راهنمای سفر به ونیز

راهنمای سفر به ونیز؛ از جاهای دیدنی تا برآورد هزینه‌ها

با وجود کانال‌های نمادین، گوندولاهای زیبا و خیابان‌های پیچ‌درپیچ، جای تعجب نیست که ونیز یکی از رمانتیک‌ترین شهرهای جهان درنظر گرفته شود. این شهر همچنین مقصد بزرگی برای کشتی‌رانی نیز به‌شمار می‌آید. ونیز، زیبا، مفرح و پر از خیابان‌ها و کوچه‌های باریک برای گشت‌وگذار است. بهتر است بگوییم مکانی جادویی است که شبیه هیچ جای دیگری نیست. موزه‌ها، کاخ‌ها، میدان‌های تاریخی و ژلاتو خوشمزه در آنجا وجود دارد. البته شهر گرانی است و گردشگری بیش از حد در آنجا به یک معضل واقعی تبدیل شده‌است. اگر مرکز شهر را دور بزنید و به برخی از جزایر بیرونی مانند بورانو و مورانو بروید، می‌توانید از شلوغی دوری کنید. در این مقاله با راهنمای سفر به ونیز به شما کمک می‌کنیم تا از ازدحام جمعیت عبور کنید، در پولتان صرفه‌جویی کنید و از زمان خود در این شهر معروف ایتالیا نهایت استفاده را ببرید.

برای رزرو بهترین تور اروپا، سه کلیک همراه شماست!

راهنمای گشت‌وگذار در سفر به ونیز

راهنمای سفر به ونیز

بازدید از کلیسای جامع سینت‌مارکو

کلیسای سینت‎مارکو به قدیس حامی شهر تقدیم شده است و در میدان سن مارکو قرار دارد. درحالی که از سال 820 پس از میلاد این مکان جایی برای عبادت بوده است، اما کلیسای فعلی در سال 1063 ساخته شد. این کلیسا از موزاییک‌های شگفت‌انگیز قرن یازدهمی، دیوارهای پوشیده از مرمر، مجسمه‌ها و پنج گنبد بیزانسی با روکش طلا پر شده‌است. همچنین دارای محرابی حاوی برخی از بقایای سنت‌مارک است. 

در راهنمای سفر به ونیز باید بگوییم بسته به اینکه از کدام جاذبه‌های مجموعه بخواهید بازدید کنید، انواع بلیط‌های ورودی ترکیبی در آنجا به‌فروش می‌رسد. بلیت کامل باسیلیکا که شامل باسیلیکا، پالا دورو (محراب طلایی)، موزه و لوژیا کاوالی (تراس با مناظر و سایر نمایشگاه‌ها) می‌شود، 20 یورو هزینه دارد. همچنین می‌توانید یک تور با راهنما با قیمت حدود 100 یورو نیز برای بازدید از آنجا رزرو کنید.

عبور از پل ریالتو

پل ریالتو اکنون یکی از چهار پلی است که از کانال بزرگ عبور می‌کند. این پل که در ابتدا به‌عنوان یک پل شناور در قرن دوازدهم ساخته شد، برای اولین بار برای دسترسی آسان‌تر به بازار ریالتو قرار گرفت. بازسازی پل در سال 1591 توسط آنتونیو داپونته انجام شد. کل پل از سنگ ایستریا ساخته شده است و از باریک‌ترین نقطه کانال بزرگ عبور می‌کند و منطقه سن‌پولو و سن‌مارکو را به هم متصل می‌سازد.

راهنمای سفر به ونیز و گشت‌وگذار در قصر دوک

راهنمای سفر به ونیز و گشت‌وگذار در قصر دوک

کاخ دوک که در میدان سنت‌مارک قرار دارد، یکی از دیدنی‌های اصلی ونیز است و خانه دوک حاکم بر ونیز بوده است. این ساختمان عظیم در ابتدا در قرن چهاردهم به سبک گوتیک ونیزی ساخته شد و در طول قرن‌ها مورد بازسازی، گسترش و اصلاح قرار گرفت.

در راهنمای سفر به ونیز و درباره فضای داخلی کاخ باید بگوییم که مملو از آثار هنری، سقف‌های طلاکاری‌شده و یک اسلحه‌خانه است. همچنین می‌توانید در آنجا به داخل زندان‌ها بروید و از پل معروفش عبور کنید. ورودی 26 یورو به‌عنوان بخشی از بلیط موزه‌های ترکیبی سن‌مارکو است که شامل ورودی موزه Correr Civic، موزه ملی باستان‌شناسی و اتاق‌های تاریخی کتابخانه ملی Marciana است.

شرکت در کارناوال

در ادامه راهنمای سفر به ونیز می‌خواهیم شما را با یک جشن پرشور آشنا کنیم؛ کارناوال ده روزه بالماسکه که هر ماه فوریه برگزار می‌شود. این سنت به قرن‌ها قبل بازمی‌گردد. از قرن دوازدهم شروع شد و در قرن 18 به اوج محبوبیت رسید. این جشنواره نزدیک به دو قرن متوقف شد و از سال 1798 زمانی که شهر تحت حاکمیت اتریش بود (زمانی که استفاده از ماسک ممنوع بود) شروع شد تا اینکه در سال 1979 احیا شد. امروزه این جشنواره یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های ایتالیا است که سالانه میلیون‌ها نفر در آن شرکت می‌کنند. ماسک‌های نمادین و متنوع در جشنواره به نمایش درمی‌آید و هر ساله مسابقه‌ای برای زیباترین ماسک برگزار می‌شود. اگر بودجه دارید، حتی می‌توانید برای شرکت در یک جشن بالماسکه سنتی هزینه کنید! (محل اقامت خود را زودتر رزرو کنید زیرا شهر از ماه ها قبل پر می شود).

سفر یک روزه به جزیره بورانو

در ادامه راهنمای سفر به ونیز، یک جزیره زیبا از این شهر را ببه شما معرفی می‌کنیم؛ جزیره‌ای به نام بورانو که ازدحام جمعیت کم‌تری دارد. بورانو به‌خاطر ساختمان‌های رنگارنگش معروف است. دولت درواقع نقاشی خانه‌ها را در این جزیره از بین نمی‌رود تا جذابیت و تاریخ خود را حفظ کند. در آنجا می‌توانید در خیابان‌ها پرسه بزنید و از گالری‌ها و فروشگاه‌های هنری‌اش دیدن کنید. حتی یک برج ناقوس کج نیز در بورانو وجود دارد؛ مانند آنچه در پیزا است. بورانو تنها 7 کیلومتر (4 مایل) از ونیز فاصله دارد که با اتوبوس آبی (اتوبوس آبی) 45 دقیقه می‌شود.

گشت‌وگذار در میدان پیازا سن‌مارکو

راهنمای سفر به ونیز

با راهنمای سفر به ونیز، قصد معرفی مشهورترین و بزرگ‌ترین میدان شهر یعنی سن‌مارکو را داریم. این میدان بزرگ، مدت‌ها محل محبوب ونیزی‌ها بوده است و بسیاری از مکان‌های مهم شهر، ازجمله کلیسا، برج ناقوس، کاخ دوج و موزه ملی باستان‌شناسی را در خود جای داده است. (شما می توانید با بلیط ترکیبی Piazza San Marco که 26 یورو قیمت دارد از همه این مناظر دیدن کنید). Piazza زمانی که از آب به آن نزدیک می‌شوید بسیار چشم‌گیر است.

بازدید از موزه ملی باستان‌شناسی

این موزه در سال 1523 توسط نجیب‌زاده و کاردینال ایتالیایی، دومنیکو گریمانی ایجاد شد. اگرچه یک موزه کوچک است، اما مجموعه‌ای از مجسمه‌های یونانی، نیم‌تنه‌های رومی، مجسمه‌های تدفین و سایر آثار مربوط به قرن اول قبل از میلاد را در خود جای داده است. بلیط موزه به‌عنوان بخشی از موزه‌های ترکیبی میدان سن‌مارکو (که شامل ورودی کاخ دوج، موزه ملی باستان شناسی و اتاق‌های تاریخی کتابخانه ملی مارسیانا) است، 26 یورو قیمت دارد.

بازدید از موزه مدنی Correr 

در راهنمای سفر به ونیز، به موزه باستان‌شناسی اشاره کردیم و اکنون باید برویم سراغ موزه Correr Civic که شامل مجموعه گسترده‌ای از هنر و مصنوعات است و تاریخ شهر را به‌ نمایش می‌گذارد. همچنین آثاری از خانه‌های سلطنتی سابق (ازجمله ناپلئون بناپارت) را در خود جای داده است. می‌توانید ساعت‌ها در آنجا به تماشای نقاشی‌های دیواری، نقشه‌های باستانی، مجسمه‌ها، نقاشی‌های مذهبی و موارد دیگر بگذرانید. بلیط موزه به‌عنوان بخشی از موزه‌های ترکیبی میدان سن‌مارکو (که شامل ورودی کاخ دوج، موزه ملی باستان‌شناسی و اتاق‌های تاریخی کتابخانه ملی مارسیانا) است، 26 یورو است.

معرفیGalleria dell’Accademia  در راهنمای سفر به ونیز

معرفیGalleria dell'Accademia  در راهنمای سفر به ونیز

Galleria dell’Accademia توسط ناپلئون بناپارت تأسیس شد و آثار هنری متعددی از قرن 14 تا 18، از جمله شاهکارهای بلینی و تینتورتو را در خود جای داده است. با این حال، مشهورترین اثر آن، طراحی جوهر کوچک لئوناردو داوینچی با عنوان مرد ویترویی است (اما به‌دلیل ماهیت شکننده و حساس به نور، به‌ندرت به‌ نمایش گذاشته می‌شود).

شرکت در یک تور غذایی

در این بخش می‌رویم سراغ راهنمای خوشمزه سفر به ونیز! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ و فرهنگ آشپزی این شهر می‌توانید در یک تور غذایی شرکت کنید. این بهترین راه برای صرف غذا در شهر و خوردن بهترین غذاهایی است که ونیز ارائه می‌دهد. در عین حال یاد می‌گیرید که چه چیزی این غذاها را منحصربه‌فرد می‌کند. Devour Tours تورهایی غذایی برگزار می‌کند که توسط راهنمایان محلی متخصص رهبری می‌شود و شما را با فرهنگ غذایی و تاریخچه آن آشنا می‌کند. قیمت تورها از 89 یورو شروع می‌شود.

بازدید از جزیره مورانو

این جزیره در نزدیکی ونیز، خانه شیشه‌گران معروف مورانو است که از سال 1291 کارگاه‌های شیشه‌ پیچیده‌ای در خود احداث کرده. اگرچه مورانو مملو از سوغاتی‌های گران‌قیمت است (اگر بودجه‌تان کم است از خرید هر چیزی در جزیره خودداری کنید)، اما هنوز هم می‌توانید یک بعدازظهر آموزشی و سرگرم‌کننده را در این جزیره بگذرانید و تماشا کنید که چگونه شیشه دمیده می‌شود. کارخانه شیشه مورانو فقط 5 یورو هزینه دارد که شامل نمایش دمیدن شیشه و بازدید از کارخانه است. برای رفتن به مورانو می‌توانید با 8 یورو از کشتی استفاده کنید.

تماشای برج ناقوس 

راهنمای سفر به ونیز

این برج در پیازا سن‌مارکو که در سال 1912 ساخته شد، کپی برج ناقوس اصلی سنت‌مارک (که در قرن شانزدهم ساخته شد و در سال 1902 فرو ریخت) است. این بنا با ارتفاع تقریباً 100 متری (328 فوت) بلندترین سازه در ونیز است. برج ناقوس در ابتدا برای اهداف دفاعی ساخته شد تا دیده‌بانان بتوانند کشتی‌هایی را که به شهر وارد می‌شوند را ببینند. با پرداخت 10 یورو می‌توانید از داخل ساختمان آن بالا بروید و منظره‌ای پانوراما از شهر تماشا کنید.

برآورد هزینه‌ها در راهنمای سفر به ونیز

در ادامه مقاله راهنمای سفر به ونیز، شما را با هزینه‌های اقامتی و غذا در این شهر آشنا می‌کنیم. قیمت یک تخت در هاستل معمولاً 27-45 یورو در شب  برای فصل‌های شلوغ و 22-30 یورو برای فصل خلوت است. هزینه اتاق‌های خصوصی بین 75 تا 150 یورو در هر شب در فصل شلوغ و 60 تا 85 یورو در فصل خلوت است. از امکانات این هاستل‌ها می‌توانیم به وای‌فای رایگان، آشپزخانه و کافه در محل اشاره کنیم. درحال حاضر هیچ یک از هاستل‌های ونیز صبحانه رایگان ارائه نمی‌دهند.

برای کسانی که با چادر سفر می‌کنند، کمپینگ در خارج از شهر در زمینی بدون برق برای هر شب 15 تا 30 یورو هزینه دارد. همچنین اقامتگاه‌ها و کابین‌های کوچکی با قیمت 30-50 یورو نیز  وجود دارد.

در راهنمای سفر به ونیز باید بگوییم قیمت یک اتاق در هتل مقرون‌به‌صرفه دو ستاره اقتصادی برای هر شب 75-125 یورو در فصل شلوغ و 50-65 یورو در فصل خلوت است. وای فای رایگان دارد و البته و برخی صبحانه رایگان هم ارائه می‌دهند.

در جزیره اصلی، Airbnb اتاق‌های خصوصی دارد که از 60 تا 80 یورو در هر شب شروع می‌شود. کل آپارتمان‌ها برای هر شب 125-150 یورو قیمت دارند. اگر زودتر رزرو نکنید، انتظار پرداخت دوبرابر این قیمت را داشته باشید.

اکنون می‌رویم سراغ بخش خوشمزه راهنمای سفر به ونیز. غذاهای ایتالیایی در سراسر جهان محبوب هستند، اگرچه هر منطقه در ایتالیا طعم متمایز خود را ارائه می‌دهد. گوجه‌فرنگی، پاستا، زیتون و روغن‌زیتون ستون اصلی اکثر وعده‌های غذایی را تشکیل می‌دهد و گوشت و ماهی و پنیرهای مختلف، منو را کامل می‌کند.

در ونیز غذاهای دریایی، یک غذای اصلی مهم است. از غذاهای خوشمزه این شهر می‌توان به غذاهای سنتی محبوب بیگولی در سالسا (پاستا در سس آنچوی)، ریزوتو آل نرو دی سپیا (ریزوتو با جوهر دهش ماهی) و ساردین سرخ شده اشاره کرد.

به‌طور کلی، غذا خوردن در ونیز واقعا گران است. تهیه یک وعده غذایی ارزان در شهر سخت است. اگر می‌خواهید بیرون غذا بخورید، بهتر است برای ناهار بیرون بروید تا شام؛ چراکه منوی ناهار اغلب حدود 15 تا 20 یورو است. یک وعده غذایی میان‌رده با نوشیدنی و پیش‌غذا 35 تا 50 یورو هزینه دارد. فست‌فود حدود 8.50 یورو برای یک وعده غذایی هزینه دارد. ساندویچ‌ها معمولا فقط 3-7 یورو هستند؛ درحالی که پیتزای کوچک 5-8 یورو و اندازه بزرگش 12-15 یورو است.

قیمت یک لاته/کاپوچینو نزدیک به 2 یورو است و یک بطری آب، 1 یورو قیمت دارد.

اگر قصد دارید غذایتان را خودتان بپزید، هزینه یک هفته مواد غذایی حدود 50 تا 60 یورو می‌شود. با این کار مواد اولیه مانند برنج، ماکارونی، محصولات و مقداری گوشت یا غذاهای دریایی می‌توانید تهیه و میل کنید.

حمل‌ونقل در ونیز چگونه است؟

حمل‌ونقل در ونیز

در ونیز اغلب باید پیاده‌روی کنید؛ مگر اینکه سوار تاکسی‌های آبی یا اتوبوس های شناور شوید.

Vaporetto  (واپورتو) یک توبوس شناور است که می‌تواند شما را تقریباً به هر جایی که نیاز دارید برساند. آن‌ها ارزان نیستند و بلیط‌های یک طرفه‌شان 7.50 یورو قیمت دارد. اعتبار بلیط‌ها 75 دقیقه است. شما می‌توانید یک کارت 24 ساعته با قیمت 20 یورو، یک گذرنامه 48 ساعته به قیمت 30 یورو، یک گذرنامه 72 ساعته با قیمت 40 یورو، یا یک کارت 7 روزه به قیمت 60 یورو دریافت کنید. اگر به مورانو، تورچلو یا لیدو سفر می‌کنید، باید با یک قایق بزرگ‌تر به نام موتوناو جابه‌جا شوید که قیمت‌هایش با واپورتو یکی است.

تاکسی‌های آبی گزینه‌های دیگری هستند که در راهنمای سفر به ونیز معرفی می‌کنیم. این تاکسی‌ها فوق‌العاده گران‌اند و باید از آن‌ها اجتناب کنید؛ مگر اینکه عجله یا چمدان‌های زیادی داشته باشید. نرخ این تاکسی‌ها از 15 یورو و سپس 2 یورو در دقیقه شروع می‌شود. 

چه زمانی به ونیز برویم؟

اوج شلوغی ونیز در تابستان است. قیمت‌ها در این فصل سر به فلک می‌کشد و ازدحام جمعیت شدید می‌شود. دما از ژوئن تا آگوست در حدود 18-28 درجه سانتیگراد (66-83 درجه فارنهایت) است. در صورت امکان، از بازدید از شهر در این مدت اجتناب کنید؛ زیرا مملو از کشتی‌ها و ازدحام جمعیت می‌شود.

بهار زمان زیبایی برای بازدید است و دمای قابل کنترل‌تری دارد؛ معمولا بین 17 تا 22 درجه سانتیگراد (63-72 درجه فارنهایت). شهر نیز بیش از حد شلوغ نیست.

در پاییز و زمستان گردشگری در شهر کاهش می‌یابد و دمای هوا خنک‌تر و بین 4-12 درجه سانتیگراد (44-55 درجه فارنهایت) متغیر می‌شود. با این حال، این فصل‌ها به عنوان دوره پرآب شناخته می‌شود که ممکن است سیل رخ دهد.

در ماه فوریه که شهر پر می‌شود از کارنال، زمان بسیار خوبی برای بازدید است، اما باید منتظر هرج و‌مرج و قیمت‌های متورم باشید.

به طور کلی، هر زمان که به ونیز بروید، با ازدحام جمعیت روبه‌رو خواهید شد، اما اگر بتوانید از شلوغی تابستان اجتناب کنید، بازدید از شهر برایتان دلپذیرتر می‌شود.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم راهنمای سفر به ونیز را با معرفی جاذبه‌های شهر، برآورد هزینه‌ها و شیوه حمل‌ونقل برایتان شرح دهیم. ونیز شهری رویایی است که گردشگران زیادی برای بازدید از آن مشتاق‌اند؛ به‌همین دلیل دانستن اطلاعات این مقاله به بهبود کیفیت سفر کمک می‌کند. اگر تجربه گشتن در این شهر زیبا را دارید، در قسمت نظرات مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران