برزیل به چی معروفه؟

برزیل به چی معروفه؟ از فوتبال و قهوه تا آمازون!

وقتی از کشور برزیل صحبت می‌کنیم همگی جنگل‌های بارانی آمازون، تیم‌های فوتبال، سواحل بکر و جشنواره کارناوال را به ‌یاد می‌آوریم. با در نظر گرفتن همه این‌ها فکر می‌کنید برزیل به چی معروفه؟ معماری دیدنی، فرهنگ غنی و آثار تاریخی این کشور از جمله مواردی است که باعث محبوبیت این کشور شده؛ بنابراین زمانی که قصد سفر به برزیل را دارید لازم است از این مکان‌ها دیدن کنید. دلایل معروف بودن برزیل در این موارد خلاصه نمی‌شود؛ بنابراین در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با دلایل شهرت این کشور آشنا کنیم.

رزرو تور برزیل

رزرو بهترین تور خارجی با سه کلیک!

Rio de Janeiro

برزیل به چی معروفه؟

اگر بپرسید «برزیل به چی معروفه؟» به شما می‌گوییم یکی از دلایل معروف بودن آن شهر ریو دو ژانیرو است. ریو دو ژانیرو دومین شهر بزرگ برزیل بوده و مکان‌های دیدنی زیادی دارد. یکی از این مکان‌ها قله صخره‌ای Sugar Loaf نام دارد که نشان‌دهنده نماد اصلی این شهر است. ارتفاع این قله 394 متر بوده؛ بنابراین می‌توانید سوار تله‌کابین‌های این منطقه شوید تا از تماشای این قله در میان جزایر سرسبز لذت ببرید. علاوه‌بر این، ریو دو ژانیرو دارای دو جاذبه دیگر است که عبار‌ت‌ است از قلعه Fort São João و ساحل Praia da Urca که مناظری بسیار زیبا و چشم‌نواز دارند و دیدن آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. اگر به شهر ریو دو ژانیرو سفر کردید، حتما از این مکان‌های جذاب و منحصربه‌فرد دیدن کنید.

Iguacu Falls

یکی دیگر از مکان‌ های دیدنی که برزیل به آن معرف است آبشار ایگواسو نام دارد. این آبشار یکی از مهم‌ترین آبشارهای جهان و دلیل شهرت برزیل است. آبشار ایگواسو شامل 275 آبشار بوده که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها با 82 متر ارتفاع، Garganta do Diabo یا «گلوی شیطان» نام دارد. همچنین این آبشار تحت حفاظت  پارک‌ ملی کشور برزیل قرار دارد. علاوه‌بر آن، شهر ایگواسو دارای تعداد زیادی از جنگل‌های بارانی و گونه‌های متعددی از حیوانات و پرندگان از جمله کاپی‌بارا، سمور و آهو است.

Amazon River

Amazon River

یکی دیگر از دلایل شهرت برزیل، وجود رودخانه آمازون در این کشور است. طول این رودخانه حدود 6400 کیلومتر بوده و بعد از رودخانه نیل، بزرگترین رودخانه جهان به شمار می‌رود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که رودخانه آمازون از پرو سرچشمه می‌گیرد و قبل از اینکه به اقیانوس اطلس برسد، از 9 کشور آمریکای جنوبی عبور می‌کنند. رودخانه آمازون بیش ‌از 3 هزار گونه ماهی در خود دارد. حتما از این رودخانه شگفت‌انگیز دیدن کنید و از تماشای مناظر بکر و باورنکردنی آن لذت ببرید.

Amazon Rainforests

یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی که برزیل به آن شهرت دارد جنگل‌های بارانی آمازون است. براساس آمارهایی که وجود دارد حدود 10 میلیون گونه در سراسر جهان در این جنگل زندگی می‌کنند. همچنین این جنگل دارای شبکه بزرگی از دریاچه‌ها و کانال‌های ساخته‌شده توسط سه رودخانه بوده که بسیار جذاب و دیدنی است. اگر با قایق به این جنگل‌ سفر کنید تعداد زیادی از گونه‌های جانوری مانند میمون‌ها، طوطی‌ها، توکان‌ها، لاک‌پشت‌ها، کایمن‌ها و سایر حیات‌وحش را می‌توانید مشاهده کنید.

Historic Center of Olinda

برزیل به چی معروفه؟

یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی که برزیل به آن معروف است شهر استعماری اولیندا است. این شهر در بخش شمال شرقی رسیفه قرار دارد و به‌عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی برزیل شناخته می‌شود. این شهر رنگارنگ به‌دلیل وجود خانه‌ها و ساختمان‌های سفید با سقف‌های قرمزرنگ، تضاد فوق‌العاده زیبایی با آبی اقیانوس اطلس شمالی برزیل ایجاد می‌کند که بسیار شگفت‌انگیز است. علاوه‌بر این، دارای نقاط توریستی بسیار زیادی مانند کلیساها، مناطق تاریخی و همچنین کارناوال محبوب اولیندا است. هرساله گردشگران زیادی برای بازدید از اولیندا، راهی برزیل می‌شوند.

Teatro Amazonas

یکی دیگر از جاذبه ‌های دیدنی برزیل خانه Teatro Amazonas نام دارد. Teatro Amazonas که تئاتر معروف آمازون یا تئاتر آمازوناس نیز نامیده می‌شود، خانه بسیار معروفی است که در مرکز جنگل‌های بارانی آمازون قرار دارد. گنبد این سازه با سنگ مرمر ایتالیایی ساخته ‌شده و با مبلمان پاریس، فولاد انگلستان و غیره تزئین شده است. گنبد این سازه با 36 هزار کاشی سرامیکی که پرچم ملی برزیل روی آن‌ها نقاشی شده، تزئین شده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به برزیل حتما از این مکان دیدن کنید.

Copacabana

Copacabana

یکی دیگر از دلایل معروف بودن برزیل وجود ساحل کوپاکابانا در این کشور است. این ساحل در قلب شهر ریو دو ژانیرو قرار دارد و نشان‌دهنده یک منظره جذاب و دیدنی از تلاقی خشکی و دریاست. هرساله گردشگران زیادی برای انجام ورزش‌های آبی و تجربه هیجان به این ساحل سفر می‌کنند. علاوه‌بر این، ساحل کوپاکابانا در شب جذابیت بسیار خاصی دارد. همراه با عزیزانتان کنار سواحل آن قدم بزنید و از شنیدن صدای امواج دریا لذت ببرید.

 Ilha Grande

یکی دیگر از جاذبه‌ های دیدنی که برزیل به آن معروف است ساحل ایلها گراند است. این ساحل در شهر ریو دو ژانیرو قرار دارد و بسیار جذاب و دیدنی است. این ساحل دارای آب‌های آبی‌رنگ شفاف و زلالی است که زیبایی این منطقه را دوچندان می‌کند. همچنین امکان پیاده‌روی در جنگل و گشت‌وگذار میان تپه‌های شنی طلایی‌رنگ این منطقه وجود دارد. علاوه‌بر این‌ها، می‌توانید از حمام دریایی در ساحل Ilha Grande لذت ببرید. همچنین زمانی که شما در ساحل قدم می‌زنید، ممکن است ماهی‌های سیاه‌وسفید و لاکپشت‌های زیادی را مشاهده کنید. اگر به برزیل سفر کردید، قایق‌سواری در این ساحل زیبا را از دست ندهید.

Curitiba-Paranagua Train Ride

برزیل به چی معروفه؟

یکی دیگر از دلایل محبوبیت برزیل قطار کوریتیبا-پاراناگوئه است. این قطار یکی از هیجان‌انگیزترین قطارهای این کشور بوده که به‌سمت کوه سرا دو مار می‌رود و مسافتی معادل 110 کیلومتر را طی می‌کند. قطار کوریتیبا-پاراناگوئه از جنگل‌های بارانی اقیانوس اطلس عبور می‌کند و 30 پل و 14 تونل را در مسیر خود پشت‌سر می‌گذارد. زمانی که سوار این قطار شوید، می‌توانید هیجان را تجربه کنید.

Chapada dos Veadeiros National Park

یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی که برزیل به آن معروف است پارک ملی Chapada dos Veadeiros است. این پارک در در ایالت گویاس قرار دارد که یکی از دلایل محبوبیت برزیل است. از جمله دلایل مشهور بودن این مکان می‌توان به چشم‌اندازهای زیبا، آبشارهای مسحورکننده، حیات‌وحش، مسیرهای پیاده‌روی و فضای سرسبز آن اشاره کرد. اگر قصد کوهنوردی در این مکان را دارید، حتما کفش‌هایی مناسب همراهتان ببرید؛ زیرا مسیری سخت و طولانی در پیش دارید.

Christ, the Redeemer

Christ, the Redeemer

پاسخ بعدی در جواب سوال «برزیل به چی معروفه؟» وجود تندیس مسیح در این کشور است. این تندیس، مجسمه مشهور عیسی مسیح است که در شهر ریو دو ژانیرو قرار دارد. این مجسمه بیش‌از 700 متر ارتفاع دارد و در پارک ملی معروف تیجوکا در قله‌کوه کورکووادو به ‌چشم می‌خورد. این مجسمه یکی از برترین جاذبه‌های دیدنی برزیل است که در قرن بیستم توسط مجسمه‌ساز لهستانی-فرانسوی، آقای پل لندوفسکی و مهندس برزیلی، هیتور داسیلوا، ساخته شده است. 

Parati

یکی دیگر از دلایل شهرت برزیل وجود شهر پاراتی در این کشور است. این شهر در بین سائوپائولو و ریو دو ژانیرو قرار دارد و دارای بناهای تاریخی بسیار جذابی بوده که در طول تاریخ به‌‌خوبی حفظ شده است. این خلیج سرسبز مسحورکننده به‌واسطه کوه‌های پر از جنگل‌، فضای سرسبز و ساختمان‌های سفید استعماری باشکوه احاطه شده است و زیبایی خاص و چشم‌نوازی دارد. همچنین سنگفرش باستانی و ناهمواری‌های آن، این منطقه را زیبا و بهشتی کرده و هرساله گردشگران زیادی برای بازدید از این مکان به برزیل سفر می‌کنند.

Ibirapuera Park, Sao Paulo

برزیل به چی معروفه؟

یکی دیگر از مکان‌ های دیدنی که برزیل به آن معروف است پارک ایبیراپوئرا است. این پارک در آمریکای جنوبی قرار دارد و یکی از دلایل شهرت برزیل است. پارک ایبیراپوئرا توسط Roberto Burle Marx که یک معمار مشهور برزیلی است طراحی شده و بناهای تاریخی، مسیرهای پیاده‌روی، زمین‌های بازی، باغ‌ها و دریاچه‌های بسیار متنوع و زیادی دارد. همچنین در این مکان چندین موزه وجود دارد و Oscar Niemeyer یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای تماشای تئاتر است که در این پارک قرار دارد. اگر به برزیل سفر کردید، حتما به این پارک بروید و ساعات خوشی را همراه با عزیزانتان سپری کنید.

Bonito

در پاسخی دیگر به جواب سوال «برزیل به چی معروفه؟» می‌توان به Bonito اشاره کرد. Bonito نقطه شروع جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیز مختلف در برزیل است که شامل آبشارها و غارهای بسیار زیبا و دیدنی است. همچنین این مکان دارای جویبارهای شفاف و زلالی است که می‌توانید در آن شنا کنید و لذت ببرید. از جمله جذاب‌ترین جاذبه آن می‌توان به Abismo Anhumas (چی هست؟ حتما در حد یک خط توضیحش بده)اشاره کرد. در سفر به برزیل حتما در این مکان تنی به آب بزنید و خوش بگذارنید.

Monastery of Sao Bento

Monastery of Sao Bento

یکی دیگر از دلایل شهرت برزیل Monastery of Sao Bento (چی هست؟)است. این جاذبه در سائوپائولو قرار دارد و ازجمله دلایل معروف بودن آن می‌توان به  آواز گریگوری، نقاشی های نفس گیر و نانوایی عالی اشاره کرد. در روز یکشنبه‌های هر هفته در این مکان می‌توانید سرودهای 6000 اندام لوله و سرود راهبان را بشنوید و لذت ببرید. همچنین تنقلات بسیار خوشمزه و سنتی نظیر مربا، کیک، کلوچه و نان در این مکان عرضه می‌شود که طعم بهشتی و بی‌نظیری دارد.

Carnival

پاسخ بعدی در پاسخ سوال «برزیل به چی معروفه؟» کارناوال هایی هستند که در این کشور برگزار می‌شوند. این کارناوال‌ها در شهر ریو دو ژانیرو برگزار می‌شود که چهار روز قبل از چهارشنبه خاکستر در سراسر کشور جشن می‌گیرند. برزیلی‌ها معتقدند این بزرگ‌ترین نمایش روی کره زمین است و در سراسر خیابان‌ها شاهد رژه‌های زیبا و رقص سامبا هستید. همچنین برای شرکت در این کارناوال گرشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. حتما حضور در این کارناوال را تجربه کنید و لذت ببرید.

Foods

برزیل به چی معروفه؟

یکی دیگر از دلایل محبوبیت برزیل غذاهای خوشمزه و بی‌نظیر آن است. برزیل مانند سایر کشورها غذاهای خاص و مخصوص خودش را دارد و افراد زیادی برای چشیدن طعم این غذاها به برزیل سفر می‌کنند. غذای ملی برزیل Feijoada نام دارد که در واقع نوعی خورشت لوبیا است. در تهیه این خورشت از گوشت خوک و گاو دودی استفاده می‌شود و طعم بسیار متفاوتی دارد. ازجمله دیگر غذاهای برزیل می‌توان به آکاراژه، امپادائو، واتاپا، فاروفا و پاستل سرخ شده اشاره کرد که بسیار خوشمزه هستند.

Coffee

تولید قهوه در این کشور می‌تواند از اصلی‌ترین دلایل شهرت برزیل باشد. برزیل از 150 سال قبل در تولید قهوه پیشتاز بوده و به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قهوه در جهان شناخته شده است. عمدتا گیاه قهوه در ایالت های سائوپائولو، پارانا و میناس گرایس رشد می‌کنند؛ زیرا دمای مطلوب این مناطق تاثیر مثبتی در رشد قهوه دارد. حتما طعم بی‌نظیر قهوه‌های برزیل را امتحان کنید.

Beaches

برزیل به چی معروفه؟ سواحل

پاسخ بعدی در جواب سوال «برزیل به چی معروفه؟» می‌توان به ساحل‌های زیبا و منحصربه‌فرد آن اشاره کرد. از آنجایی که برزیل بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی است، تقریبا 4500 مایل خط ساحلی دارد. این کشور سواحل مختلفی از جمله سواحل فعال، متروکه، خانوادگی و ورزش‌های آبی دارد که هرکدام زیبایی خاص خودشان را دارند. دو ساحل معروف برزیل کوپاکابانا و ایپانما نام دارند که درمیان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردارند. اگر شما هم عاشق ساحل و آرامش آن هستید، سواحل این کشور بهترین انتخاب خواهد بود.

در آخر 

در این مقاله کوشیدیم بیش ‌از 15 پاسخ به سوال «برزیل به چی معروفه؟» را برای شما جمع‌آوری کنیم. اگر عاشق جنگل‌ها، سواحل، مکان‌های تاریخی و فوتبال هستید، هرگز بازدید از برزیل را از دست ندهید. همچنین بناهای تاریخی این کشور بسیار خاص و تماشایی هستند و گردشگران زیادی برای بازدید از این ‌مکان‌ها به برزیل سفر می‌کنند. آیا پس ‌از خواندن این مقاله دوست دارید که به برزیل سفر کنید؟ اگر تا کنون به برزیل سفر کرده‌اید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران