سفر به مسکو در زمستان

سفر به مسکو در زمستان؛ دیدنی‌‌تر از همیشه

مسکو، قلب تپنده روسیه، در هر فصلی جلوه‌ها و مناظر دل‌فریب خود را دارد. مسکو، در زمستان از دیدنی‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود. از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایلی که روسیه در زمستان گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند، می‌توان به رویدادها و فستیوال‌های جالب و مهیج زمستانی آن اشاره کرد. هم‌چنین سفر به مسکو در زمستان، در مقایسه با سایر فصل‌ها ارزان و اقتصادی‌تر است. افرادی که به‌خاطر سرمای سخت زمستان قید سفر به مسکو را می‌زنند، شانس شرکت در این جشنواره‌ها و تفریحات هیجان‌انگیز و نیز دیدن مناظر باشکوه و جاذبه‌های برف‌پوش و چشم‌نواز را از دست می‌دهند. بااین‌حال اگر مشتاق سفر به مسکو در این فصل هستید، تا انتها همراه ما باشید و با نگاهی نو، قدم در این سفر هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی بگذارید.

رزرو تور لوکس روسیه فقط با سه کلیک خوبه!

آب‌‌وهوای مسکو در زمستان

سفر به مسکو در زمستان

به‌دلیل دوری از اقیانوس و دریا، شرایط اقلیمی و آب‌وهوای حاکم بر روسیه و مسکو قاره‌ای است. به عبارت دیگر این شهر زمستان‌های سرد و طولانی و تابستان‌های گرم و خشک دارد، به‌همین جهت روسیه در زمستان از سردترین نقاط جهان به شمار می‌رود. زمستان در مسکو اغلب از ماه نوامبر با کاهش دما و بارش برف شروع شده و تا ماه مارس ادامه می‌یابد. میانگین دمای هوای مسکو در ماه‌ نوامبر به منفی یک درجه، در ماه دسامبر به منفی 4 درجه، در ماه ژانویه به منفی 7.9 درجه، در ماه فوریه به منفی 7.6 درجه و نیز در ماه مارس به منفی 2 درجه می‌رسد. البته این اعداد میانگین متغیر بوده و احتمال افزایش یا کاهش آن وجود خواهد داشت.

جاذبه‌های گردشگری

برخلاف تصورتان، اغلب جاذبه‌‌های گردشگری، در طول بارش برف قابل‌دسترسی هستند و در بیشتر آن‌ها مهیج‌ترین رویدادها و فستیوال‌های زمستانی برگزار می‌شود. اگر به‌خاطر سردی هوا نمی‌دانید به کجا بروید و از کدام جاذبه‌ها دیدن کنید، در این قسمت به معرفی بهترین و پربازدیدترین مکان‌های دیدنی مسکو در زمستان می‌پردازیم.

Red Square

Red Square

از مکان‌های دیدنی مسکو در زمستان می‌توان به میدان سرخ اشاره کرد. به‌دلیل طراحی دایره‌وار مسکو حول میدان سرخ، اغلب خیابان‌های اصلی این شهر از این میدان شروع می‌شود. به‌همین جهت میدان سرخ را که نمادی از تمام کشور روسیه است، می‌توان در لیست پربازدیدترین جاذبه‌‌ها قرار داد. این میدان با فضای عابرپیاده وسیع، یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری فستیوال زمستانی پیست اسکیت به شمار می‌رود.

زمان بازدید:

همه‌روزه.

هزینه بازدید:

رایگان.

Sparrow Hills

از بهترین جاذبه‌های گردشکری که با سفر به مسکو در زمستان می‌توانید از آن دیدن کنید، تپه گنجشک‌ها نام دارد. این تپه که منطقه‌ای در جنوب‌غربی مسکو و در ساحل شیب‌دار رودخانه واقع شده، چشم‌اندازمنحصربه‌فرد و زیبایی از مسکوی ‌برفی را نشان می‌دهد. تپه گنجشک‌‌ها به‌خاطر مناسب بودن برای تمام فعالیت‌های فضای باز و نیز به‌دلیل وجود رستوران‌ها و مسیرهای اسکی که در تمام طول روز باز هستند، از محبوب‌ترین جاذبه‌های زمستانی مسکو به شمار می‌رود.

زمان بازدید:

همه‌روزه.

هزینه بازدید:

رایگان.

saint basil’s cathedral

سفر به مسکو در زمستان

از رنگارنگ‌ترین و زیباترین کلیساهایی که می‌توانید با سفر به مسکو در زمستان از آن دیدن کنید، کلیسای سنت باسیل است. این کلیسای جذاب که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، در زمستان هم از پربازدیدترین مکان‌های دیدنی مسکو به شمار می‌رود. کلیسای سنت باسیل در ابتدای قسمت غربی میدان سرخ و در نزدیکی دیوارهای قلعه کرملین قرار دارد. گنبدهای این کلیسای رنگی در فصل زمستان با برف مزین شده و به منظره‌ای باشکوه و چشم‌نواز تبدیل می‌شود. هم‌چنین این کلیسا در ماه ژانویه و کریسمس، اهمیت خاصی پیدا می کند و مردم به زیبایی تمام آن را می‌آرایند.

زمان بازدید:

همه‌روزه به‌جز چهارشنبه‌ها، از ساعت 11 ظهر تا 5 بعدازظهر. 

هزینه بازدید:

غیررایگان.

Gorky Park

از دیگر جاهای محبوبی که در سفر به مسکو در زمستان باید از آن بازدید کرد، می‌توان پارک گورکی را نام برد. این پارک که در امتداد رودخانه مسکو واقع شده، در زمستان نیز از نمای منحصربه‌فرد و زیبایی برخوردار است. در بخش عمده این پارک با استفاده ‌از فناوری‌های نوین و سرمای طبیعی زمستان، میدانی یخی برای هاکی و اسکیت‌بازی درست کرده‌اند که در آن به‌مدت 5 ماه، به این ورزش‌ها و تفریحات زمستانی می‌پردازند. هم‌چنین در اطراف این پارک، کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری وجود دارد که گردشگران در آن به استراحت پرداخته و لحظات مفرح ومهیجی را سپری می‌کنند.

زمان بازدید:

همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها، از ساعت 10 صبح تا 11 شب.

هزینه بازدید:

رایگان.

Novodevichy Convent

Novodevichy Convent

از دیگر منحصربه‌فردترین جاذبه‌هایی که می‌توانید با سفر به مسکو در زمستان از آن دیدن کنید، صومعه نوودویچی نام دارد. این صومعه که در جنوب‌غربی مسکو واقع شده، در سال 1524 میلادی، به دستور شاهزاده بزرگ واسیلی سوم تاسیس شد. صومعه نوودویچی با 14 ساختمان در سال 2004 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. هم‌چنین گورستان نوودویچی در مجاورت دیوارهای جنوبی صومعه نوودویچی به زیبایی خودنمایی می‌کند. قبرستانی با مجسمه‌های سنگی که در آن افراد بسیار مشهور ازجمله چخوف نویسنده و دمیتری شوستاکوویچ، بزرگ‌ترین آهنگ‌ساز قرن بیستم، آرمیده‌اند.

زمان بازدید:

همه‌روزه به‌جز یکشنبه‌ها از ساعت 7:40 صبح تا 19:30

یکشنبه‌ها از ساعت 6:20 صبح تا 19:30.

هزینه بازدید:

رایگان.

Krasny Oktyabr

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که می‌توانید در سفر زمستانی خود به مسکو از آن دیدن کنید، Krasny Oktyabr نام دارد. مجتمع Krasny Oktyabr، در قرن نوزدهم، به‌عنوان کارخانه بزرگ شکلات و شیرینی‌پزی، توسط فردیناند تئودور فون آینم، تاجر آلمانی، تاسیس شد. این کارخانه در شمال رودخانه مسکو و روبه‌روی کلیسای جامع مسیح ناجی واقع شده است. این شرکت در گذشته با تولید شیرینی‌های Mishka Kosolapy، شکلات Alyonka و پودر کاکائو Zolotoy Yarlyk به شهرت رسید. امروزه این مجتمع با جای دادن بارها، رستوران‌ها و گالری‌های هنری در خود، برای گردشگران و افراد علاقه‌مند به زندگی شبانه، فضا و اوقات بی نظیری ارائه می‌دهد.

فستیوال‌ های زمستانی مسکو

سفر به مسکو در زمستان

از مهم‌ترین دلایلی که باعث سفر و جذب گردشگران به مسکو در زمستان می‌شود، فستیوال‌ های مهیج زمستانی است. مردم برای سرگرم کردن خود در این ماه‌های سرد و برفی، جشنواره‌های مختلف و تفریحات هیجان‌انگیزی برگزار می‌کنند. در این قسمت به معرفی مهم‌ترین و جذاب‌ترین فستیوال‌ های زمستانی مسکو می‌پردازیم.

The Orthodox Christmas

از مهم‌ترین فستیوال‌های مذهبی که می‌توانید با سفر به مسکو در زمستان در آن شرکت کنید، کریسمس ارتدوکس نام دارد. مسیحیان ارتدوکس هرساله در هفتمین روز از ماه ژانویه، زادروز مسیح را جشن می گیرند و به دعا، پایکوبی و نیز به آتش‌بازی در طول شب می‌پردازند. در این ایام همه‌جا با چراغ‌های رنگی چشم‌نواز تزیین می‌شود و شادی در نقطه‌به‌نقطه مسکو موج می‌زند.

The New Year Festival

از معروف‌ترین و مهم‌ترین فستیوال‌ های زمستانی مسکو، می‌توان به جشن سال نو اشاره کرد. این جشن معمولا از اواخر ماه دسامبر شروع شده و تا اوایل ژانویه ادامه می‌یابد. برای این جشن، سراسر شهر و  از همه مهم‌تر، میدان سرخ را با درختان کریسمس و چراغ‌های رنگی می‌آرایند. مردم سال نو را در کنار دوستان و نزدیکان خود جشن گرفته و به شادی و پایکوبی و دادن هدیه به همدیگر می‌پردازند. هم‌چنین در اجراها و کنسرت‌های بی نظیر شرکت می‌کنند. در شب سال نو، آسمان با آتش‌بازی خیره‌کننده روشن شده و به منظره‌ای زیبا و تماشایی تبدیل می‌شود.

Moscow Winter Festival

Moscow Winter Festival

بزرگ‌ترین و مهیج‌ترین فستیوالی که می‌توانید در سفر زمستانی خود به مسکو شرکت کنید، جشنواره زمستانی نام دارد. این جشنواره معمولا از اوایل ماه دسامبر شروع شده و تا پایان ماه فوریه ادامه می‌یابد. اما ممکن است که در هر سال تاریخ دقیق آغاز و پایان آن تغییر کند. جشنواره زمستانی مسکو تفریحات مهیج و شادی‌آور بسیاری چون رقص‌های محلی، نمایشگاه‌های برف و یخ، مسابقات اسکی و اسنوبرد، تئاترهای برفی، کنسرت‌ها، نمایش‌های آتش‌بازی و سایر فعالیت‌های زمستانی را شامل می‌شود.

Festival Maslenitsa

یکی دیگر از فستیوال‌ ‌های زمستانی مسکو، فستیوال ماسلنیتسا نام دارد. هرساله در روزهای پایانی زمستان و ایام آغازین بهار این فستیوال برگزار می‌شود. جشنواره ماسلنیتسا که به مناسبت استقبال از بهار و خداحافظی با روزهای سرد زمستان است، فرصتی عالی برای تجربه فرهنگ و سنت‌های روسیه به شمار می‌رود. در این فستیوال، مردم مسکو و سایر شهرها برای سرگرمی و تفریح به خیابان‌ها و میدان‌ها می‌روند و به رقص و موسیقی محلی، مراسم مذهبی و مسابقات ورزشی می‌پردازند.

نکاتی که در سفر باید رعایت کنید

سفر به مسکو در زمستان
  • برای آن‌که بتوانید از سفر به مسکو در زمستان لذت ببرید، حتما باید خود را گرم نگه دارید. به‌‌همین جهت لباس گرم، شال‌و‌کلاه، دستکش و چکمه همراه خود داشته باشید.
  • در فصل زمستان مسکو هوا خیلی زود تاریک می‌شود؛ پس بهتر است برای شب‌های سفر خود برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید در نمایش‌های باله و یا اجراهای اپرا شرکت کنید یا برای صرف شام به رستوران‌های معروف بروید.
  • حتما پول نقد و ارز رسمی روسیه را همراه داشته باشید.
  • در جشن‌های مخصوص و برنامه‌هایی که در زمستان مسکو برگزار می‌شود، شرکت کنید.

در آخر

در این مقاله به سفر به مسکو در زمستان پرداختیم و از آب‌وهوای سرد و طولانی آن سخن گفتیم. همچنین جاذبه‌های دیدنی و پربازدید در فصل زمستان را معرفی کردیم تا شما گردشگران با بازدید از آن‌ها و شرکت در تفریحات و فستیوال‌های بی‌شمار زمستانی، سفری مهیج و لذت‌بخشی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. شما در کدام جشنواره و برنامه تفریحی شرکت کرده‌اید؟ در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

نظرات کاربران