذارید کمی بیشتر درباره‌شان توضیح دهیم.

کدامیک طبیعت زیباتری دارد؟

جزیره بورا بورا

هر دو جزیره با طبیعت شگفت انگیزشان شما را طلسم خواهند کرد. به این معنی که از دیدن گوشه گوشه آنها مات و مبهوت خواهید ماند. با این حال، تفاوت های جزئی در بین این دو وجود دارد که شاید در تصمیم گیری به شما کمک کند.

بورا بورا

اگر خلاصه بگوییم؛ جزیره بورا بورا دارای تالاب‌های فیروزه‌ای، شن‌های سفید و نرم، آسمان آبی بی‌پایان و چشم اندازی خیره کننده است. در مرکز جزیره قله‌های آتشفشانی نمای کلی را به خودشان اختصاص می‌دهند و بیشتر هتل‌ها منظره‌ای رو به کوه دارند تا چشم‌انداز طبیعی چشم‌گیر را به شما نشان دهند.

در اصل، همه چیز در بورا بورا بی نظیر است و حس خوب به شما هدیه می‌کند. درختان زیبای نخل، آب‌های شفافی که امکان انجام انواع ورزش‌های آبی را فراهم می‌کنند؛ بورا بورا یک مقصد واقعی تعطیلات برای شما است.

مالدیو

در یک کلام؛ مالدیو جزیره‌ای کم ارتفاع با درختان نخل سرسبز در کنار سواحل زیبای اقیانوس هند است. این جزیره توسط یک تالاب کم عمق و صخره مرجانی احاطه شده و با وجود دریای زمرد رنگ خود، مناظر مسحور کننده را به نمایش می‌گذارد.

به طور کلی، مالدیو دارای سواحل شنی و صخره‌های زیر آب است و هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند با مالدیو در مورد صخره‌های زیبای مرجانی آن رقابت کند. برخی از این صخره‌ها از آب بیرون زده‌اند و جزایر کوچک را بوجود آورده‌اند. وجود این مناظر و علی الخصوص مرجان‌ها، مالدیو را به یکی از بهترین مقاصد برای افرادی که عاشق دیدن زیبایی و تنوع زیستی هستند، تبدیل می‌کند.

کدامیک اقامت بهتری دارد؟

مالدیو

بورا بورا و مالدیو به‌خاطر استراحتگاه‌های مجلل و خانه‌های ییلاقی روی آب شهرت دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید زندگی در یک ویلای روی آب را تجربه کنید؛ سفر به این جزایر به رویایی ترین مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد.

بورا بورا

اقامتگاه‌های مجللی در جزیره بورا بورا وجود دارد؛ اما خب نسبت به مالدیو تعدادش کمتر است. در این جزیره ویلاهای روی آب زیادی وجود دارد که مردم در حال استراحت و ورزش‌های آبی مانند آبتنی هستند. در مورد هزینه هم معمولا قیمت این اقامتگاه ها گران است؛ اما لوکس بودن و امکانات مجلل به هزینه اش می ارزد . برخی از این اقامتگاه‌ها شامل:

  • اقامتگاه چهار فصل
  • اینترکانتیننتال بورا بورا (InterContinental)
  • کنراد بورا بورا نویی

مالدیو

مالدیو با بیش از 500 استراحتگاه و امکانات کامل، گزینه‌های انتخابی بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد. برخلاف جزیره بورا بورا، اقامتگاه‌های مالدیو بیشتر و متنوع‌تر هستند. از ویژگی‌های خاص و تفاوت اصلی اقامتگاه‌های مالدیو نسبت به بورا بورا داشتن حریم خصوصی است. شما می‌توانید اطلاعات بیشتری در این باره در مقاله راهنمای سفر به مالدیو بدست آورید. با این حال، برخی از این اقامتگاه‌های باحال در جزایر زیر قرار دارند:

  • ریزورت و اسپا جزیره Meeru
  • ریزورت و اسپا جزیره پارادایس
  • جزیره اسپا کاگی مالدیو

بهترین زمان برای سفر به مالدیو یا جزیره بورا بورا

مالدیو

بهتر است بدانید که چه موقع به این جزایر سفر کنید تا بهترین تعطیلات را به همراه عزیزانتان تجربه نمایید.

بورا بورا: از خصوصیات خوب جزیره بورا بورا این است که هیچ فصل بدی به لحاظ آب و هوایی در این جزیره وجود ندارد و دمای هوا در بیشتر مواقع از سال یکسان است. از اردیبهشت تا آبان آفتاب بیشتر و از آذر و بهمن بارش بیشتر خواهد بود. بنابراین، اگر می‌خواهید در فصل بارانی آنجا نباشید؛ بهترین زمان برای بازدید از ماه خرداد تا مهر است.

مالدیو: برعکس بورا بورا، بهترین ماه‌ها برای برنامه‌ریزی تعطیلات و رزرو تور مالدیو✈ از آذر تا اردیبهشت است که آفتاب بیشتر و باران کمتری وجود دارد.

کدامیک فعالیت‌ها و سرگرمی‌های بهتری دارد؟

مالدیو

استراحت یا تفریح، آرامش یا هیجان؛ فرقی نمی‌کند که به دنبال چه فعالیتی باشید، این دو جزیره بهترین امکانات را برای لذت بردن از سفر در اختیارتان قرار می‌دهند.

بورا بورا

در جزیره بورا بورا هیچ وقت حوصله تان سر نمی‌رود و خسته نخواهید شد؛ چون همیشه یک راه برای ماجراجویی و تفریح وجود دارد. در مرداب قایقرانی کنید و باغ‌های مرجانی، کوسه‌های صخره‌ای نوک سیاه و ماهی‌ها را از نزدیک ببینید. کمی پیاده‌روی کنید و رقص و غذا خوردن با مردمی محلی را تجربه کنید. اصلا یک تور گردشگری را رزرو کرده تا از لحظه لحظه بودن در این جزیره خارق العاده لذت ببرید.

مالدیو

شاید جزیره بورا بورا هیجان و لذت را به شما هدیه دهد؛ اما در مقابل، مالدیو یک مکان رویایی برای استراحت خواهد بود. هر چند که فعالیت‌های بسیاری از جمله غواصی، کایاک سواری و سفرهای روستایی برای تجربه فرهنگ مالدیو از نزدیک را نیز به شما ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید یک تور رزرو کنید تا از نزدیک شاهد شگفتی‌ها طبیعت باشید.

کدامیک غذاهای بهتری دارد؟

مالدیو

اگر اهل غذا خوردن باشید یا به تعبیری دیگر، غذا خوردن جز تفریحات شما به حساب می‌آید. پس مهم است بدانید جزیره بورا بورا غذاهای بهتری دارد یا مالدیو!

بورا بورا

غذاهای بورا بورا از غذاهای فرانسوی الهام گرفته شده است و این جزیره رستوران‌های بی نظیری دارد. بیشتر غذاهای دریایی از جمله ماهی تن خام و بونیتو را در منو پیدا خواهید کرد. البته، وجود نان و شیرینی‌های تازه را که با میره‌های محلی مانند آناناس و نارگیل تزیین شده‌اند هم به این منوها اضافه کنید.

مالدیو

غذاهای مالدیو که عمدتا با کاری و نارگیل درست می شود را باید یکبار امتحان کنید. همچنین غذاهای دریایی در جزیره بر روی زغال چوب نارگیل کبابی می‌شوند و اگر هم زیاد علاقه مند به این سبک نباشید؛ رستوران‌های زیادی در این جزیره هستند که غذاهای بین المللی را سرو می‌کنند. در کل یادتان باشد که غذاهای مالدیو خوشمزه و معطر است.

کدامیک ارزان‌تر است؟

مالدیو

زمانی که فکر سفر به ذهن‌تان می‌رسد؛ مسلما اولین موردی که برنامه‌ریزی می‌کنید؛ هرینه‌های سفر و قیمت بلیط هواپیما ✈خواهد بود. برای کمک به برنامه ریزی بودجه خود، قیمت بورا بورا و مالدیو را مقایسه کرده‌ایم.

بورا بورا: این جزیره دورافتاده‌تر از مالدیو است، بنابراین بازدید از آن هزینه بیشتری دارد. در کل، هزینه‌ها بسته به مقدار پول اختصاص داده شده برای اقامت، غذا و سایر مایحتاج ممکن است افزایش یابد. به عنوان مثال، اقامت در یک خانه ییلاقی روی آب هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

مالدیو: این جزیره هزینه کمتری نسبت به بورا بورا دارد. اما، مشابه بورا بورا، قیمت‌ها بسته به محل اقامت، وعده‌های غذایی و سایر ترجیحات شما افزایش می‌یابد. از طرفیف با توجه به واردات و نیروی کار گران در این جزیره، انتظار قیمت گران مواد غذایی را داشته باشید.

در آخر

اگر رویای تعطیلات در آب‌های بکر، سواحل ماسه سفید آرام و خانه‌های ییلاقی روی آب را دارید؟ مالدیو و بورا بورا مطمئنا دو مقصد گردشگری هستند که باید انتخاب شوند. اما کدامیک بهتر است؟ انتخاب با شما.

اگر در انتخاب بین جزیره مالدیو و موریس مردد هستید؛ (لینک مقاله)

نظرات کاربران