در سفر به آفریقای جنوبی چه بپوشیم؟

در سفر به آفریقای جنوبی چه بپوشیم؟ از تابستان تا زمستان!

سفر به آفریقای جنوبی با جاذبه‌های طبیعی، مناطق و نواحی توریستی و امکانات تفریحی خاص خود، یکی از بی‌نظیرترین و خاص‌ترین سفرهای تمام عمرتان خواهد بود. وقتی نام این کشور به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن اکثر مردم می‌رسد، گرمای سوزان این کشور است و فکر می‌کنند پوشش در آفریقای جنوبی، فقط شامل لباس‌های خنک و مناسب برای پیاده‌روی است؛ درحالی‌که این تصوری نادرست است و آفریقای جنوبی هم مانند سایر کشورها، بازه‌های زمانی معتدل، خنک و حتی بسیار سرد با بادهای خشک دارد. پس بالاخره برای سفر به آفریقای جنوبی چه بپوشیم؟ این مقاله را تا آخر بخوانید تا به پاسخ‌تان برسید. 

پاسپورت دومینیکا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

 در تابستان، در سفر به آفریقای جنوبی چه بپوشیم؟

در سفر به آفریقای جنوبی چه بپوشیم؟

فصل تابستان در آفریقای جنوبی، گرمای سوزان و طاقت‌فرسایی دارد؛ به‌ویژه از اواخر ماه دسامبر که اوج تابستان محسوب می‌شود، تا ماه فوریه، اگر در آفریقای جنوبی بودید، برای تجربه سفری بهتر حتما لباس‌هایی از جنس پارچه‌های سبک بپوشید و اجازه دهید پوست‌تان نفس بکشد! کلاه آفتابی و کرم ضدآفتاب از واجبات است تا پوست صورت‌تان از آفتاب سوزان روزهای گرم تابستانی آفریقای جنوبی در امان باشد و هم‌چنین یادتان نرود عینک آفتابی UV خود را نیز به همراه داشته باشید تا از چشمان‌تان در مقابل اشعه خورشید، مراقبت کنید. اما به‌طورکلی در پاسخ به سوال در سفر به آفریقای جنوبی چه بپوشیم؟ برای تابستان، باید بگوییم که چمدان‌تان را با پیراهن‌های نخی آستین‌بلند سبک و شلوارک پر کنید. صندل یا کفش‌های کتانی راحت‌تان را هم جا نگذارید. 

آب‌وهوای آفریقای جنوبی در تابستان

غرب آفریقای جنوبی در تابستان، گرم و خشک است و مرکز این کشور و سواحل شرقی، آب‌وهوایی مرطوب  و بارانی را تجربه می‌کند. در مناطقی مانند پارل واقع در کیپ غربی دمای هوا به بیش از 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در ناتال هوا بسیار شرجی می‌شود. اگر دوست دارید برای فرار از گرما، آفتاب و رطوبت هوا به منطقه‌ای خوش‌آب‌وهواتر بروید، به سمت باغ‌هایی در نزدیکی سواحل بروید تا با وزش نسیم‌های خنک از سمت آب، کمی سرحال‌تر شوید. بهترین پوشش در آفریقای جنوبی در این آب‌وهوا نیز لباس‌های پارچه‌ای سبک است. 

پوشش در آفریقای جنوبی در مارس و آوریل

در سفر به آفریقای جنوبی چه بپوشیم؟

بهترین زمان برای بازدید از آفریقای جنوبی، در بازه زمانی ماه‌های مارس و آوریل است؛ زمانی که تابستان رو به زوال می‌رود و جای خود را به پاییز زیبا می‌دهد. در واقع، اواخر تابستان و پاییز، هوای آفریقای جنوبی نه گرم است و نه سرد. ابرهای باران‌زا نیز از سمت سواحل شرقی به سمت سواحل غربی حرکت می‌کند و بیشتر بارندگی‌ها در سواحل غربی اتفاق می‌افتد. اگر در این بازه زمانی به آفریقای جنوبی سفر کنید، شاهد روزهایی معمولی و عصرهایی خنک به همراه وزش نسیم ملایم خواهید بود؛ آب‌وهوایی مناسب و لذت‌بخش برای آفریقاگردی. 

بلیط هواپیما

اگر در این بازه سفر می‌کنید و سوال‌تان این است که در سفر به آفریقای جنوبی چه بپوشیم؟ باید بگوییم که برای عصرها که هوا خنک‌تر است، ژاکت سبک خود را در چمدان‌تان بگذارید و برای هوای گرم‌تری که تا بعدازظهر حاکم است، عینک آفتابی و لباس‌های خنک و مناسب‌تان را بردارید.  

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

در سفر به آفریقای جنوبی چه بپوشیم؛ می و ژوئن

دمای هوا در پاییز تا اوایل زمستان در روز بین 14 تا 20 درجه سانتی‌گراد متغیر است؛ در این بازه زمانی، آفریقای جنوبی شب‌های کاملا سردی را تجربه می‌کند؛ بنابراین فکر نکنید چون به آفریقای جنوبی می‌روید، باید تا می‌توانید لباس خنک بردارید؛ زمانی فرا می‌رسد که با وزش بادهای سرد کیپ، دل‌تان برای ژاکت و سایر لباس‌های گرم‌تان تنگ خواهد شد! پس اگر از ما می‌شنوید، لباس‌های گرم‌تان را برای سفر خود به آفریقای جنوبی در ماه می و ژوئن، فراموش نکنید. اگر در منطقه‌ای جنوبی و یا غربی اقامت کنید، باید بدانید که این نواحی سردتر از سایر بخش‌های آفریقای جنوبی در این بازه زمانی است. گفتنی است که کوازولو ناتال از آب‌وهوای معتدل‌تری برخوردار است و گرمای مطبوعی دارد. 

جولای و آگوست در سفر به آفریقای جنوبی چه بپوشیم؟ 

در سفر به آفریقای جنوبی چه بپوشیم؟

فصل زمستان، کشور را در سرمایی مطلق فرو می‌برد؛ بنابراین اگر در زمستان و بازه زمانی ماه‌های جولای و آگوست به این کشور دیدنی سفر می‌کنید، کت‌های گرم، ژاکت‌های ضخیم و جوراب‌های پشمی خود را بردارید. اگر لسوتو مقصد شماست، کاپشن فراموش‌تان نشود؛ ضمنا می‌توانید وسایل اسکی را نیز با خود ببرید تا با تفریحی هیجان‌انگیز در پیست‌های اسکی، لحظاتی مهیج و شاد داشته باشید. اگر شهر بزرگ ژوهانسبورگ را برای سفرتان به آفریقای جنوبی در نظر دارید، باید بدانید در فصل زمستان، این شهر هوایی سرد و خشک را تجربه می‌کند و اگر می‌خواهید یخ نزنید، همان‌طور که گفتیم، کاپشن و ژاکت گرم‌تان را به عنوان مناسب‌ترین پوشش در آفریقای جنوبی در چمدان‌تان بگذارید. اما کیپ تاون دیدنی بارندگی شدید و وزش باد را در فصل زمستان تجربه می‌کند. ناتال خنک است، بارندگی ندارد و خیلی سرد نیست. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر به هر دلیلی می‌خواهید فصل زمستان به آفریقای جنوبی بروید، ناتال را برای اقامت‌تان انتخاب کنید تا راحت‌تر باشید. 

پوشش در آفریقای جنوبی در سپتامبر و اکتبر

اگر اوایل بهار کشور را به مقصد آفریقای جنوبی ترک می‌کنید، یادتان باشد که هوا در آن کشور هنوز گرم نشده و کمی سرد است. بهار زیبای آفریقای جنوبی، فصل تماشایی شکوفه دادن گل‌های وحشی و هواخوری در آب‌وهوایی معتدل و خنک است. پس اگر این فصل را برای سفر به آفریقای جنوبی انتخاب کرده‌اید، باید علاوه‌بر لباس‌های راحت مخصوص پیاده‌روی و هواخوری، کاپشنی سبک را نیز به عنوان مناسب‌ترین پوشش در آفریقای جنوبی بردارید.

در سفر به آفریقای جنوبی چه بپوشیم؛ نوامبر و دسامبر

در سفر به آفریقای جنوبی چه بپوشیم؟

اوایل تابستان تا اوج آن، یعنی ماه نوامبر و دسامبر، هوای این کشور بسیار گرم است و اگر این فصل را برای سفرتان برنامه‌ریزی می‌کنید و می‌خواهید بپرسید که در سفر به آفریقای جنوبی چه بپوشیم؟ باید بگوییم لباس‌های نخی خنک، لباس شنا، عینک آفتابی و جوراب‌های بلندتان را جا نگذارید. راستی، جهت رعایت برخی از قوانین و همین‌طور ملاحظات فرهنگی به‌ویژه در بعضی از روستاهای کشور آفریقای جنوبی، بهتر است مراقب نحوه پوشش در آفریقای جنوبی باشید و کمی محافظه‌کارانه لباس‌های‌تان را انتخاب کنید و از پوشیدن لباس‌های خیلی کوتاه یا مغایر با عرف اجتماعی بومیان، خودداری نمایید.

کلام پایانی

در این مقاله درمورد ویژگی‌های آب‌وهوایی کشور آفریقای جنوبی برای‌تان توضیح دادیم و سعی کردیم به سوال‌تان راجع‌به این‌که در سفر به آفریقای جنوبی چه بپوشیم؟ پاسخ جامعی بدهیم. آن‌چه مسلم است این است که در آفریقای جنوبی برخلاف تصورتان، هوا همیشه گرم و سوزان نیست و در برخی بازه‌های زمانی آن‌چنان سرد می‌شود که لازم است کاپشن و لباس‌های گرم خود را نیز بردارید تا یخ نزنید!

نظر شما چیست؟ کدام آب‌وهوا و پوشش در آفریقای جنوبی برای‌تان راحت‌تر و مناسب‌تر است؟  

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران