Travel to Brazil in winter

6 شهر دیدنی در سفر به برزیل در زمستان

هر وقت به برزیل فکر می‌کنیم؛ سواحل شنی، دریای فیروزه‌ای، جنگل، مردمی که آفتاب گرفته‌اند و‌ خیابان‌های شلوغ، رقص، موسیقی و جشنواره‌های رنگارنگ و متنوع را به یاد می‌آوریم. برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان است‌ و در نیمکره جنوبی قرار دارد به همین علت، شرایط‌ آب‌وهوایی برزیل بسیار متفاوت و متنوع است. زمستان برزیل هم از این تنوع آب‌وهوایی مستثنا نیست. اگر در این فصل که  ماه‌های ژوئن تا سپتامبر، یعنی از خرداد تا مهر را شامل می‌شود به برزیل سفر ‌کنید، می‌توانید در کنار همه تفریحات به دشت‌های مرتفع در مناطق جنوبی بروید و از ورزش‌های زمستانی مانند اسکی، اسنوبورد و اسکیت روی یخ لذت ببرید. چه به دنبال سفری ماجراجویانه باشید چه یک سفر آرام برای استراحت؛ سفر به برزیل در زمستان شگفتی‌های زیادی برای شما دارد و بدانید که تنوعی باورنکردنی از شرایط آب‌وهوایی، فرهنگی و تفریحی این کشور در انتظار شماست. همراه ما باشید تا نقشه‌ای از این سفر را با هم مرور کنیم.

رزرو تور برزیل

رزرو بهترین تور خارجی با سه کلیک!

Curitiba 

سفر به برزیل در زمستان

یکی از شهرهای بزرگ برزیل Curitiba است؛ شهری بندری که دمای هوایش به کمتر از منفی 10 درجه سانتی‌گراد نمی‌رسد. این شهر در زمستان روزهای تقریبا سردی دارد؛ ولی نه‌آنقدر که باعث یخ‌زدگی آبشارها بشود. کوریتیبا به‌دلیل وجود پارک‌ها و باغ‌هایش به وین برزیل معروف است. این شهر که از مکان ‌های دیدنی سفر به برزیل در زمستان است؛ تعدادی سالن تئاتر، مراکز فرهنگی و یک سالن اپرا دارد که دقیقا وسط باغ قرار گرفته و Wire Opera نامیده می‌شود.

باغ گیاهشناسی Art Nouveau این شهر، بسیاری از گونه‌های گیاهان بومی را دارد. این باغ گیاهشناسی بکر، افتخار کوریتیباست و معماری‌ای شبیه خانه‌های اشرافی دارد. در Art Nouveau شما تعداد زیادی از درختان دارچین، bracatinga ،‌ monkey puzzle و سایر گیاهان استوایی بومی را خواهید دید. در مرکز این باغ یکی از جاهای دیدنی سفر به برزیل در زمستان؛ یعنی گلخانه‌ای دیدنی با سه گنبد با سبک معماری آرت نوو وجود دارد. ‌سه گنبد بلند با سازه‌های خمیده و طاق‌دار و شیشه‌های قوس‌دار و تزئیناتی الهام‌گرفته از طبیعت که از ویژگی‌های بارز سبک معماری آرت نوو است. این ساختمان نمادی از شهر کوریتیباست که در ورودی با فرشی از گل‌های رنگارنگ از گردشگران پذیرایی می‌کند. کوریتیبا از جاذبه‌های سفر به برزیل در زمستان است.

Petropolis

در جنوب شرقی برزیل شهر Petropolis قرار دارد. این شهر در دره‌ای با ارتفاع ۸۱۳ متری از سطح دریا در کوه‌های   Órgãosبنا شده و حدود ۴۰ کیلومتر با شمال شهر ریودوژانیرو فاصله دارد و نزدیک‌‌ترین تفرجگاه کوهستانی به آن است. Petropolis برزیل به‌علت موقعیت جغرافیایی‌اش‌ آب‌وهوای بسیار مطلوب و منظره‌های چشم‌نوازی دارد؛ حتی در زمستان. شهری که ساختمان‌هایش از لابه‌لای کوه‌ها و پوشش گیاهی‌ دیده می‌شود.‌ این شهر با حمایت پدرو دوم، امپراتور برزیل، در سال 1845 بنا‌ شده است.

 کاخ سلطنتی خانواده سلطنتی پرتغال هم که در شهر پتروپولیس قرار دارد امروزه موزه‌ای است که برخی از مهم‌‌ترین اشیاء تاریخ برزیل را در خود جای داده و یکی از مقاصد گردشگران است. در این شهر به‌غیر از کاخ‌ سلطنتی، مکان‌های زیادی مانند کلیسای جامع و مکان‌های متعلق به دادگاه برای بازدید وجود دارد. 

 جشنواره‌های زمستانی که در Petropolis برگزار می‌شود از جاذبه ‌های دیدنی سفر به برزیل در زمستان است. شروع زمستان در این شهر با این جشنواره‌ها جشن گرفته می‌شود. جشنواره زمستانی شهرهای Petropolis و Campos de Jordao معروف و برای عاشقان خوراکی‌هایی مثلfondues ،  microbrews و شکلات داغ؛ قطعه‌ای از بهشت است. جشنواره دیگری که در مسافرت به برزیل در فصل زمستان می‌توانید از آن بازدید کنید جشنواره Joinville Dance‌ است. این جشنواره فقط در شهر پتروپلیس اجرا می‌شود؛ آن هم با همکاری مدرسه Bolshoi Ballet Rousseau‌ روسیه. این شهر، انتخاب خوبی به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری برای سفر به برزیل در زمستان است.

Gramado

Gramado

 از پربازدیدترین مکان‌ های دیدنی سفر به برزیل در زمستان Gramado است. این شهر،‌ پایتخت زمستانی برزیل شناخته می‌شود. مناظر Gramado زمانی که به سرزمین عجایب زمستانی در برزیل تبدیل می‌شود؛ تلفیقی از آلپ سوئیس و Sierra Del Mar مکزیک است. این استراحتگاه کوهستانی کوچک به لطف مناظر زمستانی مانند دریاچه‌های یخ‌زده و کوه‌های پوشیده از برف، معماری نفیس الهام‌گرفته از اروپا و محیطی آرام، فرصتی بی‌نظیر را برای فعالیت‌های زمستانی مانند اسکی و اسنوبورد فراهم می‌کند. از جاذبه‌های این شهر در مسافرت به برزیل در زمستان همچنین می‌توان به پارک تفریحات زمستانی، شکلات‌ها و شیرینی‌های دست‌ساز، جشنواره کریسمس، کلیسای Stylized stone Cathedral، Rua Coberta Ravenello، Lago Negroو جشنواره فیلم Gramado اشاره کرد. به همه گردشگرانی که به دیدن فرهنگ و آداب ‌و رسوم مردم برزیل علاقه‎‌مندند و در زمستان برزیل به این شهر سفر می‌کنند؛ دیدن پارک زمستانه و جشنواره کریسمس گرامادو را پیشنهاد می‌کنیم.

Pantanal

از بزرگ‌ترین وبکرترین تالاب‌های گرمسیری جهان، Pantanal نام دارد. این تالاب با مساحتی بیش از 42 میلیون هکتار از بزرگ‌ترین زیست‌بوم‌های جهان است و آب‌وهوای مختلف مرطوب و خشک را دارد. این منطقه در ماه‌های فوریه و مارس، یعنی بهمن تا فروردین، بارندگی‌های سیل‌آسایی را تجربه می‌کنند. پانتانال تقریبا شبیه آب ‌و هوای برزیل در زمستان؛ زمستانی سرد و خشک دارد و هر تغییر در شرایط آب‌وهوایی روی زیستگاه حیات‌وحشش تأثیر می‌گذارد. این تالاب بیشترین جمعیت کایمن‌هاگونه‌ای کروکودیل– و جگوارهانوعی از گربه‌سانان– را دارد و همچنین خانه بزرگ‌ترین طوطی به نام سنبل ماکائو است. تماشای این حیوانات باعث جذب گردشگرانی شده که هر ساله از پانتانال بازدید ‌می‌کنند. پانتانال در سفر به برزیل در زمستان از مقاصد مهمی است.

São Paulo

سفر به برزیل در زمستان

چهارمین شهر بزرگِ جهان، از نظر جمعیت، بزرگ‌ترین شهر برزیل سائو پائولو است که در جنوب شرقی این کشور قرار دارد. São Paulo شهری در فلاتی از ارتفاعات برزیل بوده که حدود 350 کیلومتر از جنوب غربی ریودوژانیرو و حدود 50 کیلومتر از بندر سانتوس در اقیانوس اطلس فاصله دارد. ازآنجایی‌که سائوپائولو‌ دارای آب‌وهوایی معتدل است؛ زمستان معتدلی دارد که دما به‌سختی از نقطه انجماد فراتر می‌رود و بیشتر اوقات هوا مطبوع و بدون رطوبت است و این دلیل خوبی برای رفتن به این شهر در سفر به برزیل در زمستان محسوب می‌شود.

در شهر سائوپائولو، ترکیبی از برج‌های شیشه‌ای با رنگ‌های مختلف و سازه‌های گرانیتی و مرمری چشمگیر را در کنار برج‌های فلزی می‌بینید.‌ سائوپائولو در تضاد کامل با ریودوژاینرو و شهر سالوادور و بسیاری از شهرهای بزرگ برزیل، ساختمان‌های تاریخی کمی دارد و تقریباً سازه‌ای ندارد که متعلق به دوران استعمار باشد. به عبارت دیگر، هر ساختمانی که قبل از سال 1900 در سائوپائولو ساخته شده باشد تاریخی تلقی می‌شود. کلیسا و صومعه nossa senhora da luz استثناست که اکنون موزه هنرهای مقدس را در خود جای داده و کلیسای کارمو و کلیسای سائو فرانسیسکو را هم به این لیست اضافه کنید تا به‌عنوان جاهای دیدنی سفر به برزیل در زمستان از آن‌ها دیدن کنید.

در کنار بازدید  از کلیساها از سواحل این شهر غافل نشوید؛ زیرا شرایط سواحل São Paulo در زمستان برزیل، شبیه به مناطق گرمسیری است. با قدم زدن در این سواحل حتما غافلگیر خواهید شد؛ چون می‌توانید شاهد مهاجرت نهنگ‌ها باشید و دیدن این منظره مختص مسافران برزیل زمستانی است. São Paulo شهرت جهانی دارد و همه‌ساله گردشگران زیادی از این شهر دیدن می‌کنند. شما می‌توانید در مسافرت به برزیل در زمستان، از این شهر و جاذبه‌هایش بازدید و خاطره ویژه‌ای را در زندگی‌تان ثبت کنید.

Rio de Janeiro 

Rio de Janeiro 

مرکز اصلی برزیل برای رویدادهای فرهنگی، اوقات فراغت و گردشگری ریودوژانیرو است. Rio de Janeiro دومین شهر برزیل، در مدار استوایی قرار دارد و به این دلیل‌ آب‌وهوایش بسیار معتدل و گرمسیری است. در این شهر از دسامبر تا مارس، یعنی از آذر تا فروردین، فصل تابستان و از جولای تا سپتامبر، یعنی از تیر تا مهر، فصل زمستان است؛ زمستان معتدل و بدون سرما که در روزهای ابری، حوالی ساحل کمی سرد می‌شود. همچنین ازآنجایی‌که میزان بارندگی در ریودوژانیرو بسیار کم است، زمستانی نسبتاً گرم و آفتابی دارد.

ریودوژانیرو از جاهای دیدنی سفر به برزیل در زمستان است که در ماه‌های فوریه تا ژوئن، یعنی از بهمن تا خرداد، یا سپتامبر، از اواسط شهریور تا اواسط مهر؛ یعنی زمستان برزیل بهترین زمان برای دیدن ریودوژانریو است؛ زیرا آب‌وهوا طوری است که می‌توان از جاذبه‌های گردشگری این شهر استفاده کرد مثل رفتن به ساحل و تالاب‌های ساحلی، پیاده‌روی و کوهنوردی و بازدید از موزه ملی ریودوژانیرو. ازآنجایی‌که رودخانه Paraiba do Sul‌ در این شهر جریان دارد در کنار دیگر جاذبه‌های ریودوژانیرو در مسافرت به برزیل در زمستان دیدن این رودخانه هم خالی از لطف نیست. 

در آخر 

سفر به برزیل در زمستان، مقصدی است که طیف متنوعی از تجربیات فرهنگی و تفریحی و مناظر طبیعی خیره‌کننده‌ای را به شما نشان می‌دهد. در این سفر می‌توانید از شهرهای پتروپلیس، کوریتیبا، گرامادو، پانتانال، سائوپائولو و ریودوژانیرو دیدن کنید. ازآنجایی‌که گردشگران کمی در این فصل  به برزیل سفر می‌کنند؛ شما می‌توانید سفری اقتصادی و جذاب و به دور از هیاهوی مسافران را تجربه کنید. اگر تجربه سفر به این کشور در زمستان را داشتید، تجربه‌تان را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات کاربران