تهران در زمستان
8 اردیبهشت 1402
تهران

سفر به تهران در زمستان؛ از کافه های ولیعصر تا پیست اسکی!

یکی از شهرهای چهارفصل ایران، پایتخت کشور است که در هر فصل ویژگی‌های لذت‌بخشی دارد. با این وجود سفر به تهران در زمستان نیز یکی از دل‌انگیزترین و بهترین ب شما خواهد بود؛ به خصوص برای افرادی که به ورزش‌های زمستانی عقلاه‌مند هستند. 

اگر یکی از ساکنان شهر تهران باشید یا گردشگر و مسافر تفاوتی ندارد، اماکن گردشگری تهران در زمستان بسیار برای شما مفرح و لذت‌بخش خواهد بود که ممکن است شما را برای سفری دوباره در زمستان سال بعد نیز به تهران، وسوسه کند.

ما در این مقاله به معرفی اماکن گردشگری تهران در زمستان و بررسی ابعاد و ویژگی‌های مختلف آنها خواهیم پرداخت.

رزرو بلیط هواپیما تهران با سه کلیک خوبه!

سفر به تهران در زمستان چه شاخصه‌هایی دارد؟

تهران در زمستان

اگر جزو آن عده‌ای از مردم هستید که به دنبال کسب ماجراجویی‌های زمستانی در خیابان و کوچه پس کوچه‌های شهر اند، سفر به تهران در زمستان بهترین گزینه پیش روی شما است. لذت نشستن در کافه‌های تهران و نوشیدن یک قهوه گرم در سرمای زمستان، قدم زدن در خیابان برفی ولیعصر تهران و استفاده از اماکن تفریحی، گردشگری و ورزشی زمستانی در تهران از جمله شاخصه‌های اساسی سفر به تهران در زمستان است.

اماکن گردشگری تهران در زمستان 

تفاوتی ندارد که قصد گشت‌وگذار در کدام قسمت تهران  را دارید و یا در کدام منطقه پایتخت ساکن هستید، یقین داشته باشید که فصل زمستان تهران می‌تواند با اماکن گردشگری و تفریحی روباز و سربسته خود، شما را به بهترین شکل ممکن شگفت‌زده کند. 

پیست اسکی توچال

 بدون شک یکی از معروف‌ترین جاهایی که برای سفر به تهران در زمستان به فکر همگی ما می‌رسد، پیست اسکی توچال است.

یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌های شما در زمستان برفی تهران پیست و قله توچال است و قطعا خاطره بسیار دل‌نشینی برای شما به ثبت خواهد رسید.

اینکه شما در ورزش اسکی مهارت داشته باشید و یا فردی باشید که صرفا علاقه‌مند تماشای مناظر برفی است، تفاوتی ندارد؛ بدون شک حضور در این مکان تفریحی برای شما لذت‌بخش خواهد بود.
شما همچنین از تله‌کابین توچال که طی سفر با آن تهران برفی را زیرپای خود خواهید دید، نیز می‌توانید استفاده کنید.

قله توچال در شمال پایتخت و در شهرستان شمیرانات که بخشی از دامنه رشته ‌کوه البرز است واقع شده است. لازم بخ ذکر است که ارتفاع این قله چیزی حدود 3960 متر از سطح دریا است و دامنه جنوبی آن به سمت تهران قرار دارد.

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان

یکی از بهترین اماکن که طی سفر به تهران در زمستان می‌توانید به آن سر بزنید، پارک جنگلی لویزان است. این پارک در بخش شمیرانات قرار دارد و بهترین انتخاب برای افرادی است که تمایل دارند ترکیب برفی توأمان با فضای سبز را تجربه کنند.

جاده‌ای باریک و بسیار زیبا در این پارک جنگلی شما را به ‌سمت ارتفاعات پارک می‌رساند و یک منظره چشم‌نواز برفی در یک هوای مطبوع زمستانی را برای شما به ارمغان می‌آورد که هیچگاه از خاطر شما پاک نخواهد شد.

همچنین نگرانی بابت سفر و اقامت در پارک جنگلی لویزان نداشته باشید؛ زیرا امکانات رفاهی زیادی برای شما در آنجا فراهم شده است.

بام تهران

اگر در یک شب برفی تهران بخواهید در کمال آرامش به نوشیدن یک چای داغ و تماشای شهر از ارتفاع بالا مشغول شوید، بدون شک باید به بام تهران بروید.
بالاترین قسمت خیابان ولنجک تهران، بام تهران است که از جمله زیباترین اماکن گردشگری تهران در زمستان به حساب می‌آید که طرفداران و بازدیدکنندگان بسیاری را جذب خودش می‌کند و می‌توانید ساعت‌ها به تماشای پایتخت چراغانی‌شده در زیر پاهایتان مشغول شوید.

دربند و درکه

یکی از اماکن گردشگری مشترک در فصول زمستان و تابستان تهران که بدون شک به شما پیشنهاد خواهد شد، دربند و درکه خواهد بود. شما در سفر به تهران در زمستان با انتخاب دربند و درکه می‌توانید به یک کوه‌پیمایی سبک و فرح‌بخش در زمستان بروید و تجربه لذت‌بخشی برای خود بسازید.

در میان گزینه‌های کوه‌نوردان حرفه‌ای که در چهارفصل سال مشترک است، ارتفاعات دربند و درکه است؛ اما کسانی که قدم‌زدن برروی برف برای‌شان یک امر فرح‌مند است، بدون ترید باید سری به دربند و درکه بزنند. لازم به ذکر است که دربند و درکه نیز از امکانات تفریحی و رفاهی قابل قبولی برخوردار هستند.

باغ فردوس

باغ فردوس

اگر شما هم مثل من یک فرد سرمایی هستید و بسیار برای سفر به تهران در زمستان مشتاق هستید، حتما باید سری به باغ فردوس تهران بزنید!
این باغ چشم‌نواز در کنار فضای باز دل‌انگیز خود، یک عمارت زیبا نیز دارد که هم‌اکنون تحت ‌عنوان ساختمان اصلی موزه سینما مورد استفاده قرار می‌گیرد. باغ فردوس از جمله بهترین گزینه‌ها در سفر به تهران در زمستان است که در کنار طبیعت و مناظر زیبای خود، یک مکان تاریخی بسیار ارزشمند با قدمت بالا نیز به حساب می‌آید که می‌توانید در آن یک فیلم سینمایی نیز تماشا کنید و یک روز خاطره‌انگیز زمستانی را در تهران برای خود رقم بزنید.

کاخ‌ موزه سعدآباد

کاخ ‌موزه سعدآباد یکی از بهترین اماکن گردشگری تهران در زمستان برای افرادی است که به وقت گذراندن در بناهای تاریخی علاقه‌مند هستند.
این کاخ که از معروف‌ترین کاخ‌های پایتخت است، در منطقه شمال شهر تهران واقع شده است و وسعت بسیار زیادی معادل ۱۱۰ هکتار دارد. به طبع وسعت زیاد این کاخ برای بازدیدکنندگان در داخل محوطه وسیله حمل‌ونقل تعبیه شده است.

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که می‌توانید در زمستان تهران انجام دهید، پیاده‌روی در محوطه برفی کاخ ‌موزه سعدآباد است. شما همچنین می‌توانید با تهیه بلیت و بازدید از فضاهای داخلی این کاخ موزه خودتان را به دل تاریخ بسپارید و نهایت لذت را در این مکان تاریخی تجربه کنید. 

پارک جنگلی کوهسار

یکی از گزینه‌های لذت‌بخشی که می‌توانید در سفر به تهران در زمستان به آن سر بزنید، پارک جنگلی کوهسار است. این پارک در منطقه شمال محله کن و همینطور در دامنه‌های کوه البرز واقع شده است.
تهران پوشیده از برف در ارتفاعات پارک جنگلی کوهسار منظره متفاوت و بسیار زیبایی دارد و بی‌شک یکی از جذاب‌ترین چشم‌اندازهای ممکن در تهران را در مقابل دیدگان خود خواهید دید. این پارک از جمله محبوب‌ترین اماکن گردشگری تهران در زمستان است که همیشه طرفداران خاص خود را دارد؛ یکی از مهم‌ترین دلایل این میزان از محبوبیت بین مردم ساکن تهران و همینطور گردشگران، خلوت و دنج ‌بودن آن و همچنین مسیر دسترسی راحت پارک است.

خیابان ولی‌عصر

خیابان ولی‌عصر

یکی از معروف‌ترین و طولانی‌ترین خیابان‌های شهر تهران، خیابان ولی‌عصر است که قدم زدن و گشت‌وگذار در آن در هر فصلی زیبایی خاص خودش را دارد و باعث می‌شود که بدون توجه به گذر زمان از زیبایی آن لذت ببرید؛ اما با تمام این تفاسیر قدم‌زدن در خیابان ولی‌عصر در زمستان برفی تهران بدون شک یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید در طی سفر به تهران در زمستان انجام دهید.

تفاوتی ندارد که قدم‌زدن خود را در این خیابان از سمت میدان تجریش آغاز کنید یا میدان راه‌آهن؛ در هر دو حالت شما در حال قدم زدن در یکی از خاطره‌انگیزترین خیابان‌های شهر تهران هستید که در فصل زمستان حس و حال وصف‌ناپذیری در انتظار شما خواهد بود که هیچگاه آن را تجربه نکرده‌اید!

پیست اسکی آبعلی 

پیست اسکی آبعلی یکی از هیجان‌انگیزترین گزینه‌های پیش روی شما در سفر به تهران در زمستان است. این پیست می‌تواند یکی از بهترین خاطرات شما از اسکی و برف بازی را برای شما بسازد.
پیست آبعلی نزدیک شهر آبعلی و در جاده هراز قرار دارد. این پیست به دلیل دسترسی راحتی که دارد و همینطور نزدیکی به شهر تهران به یکی از پرطرفدارترین و شلوغ‌ترین پیست‌های اسکی فصل زمستان تبدیل شده است. شما با طی کردن مسیری حدودا 70 دقیقه‌ای به پیست اسکی آبعلی خواهید رسید. لازم به ذکر است که این پیست نیز از امکانات رفاهی مناسبی برای استفاده مراجعه‌کنندگان برخوردار است. 

شهربازی‌های سرپوشیده

اگر از جمله افرادی هستید که به تفریحات در مکان‌های سرپوشیده علاقه‌مند هستید، قطعا باید به شهربازی‌های تهران سری بزنید. شهر تهران یکی از بهترین شهرهایی است که در آن شهربازی‌های زیاد و متنوعی بسته به منطقه‌ای از تهران که در آن حضور دارید، وجود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به یکی از شهربازی‌های سرپوشیده پایتخت از جمله شهربازی سرزمین عجایب، شهربازی ژوپیتر، شهربازی فان لند، شهربازی چمران (بولینگ عبدو)، شهربازی شهر فان تایم و… از بازی‌های متنوعی که در آن تعبیه شده است، نهایت استفاده و لذت را ببرید و اوقات شاد و لذت‌بخشی را برای خودتان خلق کنید. شهربازی‌های سرپوشیده تهران بدون شک از مفرح‌ترین اماکن گردشگری تهران در زمستان تلقی می‌شوند.

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران

مجموعه کاخ نیاوران نیز همانند کاخ سعدآباد در سمت شمال شهر تهران واقع شده است. در گذشته اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی در ایران، کاخ نیاوران بود. از بخش‌های مختلف این مجموعه که هر کدام از آنها برگی از تاریخ چندین ساله این کشور هستند، می‌توان کاخ صاحبقرانیه، کاخ اختصاصی، کتابخانه سلطنتی، موزه جهان نما، باغ کتیبه‌ها، موزه خودروهای سلطنتی و کوشک احمد شاهی را نام برد

هر یک از این بخش‌ها  از معماری ظریف و چشم‌نواز و کاشی‌کاری‌های برجسته‌ای برخوردار هستند که تلفیقی از معماری اصیل ایرانی و مدرن اروپایی در آن به کار رفته است. در سفر به تهران در زمستان حتما به کاخ نیاوران نیز سری بزنید؛ چرا که محوطه برفی باغ نیاوران منظره جذاب و جلوه‌ای خاص به آن می‌بخشد که به یکی از چشم‌نوازترین منظره‌هایی تبدیل می‌شود که  ممکن است در تهران با آن مواجه شوید.

کلام آخر

حقیقت امر این است که اماکن گردشگری تهران در زمستان تمامی ندارد و شما می‌توانید با در دست داشتن یک لیوان چای یا قهوه گرم در تمامی خیابان‌های شهر تهران از هوای دل‌انگیز و مطبوع زمستانی پایتخت که عاری از آلودگی است استفاده کنید.

سفر به تهران در زمستان برای شما سراسر شگفتی و زیبایی خواهد بود. از اماکن تفریحی، گردشگری، تاریخی و ورزشی آن گرفته تا کافه‌ها، رستوران‌ها، خیابان‌ها و پارک‌های شهر، همگی از دیدنی‌های تهران در فصل زمستان به شمار می‌آیند.

نظرات کاربران