تایلند به چی معروفه؟

تایلند به چی معروفه؟ از سواحل خیره‌کننده تا غذاهای اصیل تایلندی

اگر درمورد سفر به تایلند مردد هستید، باید به شما بگوییم این کشور زیبا چیزهای زیادی برای دیدن دارد که برای شما تجربه سفری خوش با خاطرات خوب و به‌یادماندنی را خلق می‌کند؛ از سواحل زیبا با ماسه‌های سفید و آب‌های شفاف گرفته تا معابد دیدنی و اسپاهای شگفت‌انگیز، همه از نمادهای معروف تایلند به شمار می‌رود که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. اگر سوال تایلند به چی معروفه؟ برای شما هم پیش آمده است، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله 15 تا از نمادهای تایلند را بررسی کنیم. 

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

لذت غواصی و استراحت در سواحل تماشایی تایلند

تایلند به چی معروفه؟

تایلند با بیش از 2400 کیلومتر خط ساحلی و نزدیک به 1000 جزیره، یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت جهان را ارائه می‌دهد. پس از تجربه یک غواصی عالی در آب‌های شفاف این جزایر، می‌توانید در سواحل‌شان روی ماسه‌های لطیف استراحت کنید و آفتاب بگیرید.

در سواحل شرقی و غربی تایلند، جزایر زیادی وجود دارد؛ سواحل غربی تایلند شامل جزایر پوکت، کرابی و کو فی فی است که مناظری با چشم‌اندازهای زیبا و دیدنی دارد. هم‌چنین جزیره لیپ و لانتا هم دارای آب‌های فوق‌العاده شفاف با صخره‌های مرجانی خیره‌کننده است که شرایط کاملا مناسبی را برای غواصی فراهم می‌کند. 

سواحل شرقی تایلند نیز جزایری خلوت دارد و اگر دوست دارید سفری آرام و به‌دور از شلوغی داشته باشید، می‌توانید تفریح در این جزایر را انتخاب کنید؛ سامویی، کو فانگان و کو تائو از جمله این سواحل دیدنی است. 

تایلند به چی معروفه؟ معابد بودایی

خوب است بدانید که حدود 94 درصد از جمعیت تایلند بودایی هستند و بیش از 40000 معبد بودایی در تایلند وجود دارد که بازدید از آن‌ها می‌تواند شما را با مذهب بودایی، رسوم و هم‌چنین پیشینه آن آشنا کند. مشهورترین معابد بودایی در تایلند شامل وات فرا کائو در بانکوک، وات دوی سوتپ در چیانگ‌مای، معبد سفید در چیانگ‌رای و وات راتبورانا در آیوتایا است که اگر به تایلند رفتید، باید بازدید از آن‌ها را در اولویت تفریحات‌تان بنویسید. 

فیل‌ها؛ از نمادهای معروف تایلند

فیل‌ها؛ از نمادهای معروف تایلند

فیل‌سواری در تایلند کاری رایج است و خوب است بدانید که در سال‌های اخیر، در تایلند تعداد زیادی پناهگاه و محل نگه‌داری برای این حیوانات محبوب، ساخته شده است. بازدیدکنندگان می توانند به جای سوار شدن بر فیل‌ها، به آنها غذا بدهند. اگر دوست دارید فیل‌ها را از نزدیک ببینید و از آن‌ها عکس بگیرید، به چیانگ‌مای بروید. 

غذاهای اصیل تایلند

طعم‌های خاص، بافت ویژه و روش پخت منحصربه‌فرد، غذاهای تایلندی را به یکی از محبوب‌ترین غذاهای جهان تبدیل کرده است. سوپ تند میگو، نودل سرخ‌شده تایلندی و سالاد پاپایای تند از جمله این غذاهای سنتی محبوب است که در سفرتان باید حتما امتحان کنید. 

ضمنا خوب است بدانید غرفه‌های خیابانی غذای تایلند در بانکوک و سایر نقاط کشور،  غذاهای آماده، تنقلات، میوه‌ها و نوشیدنی‌هایی دلپذیر را ارائه می‌دهد و همین امر، تایلند را به یک مرکز گردشگری دوست‌داشتنی برای علاقه‌مندان شکم‌گردی تبدیل کرده است. 

خدمات و تفریحات ارزان

تایلند به چی معروفه؟

بسیاری از خدمات، تفریحات و اقامتگاه‌ها در تایلند قیمتی مناسب و مقرون‌به‌صرفه دارد. در برخی از رستوران‌های تایلند می‌توان یک وعده غذایی با قیمت 1 دلار پیدا کرد و یک اتاق هم در مهمان‌خانه‌های ارزان تایلندی با هزینه 10 دلار یا حتی کم‌تر به‌ازای هر شب، اجاره کرد. بنابراین اگر بودجه کمی دارید و بین انتخاب تایلند و چند کشور دیگر برای داشتن تعطیلاتی شاد و متفاوت شک دارید، ما تایلند را پیشنهاد می‌کنیم. 

تایلند به چی معروفه؟ تاریخ و فرهنگ غنی

قدمت کهن‌ترین آثار تایلندی به دوره پارینه‌سنگی، یعنی حدود 20000 سال پیش برمی‌گردد. تایلند طی تاریخ طولانی خود، تحت تأثیر لائوس، ویتنام، کامبوج، هند و چین بوده است و جالب است بدانید شهرهایی مانند بانکوک، سوکوتای و چیانگ‌مای بقایای بسیاری از ویرانه‌های باستانی هستند. به تایلند بروید، از ابنیه و شهرهای تاریخی آن دیدن کنید و آثار فرهنگ کهن آن را در رقص‌های سنتی تایلندی یا نمایش‌های عروسکی تایلند، ببینید. 

تایلند به چی معروفه؟ جشنواره‌های تایلندی

تایلند به چی معروفه؟ جشنواره‌های تایلندی

جشنواره های شاد و رنگارنگ بسیاری در طول سال در تایلند برگزار می‌شود که برخی از آن‌ها مناسبتی مذهبی و تعدادی دیگر مناسبت‌های تاریخی، ملی و غیرمذهبی دارد و می‌توانید با شرکت در آن‌ها، اوقاتی خوش را برای خود و همراهان‌تان رقم بزنید.

دو تا از مهم‌ترین جشنواره‌های تایلند، جشنواره نور و جشنواره تماشایی فانوس چیانگ‌مای یی پنگ است که از نمادهای معروف تایلند به شمار می‌رود و هرساله در ماه نوامبر برگزار می‌شود. 

جشن آبی سونگ‌کران هم از فستیوال‌های مهم فرهنگی و از نمادهای تایلند است که در ماه آوریل طی سه روز برگزار می‌شود؛ به این مبارزه آبی بپیوندید و با تفنگ‌های آب‌پاش و سطل‌های آب، مردم را خیس کنید! 

ماساژ تایلندی؛ از نمادهای معروف تایلند

ماساژ تایلندی یک تکنیک طب فشاری است که روی تمام بدن از سر تا پا انجام می‌شود. هیچ سفری به تایلند بدون دریافت خدمات ماساژ در بهترین اسپاهای آن، سفر کاملی نیست و هروقت صحبت از ماساژ حرفه‌ای به‌میان می‌آید، نام کشور تایلند به عنوان اولین کشور با خدمات عالی ماساژ، به ذهن‌ها خطور می‌کند. 

خوب است بدانید انواع مختلفی از ماساژ تایلندی وجود دارد که از جمله آن می‌توان ماساژ سنتی تایلندی معروف به ماساژ یوگا، ماساژ روغن، ماساژ پا و ماساژ پیندا گیاهی را نام برد. ضمنا باید بدانید این خدمات خاص، ارزان و هم‌چنین بسیار آرامش‌بخش است.  

خرید از بازارهای تایلندی

تایلند به چی معروفه؟

اگر عاشق خرید هستید، تایلند برای شما مثل یک بهشت خواهد بود؛ از مراکز خرید درجه یک گرفته تا بازارهای شبانه، بازارچه‌های محلی و غرفه‌های خیابانی همه منتظر شماست تا هرچه که می‌خواهید، بخرید. ابریشم، عتیقه‌جات، لباس، تنقلات و انواع سوغاتی را می‌توانید از تایلند تهیه کنید. محبوب‌ترین شهرها برای خرید شامل بانکوک، پوکت، پاتایا و کرابی است. 

بازارهای محلی تایلند هم از نمادهای معروف تایلند است که باید حتما در سفرتان از آن‌ها دیدن کنید. به عنوان مثال بازار چاتوچاک که بزرگ‌ترین بازار آخر هفته در تایلند و هم‌چنین آسیا است، در بانکوک منتظر شماست. ضمنا می‌توانید به بازار راه‌آهن ماکلونگ بروید و سبزیجات، غذا و میوه را از آن‌جا بخرید. برای داشتن تجربه‌ای متفاوت‌تر در خرید، یک قایق دم‌بلند کرایه کنید و بازار شناور دمنوئن سادواک را از نزدیک ببینید. 

تایلند به چی معروفه؟ بومیان شاد و مهمان‌نواز

تایلندی ها انسان‌هایی مودب و خوش‌اخلاق هستند و همیشه به‌گرمی از گردشگران استقبال و آن‌ها را راهنمایی می‌کنند. برخلاف مردم بسیاری از کشورهای غربی که نگرانی و استرس زیادی دارند، مردم تایلند صبورند و از تنش دوری می‌کنند. حتی زمانی که تایلندی‌ها در رویدادهای ورزشی شکست می‌خورند، به ندرت عصبانی می‌شوند؛ تنها لبخند می‌زنند و سعی می‌کنند با آرامش از کنار خیلی از مسائل عبور کنند. اگر کسی از شما پرسید تایلند به چی معروفه؟ یادتان نرود در پاسخ‌تان حتما به مردم خونگرم و مهمان‌نواز آن اشاره کنید. 

حیات وحش جذاب و دیدنی؛ از نمادهای تایلند

حیات وحش جذاب و دیدنی؛ از نمادهای تایلند

جالب است بدانید تایلند بیش از 10 درصد از حیوانات جهان را در خود جای داده است و جنگل‌های طبیعی آن، تقریبا 25 درصد از کل مساحت تایلند را پوشش می‌دهد. بیش از 285 گونه پستاندار از جمله فیل، ببر، پلنگ، خرس مالزیایی، آهو و سمور و هم‌چنین گونه‌های مختلف پستانداران از جمله گیبون، گونه‌ای خاص از میمون‌ها و ماکاک در تایلند زندگی می‌کنند. 

تایلند در حال حاضر دارای 147 پارک ملی است. پارک ملی خائو سوک یکی از این پارک‌هاست که برای دوست‌داران پرندگان و هم‌چنین برای بازدید از میمون‌های کم‌یاب مانند گیبون سفید دست بسیار جذاب خواهد بود. پارک ملی خائو یای در مرکز تایلند که در 200 کیلومتری بانکوک واقع شده است، میزبان ببرها، گرازهای وحشی، فیل‌ها، خارپشت‌ها و گیبون‌ها است. دوربین عکاسی‌تان را بردارید و به دیدن گونه‌های جانوری خاص تایلند بروید. 

تایلند به چی معروفه؟ ورزش بوکس

 موی‌تای یا بوکس تایلندی از نمادهای معروف تایلند است و محبوب‌ترین ورزش در این کشور به شمار می‌رود. همه ساله بسیاری از مردم از سراسر نقاط جهان برای یادگیری این هنر رزمی که ورزش ملی تایلند است، به این کشور سفر می‌کنند.

ورزشگاه‌های بوکس در هر شهر تایلند وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استادیوم بوکس پاتونگ در پوکت، موی‌تای لایو در بانکوک و مکس موی‌تای در پاتایا اشاره کرد. یادتان نرود اگر به تایلند رفتید، حتما برای تماشای مسابقات بوکس به این ورزشگاه‌ها بروید. 

تسهیلات گردشگری توسعه‌یافته

مردم به دلیل زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی و امکانات گردشگری توسعه یافته تایلند، به این کشور دیدنی سفر می‌کنند و به همین دلیل، سرانه گردشگران در تایلند از هر جای دیگری در جهان بیشتر است. اگر دوست دارید تنها به مسافرت بروید یا با خانواده سفر کنید، در سواحل زیبا استراحت کنید، در اسپاهای معروف تایلندی خدمات ماساژ را دریافت کنید، در فستیوال‌های معروف این کشور شرکت کنید و یا هر دلیل دیگری برای سفر داشته باشید، هیچ فرقی نمی‌کند؛ تایلند در هر صورت میزبانی خاص و عالی برای شما خواهد بود. 

تایلند به چی معروفه؟ ترافیک

تایلند به چی معروفه؟

متاسفانه تایلند یکی از 10 کشور با بدترین ترافیک در جهان است. به محض ورود به بانکوک با ترافیکی دیوانه‌کننده روبه‌رو خواهید شد. به‌هرحال این هم یکی از مختصات این کشور است که جا داشت در پاسخ به سوال تایلند به چی معروفه؟ در کنار ویژگی‌های مثبت این کشور دیدنی، به آن نیز اشاره کنیم.  

روستاهای دیدنی؛ از نمادهای تایلند

 به تایلند بروید و با روستاگردی لذت سفر خود را دو چندان کنید. این کشور روستاهای سرسبز و تماشایی متعددی دارد که بسته به این‌که دوست دارید سفری آرام و خلوت را تجربه کنید و یا به دنبال ماجراجویی و کمی هیجان بیشتر در سفرتان هستید، می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید و در مهمان‌خانه‌های خاص روستای دلخواه‌تان، اقامت کنید.  

از جاذبه‌های طبیعی روستایی تایلند می‌توان به غارها، کوه‌ها، پارک‌های ملی، ذخایر طبیعی، جنگل‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، آبشارها و حیات وحش آن اشاره کرد. چیانگ‌مای، چیانگ‌رای، مای های سونگ، و پای در شمال برخی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای ماجراجویی‌های روستایی است. 

کلام آخر سه کلیک در مورد نمادهای معروف تایلند

در این مقاله سعی کردیم به سوال تایلند به چی معروفه؟ پاسخ جامعی بدهیم و 15 تا از ویژگی‌ها و نمادهای معروف آن را بررسی کنیم تا با این کشور زیبا و جاذبه‌های خاص بیشتر آشنا شوید. زیبایی‌ها و ویژگی‌های مثبت تایلند تنها به سواحل خاص و حیات وحش متنوع آن محدود نمی‌شود؛ غذاهای تایلندی، فستیوال‌های جذاب، ارزان بودن خدمات و تایلندی‌های مهربان و مهمان‌نواز از دیگر ویژگی‌های مثبتی است که باعث می‌شود از سفر خود به تایلند، هرگز پشیمان نشوید.

نظر شما چیست؟ دوست دارید به تایلند سفر کنید؟ برای‌مان بنویسید. 

نظرات کاربران