چرا باید به برزیل سفر کنیم

چرا باید به برزیل سفر کنیم؟+7 دلیلی که از آن خبر ندارید!

شاید برای‌تان سوال باشد که «چرا باید به برزیل سفر کنیم؟» برزیل بزرگترین کشور آمریکای‌ جنوبی و پنجمین کشور بزرگ جهان است. وقتی از کشور برزیل صحبت می‌کنیم، همگی رقص‌های پرجنب‌وجوش کارناوال سامبا، خیابان‌های رنگارنگ، سواحل ‌شنی بی‌پایان، حیات‌وحش باورنکردنی و تیم‌های معروف فوتبال آن را به ‌یاد می‌آورید. برزیل کشوری است که 8ونیم میلیون متر مربع مساحت دارد، به همین دلیل باید انتظار مکان‌های دیدنی زیادی را از این کشور داشت. اگر هنوز مطمئن نیستید که مقصد بعدی سفر شما باید برزیل باشد، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با دلایل سفر به برزیل آشنا شوید. 

رزرو تور برزیل

رزرو بهترین تور خارجی با سه کلیک!

اولین علت سفر به برزیل: شهرهای زیبا

دلایل سفر به برزیل

اگر بپرسید «چرا باید به برزیل سفر کنیم؟» به شما می‌گوییم یکی از دلایل سفر به برزیل شهرهای زیبا و پرزرق‌وبرق آن است. هرکدام از شهرهای برزیل دارای خصوصیات و ویژگی‌هایی است که هرکسی با خواندن این ویژگی‌ها ترغیب می‌شود هرچه زودتر آن‌ها را از نزدیک ببیند. ما تعدادی از شهرهای برزیل را که ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارند به شما معرفی می‌کنیم.

 ریو دو ژانیرو

 یکی از شهرهای خاص و متفاوت این کشور ریو دو ژانیرو بوده که پذیرای گردشگران زیادی است. این شهر به‌دلیل داشتن تندیس مسیح که نماد فرهنگی و مذهبی کشور برزیل بوده، از محبوبیت بالایی برخوردار است. همچنین به‌دلیل دارا بودن دریاهای زیبا و رویایی، امکانات رفاهی بالا، مناظر زیبا و ساحل کوپاکابانا که یکی از مشهورترین ساحل‌های جهان است، در اولویت بازدید قرار دارد.

سائوپائولو

شهر سائوپائولو نیز به‌دلیل داشتن موزه‌های بزرگ و متعدد، پیشینه فرهنگی عظیم و مراکز تجاری بزرگ، شناخته شده‌ است و  به همین دلیل گردشگران زیادی از این شهر دیدن می‌کنند. زمانی که وارد این شهر می‌شوید و از مکان‌های تاریخی آن دیدن می‌کنید، متوجه عمق زیبایی فرهنگ جذاب برزیل می‌شوید.

برازیلیا

شهرهای زیبا از دلایل سفر به برزیل

برازیلیا، پایتخت برزیل، یکی‌ دیگر از علت‌های سفر به برزیل است؛ زیرا دارای مراکز مهم تجاری و توریستی است. همچنین در این شهر می‌توانید از جشن‌های متعددی که در طول سال برگزار می‌شود و همچنین برنامه‌های غنی از اجراها، کنسرت ها و رویدادهای سنتی نهایت لذت را ببرید.

رسیفه

 یکی دیگر از پاسخ‌های سوال «چرا باید به برزیل سفر کنیم؟»، شهر سنتی رسیفه است که به‌دلیل کانال‌های متعددش شبیه ونیز است. این شهر دارای مناظر زیبا و سواحل شگفت‌انگیزی بوده که بعضی از آن‌ها در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. 

پایتخت سابق سالوادور

یکی دیگر از شهرهای قدیمی برزیل، پایتخت سابق سالوادور است. این شهر به‌دلیل داشتن پیشینه تاریخی غنی که منعکس‌کننده چیزهای زیادی برای دیدن است، گردشگران زیادی را جذب می‌کند. حتما به برزیل سفر کنید و از گشت‌وگذار کردن در این شهر لذت ببرید.

دومین علت سفر به برزیل: سواحل خیره‌کننده

دومین پاسخ در جواب سوال «چرا باید به برزیل سفر کنیم؟» وجود زیباترین سواحل جهان در این کشور است. برزیل به‌دلیل داشتن آب‌وهوای گرمسیری، سواحل بی‌پایان و شنی با آب‌های زلال و شفافی که دارد، بسیاری از گردشگران را به‌سمت خود جذب می‌کند. در ادامه تعدادی از این سواحل زیبا را به شما معرفی می‌کنیم.

دلایل سفر به برزیل

Copacabana Beach

یکی از سواحل برزیل، کوپاکابانا نام دارد. این ساحل یکی از مشهورترین سواحل کل جهان است، در قلب شهر ریو دو ژانیرو قرار دارد و می‌تواند یکی از علت‌های سفر به برزیل باشد. زمانی که در ساحل شنی 4 کیلومتری کوپاکابانا قدم می‌زنید باید انتظار شلوغی، موسیقی و تفریحات متنوع را داشته باشید. علاوه‌بر آن انواع امکانات از جمله رستوران، کافه و مجلل‌ترین هتل‌ها را در اطراف این ساحل مشاهده می‌کنید. همچنین برخی از جشن‌های مهم کشور برزیل نیز در این ساحل برگزار می‌شود. 

Ipanema Beach

یکی دیگر از سواحل کشور برزیل ایپانما نام دارد. این ساحل که دارای محیطی آرام است، پس ‌از منتشرشدن آهنگ The Girl from Ipanema به ساحل افسانه‌ای معروف شد. همچنین امکاناتی از جمله سالن‌های ورزشی فضای باز در این ساحل وجود دارد که برای تفریح و بازی بسیار مناسب است. 

Praia do Espelho beach

از دیگر سواحل کشور برزیل که می‌تواند یکی از علت‌های سفر به این کشور باشد، ساحل Praia do Espelho است. این ساحل سرشار از آرامش و سکوت بوده و محیطی عالی برای ریلکس کردن زیر نور آفتاب به شمار می‌آید. همچنین این ساحل در شهر Trancoso واقع شده که دارای آب‌وهوای گرمسیری است. لازم است به این نکته توجه کنید که هیچ امکاناتی به‌طور مستقیم در این ساحل وجود ندارد و اگر به چیزی نیاز داشته باشید باید به روستاهای مجاور آن مراجعه کنید.

Caraiva Beach

سواحل از دلایل سفر به برزیل

یکی دیگر از سواحل پرطرفدار و زیبای برزیل Caraiva است. این ساحل در پورتو سگورو واقع‌ شده و تقریبا ناشناخته است. شن‌های کریستالی و آب‌های آبی‌رنگ و زلال این ساحل بسیار آرام‌بخش است و قاطرهایی که در این ساحل تردد می‌کنند می‌توانند امکانات مورد نیاز شما را فراهم کنند. اگر دوست دارید از شلوغی جمعیت فرار کنید و ساعتی را در خلوت به ‌سر ببرید، به ساحل Caraiva بروید. 

Fernando de Noronha beach

یکی دیگر از ساحل‌های باشکوه برزیل که می‌تواند از دلایل سفر به برزیل باشد، ساحل فرناندو د نورونها است. این ساحل در فاصله 350 کیلومتری از سواحل برزیل قرار دارد و تعدادی ساحل در آن قرار دارد که بسیار زیبا و باورنکردنی است. این ساحل برای بازدیدکنندگان یک محیط ایده‌آل به حساب می‌آید و بسیار امنیت بسیار بالایی دارد. حتما تعطیلات خود را در این ساحل سپری کنید و لذت ببرید.

سومین علت سفر به برزیل: کارناوال‌ها

پاسخ بعدی در جواب سوال«چرا سفر به برزیل؟» کاناوال‌هایی هستند که در این کشور برگزار می‌شود. کارناوال‌های برزیل در شمار بزرگ‌ترین جشن‌ها‌ی جهان شناخته می‌شود. کارناوالRIO  نیز که در این کشور برگزار می‌شود، رکورددار جهانی در گینس است. ریو دو ژانیرو و سائوپائولو دو شهر مهم و متفاوت در برزیل هستند که بیشتر کارناوال‌های این کشور در این دو شهر برگزار می‌شود. این کارناوال از روز جمعه قبل از چهارشنبه خاکستری شروع می‌شود و در سراسر شهرها شاهد رژه‌های سازمان‌یافته، مردمی که لباس‌های رنگارنگ می‌پوشند، رقص‌های زیبا و تئاترهای بزرگ هستید. ریشه کارناوال برزیل به عصر اکتشافات برمی‌گردد؛ زمانی که اولین مهاجران پرتغالی آن را از اروپا به برزیل مستعمره در دهه 1600 آوردند. کارناوال در واقع یک سنت مسیحی است و یک شب قبل از این‌که 40 روز روزه بگیرند، جشن برگزار می‌کنند. اگر در برزیل قصد شرکت در کارناوال را دارید، آمادگی شلوغی و ازدحام جمعیت را داشته باشید و حتما لباس‌های نخی و خنک بپوشید؛ زیرا دما در این ایام به بالای 40 درجه نیز می‌رسد.

چهارمین علت سفر به برزیل: طبیعت زیبا 

دلایل سفر به برزیل

پاسخی دیگر به سوال «چرا باید به برزیل سفر کنیم؟» وجود طبیعت رویایی و شگفت‌انگیز این کشور است. برزیل یکی ‌از بزرگ‌ترین کشورهای جهان و دارای مناطق عظیمی از طبیعت بکر و زیبا است. برای مثال حدود 60 درصد از جنگل‌های آمازون متعلق به این کشور است و تنوع زیستی بسیار غنی دارد. همچنین آبشار ایگواسو که بزرگ‌ترین آبشار جهانی مشترک با آرژانتین است، در این کشور وجود دارد. برزیل دارای 72 پارک ‌ملی است و تعدادی از این ‌پارک‌ها مانند  Lencois Maranhenses، Monte Roraima و Chapada dos Veadeiros بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور هستند که دارای کوه‌ها، رودخانه‌ها، آبشارها، دریاچه‌ها و دره‌های فراوانی هستند. ازآنجایی‌که برزیل دارای حیات‌وحش گسترده‌ای است، بیشترین گونه‌های خزندگان و پرندگان جهان در این کشور یافت می‌شود. اگر قصد طبیعت‌گردی در برزیل را داشتید، خیلی مراقب باشید و حتما با یک راهنما همراه شوید؛ تا از حمله حیوانات وحشی در امان باشید.

پنجمین دلیل سفر به برزیل غذاهای خوشمزه 

پاسخ بعدی به سوال «چرا باید به برزیل سفر کنیم؟» غذاهای خوشمزه و متفاوت آن است. هرساله تعداد زیادی از گردشگران برای چشیدن طعم غذاهای برزیلی به آنجا سفر می‌کنند. غذاهای برزیلی ترکیبی از سنت‌های اروپایی، آفریقایی و آسیایی است. به عبارت دیگر، به‌دلیل وسعت این کشور، سنت‌های غذایی برزیل در مناطق مختلف متفاوت است و هر قسمت از برزیل غذای مخصوص به خودش را دارد. در ادامه تعدادی از پرطرفدارترین غذاهای برزیلی را به شما معرفی می‌کنیم که حداقل یک‌بار در زندگی‌تان باید طعم آن‌ها را بچشید.

Açaí

یکی از غذاهای محبوب برزیلی Açaí است. این غذا بیشتر در شهرهای ساحلی یافت می‌شود و طعم‌ومزه فوق‌العاده‌ای دارد. از گذشته در تهیه این غذا از میوه آکای استفاده می‌شد، ولی امروزه در برخی از جاهای برزیل تغییراتی در آن به‌وجود آمده و با میوه‌های دیگری مانند گرانولا نیز درست می‌شود.

Empada

غذا از دلایل سفر به برزیل

می‌پرسید «چرا باید به برزیل سفر کنیم؟» پاسخ مشخص است؛ چون یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار و سنتی برزیل Empada است. این غذا در واقع در اغذیه‌فروشی‌های خیابانی برزیل به‌عنوان تنقلات استفاده می‌شود. مواد استفاده‌شده در این غذا شامل مرغ، پنیر خامه‌ای، نخود و ذرت بوده و در بعضی مواقع به‌جای مرغ از گوشت‌های دیگر استفاده می‌شود. 

Farofa

از دیگر غذاهای اصیل برزیل می‌توان به Farofa اشاره کرد. این غذا طعم‌ومزه منحصربه‌فردی دارد و از تاپیوکا سرخ‌شده، آرد، گوشت خوک سرخ‌شده، برنج و لوبیا درست می‌شود. بافت این غذا بسیار نرم و لطیف بوده و معمولا به‌عنوان پیش‌غذا یا غذای اصلی سرو می‌شود. Farofa یکی دیگر از دلایل سفر به برزیل است.

Pao de Queijo

یکی دیگر از غذاهای بومی برزیل Pao de Queijo نام دارد. این غذا در واقع نوعی نان‌وپنیر بوده که با آرد کاساوا و کیجو میناس که نوعی پنیر برزیلی است، درست می‌شود. معمولا برزیلی‌ها این میان‌وعده را همراه ‌با قهوه به‌عنوان یک میان‌وعده نوش جان می‌کنند. 

ششمین علت سفر به برزیل: بهشت فوتبال

پاسخ دیگری که در جواب سوال «چرا باید به برزیل سفر کنیم؟» می‌توان داد، معروف بودن این کشور به فوتبال و تیم‌های شناخته‌شده ورزشی آن است. اگر جزو طرفداران فوتبال باشید قطعا رونالدو، کاکا، رونالدینیو، پله و نیمار را می‌شناسید. این اشخاص از شناخته‌شده‌ترین بازیکنان تیم‌های فوتبال در جهان بوده که متعلق به برزیل هستند. فوتبال پرطرفدارترین ورزش برزیل بوده و تنها ورزشی است که در تمام مسابقات‌ جام‌جهانی که تا‌به‌حال برگزار شده، شرکت داده شده است. فوتبال صرفا بخشی از فرهنگ کشور برزیل بوده و تمام جشن‌های مربوط به این ورزش با اشتیاق فراوان برگزار می‌شود. اگر اهل تماشای مسابقات فوتبال هستید، به ورزشگاه برزیل بروید.

دلایل سفر به برزیل

هفتمین دلیل سفر به برزیل: آب‌وهوای دلپذیر

آخرین پاسخ در جواب سوال «چرا سفر به برزیل؟» آب‌وهوای بی‌نظیر این کشور است. در هر زمانی از سال که به برزیل سفر کنید، آب‌وهوا عالی است و می‌توانید از آن لذت ببرید. برزیل کشوری با آب‌وهوای استوایی است که بیشتر زیر خط استوا قرار دارد؛ به‌همین دلیل دما در فصل تابستان می‌تواند به بیش از 40 درجه سانتی‌گراد برسد. بنابراین، در تابستان شهرهایی مانند ریو دو ژانیرو و رسیف می‌تواند بسیار گرم باشد، درحالی‌که زمستان‌ها معتدل است. به همین دلیل اگر می خواهید از سرمای زمستان در امان باشید، برزیل یک مقصد ایده‌آل به شمار می‌آید. جالب است بدانید برزیل در طول سال به‌مدت 300 روز آفتابی است و به‌ندرت بارش برف‌وباران دارد. 

در آخر

در این مقاله کوشیدیم تعدادی از دلایل سفر به برزیل را به شما معرفی کنیم. کاناوال‌ها، سواحل شنی، حیات‌وحش و تیم‌های معروف فوتبال از جمله دلایل سفر به برزیل است. برزیل به‌دلیل وسعت زیاد، مکان‌ها و جاذبه‌های بسیار جذاب و دیدنی دارد. آیا پس ‌از خواندن این مقاله دوست دارید به برزیل سفر کرده و از جاذبه‌های زیبا و منحصربه‌فرد آن دیدن کنید؟

نظرات کاربران